NS pakt overlast stiltecoupé aan

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Karl »

In een DDZ zie je echt het verschil niet. Als je stilecoupé houdt waar die is, zorg dan voor een teken (net zoals bij de eerste klasse) en verander iets aan het interieur. Bijvoorbeeld met een stikker op de deur naar de coupé, vloer, wand, stoel... ofzo.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Ardan »

Tristan schreef:De raamstickers die aangeven dat het stiltecoupé betreft, vallen aan de buitenkant niet of nauwelijks op. Men is niet bezig met wat er op de ramen staat en komt er dus vaak binnen pas achter dat ze een stiltecoupé binnen zijn gestapt, ook al was dat niet de bedoeling.
Klopt, en dan keihard door de coupé schreeuwen 'MIIIEEEEPPP!!!! BEEEEEEEPPP!!! DIT IS EEN STILTECOUPEEEEEEEHHHH!!! WE MOETE DOORLOPEEEEEHHH!!!!' :')
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door nvdw »

Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5821
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door isadora »

Niks afschaffen, kan in andere landen ook heel goed, waarom hier niet?
Ik vind het juist heerlijk, rustig te kunnen reizen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Jef400 »

Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Suus »

De stiltezone moet blijven, de paupers moeten maar optyfen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5821
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door isadora »

JeffreyMeijer schreef:.......Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
Tja, inkoppertje mijnerzijds dan; ik vind, dat iedereen dat recht moet mogen hebben.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door deadlock »

JeffreyMeijer schreef:Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
Een stiltecoupé is geen service.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door jesse-cruzu »

JeffreyMeijer schreef:Ja, ik denk dat het valt of staat met de personen waarmee je in de trein zit. Ik heb ook vaak zat in rustige coupés gezeten waar het stickertje niet op het raam zat. Ik ben alleen van mening dat deze stiltecoupes een 1e klasse service zijn. En niet voor de 2e klasse.
Je gaat toch niet extra betalen om in een rustigere compartiment zitten. Ik vind dat iedereen het recht heeft om rustig te kunnen reizen en zo hun reis aangenamer te maken ongeacht de klasse. :|

Het is iets heel simpels, wat eigenlijk een groot ergernis is in het dagelijks leven en mensen zich blijkbaar moeilijk kunnen aanpassen aan de omgeving. Als je wilt praten, bellen of wat dan ook wat geluid produceert. Ga gewoon ergens anders zitten waar het geen stiltezone is en wees fatsoenlijk. :Y
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door fogeltje »

Tristan schreef:De raamstickers die aangeven dat het stiltecoupé betreft, vallen aan de buitenkant niet of nauwelijks op. Men is niet bezig met wat er op de ramen staat en komt er dus vaak binnen pas achter dat ze een stiltecoupé binnen zijn gestapt, ook al was dat niet de bedoeling.
Niets weerhoudt je ervan dan weer op te staan en in een ander deel plaats te nemen.
"Een touringcar is geen bus"
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Jef400 »

Tja, weer slaapdronken het forum lopen bespammen. Jullie hebben gelijk. Wat ik bedoelde te zeggen, is dat de stiltecoupe een service is voor reizigers die in stilte willen reizen. En zoals aangegeven heb je je te gedragen in een trein. Stiltecoupe of niet!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Frans F »

nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
Er zijn mijns inziens twee opties: of afschaffen of laten blijven maar dan de stilte ook handhaven desnoods met boetes. Zoals het nu gaat heeft niemand er iets aan en wekt het alleen frustraties op.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Dagren »

nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
Een hele coupé vol mensen die individueel allemaal op een acceptabel niveau zitten te ouwehoeren, maken samen alsnog een behoorlijke kloteherrie. :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Suus »

Ik las van het weekend over speciale lamparmaturen die van een geluidabsorberend spul worden gemaakt, ideaal voor kantoren waar privacygevoelige gegevens worden besproken zoals een bank, wellicht is zoiets wel interessant voor in de stiltecoupé :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Karl »

Stiltecoupe's als quiet room uitrusten. Altijd genoeg plek, want na een half uur ga je de trein uit, of opzoek naar een andere ruimte.

http://gizmodo.com/5899502/the-quietest ... 45-minutes
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Hainje »

Frans F schreef:
nvdw schreef:Schaf die onzin toch af. Van een beetje geroezemoes kijk ik ook niet op uit mijn boek. En herrie maken is ook buiten de stiltecoupé ronduit onbeschoft.
Er zijn mijns inziens twee opties: of afschaffen of laten blijven maar dan de stilte ook handhaven desnoods met boetes. Zoals het nu gaat heeft niemand er iets aan en wekt het alleen frustraties op.
D'r worden in dit land al zoveel boetes uitgeschreven voor deze en het gene, mijns inziens moet je hierin ook weer niet doorslaan.
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Ronald »

Ook wat je wel en niet mag in een stiltecoupé is soms niet duidelijk. Ik kreeg laatst een flinke uitbrander van een conducteur omdat ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. Iemand die muziek aan het luisteren was (telefoon met oortjes) trouwens ook.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door dennistd »

Zolang de muziek maar niet hoorbaar is voor degene die geen oordopjes in / koptelefoon op heeft lijkt het me geen enkel probleem.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door marlies »

Ja, precies, ik snap echt niet wat het probleem met koptelefoons/oordopjes is. Enige vervelende is als iemand eens een keer het volume veel te hoog heeft is de drempel om diegene daarop aan te spreken wat hoog. Maar ja, beetje raar om het daarom in z'n geheel te verbieden zou ik tamelijk absurd vinden. Net zo absurd als dat mensen hun volume zo hoog zetten trouwens, want dat doet gewoon echt pijn aan je oren.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door deadlock »

Ronald schreef:Ook wat je wel en niet mag in een stiltecoupé is soms niet duidelijk. Ik kreeg laatst een flinke uitbrander van een conducteur omdat ik m'n telefoon op het tafeltje had liggen. Iemand die muziek aan het luisteren was (telefoon met oortjes) trouwens ook.
Ik had die conducteur in zijn bek gespuugd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door marlies »

Ik zou uiteraard niet geweldadig geworden zijn (A)

maar wel uitermate recalcitrant ja. Aan mij heb je wat dat betreft wel een slechte. Dan is het "nee, en ik blijf hier lekker zitten, regel maar dat de spoorwegpolitie me fysiek uit deze trein komt tillen want die dopjes blijven in". Hoogst onverstandig natuurlijk, veel makkelijker om even ja en amen te zeggen en ze gewoon weer in te doen als de conducteur de coupe uit is. Maar toch.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door deadlock »

Ik had natuurlijk ook geen fysiek of verbaal geweld gebruikt maar wel op luide toon uitgelegd waarom een telefoon die op airplane mode staat gewoon op het tafeltje kan liggen en dat hij nu de reden is dat iedereen last heeft van hard gepraat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Ennes »

deadlock schreef: Ik had die conducteur in zijn bek gespuugd.
deadlock schreef:Ik had natuurlijk ook geen fysiek of verbaal geweld gebruikt maar wel op luide toon uitgelegd waarom een telefoon die op airplane mode staat gewoon op het tafeltje kan liggen en dat hij nu de reden is dat iedereen last heeft van hard gepraat.
Stoer hoor!

Volgens mij zijn er veel betere methodes om je gelijk te halen i.p.v. je als een aso te gedragen, en je te verlagen tot een dergelijk niveau, om iemand te laten weten dat hij fout zit.

En al zijn het slechts stoere uitspraken op een forum, je bent -als ik zo je reacties lees- geen haar beter als het volk waar menig 'normale' reiziger zich uitermate aan stoort.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door fogeltje »

Stoelen automatisch stroomschokken laten geven als degene die erin zit te veel geluid maakt.
"Een touringcar is geen bus"
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: NS pakt overlast stiltecoupé aan

Bericht door Dagren »

Dat lokt misschien weer een heel ander publiek.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten