We Wiki

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door Suus »

Ik dacht dat de treinseries zo genummerd waren dat het evennummer richting Amsterdam Centraal is, en oneven nummers de andere kant op was. En series die niet in Amsterdam komen, zijn gericht op een overstap richting Amsterdam. Hoe het gaat met treindiensten die door Amsterdam heen gaan weet ik niet. Opzich is de keuze dus logisch, de nummering zelf is niet meer echt logisch door de veranderingen in de loop der tijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door reisthijs »

Dat Amsterdam-centrisme klopt inderdaad, als je het spoorboekje bekijkt. (bij treinen die door Amsterdam CS heen gaan is oneven richting oost.)

Mijn idee van wat "logisch" is, hangt samen met hoe het in het spoorboekje staat: daar staan in het algemeen in tabel a (heenrichting) de oneven nummers, en in tabel b (terugrichting) de even nummers. Ik heb bij de meeste series dan ook die 'heenrichting' in m'n hoofd zitten, vandaar dat het wat vreemd overkomt dat ik nu al die series in de 'terugrichting' zie staan.
Geert schreef:of naar belangrijkheid (in de perceptie van een gebruiker).
Dat is dus niet zozeer mijn perceptie, veel meer die van de makers van het spoorboekje.

Als jullien een andere systematiek gebruiken, kan ook, geen van beide is echt juist of onjuist, maar het is wel even wennen. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door Geert »

Er is inderdaad niet echt een goede of foute systematiek, maar er is nu gekozen voor dit systeem. Kiezen voor een ander systeem houdt in dat er 125 series aangepast moeten worden. Beetje veel werk :P
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door deadlock »

Ah jah, ik had niet goed opgelet. Ik haalde spoorlijnen door elkaar met welke trein van waar naar waar rijdt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: We Wiki

Bericht door playertwo »

Er staat een fout in de wiki (geen idee hoe je het moet aanpassen vandaar dat ik het hier maar post). De s13600 rijdt ook in de avond 2x per uur (ook in drgl 2009) in plaats van 1x per uur in de avond. Alleen de s6000 rijdt in de avond 1x per uur. In Den Bosch keert de trein op zichzelf (met rangeerbewegingen vanaf 3b (aankomstspoor) naar 7 (vertrekspoor))
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door deadlock »

Ik heb de 13600 aangepast. De 6000 staat dat al bij vermeld :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: We Wiki

Bericht door waldo79 »

Alleen de s6000 rijdt in de avond 1x per uur.
De s6000 blijft toch 2 keer per uur rijden 's avonds :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: We Wiki

Bericht door Wubbo »

Ja, tussen Gdm en Tl maar niet op de rest van het traject.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door deadlock »

Wubbo schreef:Ja, tussen Gdm en Tl maar niet op de rest van het traject.
Dan kan dat toch mooi bij bijzonderheden?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: We Wiki

Bericht door Wubbo »

Zoiets staat er toch ook al? :)
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: We Wiki

Bericht door playertwo »

Ik heb bij mijn bericht de 1 niet vermeld (voor de 6000). Mijn bericht sloeg echter op de s16000 (Utrecht - Den Bosch). Die rijdt namelijk wel 1x p.u. Geldermalsen - Den Bosch in de late avond, terwijl de s13600 gewoon 2x per uur blijft rijden in de avond. Hoe het zit met het stuk Utrecht - Geldermalsen weet ik niet, en was ook niet relevant voor mijn opmerking, daar die ging over de foutieve informatie bij de 13600.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: We Wiki

Bericht door waldo79 »

Oké. Misverstandje opgelost :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: We Wiki

Bericht door Vinny »

De IC s4500 staat niet op het vertrektijdenoverzicht van Amsterdam Sloterdijk (maar de trein stopt er wel) ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door reisthijs »

Geert schreef:De treinseries staan allemaal in de richting van de even treinnummers vermeld.
De vraag is dus of dat een logische keuze was. Als je denkt vanuit Amsterdam (ik probeer maar op dezelfde manier te denken als de bedenkers van het nummersysteem) zou je zeggen dat een oneven nummer de heenrichting is (trein van Amsterdam naar elders) en een evennummer de terugrichting (is onder oneven nummer uit A'dam vertrokken en keer weer terug).
De huidige volgorde in de Wiki druist in tegen deze logica.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: We Wiki

Bericht door Wubbo »

Dat bedachten Geert en ik ook, toen alle treinseries er al in stonden. Toen hadden we geen zin meer om alles aan te passen ;-).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: We Wiki

Bericht door Justin »

voor m'n scriptie analyseer ik de bereikbaarheid van stations in de afgelopen 30 jaar. Als ik daarmee klaar ben, is het een idee als ik dan na ga wat de geschiedenis per serie is in de afgelopen 30 jaar?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door Suus »

Nou, dan zal je met sommige series snel klaar zijn denk ik :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: We Wiki

Bericht door Geert »

Justin schreef:voor m'n scriptie analyseer ik de bereikbaarheid van stations in de afgelopen 30 jaar. Als ik daarmee klaar ben, is het een idee als ik dan na ga wat de geschiedenis per serie is in de afgelopen 30 jaar?
Ja, leuk! :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: We Wiki

Bericht door Justin »

Zoals beloofd:

Heb benaderingen gemaakt, ik heb niet voor alle series uitgepluisd welke starters/eindigers op andere plaatsen komen dan gebruikelijk. Ook heb ik van 1979 niet de frequentie en internationale treinen vermeld.

Ben nog bezig alles te bewerken, maar dit geeft in ieder geval wel een impressie hoop ik:

1979
1989
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten