Opening Station Helmond

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Opening Station Helmond

Bericht door Mr-W »

Vandaag ben ik met fogeltje naar de opening van het station geweest.
Afbeelding
Afbeelding
Samen met fogeltje ben ik naar het Havenplein gelopen waar fogeltje de buurtbus nam.
Afbeelding
Daarna toen ik terugliep heb ik de 1e bussen op de foto kunnen zetten
Afbeelding
Afbeelding
Lijn 51 was de 1e die ik zag wegrijden
Afbeelding
Afbeelding
Vanwege een wisselstoring reed de s1900 maar tot Eindhoven en de s9600 ging tussen (Boxtel?)-Ehv - Hm pendelen met Plan-V
Afbeelding
Het perron
Afbeelding
Afbeelding
De nieuwe tunnel,lijn 20/24/54 mochten er nog niet onder doorrijden :(
Afbeelding
Twin Tours was de eerste met hun gelede bus om treinvervangend vervoer te rijden (welke bustype is dit ?),Omdat er zoveel reizigers waren reed hij naar de officiele treinvervangend vervoer plek en stopte niet voor het station.
Afbeelding
Reizigers richting Horst-Sevenum en Venlo namen massaal lijn 23
Afbeelding
Lijn 52/54 waren veel drukker dan normaal :),heb reizigers voor Brouwhuis geadviseerd om die bussen te nemen omdat er nog te weinig trein vervangend vervoer bussen waren en de Helmondse Stadsdienst wel extra reizigers kan gebruiken :lol:
Afbeelding
En Lijn 25 vertrekt ook vanaf het busstation.
Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opening Station Helmond

Bericht door deadlock »

Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Suus »

Lijkt een gevalletje Mooiweerbusstation te zijn, is het niet :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Aking »

Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Karl »

Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben. In steden in Spanje ligt de helft van de busstation gewoon onder de grond, maar goed, daar was het beton dan ook jaren lang gratis.
Het is een spectrum.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Frans F »

deadlock schreef:Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.
Of zijn we zo slecht in het volledig afronden van projecten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben.
Dat heet design :wink: Heb het verhaal van de ontwerper van een overdekte bushalte die bezwaar maakte tegen de plaatsing van een haltepaal hier toch al wel eens geschreven? Zo niet, bij deze :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Suus »

Aking schreef:Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y
Ik was uiteraard wel positief geweest als er abri's hadden gestaan, maar die zijn op de foto's ook niet te vinden.

Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Opening Station Helmond

Bericht door huibf »

Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Opening Station Helmond

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...
Frans F in de hood denk ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Meltrain »

Om naar het andere perron te komen, moet je dan nu door de tunnel waar dus (nog) niet die bussen doorheen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Mr-W »

Dan moet je inderdaad door de tunnel,maar het fiets en voetgangers gedeelte ligt afgescheiden van de rijbaan. Die overweg is gelukkig verleden tijd,net zoals de overweg bij de Broekstraat en die bij de Cortenbachstraat,Helmond begint overweg vrij te worden :)
Foto van de ruimere fietsenstalling
Afbeelding
Mobiele Incheckpaal.
Afbeelding
Aanvankelijk waren er geen drankjes of snacks of hoog waardigheidsbekleders,maar dankzij de wisselstoring kreeg ik toch een gratis kopje koffie :mrgreen:
Afbeelding
Het bord met de vertrekstraten is al neergezet,alleen de lijnnetkaart ontbreekt nog.
Afbeelding
Deze foto's heb ik met mijn mobiel gemaakt en nu pas geüpload.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opening Station Helmond

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.
Dat hangt er al, inclusief overzichtsdris. Mr-W heeft een foto van de vertrekstaten, ik heb een foto van beide. Zet ik morgen wel even online.

Groot voordeel van de fietsenstalling, tot 1 uur een beheerder, dus je kunt ook 's avonds een OV-fiets huren. Dan kon in ieder geval bij de oude echte stalling niet, daar was tot 19:00 een beheerder.
"Een touringcar is geen bus"
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Kevster »

Dus Arriva werkt in Brabant nog steeds met die blanco lay-out voor de HVS? '-) Hier in het Noorden hebben we van die mooie in Arriva-huisstijl gekregen, stuk beter!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Hainje »

Is denk ik 'huisstijl' van de Provincie. Veolia heeft hier precies dezelfde lay-out haltevertrekstaten, deze zijn pas gekomen toen de Provincie hier de boel is komen regelen. De BBA had een weer andere lay-out, die ik persoonlijk veel fijner vond. Maar dat zal wel een autistendingetje zijn, dus ik heb het verder maar geaccepteerd.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opening Station Helmond

Bericht door fogeltje »

Ik zelf vond de stijl zoals BBA en Hermes het vroeger deden ook fijner ;)
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Frans F »

@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opening Station Helmond

Bericht door fogeltje »

Wat betreft de abri's, die stonden er op het oude station op de perrons ook niet. Daar stonden alleen aan de zijkant twee hokjes. Ik kan me niet herinneren gisteren abri's gezien te hebben, maar er stond ook nog van alles vol met hekken, dus mogelijk worden deze nog geplaatst. En anders bellen we bij regen gewoon aan bij het huisje van de chauffeurs :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Opening Station Helmond

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.
PVE Brabant 2007 schreef: 5.4 Statische informatie op de halteplaatsen

1. Alle haltevoorzieningen dienen voorzien te zijn van juiste en volledige informatie over de Dienstregeling. Dit betreft o.a.:
• een haltepaal met: haltenaam, zonenummer, lijnnummer , eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, een actuele haltevertrekstaat en een haltenummer;
• een informatiebord met actuele informatie over de routevoering: haltenaam en zonenummer, lijnnummer, eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, de belangrijkste overstappunten en overstapmogelijkheden, een actuele haltevertrekstaat, een (gestileerde) routekaart en een routebeschrijving van de lijn(en), algemene reisinformatie met het landelijk OV-reisinformatienummer, het klachtennumer van de Concessiehouder en het actuele telefoonnummer van het regiotaxisysteem in de Concessie, het logo van de provincie Noord-Brabant, het logo van de productformule(s), de logo(s) van de Concessiehouder(s) (R) en haltenummer.

Zie cd-rom of internetsite http://www.i-base.nl/ovbrabant. Het hierin gepresenteerde ontwerp van het informatiebord is een voorlopige studie voor de reisinformatie en dient als voorbeeld voor de verwerking van alle reisinformatie. De Concessiehouder is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reisinformatie en voert deze zelf uit. Dit in overleg met de provincie en eventueel de betreffende wegbeheerder.
PS de site werkt nog steeds....
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Opening Station Helmond

Bericht door Kevster »

Nou daar voldoet dit bord dus niet aan... maar goed zo'n vertrekstaat mag dus blijkbaar. Lijkt wel alsof ze het even snel uit Hastus hebben getrokken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Opening Station Helmond

Bericht door fogeltje »

Let op, bovenstaande komt uit PVE van de provincie, Helmond valt onder het SRE. Het enige wat Arriva daar hoeft te doen is een actuele vertrekstaat aanbieden.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten