NS pakt overlast stiltecoupé aan
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
In een DDZ zie je echt het verschil niet. Als je stilecoupé houdt waar die is, zorg dan voor een teken (net zoals bij de eerste klasse) en verander iets aan het interieur. Bijvoorbeeld met een stikker op de deur naar de coupé, vloer, wand, stoel... ofzo.
Het is een spectrum.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Klopt, en dan keihard door de coupé schreeuwen 'MIIIEEEEPPP!!!! BEEEEEEEPPP!!! DIT IS EEN STILTECOUPEEEEEEEHHHH!!! WE MOETE DOORLOPEEEEEHHH!!!!' :')Tristan schreef:De raamstickers die aangeven dat het stiltecoupé betreft, vallen aan de buitenkant niet of nauwelijks op. Men is niet bezig met wat er op de ramen staat en komt er dus vaak binnen pas achter dat ze een stiltecoupé binnen zijn gestapt, ook al was dat niet de bedoeling.
Ik doe ook maar wat
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Niks afschaffen, kan in andere landen ook heel goed, waarom hier niet?
Ik vind het juist heerlijk, rustig te kunnen reizen.
Ik vind het juist heerlijk, rustig te kunnen reizen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
De stiltezone moet blijven, de paupers moeten maar optyfen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Tja, inkoppertje mijnerzijds dan; ik vind, dat iedereen dat recht moet mogen hebben.JeffreyMeijer schreef:.......Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Een stiltecoupé is geen service.JeffreyMeijer schreef:Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Je gaat toch niet extra betalen om in een rustigere compartiment zitten. Ik vind dat iedereen het recht heeft om rustig te kunnen reizen en zo hun reis aangenamer te maken ongeacht de klasse.JeffreyMeijer schreef:Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
Het is iets heel simpels, wat eigenlijk een groot ergernis is in het dagelijks leven en mensen zich blijkbaar moeilijk kunnen aanpassen aan de omgeving. Als je wilt praten, bellen of wat dan ook wat geluid produceert. Ga gewoon ergens anders zitten waar het geen stiltezone is en wees fatsoenlijk. :Y
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Niets weerhoudt je ervan dan weer op te staan en in een ander deel plaats te nemen.Tristan schreef:De raamstickers die aangeven dat het stiltecoupé betreft, vallen aan de buitenkant niet of nauwelijks op. Men is niet bezig met wat er op de ramen staat en komt er dus vaak binnen pas achter dat ze een stiltecoupé binnen zijn gestapt, ook al was dat niet de bedoeling.
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Tja, weer slaapdronken het forum lopen bespammen. Jullie hebben gelijk. Wat ik bedoelde te zeggen, is dat de stiltecoupe een service is voor reizigers die in stilte willen reizen. En zoals aangegeven heb je je te gedragen in een trein. Stiltecoupe of niet!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Er zijn mijns inziens twee opties: of afschaffen of laten blijven maar dan de stilte ook handhaven desnoods met boetes. Zoals het nu gaat heeft niemand er iets aan en wekt het alleen frustraties op.nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Een hele coupé vol mensen die individueel allemaal op een acceptabel niveau zitten te ouwehoeren, maken samen alsnog een behoorlijke kloteherrie.nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik las van het weekend over speciale lamparmaturen die van een geluidabsorberend spul worden gemaakt, ideaal voor kantoren waar privacygevoelige gegevens worden besproken zoals een bank, wellicht is zoiets wel interessant voor in de stiltecoupé :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Stiltecoupe's als quiet room uitrusten. Altijd genoeg plek, want na een half uur ga je de trein uit, of opzoek naar een andere ruimte.
http://gizmodo.com/5899502/the-quietest ... 45-minutes
http://gizmodo.com/5899502/the-quietest ... 45-minutes
Het is een spectrum.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
D'r worden in dit land al zoveel boetes uitgeschreven voor deze en het gene, mijns inziens moet je hierin ook weer niet doorslaan.Frans F schreef:Er zijn mijns inziens twee opties: of afschaffen of laten blijven maar dan de stilte ook handhaven desnoods met boetes. Zoals het nu gaat heeft niemand er iets aan en wekt het alleen frustraties op.nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
🍉
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ook wat je wel en niet mag in een stiltecoupé is soms niet duidelijk. Ik kreeg laatst een flinke uitbrander van een conducteur omdat ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. Iemand die muziek aan het luisteren was (telefoon met oortjes) trouwens ook.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Zolang de muziek maar niet hoorbaar is voor degene die geen oordopjes in / koptelefoon op heeft lijkt het me geen enkel probleem.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ja, precies, ik snap echt niet wat het probleem met koptelefoons/oordopjes is. Enige vervelende is als iemand eens een keer het volume veel te hoog heeft is de drempel om diegene daarop aan te spreken wat hoog. Maar ja, beetje raar om het daarom in z'n geheel te verbieden zou ik tamelijk absurd vinden. Net zo absurd als dat mensen hun volume zo hoog zetten trouwens, want dat doet gewoon echt pijn aan je oren.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik had die conducteur in zijn bek gespuugd.Ronald schreef:Ook wat je wel en niet mag in een stiltecoupé is soms niet duidelijk. Ik kreeg laatst een flinke uitbrander van een conducteur omdat ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. Iemand die muziek aan het luisteren was (telefoon met oortjes) trouwens ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik zou uiteraard niet geweldadig geworden zijn (A)
maar wel uitermate recalcitrant ja. Aan mij heb je wat dat betreft wel een slechte. Dan is het "nee, en ik blijf hier lekker zitten, regel maar dat de spoorwegpolitie me fysiek uit deze trein komt tillen want die dopjes blijven in". Hoogst onverstandig natuurlijk, veel makkelijker om even ja en amen te zeggen en ze gewoon weer in te doen als de conducteur de coupe uit is. Maar toch.
maar wel uitermate recalcitrant ja. Aan mij heb je wat dat betreft wel een slechte. Dan is het "nee, en ik blijf hier lekker zitten, regel maar dat de spoorwegpolitie me fysiek uit deze trein komt tillen want die dopjes blijven in". Hoogst onverstandig natuurlijk, veel makkelijker om even ja en amen te zeggen en ze gewoon weer in te doen als de conducteur de coupe uit is. Maar toch.
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Ik had natuurlijk ook geen fysiek of verbaal geweld gebruikt maar wel op luide toon uitgelegd waarom een telefoon die op airplane mode staat gewoon op het tafeltje kan liggen en dat hij nu de reden is dat iedereen last heeft van hard gepraat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
deadlock schreef: Ik had die conducteur in zijn bek gespuugd.
Stoer hoor!deadlock schreef:Ik had natuurlijk ook geen fysiek of verbaal geweld gebruikt maar wel op luide toon uitgelegd waarom een telefoon die op airplane mode staat gewoon op het tafeltje kan liggen en dat hij nu de reden is dat iedereen last heeft van hard gepraat.
Volgens mij zijn er veel betere methodes om je gelijk te halen i.p.v. je als een aso te gedragen, en je te verlagen tot een dergelijk niveau, om iemand te laten weten dat hij fout zit.
En al zijn het slechts stoere uitspraken op een forum, je bent -als ik zo je reacties lees- geen haar beter als het volk waar menig 'normale' reiziger zich uitermate aan stoort.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Stoelen automatisch stroomschokken laten geven als degene die erin zit te veel geluid maakt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan
Dat lokt misschien weer een heel ander publiek.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten