[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Wat de reden is weet ik niet precies.
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Gideon »

Heb het aan een manager gevraagd en die zei dat gister middag de email binnen kwam.
Echter word niet vertelt waarom, maar wel dat ze moesten vertellen dat het uitverkocht is.
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Suus »

Ik heb een keer eerder zo'n plotseling terugtrekking meegemaakt, dat was voor de sour cream dip van de potato wedges, die mocht per direct niet meer verkocht worden een paar jaar geleden. Ik kan de exacte reden mij niet meer herinneren maar volgens mij had het met een misdruk van de verpakking te maken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door microshit »

Even denken dan, heeft die wrap een ingrediënt dat alleen daarvoor gebruikt wordt? Dan kan het liggen aan een kwaliteitsafwijking daarvan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Ja, Satésaus en gefrituurde uitjes. Alhoewel de gefrituurde uitjes soms ook bij andere acties gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Meltrain »

De gefrituurde uitjes zaten toch ook op die tijdelijke burger die toen de wedstrijd "Maak je burger" (o.i.d.) gewonnen had?
Die burger vond ik trouwens goed te eten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Volgens mij zaten daar geen gefrituurde uitjes op. Die burger heette de McMood. Dat ding was niet te eten. Wie verzint het om een gebakken ei op een burger te doen. Dat ei werd diepgevroren geleverd en was dus totaal niet te eten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12806
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Hainje »

Sowieso is het 'voedsel' van de Mac niet te kanen. :X
*duikt*
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

haha. De meningen verschillen daar heel erg over.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Meltrain »

Michael schreef:Volgens mij zaten daar geen gefrituurde uitjes op. Die burger heette de McMood. Dat ding was niet te eten. Wie verzint het om een gebakken ei op een burger te doen. Dat ei werd diepgevroren geleverd en was dus totaal niet te eten.
Een gebakken ei op een hamburger is echt zo gek niet hoor. Dat die eieren bevroren geleverd werden was jammer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Daniel »

Precies wat ik wilde zeggen ja. Op een echt broodje hamburger hoort gewoon een gebakken eitje, maarja, dan moet je het natuurlijk wel vers bakken ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

De reden dat de Wrap Sate uit het assortiment is gehaald is inmiddels openlijk bekend gemaakt:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2247 ... witterfeed
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Thom91 »

Niet echt, via Publeaks bij NRC terecht gekomen..
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Wat is Publeaks?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Michael »

Ah okee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Suus »

Het lijkt mij een gevalletje pinda-allergie, dat is er eentje die heel heftige reacties kan geven en daar ook vrij berucht om is. Om die reden staat ook op zoveel verpakkingen dat het sporen van noten kan bevatten.

Helaas weten toeristen niet altijd dat satésaus in Nederland een synoniem is voor pindasaus, heb ook wel eens verhaal gehoord van een Amerikaan die op de Intensive Care terechtkwam na het eten van een satékroket. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Het lijkt mij een gevalletje pinda-allergie, dat is er eentje die heel heftige reacties kan geven en daar ook vrij berucht om is. Om die reden staat ook op zoveel verpakkingen dat het sporen van noten kan bevatten
Sporen van pinda's in dit geval dan he :wink: Zijn twee verschillende allergieën al komen ze wel vaak gezamenlijk voor: heb ze zelf ook allebei.
Knap lastig om te hebben, want dan pas realiseer je je hoe vaak die "kan sporen van..." vermeldingen eigenlijk wel niet voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Gideon »

Daniel schreef:
Bee schreef:Het lijkt mij een gevalletje pinda-allergie, dat is er eentje die heel heftige reacties kan geven en daar ook vrij berucht om is. Om die reden staat ook op zoveel verpakkingen dat het sporen van noten kan bevatten
Sporen van pinda's in dit geval dan he :wink: Zijn twee verschillende allergieën al komen ze wel vaak gezamenlijk voor: heb ze zelf ook allebei.
Knap lastig om te hebben, want dan pas realiseer je je hoe vaak die "kan sporen van..." vermeldingen eigenlijk wel niet voorkomen.
Zelf lijkt gluten galergie me ook niet bepaalt top :neg:
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Fles »

Bee schreef:Helaas weten toeristen niet altijd dat satésaus in Nederland een synoniem is voor pindasaus,
Wat op zich McD totaal niet te verwijten is natuurlijk. Als je van jezelf weet dat je een pinda-allergie hebt dan verdiep je je DUS in wat je wel en niet kunt eten. En zo buitenissig is het niet als toevallig in Nederland blijkt dat "saté" iets met pinda's te maken kan hebben.

Puur symboolpolitiek dus, en daarmee onnodig. Nou lijkt het net alsof McD "de dodelijke saté-wrap uit de handel heeft moeten halen vanwege ernstige gevaren voor de volksgezondheid". En dat is dus totale onzin.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Karl »

Bee schreef:Het lijkt mij een gevalletje pinda-allergie, dat is er eentje die heel heftige reacties kan geven en daar ook vrij berucht om is. Om die reden staat ook op zoveel verpakkingen dat het sporen van noten kan bevatten.(...)
Pinda is geen noot maar een peulvrucht. Roept dan de vraag op of er nog meer peulvruchtallergieën zijn die veel voorkomen. En mensen die allergisch zijn voor noten, zijn toch vaak voor hazelnoot of amandel allergisch? Of ook voor andere noten, zoals walnoten of pecannoten?

Overigens als je allergisch voor iets bent, dan zorg je toch dat je goed op de hoogte bent en weet wat je wel en niet mag eten. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Suus »

Ja, daar ben ik even de mist ingegaan, ik was in de veronderstelling dat een pinda ook een noot was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Fles »

tegenwoordig zie je soms zelfs op verpakkingen staan van "gemaakt in een fabriek waar ook met noten gewerkt wordt" of zo. Hoeft het niet eens "sporen van" te bevatten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Meltrain »

Fles schreef: Puur symboolpolitiek dus, en daarmee onnodig. Nou lijkt het net alsof McD "de dodelijke saté-wrap uit de handel heeft moeten halen vanwege ernstige gevaren voor de volksgezondheid". En dat is dus totale onzin.
In de laatste regel van het artikel staat dat ook. En verder ben ik het totaal met je eens.
Gideon schreef: Zelf lijkt gluten galergie me ook niet bepaalt top :neg:
Toevallig zag ik afgelopen week een folder waarin staat dat je in 4 (inmiddels 6) McDonald's restaurants in Nederland een glutenvrije hamburger, cheeseburger en Quarter Pounder kunt bestellen: Hoorn, Purmerend, Zaandam Koningin Julianaweg, Rotterdam Zuidplein, Rotterdam Charlois en Leiderdorp. (Bron)
Michael: waarom staat jouw Mc er nog niet tussen? :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin #2

Bericht door Daniel »

Karl schreef:En mensen die allergisch zijn voor noten, zijn toch vaak voor hazelnoot of amandel allergisch? Of ook voor andere noten, zoals walnoten of pecannoten?
Ja, amandelen worden trouwens toch gewoon als noten gezien? Maar een notenallergie betekend niet persé dat je geenenkele noot kunt eten. Zelf ben ik bijvoorbeeld voor één soort noten juist weer niet allergisch (al eet ik die ook niet om enig risico uit te sluiten).
Fles schreef:tegenwoordig zie je soms zelfs op verpakkingen staan van "gemaakt in een fabriek waar ook met noten gewerkt wordt" of zo.
Dat is zelfs zo'n beetje de meest voorkomende. Producten waar noten in zitten herken je vaak toch al wel en daar hoef je niet het etiket voor te bestuderen. Zo'n melding als "gemaakt in een fabriek waar ook met noten gewerkt wordt" kom je bv. ook tegen op een zak witte bolletjes om maar wat te noemen.
Dat is echter de minst risicovolle categorie, want over het algemeen wordt in dergelijke productieomgevingen wel zodanig schoon gewerkt dat de kans dat je een spoor van een noot aantreft miniem is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten