Opening Station Helmond
Opening Station Helmond
Vandaag ben ik met fogeltje naar de opening van het station geweest.
Samen met fogeltje ben ik naar het Havenplein gelopen waar fogeltje de buurtbus nam.
Daarna toen ik terugliep heb ik de 1e bussen op de foto kunnen zetten
Lijn 51 was de 1e die ik zag wegrijden
Vanwege een wisselstoring reed de s1900 maar tot Eindhoven en de s9600 ging tussen (Boxtel?)-Ehv - Hm pendelen met Plan-V
Het perron
De nieuwe tunnel,lijn 20/24/54 mochten er nog niet onder doorrijden :(
Twin Tours was de eerste met hun gelede bus om treinvervangend vervoer te rijden (welke bustype is dit ?),Omdat er zoveel reizigers waren reed hij naar de officiele treinvervangend vervoer plek en stopte niet voor het station.
Reizigers richting Horst-Sevenum en Venlo namen massaal lijn 23
Lijn 52/54 waren veel drukker dan normaal :),heb reizigers voor Brouwhuis geadviseerd om die bussen te nemen omdat er nog te weinig trein vervangend vervoer bussen waren en de Helmondse Stadsdienst wel extra reizigers kan gebruiken
En Lijn 25 vertrekt ook vanaf het busstation.
Samen met fogeltje ben ik naar het Havenplein gelopen waar fogeltje de buurtbus nam.
Daarna toen ik terugliep heb ik de 1e bussen op de foto kunnen zetten
Lijn 51 was de 1e die ik zag wegrijden
Vanwege een wisselstoring reed de s1900 maar tot Eindhoven en de s9600 ging tussen (Boxtel?)-Ehv - Hm pendelen met Plan-V
Het perron
De nieuwe tunnel,lijn 20/24/54 mochten er nog niet onder doorrijden :(
Twin Tours was de eerste met hun gelede bus om treinvervangend vervoer te rijden (welke bustype is dit ?),Omdat er zoveel reizigers waren reed hij naar de officiele treinvervangend vervoer plek en stopte niet voor het station.
Reizigers richting Horst-Sevenum en Venlo namen massaal lijn 23
Lijn 52/54 waren veel drukker dan normaal :),heb reizigers voor Brouwhuis geadviseerd om die bussen te nemen omdat er nog te weinig trein vervangend vervoer bussen waren en de Helmondse Stadsdienst wel extra reizigers kan gebruiken
En Lijn 25 vertrekt ook vanaf het busstation.
Re: Opening Station Helmond
Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opening Station Helmond
Lijkt een gevalletje Mooiweerbusstation te zijn, is het niet :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opening Station Helmond
Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y
Re: Opening Station Helmond
Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben. In steden in Spanje ligt de helft van de busstation gewoon onder de grond, maar goed, daar was het beton dan ook jaren lang gratis.
Het is een spectrum.
Re: Opening Station Helmond
Of zijn we zo slecht in het volledig afronden van projecten?deadlock schreef:Hoe kan het toch dat we in Nederland zo goed zijn in het openen van dingen die nog niet af zijn.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Opening Station Helmond
Dat heet design Heb het verhaal van de ontwerper van een overdekte bushalte die bezwaar maakte tegen de plaatsing van een haltepaal hier toch al wel eens geschreven? Zo niet, bij dezeKarl schreef:Die zie je in Nederland ook veel te vaak. Bus- en tramstation mogen nooit een fatsoenlijke overkapping hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Opening Station Helmond
Ik was uiteraard wel positief geweest als er abri's hadden gestaan, maar die zijn op de foto's ook niet te vinden.Aking schreef:Niet zo negatief jongen! Die overkapping moet gewoon nog komen natuurlijk! :Y
Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Opening Station Helmond
Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.
Re: Opening Station Helmond
Frans F in de hood denk ik.Bee schreef:Ik zou wel zuurder willen zijn, maar helaas waren overal de citroenen uitverkocht. Enigszins verdacht...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Opening Station Helmond
Om naar het andere perron te komen, moet je dan nu door de tunnel waar dus (nog) niet die bussen doorheen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Opening Station Helmond
Dan moet je inderdaad door de tunnel,maar het fiets en voetgangers gedeelte ligt afgescheiden van de rijbaan. Die overweg is gelukkig verleden tijd,net zoals de overweg bij de Broekstraat en die bij de Cortenbachstraat,Helmond begint overweg vrij te worden :)
Foto van de ruimere fietsenstalling
Mobiele Incheckpaal.
Aanvankelijk waren er geen drankjes of snacks of hoog waardigheidsbekleders,maar dankzij de wisselstoring kreeg ik toch een gratis kopje koffie
Het bord met de vertrekstraten is al neergezet,alleen de lijnnetkaart ontbreekt nog.
Deze foto's heb ik met mijn mobiel gemaakt en nu pas geüpload.
Foto van de ruimere fietsenstalling
Mobiele Incheckpaal.
Aanvankelijk waren er geen drankjes of snacks of hoog waardigheidsbekleders,maar dankzij de wisselstoring kreeg ik toch een gratis kopje koffie
Het bord met de vertrekstraten is al neergezet,alleen de lijnnetkaart ontbreekt nog.
Deze foto's heb ik met mijn mobiel gemaakt en nu pas geüpload.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opening Station Helmond
Dat hangt er al, inclusief overzichtsdris. Mr-W heeft een foto van de vertrekstaten, ik heb een foto van beide. Zet ik morgen wel even online.huibf schreef:Ik denk dat abri en haltepalen nog volgen evenals het centrale bord met kaart en alle vertrekstaten.
Groot voordeel van de fietsenstalling, tot 1 uur een beheerder, dus je kunt ook 's avonds een OV-fiets huren. Dan kon in ieder geval bij de oude echte stalling niet, daar was tot 19:00 een beheerder.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opening Station Helmond
Dus Arriva werkt in Brabant nog steeds met die blanco lay-out voor de HVS? '-) Hier in het Noorden hebben we van die mooie in Arriva-huisstijl gekregen, stuk beter!
Re: Opening Station Helmond
Is denk ik 'huisstijl' van de Provincie. Veolia heeft hier precies dezelfde lay-out haltevertrekstaten, deze zijn pas gekomen toen de Provincie hier de boel is komen regelen. De BBA had een weer andere lay-out, die ik persoonlijk veel fijner vond. Maar dat zal wel een autistendingetje zijn, dus ik heb het verder maar geaccepteerd.
🍉
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opening Station Helmond
Ik zelf vond de stijl zoals BBA en Hermes het vroeger deden ook fijner ;)
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opening Station Helmond
@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opening Station Helmond
Wat betreft de abri's, die stonden er op het oude station op de perrons ook niet. Daar stonden alleen aan de zijkant twee hokjes. Ik kan me niet herinneren gisteren abri's gezien te hebben, maar er stond ook nog van alles vol met hekken, dus mogelijk worden deze nog geplaatst. En anders bellen we bij regen gewoon aan bij het huisje van de chauffeurs
"Een touringcar is geen bus"
Re: Opening Station Helmond
Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
🍉
Re: Opening Station Helmond
Hainje schreef:Hmmm, kun je (of iemand anders) dat wellicht opzoeken in de aanbestedingsdocumenten? Ik heb er het concentratievermogen niet echt voor om in die teksten te spitten, maar ik ben er wel benieuwd naar.Frans F schreef:@Hainje
Over de stijl van de vertrekstaten is volgens mijn niets vastgelegd in de Brabantse concessies. Dat is volgens mij de keuze van de vervoerder.
PS de site werkt nog steeds....PVE Brabant 2007 schreef: 5.4 Statische informatie op de halteplaatsen
1. Alle haltevoorzieningen dienen voorzien te zijn van juiste en volledige informatie over de Dienstregeling. Dit betreft o.a.:
• een haltepaal met: haltenaam, zonenummer, lijnnummer , eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, een actuele haltevertrekstaat en een haltenummer;
• een informatiebord met actuele informatie over de routevoering: haltenaam en zonenummer, lijnnummer, eindbestemmingen en belangrijkste tussenliggende halten, de belangrijkste overstappunten en overstapmogelijkheden, een actuele haltevertrekstaat, een (gestileerde) routekaart en een routebeschrijving van de lijn(en), algemene reisinformatie met het landelijk OV-reisinformatienummer, het klachtennumer van de Concessiehouder en het actuele telefoonnummer van het regiotaxisysteem in de Concessie, het logo van de provincie Noord-Brabant, het logo van de productformule(s), de logo(s) van de Concessiehouder(s) (R) en haltenummer.
Zie cd-rom of internetsite http://www.i-base.nl/ovbrabant. Het hierin gepresenteerde ontwerp van het informatiebord is een voorlopige studie voor de reisinformatie en dient als voorbeeld voor de verwerking van alle reisinformatie. De Concessiehouder is verantwoordelijk voor de uitvoering van de reisinformatie en voert deze zelf uit. Dit in overleg met de provincie en eventueel de betreffende wegbeheerder.
Re: Opening Station Helmond
Nou daar voldoet dit bord dus niet aan... maar goed zo'n vertrekstaat mag dus blijkbaar. Lijkt wel alsof ze het even snel uit Hastus hebben getrokken.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6239
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Opening Station Helmond
Let op, bovenstaande komt uit PVE van de provincie, Helmond valt onder het SRE. Het enige wat Arriva daar hoeft te doen is een actuele vertrekstaat aanbieden.
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten