Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

Nou, over dat laatste heeft de Provincie nog altijd geen beslissing genomen.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Misschien zal het ook beter zijn als buurtbus lijn 476 die van Valkenswaard Markt naar Achel Kerk, verlengd naar Neerpelt Station.


Neerpelt, Station
Neerpelt, College
Neerpelt, Ankerweg
Achel, Wateringstraat
Achel, Damheidestraat
Achel, Overweg 58
Achel, Quatre Bras
Achel, Bergeind
Achel, Kerk,

Want Neerpelt Station is een Centraal punt van openbaar vervoer.
En reizigers van Neerpelt en buurgemeentes nemen ook vaak de buurtbus lijn 476 naar Valkenswaard.
Dan hoeven ook de reizegers van Lommel op zaterdag niet vaker uitstappen.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Volgens mij heb ik ergens een document voorbij zien komen bij zowel SRE als provincie waarin de bevoegdheid van het lijndeel Gemert-Helmond naar SRE gaat. per december 2014. Dit zou betekenen dat de concessie oost-brabant dit lijndeel niet meer bevat en dat het onder concessie SRE valt.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Soory dat ik ik naar een ander topic gaat.
Maar wat vinden jullie van die reactie van mij net??
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

MrEmiel schreef:Volgens mij heb ik ergens een document voorbij zien komen bij zowel SRE als provincie waarin de bevoegdheid van het lijndeel Gemert-Helmond naar SRE gaat. per december 2014. Dit zou betekenen dat de concessie oost-brabant dit lijndeel niet meer bevat en dat het onder concessie SRE valt.
Ja, maar als de aanbesteding Oost-Brabant over moet komt in ieder geval de datum op losse schroeven te staan.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Frans F »

jo171 schreef:Soory dat ik ik naar een ander topic gaat.
Maar wat vinden jullie van die reactie van mij net??
Ik denk dat het niet de taak is van de SRE om steeds verder uit te breiden in Belgie.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

Frans F schreef:
jo171 schreef:Soory dat ik ik naar een ander topic gaat.
Maar wat vinden jullie van die reactie van mij net??
Ik denk dat het niet de taak is van de SRE om steeds verder uit te breiden in Belgie.
Oh okay
Maar ik heb nog een vraag.
Hoe kan je foto's bij reacties doen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Daniel »

MrEmiel schreef:Volgens mij heb ik ergens een document voorbij zien komen bij zowel SRE als provincie waarin de bevoegdheid van het lijndeel Gemert-Helmond naar SRE gaat. per december 2014. Dit zou betekenen dat de concessie oost-brabant dit lijndeel niet meer bevat en dat het onder concessie SRE valt.
Maar dat betekend nog niet persé dat er geen doorgaande Arriva-bussen meer rijden, zijn genoeg lijnen in den lande op te noemen die door twee concessies rijden. Dat wordt over het algemeen pas problematisch als de vervoerder in concessie A die lijn wil wegbezuinigen en de vervoerder in concessie B het daar niet mee eens is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Frans F schreef:
jo171 schreef:Soory dat ik ik naar een ander topic gaat.
Maar wat vinden jullie van die reactie van mij net??
Ik denk dat het niet de taak is van de SRE om steeds verder uit te breiden in Belgie.
Maar het is wel de taak van Hermes/SRE om te zorgen voor voldoende capaciteit op lijn 476, als er bij een 1/2 uurs dienst nog steeds reizigers moeten achterblijven wordt het tijd om de buurtbus om te zetten in een streekbus en dan wordt doorrijden aantrekkelijker als er samengewerkt wordt met De Lijn. (bijv. samen met 18a en (4)76 een halfuursdienst vormen tussen Valkenswaard-Achel en Neerpelt)
met de knop [img] voeg je foto's toe aan je bericht
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

A

Bericht door jo171 »

Mr-W schreef:
Frans F schreef:
jo171 schreef:Soory dat ik ik naar een ander topic gaat.
Maar wat vinden jullie van die reactie van mij net??
Ik denk dat het niet de taak is van de SRE om steeds verder uit te breiden in Belgie.
Maar het is wel de taak van Hermes/SRE om te zorgen voor voldoende capaciteit op lijn 476, als er bij een 1/2 uurs dienst nog steeds reizigers moeten achterblijven wordt het tijd om de buurtbus om te zetten in een streekbus en dan wordt doorrijden aantrekkelijker als er samengewerkt wordt met De Lijn. (bijv. samen met 18a en (4)76 een halfuursdienst vormen tussen Valkenswaard-Achel en Neerpelt)
met de knop [img] voeg je foto's toe aan je bericht
Dus dan wordt de vroegere lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station.
Tegenwoordig is buurtbus lijn 476 steeds drukker (vooral met reizigers die via Neerpelt met de trein richting Antwerpen CS gaan).
Want als je van Eindhoven naar Antwerpen gaat is het veel goedkoper om te reizen via Neerplt.
Laten we hopen dat de buurtbusje een streekbus gaat worden. De belgen zouden heel blij zijn dan kunnen ze shoppen in Valkenswaard en Eindhoven. :D :D :D :D
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Wat betreft de kantine in Uden, het is minimaal 50/50 daar. De ene Hermes-chauffeur zit er wel, de andere niet. Want er is altijd wel een Arriva te vinden in tijden dat een Hermes-bus daar pauzeert.

Wat betreft de Kastanjelaan, nu snap ik wat je met verkeerder naam op de halte bedoelt. Want in mijn herinnering was het gele bord inderdaad goed. En ik vind het ook vreemd dat juist een omroep eerder aangepast is dan de rest. Wellicht is men vergeten de nieuwe haltenaam door te voeren in het systeem en op het bord?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

De borden van hov, die witte dus, ussen de railing worden binnenkort aangepast, samen met De Hurk. Deze zijn voor an de Gemeente. Overigens is de naam op de Dris ook verkeerd, ook op De Hurk.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

huibf schreef:De borden van hov, die witte dus, ussen de railing worden binnenkort aangepast, samen met De Hurk. Deze zijn voor an de Gemeente. Overigens is de naam op de Dris ook verkeerd, ook op De Hurk.
De gemeente speelt ook een grote rol in de naamgeving van de haltes.
Strijps-S Klokgebouw is recent nog 'afgekeurd' en dus verbaasd het me dat het dat gaat worden. Wij van het werkoverleg maken ons daar al sinds de komst van de halte daar hard voor! We vragen in elk geval al jaren om de vermelding ' Klokgebouw' in de omroep.

Er is namelijk veel vraag naar.

Meest recente voorstel wat het waarschijnlijk zou gaan worden was Strijp-S Gebouw Gerard. Ook dat hebben wij niet toegjuicht, omdat dat weinig zegt.

We wachten af, maar neem aan dat de omroep alvast is aangepast op de daadwerkelijke haltenaam.

Mooi trouwens dat De Hurk ook wordt aangepast. Dat is immers al een tijd Hurksestraat.
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Ga ervanuit dat ze dan nu eindelijk naar de chauffeurs geluisterd hebben ;). ben benieuwd wanneer de haltenaam ook aangepast wordt
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 09 apr 2014, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Vanaf die halte op Strijp S is het toch nog best wel een stukje lopen naar het klokgebouw? Moet er eigenlijk sowieso wat achter? Er zijn toch geen andere bushaltes op Strijp S? Waarom kan de halte niet gewoon Eindhoven, Strijp S worden? Al zou dat dan weer verwarrend kunnen werken op het moment dat Eindhoven Beukenlaan, Eindhoven Strijp S wordt.
jo171 schreef: Dus dan wordt de vroegere lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station.
Tegenwoordig is buurtbus lijn 476 steeds drukker (vooral met reizigers die via Neerpelt met de trein richting Antwerpen CS gaan).
Want als je van Eindhoven naar Antwerpen gaat is het veel goedkoper om te reizen via Neerplt.
Laten we hopen dat de buurtbusje een streekbus gaat worden. De belgen zouden heel blij zijn dan kunnen ze shoppen in Valkenswaard en Eindhoven. :D :D :D :D
Verder denk ik dat een grensoverschrijdende naar België wel potentie zou kunnen hebben, maar ik betwijfel of dat zou zijn in de vorm van een lijn 176 Valkenswaard - Neerpelt.
Beide plaatsen zijn niet echt bestemmingen te noemen. Je noemt zelf al een vervoersstroom Eindhoven - Antwerpen, maar dat betekent dus dat de reizigers van lijn 176 nog minstens 2x moeten overstappen. Eén keer in Valkenswaard voor vervoer naar Eindhoven en één keer in Neerpelt voor vervoer naar Antwerpen. Vaker overstappen schrikt vaak reizigers af en men is dan toch sneller geneigd om de auto te pakken.
Bovendien moet je bedenken dat een route tussen Eindhoven - Antwerpen via Borkel en Schaft en Achel best wel om is.
Voor dagjesmensen zijn langere goedkopere routes geen probleem, maar het woon-werkverkeer zal eerder geneigd zijn om de auto te pakken als de bus zo omslachtig is.
Mijn idee is daarom de buurtbus te laten houden (geen reguliere bus)(eventueel wel doorgetrokken naar Neerpelt maar alleen als dat past binnen huidige rijschema) en daarnaast snelbussen Eindhoven - Hasselt, Eindhoven - Antwerpen, als daar vraag naar blijkt te zijn. Maar in beide gevallen vraag ik me af in hoeverre dit een verantwoordelijkheid is voor Hermes/SRE.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Yanaike schreef:Vanaf die halte op Strijp S is het toch nog best wel een stukje lopen naar het klokgebouw? Moet er eigenlijk sowieso wat achter? Er zijn toch geen andere bushaltes op Strijp S? Waarom kan de halte niet gewoon Eindhoven, Strijp S worden? Al zou dat dan weer verwarrend kunnen werken op het moment dat Eindhoven Beukenlaan, Eindhoven Strijp S wordt.
Dan ga ik nu even heel flauw doen:

Hoe ver is het nog lopen van de halte Evoluon tot in het Evoluon?
Hoe ver is het nog lopen van de halte Catharina Ziekenhuis Oost tot in het ziekenhuis?
En zo zijn er nog wel een paar te noemen waarbij de halte niet bepaald voor de deur ligt.
Vind dat ook geen reden om een halte ergens niet naar te noemen als het een veel bezocht / gevraagd gebouw zoals Evoluon en Catharina Ziekenhuis.

En laat het Klokgebouw nu het meest gevraagde zijn op Strijp-S.

Dat de bushalte niet alleen Strijp-S gaat heten heeft idd te maken met de hernoeming van het station Eindhoven Beukenlaan naar Eindhoven Strijp-S.
jo171 schreef:Dus dan wordt de vroegere lijn 176 Valkenswaard Markt - Neerpelt Station.
Tegenwoordig is buurtbus lijn 476 steeds drukker (vooral met reizigers die via Neerpelt met de trein richting Antwerpen CS gaan).
Want als je van Eindhoven naar Antwerpen gaat is het veel goedkoper om te reizen via Neerplt.
Laten we hopen dat de buurtbusje een streekbus gaat worden. De belgen zouden heel blij zijn dan kunnen ze shoppen in Valkenswaard en Eindhoven. :D :D :D :D
We hebben in dit topic al vaker gesproken over busverbindingen naar Belgie en de strekking is elke keer gelijk. Ik begrijp dan ook niet goed dat er wederom over begonnen wordt.

Er wordt echt gedacht vanuit reizigersstromen om een verbinding al dan niet op te zetten. Daarnaast, snelbus Eindhoven-Antwerpen heeft in een ver verleden bestaan en is toen vanwege gebrek aan belangstelling opgeheven!!

Om een en ander in dit topic overzichtelijk te houden stel ik voor om voor de verbindingen naar Belgie een aparte draad te openen. Kunnen we er daar verder over brainstormen voor wie dat leuk vindt.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 10 apr 2014, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verbeterd en berichten samengevoegd
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Yanaike schreef:Vanaf die halte op Strijp S is het toch nog best wel een stukje lopen naar het klokgebouw? Moet er eigenlijk sowieso wat achter? Er zijn toch geen andere bushaltes op Strijp S? Waarom kan de halte niet gewoon Eindhoven, Strijp S worden? Al zou dat dan weer verwarrend kunnen werken op het moment dat Eindhoven Beukenlaan, Eindhoven Strijp S wordt.
Ik schat dat het nog geen 100m lopen is, maar ligt eraan wat je als ingang ziet. De concertingang zit bij de halte, de ingang van kantoren en fitness weer dicht bij beukenlaan.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

MrEmiel schreef:Volgens mij heb ik ergens een document voorbij zien komen bij zowel SRE als provincie waarin de bevoegdheid van het lijndeel Gemert-Helmond naar SRE gaat. per december 2014. Dit zou betekenen dat de concessie oost-brabant dit lijndeel niet meer bevat en dat het onder concessie SRE valt.
Dat klopt. Maar wat de gevolgen zijn is onduidelijk. Het document is gewoon openbaar en staat ergens in het archief van SRE.
het heeft ook een verband met de inrichting van andere lijnen zo in de driehoek, gemert, boxmeer, en meijel
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Woensdag heb ik Lijn 184 Eindhoven, Station - Sterrenlaan genomen vanaf Summa College Sterrenlaan omdat de chauffeur van Lijn 22 Helmond Station - Eindhoven Station slecht reed. Het viel me in de bus op dat hij na de Mercuriuslaan direct via de Kennedylaan naar het Station reed en de haltes Peppelrode en MMC Eindhoven oversloeg. Doet Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station dit ook ?
Afbeelding
Donderdag ben ik met Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg meegeweest en daar vielen me een aantal dingen op :
Wordt de Halte Hogeweg eenzijdig bedient ? Ik drukte namelijk op de stopknop en reed de halte eerst voorbij en draaide bij de rotonde om me er dan pas uit te laten stappen :neg: . Mijn transactieoverzicht klopt in ieder geval niet,want halte Emmalaan is afgeschreven(€0,44) en heb mogelijk teveel betaald.
Verder was opvallend op lijn 26 dat de bezetting van de bus laag was in beide richtingen,ongeveer op Helmondse stadsdienst niveau (Deurne-Meijel zo'n 10 reizigers en Meijel-Deurne 3/4 reizigers bij het station)
Zag dat de Avondritten gereden worden door Hebben met een Mercedez-Benz Sprinter, is Taxi-U-Tax weg van lijn 26,of rijden ze nog op Zaterdag ?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg meegeweest en daar vielen me een aantal dingen op :
Wordt de Halte Hogeweg eenzijdig bedient ? Ik drukte namelijk op de stopknop en reed de halte eerst voorbij en draaide bij de rotonde om me er dan pas uit te laten stappen :neg: . Mijn transactieoverzicht klopt in ieder geval niet,want halte Emmalaan is afgeschreven(€0,44) en heb mogelijk teveel betaald.
Verder was opvallend op lijn 26 dat de bezetting van de bus laag was in beide richtingen,ongeveer op Helmondse stadsdienst niveau (Deurne-Meijel zo'n 10 reizigers en Meijel-Deurne 3/4 reizigers bij het station)
Zag dat de Avondritten gereden worden door Hebben met een Mercedez-Benz Sprinter, is Taxi-U-Tax weg van lijn 26,of rijden ze nog op Zaterdag ?
Waarschijnlijk doet de chauffeur net waar die zin in heeft. Bij halte Gemert-Pastoor Poellplein doen de chauffeurs van lijn 122 dit ook de helft van de keren, tis maar de vraag of ie de rotonde nog een keer rond gaat. *bus*
Hebben rijdt heel de dienstregeling van lijn 26. Doordeweeks halen ze een bus uit de stalling in Helmond en rijden daarmee de dienstregeling. Op zaterdag en zondag gebruiken ze eigen materieel. Lijn 26 is de laatste jaren steeds verder uitgekleed en zal mogelijk volgend jaar weer veranderen als de lijnen in dit gebied op de schop gaan. Ik weet niet wat de huidige staat van de plannen is, maar er wordt gesproken over het veranderen van de bundel 23/25/26.
huidig:
Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station
Lijn 25 Veghel Busstation - Helmond Station
Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg

plannen:
Lijn 25 Veghel Busstation - Gemert Gerardusplein
Lijn ... Helmond Station - Gemert Gerardusplein - Boxmeer Station
Lijn 23 Helmond Station - Bakel Centrum - Deurne Station (- Meijel Busstation)

In deze situatie verdwijnt het losliggen van de huidige lijn 26
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Mr-W schreef: Donderdag ben ik met Lijn 26 Meijel Busstation - Deurne Hogeweg meegeweest en daar vielen me een aantal dingen op :
Wordt de Halte Hogeweg eenzijdig bedient ? Ik drukte namelijk op de stopknop en reed de halte eerst voorbij en draaide bij de rotonde om me er dan pas uit te laten stappen :neg: . Mijn transactieoverzicht klopt in ieder geval niet,want halte Emmalaan is afgeschreven(€0,44) en heb mogelijk teveel betaald.
Verder was opvallend op lijn 26 dat de bezetting van de bus laag was in beide richtingen,ongeveer op Helmondse stadsdienst niveau (Deurne-Meijel zo'n 10 reizigers en Meijel-Deurne 3/4 reizigers bij het station)
Zag dat de Avondritten gereden worden door Hebben met een Mercedez-Benz Sprinter, is Taxi-U-Tax weg van lijn 26,of rijden ze nog op Zaterdag ?
Utax rijd zaterdags, hebben in de avond en twintours de 12 meter ritten, dat is zo sinds december 2014. Zoals je weet is het (inmiddels) roulerend Hermesmaterieel.
lijn 26 is rustig tussen 11 en 14 uur. Het scheelt ook heel erg per dag. Ik dacht dat er gemiddeld op de 12 meter ritten 16,7 reizigers zijn. Per rit nogal varierend van 110 tot 8.

Hogeweg is 2 zijdig naar mijn weten. De halte Richting Meijel is in iedergeval wel de instaphalte.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

De 404 rijdt heen en terug langs MMC en Peppelrode.
De 184 niet, die rijdt inderdaad over de Kennedylaan.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Haha, nu ja. Morgen is het wellicht anders :-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

MrEmiel schreef: Waarschijnlijk doet de chauffeur net waar die zin in heeft. Bij halte Gemert-Pastoor Poellplein doen de chauffeurs van lijn 122 dit ook de helft van de keren, tis maar de vraag of ie de rotonde nog een keer rond gaat. *bus*
Klopt, dit ligt aan de chauffeur. Eigenlijk zouden ze voor uitstappers moeten stoppen bij de eerste halte die ze tegenkomen, omdat anders inderdaad Infoxx verspringt. Dit heb ik in Gemert ook meegemaakt. Dan gaat er gewoon een restitutieverzoek van 4 cent richting Hermes (en krijg ik 1,16 terug :') ) Hoe het precies bij de halte Hogeweg zit, weet ik niet. Stoppen daar ook nog andere buslijnen? Anders zou ik niet weten waarom die überhaupt nog dubbel uitgevoerd is.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
MrEmiel schreef: Hoe het precies bij de halte Hogeweg zit, weet ik niet. Stoppen daar ook nog andere buslijnen? Anders zou ik niet weten waarom die überhaupt nog dubbel uitgevoerd is.
Foei Fogeltje.
Hogeweg stoppen 3 lijnen, 26,27 en 462. 27 en 462 zijn doorkomsten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten