Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door webguy »

Bij de AH staan deze dus niet bij oosters maar bij de rest van de mixen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Ardan »

Verder in het supermarkttopic dan maar :')
Ik doe ook maar wat
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door microshit »

Ja omdat daar dan weer kruiden/smaakjes bij zitten :p Maarja zo ook bij de Spar waar ik werk liggen de instant noodles (a la Good Noodles/YumYum) in 3 verschillende segmenten.
En wat dachten we dan van de augurken/zilveruitjes, die je altijd moet zoeken naast de frituurvet in plaats van groentenconserven?
Pijnboompitten die zowel bij de nootjes(/studentenhaver/pinda's etc), sladressing, bakproducten (bij het pannenkoekenmeel/cakemix etc) en de zakken sla in de koeling liggen?
Suikerstroop.... In fles bij de bakproducten, in een bekertje bij het broodbeleg. Poedersuiker zou je dan ook wel bij de bakproducten verwachten, maar die staat weer "braaf" in bij de suiker.
Knoflooksaus bij de mayo, de shoarma en ook nog eens bij de vleeswaren/kaas (bediening).

Zal ik nog ff doorgaan? :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Hainje »

Ga door! :@
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Daantje »

Paneermeel, ik had het nodig maar geen idee waar het stond. Het stond bij de bakproducten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Suus »

Eieren staan ook in elke winkel anders. Dichtbij staan ze in de koeling bij de melk, maar ik ken ook supermarkten waar ze bij de bakartikelen staan, buiten de koeling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door Meltrain »

microshit schreef: En wat dachten we dan van de augurken/zilveruitjes, die je altijd moet zoeken naast de frituurvet in plaats van groentenconserven?
Bij mijn Jumbo staan ze naast de olijven etc en die staan weer naast de saladesauzen.
microshit schreef: Knoflooksaus bij de mayo, de shoarma en ook nog eens bij de vleeswaren/kaas (bediening).
Zodat klanten ze makkelijker kunnen vinden. :wink: En verschillende houdbaarheidsdata.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Maar de olijven staan bij de Albert Heijn dan weer bij de pastasauzen, ver weg van de olijfolie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Het Grote Blundertopic #13

Bericht door microshit »

Hainje schreef:Ga door! :@
Kant-en-klare salades zowel bij de maaltijden als bij de voorgesneden sla.
Sushi bij zowel de vis als maaltijden en de tussendoor-koeling.
Peking eend midden tussen de kip, met dan een paar meter verderop de eendenborstfilet.
Bij mij in de AH liggen de kleinere verpakkingen rijst (<1kg) en grotere in verschillende gangpaden.
Terwijl bij de Spar de meeste bieren OF in de koeling, OF ongekoeld staan... Maar alléén de Corona staat op beide. Zij hebben ook een tijd de Skittles tussen de chocolade gehad. En de afbakbroodjes naast de soepen in plaats van bij de broodafdeling. En maandverband bij het toiletpapier in plaats van verzorging.

Verder kom k nu ff niet :p
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Maar de olijven staan bij de Albert Heijn dan weer bij de pastasauzen, ver weg van de olijfolie.
Dat is bij ons ook zo. De oliën en frituurvet staan op een andere, enigszins onlogische, plaats.
Eén van de meest gestelde vragen is dan ook waar de oliën staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Maar de olijven staan bij de Albert Heijn dan weer bij de pastasauzen, ver weg van de olijfolie.
Die vier groepen artikelen staan hier bij de Plus gewoon op 'n rijtje: olijven e.d., pasta, pastasauzen en olie. Frituurvet staat daardoor wel naast de pasta, want tja, dat past natuurlijk weer bij de olie.
Pitabroodjes liggen in de koeling bij de shoarma en bij de afbakbroodjes, bak- en braadboter zowel bij de boter als op de vleesafdeling.
Bee schreef:Eieren staan ook in elke winkel anders. Dichtbij staan ze in de koeling bij de melk, maar ik ken ook supermarkten waar ze bij de bakartikelen staan, buiten de koeling.
Mooi compromis hebben ze hier dan gevonden: naast de bakartikelen buiten de koeling, maar tegelijk ook tegenover de koeling met melk.

Meest aparte combinatie in de Plus hier is nog wel dat de paté, plakjes worst, diverse tapas en meer van dat soort dingen maar ook dingen als hamblokjes, spekblokjes en een deel van de voorverpakte vleeswaren aan de rand van de groenteafdeling in de koeling liggen. Die passen door de vorm van de winkel niet naast de vleeswarenafdeling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Olie staat bij mijn AH naast de kant en klare woksausdingen. Iets raars vind ik ook altijd instant aardappelpuree wat bij de blikgroente enzo staat. Potten aardappel anders kan ik ook nooit vinden en laatst wilde ik pesto in een potje maar omdat ik dat niet kon vinden kocht ik toch maar verse.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Meltrain »

De Aardappel Anders staat evenals de aardappelpuree bij de potgroenten. :wink: Tenminste, bij de Jumbo dan. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Freek »

Aardappel Anders staat bij AH bij de saus. AH werkt met groepen die in hoofdlijnen in elke winkel op dezelfde plaats staan. Per groep zijn er weer.verschillende metrages. Olijfolie is bijvoorbeeld een losse groep evenals frituurvet. Omdat het pand weer bepaald hoe de schappen kunnen staan zijn er tussen AH's weer afwijkingen in de indeling van de groepen. Daarnaast zijn er weer extra groepen die optioneel zijn zoals Surinaams en Halal. Winkels schuiven met name met de kleinere groepen zoals de eieren vandaar dat die vaak op andere plekken staan.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door microshit »

Hmm dan is dat ook nog eens lekker verwarrend. In de AH winkel waar ik eerder kwam stond dat juist naast de aardappelpuree bij groentenconserven, en nu net onder de pakjes macaroni/spaghetti kruiden/saus, naast de Knorr/Honig pakketten :p
Freek schreef:Winkels schuiven met name met de kleinere groepen zoals de eieren vandaar dat die vaak op andere plekken staan.
Zo ben ik wel eens eieren tegengekomen op een plek dat een actiekop hoort te zijn :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Suus »

Tja, rare dingen, hmm.

Bij mijn lokale Albert Heijntje staat de kwark ergens anders dan de yoghurt en vla. De filet americain staat bij de kaas en de tapas en niet bij de vleeswaren. Ook staan er kratten bier in schappen in plaats van alleen onder het schap.

Bij de Ap XL liggen de gemarineerde garnalen bij de tonijn en kabeljauw, maar de bakjes garnalen en fruits de mer dan weer bij de zalm aan de andere kant van het schap. Huishouddingen zoals lampen, sponzen en vuilniszakken liggen bij het snoep, maar de schoonmaakmiddelen staan drie paden verderop. En sommige schoonmaakmiddelen staan dan juist weer bij de keukenrollen en toiletpapier helemaal in een hoekje bij de zelfscan. De wijn staat in het midden van de winkel in een extra breed gangpad, het bier staat helemaal achteraan. In het midden van het bierpad staat een hele grote stellage met alleen maar energydrink. Also: sommige diepvriespizza's liggen in een lage vriezer, maar dan aan de kant van de hoge vriezers met ijs, terwijl andere pizza's dan weer in vrieskasten liggen, maar de lage vriezer aan die kant bevat de diepvriesfriet.

Bij de Jumbo kan ik sowieso helemaal niet overweg met de indeling die begint met het brood, vervolgens alle schappen met droogwaar en daarna en eindigt met de groente/fruit en het vlees. Oja, en dat alle aanbiedingen bij het brood staan heb ik ook nooit begrepen. Er was ook iemand op een ander vlak creatief, want de chips liggen er naast de aardappelen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Hainje »

Chips zijn toch aardappelproducten? :shock:
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

Opzich vind ik het niet onhandig dat eerst alle sauspakjes enzo komen en daarna het vlees en de groente want dan kan ik op mijn pakje kijken wat ik daarvoor nodig heb. Bij de AH moet ik altijd terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Die saus-/maaltijdpakjes staan bij mijn Plus gewoon naast de groente en vleesafdeling, op zich ook wel de meest praktische plek voor die dingen om de reden die Daantje al noemt.

Toen ik zonet m'n boodschappen deed kwam ik echter een actiekop met Vanish tegen tussen het pad met potgroenten/blikjes fruit en de rijst :P Er zijn ook gewoon actiekoppen bij de paden met schoonmaakmiddelen, dus daar had ik ze toch eerder verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Sommige dingen doen ze ook wel expres niet helemaal logisch.. Je weet toch dat supermarkten de boel vaak zó indelen dat je voor je gewone boodschappen vaak de hele winkel door moet sjouwen? En daarbij toevállig langs allemaal dingen komt die je niet nodig had maar toch wil kopen bij het zien..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daniel »

Mja, maar zo extreem was ik het met een actie nog niet eerder tegengekomen. Sowieso is het al vrij zeldzaam dat een er op die plek een kop als actiekop in gebruik is, helemaal achterin de winkel.

Standaardvragen zijn ook altijd leuk... net nog een vergeten boodschap gehaald en braaf weer een "Heeft u alles kunnen scannen?" toen ik met één artikel bij de zelfscankassa stond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door JWM »

Wat is trouwens het idee achter zelfscannen als je vervolgens alsnog in de rij mag aansluiten om af te rekenen -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Z2N »

Bij de Hoogvliet om de hoek kan ik altijd direct afrekenen met mijn zelfscan-lezer, is een van de redenen dat ik bijna niet meer bij de 'gewone' kassa afreken (een andere is het feit dat je bij de zelfscan-kassa altijd twee kassabon-zegels krijgt :mrgreen: ).
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Standaardvragen zijn ook altijd leuk... net nog een vergeten boodschap gehaald en braaf weer een "Heeft u alles kunnen scannen?" toen ik met één artikel bij de zelfscankassa stond :P
Ik heb daar inderdaad wel eens 'nee' op kunnen antwoorden, sommige producten zijn verrekte lastig te scannen maar bij de kassa lukt het ze wel meteen. Zoals die priegelige blikjes tomatenpuree.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke #1

Bericht door Daantje »

JWM schreef:Wat is trouwens het idee achter zelfscannen als je vervolgens alsnog in de rij mag aansluiten om af te rekenen -o-
Dat je alles vast in kan pakken voordat je het afgerekend hebt?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten