Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik denk dat je het misschien wel online kan kopen via ov-chipkaart.nl en dan op je chipkaart laden of in een RET automaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Nee dat gaat niet. De centrale 'shop' is sinds januari dit jaar opgeheven en elke vervoerder verkoopt nu zijn eigen producten. Maar de shop van de RET werkt dus nog niet (helemaal). :')

Ja fok it hoor, ik pak wel mijn reservechipkaart en check dan gewoon niet uit op Rtd Zuidplein. Koop ik daar wel een dagproduct. Vind het wel gezegend.

Edit: oh wacht, dat is ook niet handig, want dan ben ik sowieso € 4,- kwijt. FML.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Stefan »

Je bent morgenochtend natuurlijk nog niet om 8:18 op Zuidplein.. Dan vertrek ik namelijk vanaf Zuidplein als 92 naar Dordt.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Ik vertrek om 9:31u vanaf Ddr met de 144 naar Rotterdam Zuidplein. Kom namelijk vanuit Tilburg.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Stefan »

Ik ben er tussen 9:21 en 9:36, kom gerust even gedag zeggen... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Gideon »

Word lijn A de nieuwe Cirkel lijn met een systeem van buiten en binnen ring.
Dit is best mogelijk als het aan GroenLinks zit.
Vraag me af hoe de oproep systeem en de bestemming op de drim word.
Anders heeft Tram 1 van HTM wel het verlening via Rotterdam Airport

Bron metro http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/groenlinks_wil_nieuwe_metrolijn_in_rotterdam-146075
Bron tram http://www.treinreiziger.nl/actueel/binnenland/pleidooi_voor_tram_den_haag_-_rotterdam_airport-146072
Met vriendelijke groet,

Gideon.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Over de verlenging van de tram is een nieuw topic geopend, zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=34&t=10086

Dat plan van de metro is al heel oud en is nu met de verkiezingen boven water komen drijven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Een ringlijn voor de metro is echt totaal onzinnig.
Het stuk Zuidplein - Kralingse Zoom heeft een hoop potentie en van dat traject hoop ik echt dat het aangelegd wordt.
Een verlenging via de Stadshavens naar Schiedam is ook mogelijk en dat biedt een extra snelle nieuwe verbinding.
De rest is alleen geldverspilling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Sta nu op Rotterdam centraal. En het is best wel druk. :p
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Mij te druk. :')
🍉
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Wie verzint er nou weer zo iets?. Al dat geld kan velen maler beter besteedt worden aan bijv. een tramlijn naar Ridderkerk of een tramlijn over de Willemsbrug.

Via welke trace zou de eerder geplande metrolijn tussen Zuidplein en Kralingse zoom gaan volgen? volgens mij vergt dat best grote ingrepen. uiteindelijk heb je dan wel wat :)
Ov liefhebber, reizen.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

donny2290 schreef:Wie verzint er nou weer zo iets?. Al dat geld kan velen maler beter besteedt worden aan bijv. een tramlijn naar Ridderkerk of een tramlijn over de Willemsbrug.

Via welke trace zou de eerder geplande metrolijn tussen Zuidplein en Kralingse zoom gaan volgen? volgens mij vergt dat best grote ingrepen. uiteindelijk heb je dan wel wat :)
Kralingse Zoom - De Kuip - Zuidplein. Met nog een paar stations erbij. Het plan was opgenomen in de plannen voor een nieuw stadion en er zou dan een nieuwe Intercity station op Zuid komen. (Wat jammer genoeg er nog steeds niet is). Nu moet men steeds via Beurs, wat zo een beetje een knelpunt wordt voor reizigers.

De tram over de Willemsbrug is ook iets wat wel nodig is aangezien de wijk Feijenoord zo een hoogwaardige verbinding krijgt en de Erasmusbrug wordt ontlast.

Ridderkerk is nu nog alleen te bereiken via Zuidplein/Kralingse Zoom per bus. Niet bepaald aantrekkelijk als je steeds moet overstappen.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door dennistd »

Zuid ook een IC-station? Prima, maar alleen voor de treinen die nu op Blaak stoppen en als ze dat straks niet meer gaan doen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Nee, er moet een nieuw ic-station komen ter hoogte van de Kuip.
Gideon
Berichten: 334
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Bus 37 rijd fout?

Bericht door Gideon »

Gisteren reed ik Jacob van Campenplein op waar normaal bus 36 dienst doet.
Rijdend tussen St. Kralinse zoom en St. Alexander via Princeland.
Dus toen ik de straat in rijd zie ik links bus 36 Kralinse zoom en rechts bus 37 Capelsebrug.
Een omleiding kan denk ik niet, is het dan een tik foutje van de bestuurder?
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Mohamed »

Nog niet kunnen terugvinden op het forum, maar staat inmiddels wel op de wiki, Rotterdam heeft er veerdienst bij.

Lijn 19 gaat varen tussen de Piekstraat (Feijenoord) en de Plantagelaan (De Esch/ Kralingen). Alleen doordeweeks en alleen tijdens kantooruren. klik voor meer info hier

Lijn 20 (Erasmusbrug - Dordrecht) zal helaas niet aanmeren aan deze haltes , maar in ieder geval een mooi begin van de uitbouw van het veernet in de regio m.i.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Dat laatste heeft met de concessiegrenzen te maken van de provincie versus de Stadsregio. :')
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik kan alleen de tarieven van die nieuwe verbinding nog niet vinden. Maar ik denk dat ik er zeker eens gebuik van zal maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Mohamed »

Bedankt voor je verheldering Karl.
Meltrain schreef:Ik kan alleen de tarieven van die nieuwe verbinding nog niet vinden. Maar ik denk dat ik er zeker eens gebuik van zal maken.
Kon ze ook niet vinden. De Aqualiner vraagt €1 voor een enkele reis Katendrecht-Erasmusbrug (vergelijkbare lengte), het zou fijn als het een beetje rond dat bedrag ook blijft voor deze verbinding.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Wat wel bekend is:
- De eerste week (14-4 t/m 21-4) is hij gratis.
- De periode daarna (22-4 t/m 30-5) betaal je alleen voor de heenreis.
- De fiets mag gratis mee.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Het gaat om een proef, toch? Wordt het dan ook bekend gemaakt? Ik kom vaak in de regio, heb interesse in OV; maar ik heb nergens iets van de nieuwe veerdiensten gehoord, behalve dan via dit forum.

Overigens staat op de wikipedia dat de nieuwe route onderdeel is van de concessie water van de provincie Zuid-Holland; maar aangezien deze route geheel binnen SRR gelegen is, kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik denk dat er in de loop van deze week wel een stukje in de krant komt.
Ik was donderdagmiddag even bij de Piekstraat gaan kijken, maar de steiger lag er nog niet. Wel stonden er al twee palen in het water (vermoedelijk voor de steiger) met de vlag van Waterbus erop.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Overigens staat op de wikipedia dat de nieuwe route onderdeel is van de concessie water van de provincie Zuid-Holland; maar aangezien deze route geheel binnen SRR gelegen is, kan ik mij dat eigenlijk niet voorstellen.
Aan het materieel is al te zien dat het overduidelijk een Aquabus lijn is en die varen onder een concessie van de provincie ja, dus dat lijkt wel te kloppen. Ze moesten toch wat met dat oude pontje van het driehoeksveer Kinderdijk :P
(Wel leuk trouwens dat dat ex-Stadsvervoer Dordrecht vaartuig zo nog steeds dienst doet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Mohamed »

Ik kom vaak in de regio, heb interesse in OV; maar ik heb nergens iets van de nieuwe veerdiensten gehoord, behalve dan via dit forum.
Ik woon zelf in het verzorgingsgebied van dit veer (Feijenoord / Kop van Zuid), merkte een aankondiging op van die reclameposters die aan lantaarnpalen hangen hier in de buurt. Verder stond er ook een aankondiging in het lokale sufferdje (De Havenloods/ Stadskrant).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Inmiddels zijn de tarieven voor de nieuwe lijn 19 wel bekend: €0,98 met de OV-Chipkaart of €1,- voor een los kaartje. De SOV is ook geldig, andere kortingsproducten niet.
T/m 21 april is de verbinding gratis en van 22 april t/m 31 mei betaal je alleen voor overtochten van Zuid naar Noord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 gasten