Mag ik even kwijt #9

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

@Deadlock; is het gisteren een beetje gelukt met de servers? :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Stefan »

Zo, nog 1 dagje werken en dan zit het er voor 2 weken weer op. Eindelijk weer eens vakantie. :mrgreen: Waarschijnlijk krijg ik het wel drukker in m'n vakantie dan nu, maar goed.. :D
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Ik heb een vuilnisbak als kerstpakket :D
We kregen een bonnenboekje waaruit je zelf een cadeau kan kiezen. Bv een dag golf; snowworld, wijnpakket, hotelovernachting etc etc etc. Aangezien ik net verhuisd ben heb ik dus de rvs vuilnisbak ter waarde van 70 euro gekozen 8-)
Ik denk dat ik mijn nichtjes ga bellen of ze zin hebben in een dagje pretpark :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Jurjen »

Ha, zondag nog één dagje werken en dan naar Berlin! =)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Voor de liefhebbers: Spoorwegen 2009 zag ik zojuist weer in de winkels liggen.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

KLopt, heb m afgelopen woensdag al gehaald. Zag er weer goed uit maar wel een paar fouten ontdekt in de fotoonderschriften. Dat is dan toch weer jammer. Zo wordt de containertrein op pagina 3 trein 60267 (Houtrakpolder) genoemd maar dat is toch echt de 60263 (Maasvlakte West). Ook op pagina 57 staat een fout. De rechte Rheinstrecke gaat pas per december 2009 over naar een andere vervoerder, en niet nu al.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Bastiaan »

Het is weer een fraai boek, nóg dikker dan de vorige. En ik kreeg een dejá vu bij het zien van de voorkant :P
Trams 2009 had ik een paar weken geleden al gekregen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Caspar »

Ik krijg wel zin in een lekkere internationale treinrit bij het doorbladeren van dat boek :D
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door BR628 »

Bastiaan schreef:En ik kreeg een dejá vu bij het zien van de voorkant :P
Mwah, die foto is niet gemaakt toen wij die kruising met de Berlijntrein hadden. Veel geluk had die kerel wel bij die foto, want ik stond toen 1 overweg verder en daar was het net zon-aan/zon-uit
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Bastiaan »

BR628 schreef:Mwah, die foto is niet gemaakt toen wij die kruising met de Berlijntrein hadden.
Nee, dat heb ik natuurlijk ook wel gezien ... Maar ik moest er wel meteen aan denken toen ik die foto zag :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Daan schreef:@Deadlock; is het gisteren een beetje gelukt met de servers? :P
Leuk dat je het vraagt; Ja!

Een van de twee VMWare servers deed een beetje moeilijk bij het opstarten, wilde niet uit maintenance mode komen, maar na een beetje schelden en tieren is alles helemaal goed gekomen!

En uiteindelijk toch nog het staartje van het personeelsfeestje mee kunnen pakken. Tot 23:00 een paar pintjes gevat met nog vier overgebleven collegae (van de 20, en het zijn áltijd dezelfde die blijven hangen :D).
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

Was daarnet even de nieuwe Norton Internet Security aan het installeren op een Vista PC; 30 seconden later was de volledige installatie klaar! Stond echt even met me open te knipperen, of dit een droom was :lol:
Op me eigen PC was het verwijderen van de oude 2008 versie ongeveer 20 minuten werk en het installeren van de 2009 versie ongeveer 1,5 minuut, vond ik ook al een beetje gekke verhouding.

Ze beloven bij de versie van 2009 dat het de systeemprestaties beslist niet negatief beinvloedt en het zo weinig ruimte op de harde schijf inneemt. Het programma kijkt sinds deze versie ook naar je CPU gebruik en past zich daarop aan. Ik heb het nu op 5 computers geinstalleerd, allemaal zijn ze sneller geworden en hebben meer vrije schijfruimte sinds versie 2009, behalve me eigen PC... Vroeger duurde de opstart van Windows XP ongeveer 6 minuten, nu is dat 9 minuten geworden, niet echt een verbetering. Maargoed, hij gaat maar 1x per dag aan en blijft dan de rest van de dag ingeschakeld. Tevens krijgt Norton op mijn PC het CPU gebruik niet binnen, blijft continue op nul staan. Het is wel een krachtpatser, maar urenlang de CPU op 0 procent zien draaien vind ik toch wel wat vreemd... Zal vast met elkaar te maken hebben, dat trage opstarten en het niet kunnen uitlezen van het CPU gebruik :wink:

Verder alleen maar positieve punten over versie 2009, ook zeer betaalbaar; 91 euro voor een 5-PC's licentie. Volgens mij was dat vorig jaar nog een stukje duurder?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Als ik jou was zou ik, als je licentie verlengd moet worden, eens kijken naar NOD32 als geheugen- en CPU-gebruik issues zijn.

Het is de snelste scanner en hij mist nooit wat!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

Breek me de snavel niet open over Norton... Regelrechte resource-killer is het :x
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Suus »

Het is gelukkig niet meer zo erg als vroeger, maar zo snel als Norton 98 (jaaaaaaaaaren gebruikt) zal het nooit meer worden, toen het nog niet een uiterlijk van een opgevoerde webpagina had, maar het er nog gewoon uitzag als een echt Windowsprogramma.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Geert »

Gisteren mn nieuwe laptop meegenomen van mijn werk (zou eigenlijk pas dinsdag geleverd worden, maar is kennelijk vrijdag al gebeurd). :) Hij werkt echt heerlijk 8-) Dell Latitude E5400 :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15346
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door ODRAIL »

Hier gebruik al jaren ik Norman Security Suite. Ook een goed programma, en neemt bovendien weinig ruimte in (zowel geheugen als op schijf). En mist ook nooit wat.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door IC3 »

Hmm, eerlijk gezegd doe ik niets aan virusprotectie enzo. Mij is altijd verteld dat 't met 'n Apple niet zo nodig is... :oops:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door STF »

Gek genoeg leest Norton vandaag wel het CPU gebruik bij me PC uit, kinderziekte voorbij? :lol:

Nou ik was niet van plan om ooit over te stappen op een ander merk virus/internet beveiligingssoftware. Dit zo ondertussen het 9e jaar dat ik Norton heb en het bevalt prima. Goed, elke versie zit wel weer een minpuntje in. De versie van 2008 wilde namelijk 2x per week al je harde schijven scannen, beetje vaak! In versie 2007 was dat 1x per maand en in versie 2009 mag je kiezen tussen 1x per week, 1x per maand of 1x per 3 maanden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Daan »

IC3 schreef:Hmm, eerlijk gezegd doe ik niets aan virusprotectie enzo. Mij is altijd verteld dat 't met 'n Apple niet zo nodig is... :oops:
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar Linux, en daar doe ik ook niet zo aan beveiliging... :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Daan schreef:
IC3 schreef:Hmm, eerlijk gezegd doe ik niets aan virusprotectie enzo. Mij is altijd verteld dat 't met 'n Apple niet zo nodig is... :oops:
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar Linux, en daar doe ik ook niet zo aan beveiliging... :)
Geef me jullie IP adressen eens :twisted:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
Daan schreef:
IC3 schreef:Hmm, eerlijk gezegd doe ik niets aan virusprotectie enzo. Mij is altijd verteld dat 't met 'n Apple niet zo nodig is... :oops:
Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar Linux, en daar doe ik ook niet zo aan beveiliging... :)
Geef me jullie IP adressen eens :twisted:
:lol:

Hacker van likmevessie :P Daar kom je toch zelf wel achter :twisted:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door deadlock »

Dan krijg ik een ban op het forum en dát is nou weer niet de bedoeling :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door bassie92 »

hee, morgen ga ik naar den haag, als er dingen zijn wara ik misschien op kan letten moeten jullie het even laten weten ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Mag ik even kwijt #9

Bericht door Bastiaan »

De goede trein pakken en op het juiste station overstappen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 129 gasten