Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Inderdaad Hans. Ik zag dat jij ook de mail had gehad...
Dat punt op dr Kennedylaan heb ik 3 jaar geleden als aangekaart. Toch snel opgelost.
Ik heb ook het gevoel dat de lichten op de katterug zijn gewijzigd een jaar ofwat geleden. Standaard was het altijd dat je richting de MG laan groen kreeg, naar rechts draait en vervolgens 10 meter verder de hele cyclus moest afwachten voor de fellenoord.
Nu is het zo dat er meestal direct doorgereden kan worden.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ja Huib, het is een weg van lange adem. Ik denk dat wij de Kennedylaan al zo'n 5 jaar roepen. Maar uiteindelijk gaat er toch iets gebeuren. Net als bij de Mediamarkt, ook al jaren een aandachtspunt van onze kant!!

Wat betreft de Kattenrug rechtsaf dat herken ik niet. Af en toe kun je inderdaad gelijk door, maar meestal sta ik nog voor het rood te wachten, helaas. Moet zeggen, dat 'af en toe' is wel vaker als voorheen. Het lijkt er op dat zodra je vanaf de kattenrug op het laatste moment van de 'witfase' er door heen gaat dat je dan meestal gelijk door kunt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

In Beek en Donk zijn mij vanochtend op de fiets twee nieuwe bushaltes opgevallen *bus* Ik denk dat ik maandag eens de nieuwe route van het buurtbusje uit ga proberen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Wanneer kan ik de lijnfolder(s) voor de dienstregelingswijziging ophalen in Eindhoven? Weet iemand dat?
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Die zijn vertraagd... Drukker falliet.

Folder ligt er sinds vanmiddag. Alles in één. 64 paginas
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Vandaag nieuwe rooster ontvangen per a.s. zondag.
Daarbij ook de Errata folder.

Verder de mededeling dat a.s. maandag, 7 april, in de loop van de dag het busstation van Helmond in gebruik genomen wordt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Helmond. 5 perrons en 5 drissen. Waarvoor eigenlijk?
Voor de lijn naar Venray?
Voor de lijn naar Deurne?
Voor de lijn naar Gemert?
Voor de lijn naar Mierlo?
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Voor de hoogwaardige, zeer frequente stadsdienst :lol: :shock:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Nice @ erratablad en busstation Helmond. Ik denk dat ik de vernieuwde buurtbus maandag eens naar Helliemond pak en vanaf het Havenplein loop naar het busstation om het te aanschouwen. Ik moet ook nog een lijnfolder zien te scoren maar daarvoor moet ik naar Eindhoven, komt een andere keer, of buurtbus Laarbeek moet ze ook hebben.

Had het oude busstation niet ook vijf perrons? Denk dat ze gewoon hetzelfde aantal hebben teruggelegd met oog op uitbreiding van de stadsdienst en streeklijnen :')
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Zover ik op OVRadar.nl kan zien is het nieuwe busstation in Helmond inderdaad nu in gebruik. Ik denk dat ik even ga kijken, kan ik meteen de nieuwe buurtbusroute meepakken en wellicht de nieuwe folder scoren. *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Leuk! :D Is die tunnel inclusief busstrook en de bushalte spoorstraat voor lijn 20 en 54 eigenlijk al in gebruik?

EDIT: Als ik naar ovradar kijk, lijkt het overigens alsof lijn 25 van Arriva nog wel steeds op dezelfde plaats stopt en niet op het busstation. Blijf dit zo? :o
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

OVRadar had het niet goed vanmiddag, het busstation was nog niet open toen ik er rond 15:45 aan kwam huppelen :') Mr-W kwam even met de fiets voorbij en we hebben even rondgekeken. Tegen 16:15 liepen we samen richting Havenplein waar ik de bus naar huis moest hebben. Op dat moment waren busstation en tunnel nog niet open. Maar toen Mr-W terug op het station kwam was het busstation wel open :') Ik post straks onder reiservaringen wel wat foto's, maar dat kan vanavond worden. Mr-W heeft een mooie foto van de eerste bussen die van het busstation gebruik maken, die komt op de wiki.

Ik denk dat lijn 25 uiteindelijk ook gewoon op het busstation komt maar Arriva zal nog niet weten dat ze er al op mogen ;) De eerste bussen kwamen dus tussen 16:15 en 16:45 op het busstation, dus tegen de tijd van jouw post was het busstation nog dicht. Hoe het met de tunnel zit, weet ik niet, maar het zag er allemaal af uit, dus ik vermoed dat die inmiddels ook open is.

EDIT: Hoe zit het eigenlijk met de buschauffeurs? Ik heb geen nieuw hok voor hen kunnen herkennen. In het oude station hadden ze links (gezien vanaf het busstation) hun eigen hok, maar daar zit nu een bloementoko.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Ik denk dat lijn 25 uiteindelijk ook gewoon op het busstation komt maar Arriva zal nog niet weten dat ze er al op mogen ;) De eerste bussen kwamen dus tussen 16:15 en 16:45 op het busstation, dus tegen de tijd van jouw post was het busstation nog dicht. Hoe het met de tunnel zit, weet ik niet, maar het zag er allemaal af uit, dus ik vermoed dat die inmiddels ook open is.

EDIT: Hoe zit het eigenlijk met de buschauffeurs? Ik heb geen nieuw hok voor hen kunnen herkennen. In het oude station hadden ze links (gezien vanaf het busstation) hun eigen hok, maar daar zit nu een bloementoko.
Bushok zou ik niet weten waar het komt,maar misschien blijven ze hun huisje houden.
Het busstation is al open,ROV gaf door aan de chauffeurs dat de tunnel nog niet gebruikt mocht worden maar die gaat zeer waarschijnlijk in de loop van de avond open
EDIT: Foto op lage kwaliteit bij de stationspagina toegevoegd
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Ik meen dat in de ontwerptekeningen die ik gezien heb van station Helmond ook een ruimte voor de buschauffeurs was aangegeven in het nieuwe stationsgebouwtje, eens even kijken of ik dat nog kan vinden.

Edit: Nee, ook geen hermes kantoor op de plattegronden. Gek...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Wat voor huis hebben ze nu eigenlijk? Heb ze wel eens tegenover halte van de 25 een huis in zien lopen maar ik dacht dat het een chauffeur was die daar toevallig woont. Is dat een gewoon huurhuis wat ze daar (tijdelijk) als chauffeurskantine hebben?
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Ja, om dat huis gaat het :P
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Dat huisje blijft voor onbepaalde tijd.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Maar woont daar ook nog iemand of huurt Hermes het alleen als chauffeurskantine? En mogen de Arriva-chauffeurs daar ook in?
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef: En mogen de Arriva-chauffeurs daar ook in?
Arriva Chauffeurs lopen er wel eens naar binnen,vroeger vonden een aantal Helmondse chauffeurs het in Venray ook verschrikkelijk om pauze te houden met de Limburgers van Veolia en andere gingen er graag een kopje koffie drinken. Uiteindelijk verschilt het toch per persoon of ze buiten het rayon pauze willen houden of gewoon in de bus willen blijven zitten.


VDL levert 15 elektrische bussen voor proefproject Brabant
HANNOVER - VDL gaat 15 elektrische bussen leveren voor een proefproject van de provincie Brabant en de Brabantse Ontwikkelingsmaatschappij.
De eerste bus wordt vanaf begin 2015 in Helmond getest.
ED.nl
In de plaats van Breda wordt natuurlijk de hoogfrequente stadsdienst van Helmond de eerste stadsdienst ter wereld met elektrische stadsbussen :lol:
Weet er iemand iets meer vanaf of is dit weer een onzin idee van de gemeente en moeten we er niets van verwachten.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Lijkt me weer eens verkapte subsidie voor VDL.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Suus »

Mja, ik denk dat VDL ook zonder subsidie dit graag zou willen, het in het assortiment hebben van een volledige elektrische bus kan veel klanten opleveren maar die willen ook graag een bus hebben die zich bewezen heeft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Zonder subsidie kan VDL sowieso niet concurreren op elektrisch gebied omdat ze daar veel te laat aan begonnen zijn.

Wel verstandig om de proef in Helmond te doen, als er daar problemen zijn hebben er maar heel weinig mensen last van.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Best wel logisch dat het getest wordt in Helmond, daar zit ook de automotive campus, waar de phileas (ook vdl) gemaakt wordt.

Nog terugkomend op mijn eerder post over de veranderde halte Strijp-S klokgebouw.
Ik hoorde het opnieuw gister in lijn 18. Het aparte is dat de haltenaam alleen in de omroep veranderd is. op het scherm en op de halte zelf wordt nog gesproken over Strijp-S Ir. Kalffstraat en er staat zelfs nog de oude naam op het bord bij de halte: Kastanjelaan. ik vind het overigens wel een verstandige zet, zeker omdat het klokgebouw voor onbekenden een veelgebruikte plaats is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

De dienstregeling geeft ook nog Strijp-S Ir. Kalffstraat aan. Lijkt er dus op dat het bord en omroep fout zijn. Misschien wijzigt dit op latere datum maar is het in de omroep alvast aangepast (want aanpassingen daarin kunnen niet zomaar als er nieuwe namen moeten worden ingesproken). Wel vreemd dat het haltebord nog steeds iets verkeerds aangeeft. Helaas doet Hermes in het SRE niet aan sociale media, anders zou je het simpel kunnen melden. Wellicht kun je een rechtstreeks mailtje naar de klantenservice van Hermes sturen en ze ervan verwittigen: klantenservice@hermesgroep.nl dacht ik (Huib?)
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Het haltebord opzich geeft goede naam aan (gele bord) maar bij iedere halte aan de HOV-as staat een groot wit bord op heuphoogte met daarom de haltenaam. De naam bij het maken van de halte was kastanjelaan, vandaar dat die naam daar nog altijd opstaat. Ik had eerlijk gezegd al de reden van het moeilijk aanpassen van omroepen geschat, maar ook tegelijk verwacht dat de naam aangepast zou worden per gisteren, tegelijk met de andere aanpassingen in de dienstregeling.

Nog over de chauffeurs en pauzeren. In Uden kunnen de chauffeurs van hermes de kantine ook alleen gebruiken als er een arriva chauffeur is, in de praktijk komt het erop neer dat ze daar nauwelijks gebruik van maken.
In Helmond zullen overigens vanaf december geen arriva chauffeurs meer te vinden zijn...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten