InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald
InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald
InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald
De InterCity Direct (voorheen genaamd Fyra) is dinsdagmiddag per direct uit de dienstregeling gehaald. De 18 locomotieven zijn teruggeroepen door fabriekant Bombardier. Volgens de fabrikant zijn er problemen gevonden bij de stroomafnemers.
De InterCity Direct riidt normaal ieder half uur tussen Amsterdam en Breda. Wanneer de treindienst weer hervat kan worden is op dit moment nog onduidelijk. Het spoorbedrijf hoopt later vanmiddag een prognose te kunnen geven. Reizigers moeten nu gebruik maken van de conventionele intercity via Leiden en Den Haag, die is zo'n half uur langzamer dan de InterCity Direct. Lees verder
De InterCity Direct (voorheen genaamd Fyra) is dinsdagmiddag per direct uit de dienstregeling gehaald. De 18 locomotieven zijn teruggeroepen door fabriekant Bombardier. Volgens de fabrikant zijn er problemen gevonden bij de stroomafnemers.
De InterCity Direct riidt normaal ieder half uur tussen Amsterdam en Breda. Wanneer de treindienst weer hervat kan worden is op dit moment nog onduidelijk. Het spoorbedrijf hoopt later vanmiddag een prognose te kunnen geven. Reizigers moeten nu gebruik maken van de conventionele intercity via Leiden en Den Haag, die is zo'n half uur langzamer dan de InterCity Direct. Lees verder
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Weer problemen met de binnenlandse HSL dienst? Het begint zo langzaam maar zeker op gefaal te lijken
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Ik vind dit eigenlijk niet zo spannend. Denk dat het niet belachelijk lang duurt voordat alles weer op de baan is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Zoiets komt bij ander materieel ook wel voor. Dan trekken we een blik Plan V open. Alleen rijdt het een beetje lastig met Plan V over de HSL.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
D'r zit natuurlijk geen ATB op de HSL?
En er is natuurlijk niet ander IC-materieel die ERTMS heeft ingebouwd?
En er is natuurlijk niet ander IC-materieel die ERTMS heeft ingebouwd?
🍉
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Er is geen ander materieel dat de afwijkende spanning aankan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Maar de Abellio treinen voor Arnhem - Duitsland zouden er wel kunnen rijden.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Staan er niet ergens nog wat diesellocs die wel op ERTMS kunnen?
Nood breekt wet hoor, zo lang het niet voor al te lange tijd is.
Of zit dat zo gecompliceerd in elkaar (lease-contracten met goederenvervoerders ofzo) dat dit op de zeer korte termijn gewoon geen optie is?
Nood breekt wet hoor, zo lang het niet voor al te lange tijd is.
Of zit dat zo gecompliceerd in elkaar (lease-contracten met goederenvervoerders ofzo) dat dit op de zeer korte termijn gewoon geen optie is?
🍉
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Dat is nog toekomstmuziek. Ga ervan uit dat de hervatting van de dienstverlening niet zo lang op zich laat wachtenDennenboom schreef:Maar de Abellio treinen voor Arnhem - Duitsland zouden er wel kunnen rijden.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Zijn het specifiek de NSH TRAXX-en of zijn er ook in andere landen TRAXX-en aan de kant gezet met het probleem?
Het HSL-imago wordt er zo niet beter op...
Het HSL-imago wordt er zo niet beter op...
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Specifiek deze ja.marvinkok schreef:Zijn het specifiek de NSH TRAXX-en of zijn er ook in andere landen TRAXX-en aan de kant gezet met het probleem?
Het HSL-imago wordt er zo niet beter op...
Ik doe ook maar wat
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Wijken de ICD-locs trouwens nog zo veel af van andere traxxen dan, dat het alleen deze zijn? Of is er hier sprake van toeval?
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Op de HSL-TRAXX'en zag ik laatst wel toelatingen voor België, Oostenrijk (?) en Duitsland afgekruisd, dus er is wel iets anders dan bij 'de rest'.
Het is een spectrum.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Het zijn gewoon F140MS2's alleen omdat ze 160 mogen mogen ze weer niet naar Duitsland en Oostenrijk geloof ik.Karl schreef:Op de HSL-TRAXX'en zag ik laatst wel toelatingen voor België, Oostenrijk (?) en Duitsland afgekruisd, dus er is wel iets anders dan bij 'de rest'.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
In België hebben ze (nog) geen toelating voor de HSL 4.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Ja, draaistelmodificatie & stroomafnemer modificatie.Aking schreef:Wijken de ICD-locs trouwens nog zo veel af van andere traxxen dan, dat het alleen deze zijn? Of is er hier sprake van toeval?
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Het probleem schijnt volgens een bericht op Somda in scheurvorming in de stroomafnemers te zitten, naar het schijnt mede veroorzaakt door het vaak omschakelen van spanning op de HSL.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Dan wijken ze dus niet veel af, ze wijken iets af.Thom91 schreef:Ja, draaistelmodificatie & stroomafnemer modificatie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Morgen rijdt de helft van de treinen alweer.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
En anders kan een Italiaanse firma wel wat treinstellen leveren! Ze hebben ze op voorraad staan
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
En donderdag moet er weer de normale dienstregeling gereden worden. Dit werd in het journaal van 8 uur gezegd.Wubbo schreef:Morgen rijdt de helft van de treinen alweer.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Vanaf 16:25 wordt de reguliere dienstregeling weer hervat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Nou wat een draaaaama was dit inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Goeie manier om er vanaf te komen nou eens, ik denk niet dat die ouwgies die hele hoge spanning leuk gaan vinden .Dennenboom schreef:Zoiets komt bij ander materieel ook wel voor. Dan trekken we een blik Plan V open. Alleen rijdt het een beetje lastig met Plan V over de HSL.
Ze blijven maar rijden zijn niet kapot te krijgen zowat.
Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh
Zie her en der zuur gedoe over dit hele verhaal maar om eerlijk te zijn denk ik dat het NS(H) het zo toch keurig heeft gedaan? Meteen handelen, vrij snel weer iig een uursdienstregeling op touw zetten en daarna ook weer vrij vlot weer gewoon terug op de reguliere. Vervelend, sure, maar dit soort dingen gebeuren en je onderscheidt je als bedrijf imho middels de manier waarop je er mee omgaat.
Snap ook niet dat mensen zeuren dat ze de toeslag tijdelijk hadden moeten opschorten toen ze een uursdienstregeling reden. Op het moment dat je op halve capaciteit zit wil je toch juist niet nog eens extra reizigers trekken? Ookal is het niet de bedoeling van het opschorten van de toeslag, het is wel een van de effecten.
Snap ook niet dat mensen zeuren dat ze de toeslag tijdelijk hadden moeten opschorten toen ze een uursdienstregeling reden. Op het moment dat je op halve capaciteit zit wil je toch juist niet nog eens extra reizigers trekken? Ookal is het niet de bedoeling van het opschorten van de toeslag, het is wel een van de effecten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten