Ja, Noord-Holland is een goei hofleverancier van geleedjes... Een paar uit Zaandam naar Leeuwarden/Emmeloord, een paar uit Alkmaar naar Einhoven en kennelijk dus ook Leeuwarden. Dit bevalt me wel. Ik neem aan dat die 9105 de plaats van die Duvedec (7824/7825?) daar in gaat nemen?BR628 schreef:GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen hier in Leeuwarden
(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Ik heb zowieso het idee dat Connexxion liever vaker een bus laat rijden dan met geledes te rijden, als ik naar de recente ontwikkelingen kijk...
In Amsterdam-Amstellanden zijn ze er allemaal uitgewerkt, in Utrecht zijn ze naar andere lijnen verschoven.
In Amsterdam-Amstellanden zijn ze er allemaal uitgewerkt, in Utrecht zijn ze naar andere lijnen verschoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
In SRR reden ze de laatste jaren ook niet meer, terwijl er daarvoor alleen maar gelede mat reed.
Meer bussen krijgen meer punten bij aanbestedingen, vandaar.
Meer bussen krijgen meer punten bij aanbestedingen, vandaar.
Het is een spectrum.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
De nieuwe burgemeester van Londen is ook een offensief begonnen om de 'bendy buses' uit z'n stad te weren :(
De nieuwe burgemeester van Londen is ook een offensief begonnen om de 'bendy buses' uit z'n stad te weren :(
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Op de stadsdienst Amersfoort (oeps.. sorry.. MAXX-Amersfoort) rijden ze wel (splinternieuwe Citaro's op lijn 2). Of ze in de rest van de provincie ook rijden weet ik niet.Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Ja, jammer dat ze die Citaro G's er uit gaan halen, ook die nieuwe die dit jaar gekomen zijn. Maar ik denk dat in Londen een dubbeldekker toch veiliger is. :)Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
De nieuwe burgemeester van Londen is ook een offensief begonnen om de 'bendy buses' uit z'n stad te weren :(
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Ik snap 't niet helemaal, toen ik bij TfL was wilde men juist van de dubbeldekkers af, omdat 'bendies' (geleed dus) handiger zouden zijn, die hebben meer deurcapaciteit en dat zorgt voor minder congestie. Nu moeten de dubbeldekkers weer terug komen. Zorgt tenminste voor een snelle afschrijving van je materieel, met zulke wijzigingen weet je tenminste zeker dat je ze na je contract niet meer kan gebruiken.
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Er zijn notabene speciaal gelede wagens voor die concessie aangeschaft, dus het lijkt me dat ze dan ook wel ingezet mogen worden.Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
Weet niet hoe het bij de provincie-concessie zit, maar bij de BRU-concessie schijnt het BRU te bepalen op welke ritten de geledes moeten rijden en niet de vervoerder!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
M'n buschauffeur had duidelijk een goed humeur vanmorgen... radio in de chauffeurscabine stond aardig hard aan en hij zat volop mee te fluiten en te zingen (dat laatste hoefde nu ook weer niet ) En daarbij reed'ie nog aardig door ook, ben zelden zo vroeg op het station geweest: liefst -6 hadden we bij aankomst.
Op het Dordtse busstation is trouwens bij de achterste halte op perron B een haltebordje met wel één lijnsticker geplaatst, waarschijnlijk bedoeld voor de 388 die op 4 januari terug op het station komt (Die stopte daar namelijk tot eind 2006 altijd al). Opvallend is dan echter dat het geen Qliner-sticker is, dat vraagt om nader onderzoek
Op het Dordtse busstation is trouwens bij de achterste halte op perron B een haltebordje met wel één lijnsticker geplaatst, waarschijnlijk bedoeld voor de 388 die op 4 januari terug op het station komt (Die stopte daar namelijk tot eind 2006 altijd al). Opvallend is dan echter dat het geen Qliner-sticker is, dat vraagt om nader onderzoek
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Dat is inderdaad zo, maar blijkbaar verkiezen ze veiligheid toch boven de capaciteit. ;) 't Is wel altijd een gaaf om in zo'n Citaro G te zitten die overal met kickdown over, door en omheen scheurt! :pos:Karl schreef:Ik snap 't niet helemaal, toen ik bij TfL was wilde men juist van de dubbeldekkers af, omdat 'bendies' (geleed dus) handiger zouden zijn, die hebben meer deurcapaciteit en dat zorgt voor minder congestie. Nu moeten de dubbeldekkers weer terug komen. Zorgt tenminste voor een snelle afschrijving van je materieel, met zulke wijzigingen weet je tenminste zeker dat je ze na je contract niet meer kan gebruiken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Je kunt merken dat het nu even niet meer zo koud is als de laatste dagen. Er rijden hier namelijk weer schone Qbuzzen rond, dus zonder de zwarte vlekken van de pekel. Dat spot toch wat makkelijker.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Nog wat dingetjes uit Utrecht van gister.
Zo reed de gelede van lijn 19 nu op de 39. Goede zaak gezien de drukte eerder deze week. Al bleef het wel bij een gelede, de overige twee dienstwagens op de 39 waren standaard wagens. De chauffeurs van lijn 19 hebben verder nog wat problemen met de route. Gister sloeg er een een afslag te ver af, waardoor hij 'mijn' bushalte oversloeg.. En maandag werd er een totaal andere lus gereden door De Wetering / Terwijde.
Tot slot was een Brabantliner wat doorgeschoten op de snelweg. Deze sloeg pas bij de afslag Lage Weide af. Vervolgens is deze ook weer via de A2 terug gereden naar het 24 oktoberplein. Niet echt de snelste route, maar die Brabander zal het Utrechtse wegennet wel niet zo goed hebben gekend.
Stephan
Zo reed de gelede van lijn 19 nu op de 39. Goede zaak gezien de drukte eerder deze week. Al bleef het wel bij een gelede, de overige twee dienstwagens op de 39 waren standaard wagens. De chauffeurs van lijn 19 hebben verder nog wat problemen met de route. Gister sloeg er een een afslag te ver af, waardoor hij 'mijn' bushalte oversloeg.. En maandag werd er een totaal andere lus gereden door De Wetering / Terwijde.
Tot slot was een Brabantliner wat doorgeschoten op de snelweg. Deze sloeg pas bij de afslag Lage Weide af. Vervolgens is deze ook weer via de A2 terug gereden naar het 24 oktoberplein. Niet echt de snelste route, maar die Brabander zal het Utrechtse wegennet wel niet zo goed hebben gekend.
Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Behalve de 1063 dan, daarvan was alleen de kop nog grijs... de rest van de bus was pikzwart.mb90 schreef:Je kunt merken dat het nu even niet meer zo koud is als de laatste dagen. Er rijden hier namelijk weer schone Qbuzzen rond, dus zonder de zwarte vlekken van de pekel. Dat spot toch wat makkelijker.
Vandaag trouwens liefst twee ex-RET 800'jes op de 140, een lijn waarvan we in Dordrecht nog altijd niet mogen weten wanneer 'ie vertrekt
En owja: de achterste halte op het Dordtse busstation is inderdaad de halte waar Qliner 388 vanaf 5 januari gaat stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Vanmiddag heb ik met de Qbuzz 1073 of 1077 (ik twijfel nog welke het nu was) op Buslijn 187 (Ridderkerk Handelsweg ---> Zuidplein) een aardige speurtocht gehad door het veilingterrein van Barendrecht. De chauffeur wist namelijk de weg niet en ik alleen op het eerste deel op de Handelsweg. De chauffeur had ook nog de weg gevraagd aan de bestuurder van de waterschapspendel naar het station, maar die wist de weg maar half. Logisch, want hij is van Taxi Bakker en heeft nu nog weinig met Qbuzz te maken. Vanaf 5 januari wel als lijn 188 verlengt wordt naar het waterschap.
Maar goed, terug naar lijn 187. De chauffeur had wel een routebeschrijving, maar die was nog van de oude CXX-route. De route vanaf de Handelsweg naar het station stond er dus niet op. Dat er nog geen haltepalen staan op de Handelsweg en dat de rest van de haltes op het veilingterrein nog oude CXX-stickers hebben maakte het er niet makkelijker op. Met een dosis geluk hadden we toch de goede route. We gingen namelijk bij de Koopliedenweg eerst naar links, maar daar kwamen we klem te staan tussen een paar vrachtwagens daar die niet aan de kant wilden. Daarom moesten we achteruit en daarna de andere kant van de Koopliedenweg ingaan. Gelukkig was dat juist de goede route. :) Ondanks dit oponthoud waren er geen andere reizigers die vertraging hadden, want bij de andere haltes stond niemand. We hadden zelfs bij de halte Viaduct A15 1 minuut voorsprong. De rijtijden op het veiligterrein zijn dus erg ruim.
Gelukkig wenste Connexxion mij wel een goede reis op het infoscherm.
Maar goed, terug naar lijn 187. De chauffeur had wel een routebeschrijving, maar die was nog van de oude CXX-route. De route vanaf de Handelsweg naar het station stond er dus niet op. Dat er nog geen haltepalen staan op de Handelsweg en dat de rest van de haltes op het veilingterrein nog oude CXX-stickers hebben maakte het er niet makkelijker op. Met een dosis geluk hadden we toch de goede route. We gingen namelijk bij de Koopliedenweg eerst naar links, maar daar kwamen we klem te staan tussen een paar vrachtwagens daar die niet aan de kant wilden. Daarom moesten we achteruit en daarna de andere kant van de Koopliedenweg ingaan. Gelukkig was dat juist de goede route. :) Ondanks dit oponthoud waren er geen andere reizigers die vertraging hadden, want bij de andere haltes stond niemand. We hadden zelfs bij de halte Viaduct A15 1 minuut voorsprong. De rijtijden op het veiligterrein zijn dus erg ruim.
Gelukkig wenste Connexxion mij wel een goede reis op het infoscherm.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Het blijft een mooie boel met de geledes in Terwijde. Rond 12 uur zag ik er een uit de 4601 - 4646 serie rijden op lijn 19. 'In de middagspits reed een gelede LPG-er op de 39. Verder nog een wat oudere Amba (8237) op lijn 50 vanuit Wageningen naar Utrecht.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Jammer genoeg zijn de rijtijden niet overal zo ruim. Op Centrum West bijvoorbeeld, aankomst als 170 om 10.58 en dan moet je gelijk door als 173, want die vertrekt om 10.58. Lijkt me best wel lastig om te halen..mb90 schreef:Vanmiddag heb ik met de Qbuzz 1073 of 1077 (ik twijfel nog welke het nu was) op Buslijn 187 (Ridderkerk Handelsweg ---> Zuidplein) een aardige speurtocht gehad door het veilingterrein van Barendrecht. De chauffeur wist namelijk de weg niet en ik alleen op het eerste deel op de Handelsweg. De chauffeur had ook nog de weg gevraagd aan de bestuurder van de waterschapspendel naar het station, maar die wist de weg maar half. Logisch, want hij is van Taxi Bakker en heeft nu nog weinig met Qbuzz te maken. Vanaf 5 januari wel als lijn 188 verlengt wordt naar het waterschap.
Maar goed, terug naar lijn 187. De chauffeur had wel een routebeschrijving, maar die was nog van de oude CXX-route. De route vanaf de Handelsweg naar het station stond er dus niet op. Dat er nog geen haltepalen staan op de Handelsweg en dat de rest van de haltes op het veilingterrein nog oude CXX-stickers hebben maakte het er niet makkelijker op. Met een dosis geluk hadden we toch de goede route. We gingen namelijk bij de Koopliedenweg eerst naar links, maar daar kwamen we klem te staan tussen een paar vrachtwagens daar die niet aan de kant wilden. Daarom moesten we achteruit en daarna de andere kant van de Koopliedenweg ingaan. Gelukkig was dat juist de goede route. :) Ondanks dit oponthoud waren er geen andere reizigers die vertraging hadden, want bij de andere haltes stond niemand. We hadden zelfs bij de halte Viaduct A15 1 minuut voorsprong. De rijtijden op het veiligterrein zijn dus erg ruim.
Gelukkig wenste Connexxion mij wel een goede reis op het infoscherm.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Had 't hier al eerder over de nieuwe halte voor Qliner 388 op het Dordtse busstation. Dat blijkt een bijzondere halte te zijn, namelijk na 2 jaar eindelijk eens de eerste met de nieuwe route erop. Die was simpelweg nooit aangepast namelijk, alleen Dordrecht CS was meestal afgeplakt en de binnendoorroute door de Alblasserwaard stond er niet op.
En in de categorie professionele informatievoorziening...
En in de categorie professionele informatievoorziening...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Geen echte reiservaring, maargoed. Wat mogelijk interessante busverplaatsinkjes bij Arriva Zuid-Holland begin 2009.
Op de lijst ontbreekt nog de 8046 die naar Alblasserdam komt (staat wel op de vestigingslijst maar nooit eerder gezien hier)...
Op de lijst ontbreekt nog de 8046 die naar Alblasserdam komt (staat wel op de vestigingslijst maar nooit eerder gezien hier)...
Code: Selecteer alles
Van Grc 6387 BF-XL-12 1997 11 MAN BERKHOF MIDI opleggen in Drachten
van Grc 6032 BS-ZB-46 2007 5 Iveco Irisbus GX 127 per 4 januari naar HW/GO
van Abd 6296 2003 6 DAF SB200 COMMANDER naar Dordrecht, ombouw naar 2 -1 opstelling
naar Grc 5920 BL-TG-43 2002 2 Wright Cadet 10 m stadsuitvoerint ophalen uit GGD
van Mkk 6280 BN-TB-28 2003 6 DAF SB200 COMMANDER naar Tiel per 4 jan, ivm 1 extra omloop en Merc 0408 te oud
van Abd 4772 BB-DL-31 1994 3 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten
van Abd 1121 BD-FV-88 1995 8 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten
Van Tiel 1119 BD-FS-88 1995 8 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Hmm, opmerkelijk dat ik het ding nog nooit gezien heb dan... heb van eind 2006 t/m nu diverse foto's van de Amba's in DAV maar op een of andere manier dus alleen de 8047, 8048, 8049, 8050, 8051 en 8052.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
De O408's gaan er dus uit?Reiziger Ddrs schreef: Geen echte reiservaring, maargoed. Wat mogelijk interessante busverplaatsinkjes bij Arriva Zuid-Holland begin 2009.
Code: Selecteer alles
Van Grc 6387 BF-XL-12 1997 11 MAN BERKHOF MIDI opleggen in Drachten van Grc 6032 BS-ZB-46 2007 5 Iveco Irisbus GX 127 per 4 januari naar HW/GO van Abd 6296 2003 6 DAF SB200 COMMANDER naar Dordrecht, ombouw naar 2 -1 opstelling naar Grc 5920 BL-TG-43 2002 2 Wright Cadet 10 m stadsuitvoerint ophalen uit GGD van Mkk 6280 BN-TB-28 2003 6 DAF SB200 COMMANDER naar Tiel per 4 jan, ivm 1 extra omloop en Merc 0408 te oud van Abd 4772 BB-DL-31 1994 3 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten van Abd 1121 BD-FV-88 1995 8 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten Van Tiel 1119 BD-FS-88 1995 8 MERCEDES-BENZ O408 opleggen in Drachten
Wanneer gaan deze wijzigingen in, want ik wil nog een afscheidsritje maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Ik gok dat je gezien de vakantiedienstregeling al te laat bent. De kans is denk ik klein dat ze daarin nog uit de stalling zullen komen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Officieel 4 januari 2009, maar aangezien het de komende twee weken vakantiedienst op de streek is... ik had trouwens al gewaarschuwd een paar weken terug in dit topic: streek kreeg namelijk evenveel omlopen minder als er O408'en waren
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Hmm, dat is dan ontzettend jammer. :(
Waarom kan Arriva niet gewoon de O408'en hier laten en een paar Wrights opleggen in Drachten?
Waarom kan Arriva niet gewoon de O408'en hier laten en een paar Wrights opleggen in Drachten?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008
Hé leuk, krijgen wij toch weer een Irisbusje!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten