OVer je reiservaringen in april 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door fogeltje »

Ik probeer bij een Amba altijd meteen rechts voorin te zitten. Veel Amba's hebben daar maar één stoel, dan heb ik alle ruimte plus geen irritante mensen naast me. Helaas is die plek altijd vrij populair :')
"Een touringcar is geen bus"
Kevster
Berichten: 974
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Kevster »

Je zit op het achterwiel niet alleen kut met je benen maar ook nog eens compleet opgevouwen, doordat je in een normale hoek zit maar je voeten dus hoger/dichtbij je romp staan dan op andere stoelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

@fogeltje: herkenbaar, 'tis ook mijn favoriet die plek. In de regio Utrecht valt het nog mee hoe vaak 'ie al bezet is, maar in m'n bus 's ochtends moet ik dan wel altijd voor een bepaalde medepassagier de bus in weten te stappen want dat is de enige andere die op die rit graag die plek lijkt in te nemen. (Althans, als ik er niet zit zit hij er altijd :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Jurre »

Thom91 schreef:
MdJ schreef:
Thom91 schreef:Volgens het bordje in de bus zit ik in een VDL Berkhof in de regio Hilversum, wat zijn dat voor krappe bussen? Ik zit met mijn benen volledig gespreid want de andere optie is volledig in mijn nek..
Zit/zat je toevallig in het hoogste gedeelte, op de tweede rij achter de achterdeur? (dat zijn de hoogste stoelen, die staan op de achterwielen)
Ja, die spot is echt een zieke no-go?
Op die plek zat ik laatst ook, en daar heb je inderdaad beduidend minder beenruimte dan in de rest van de bus. Waag het niet om in een ProCity te stappen want daar heeft minder dan de helft van de stoelen beenruimte. Met mijn 1m80 vormt dat al vaak pijnlijke knieën.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door nvdw »

Doet me denken aan die O405's waar ZWN/Connexxion jarenlang mee reed. Die hadden van die voetbalstadionstoeltjes met een reepje stof eroverheen en de helft van de zitplekken was hopeloos doordat je met je knieën klem zat tegen dat harde plastic.
fogeltje schreef:Ik probeer bij een Amba altijd meteen rechts voorin te zitten. Veel Amba's hebben daar maar één stoel, dan heb ik alle ruimte plus geen irritante mensen naast me. Helaas is die plek altijd vrij populair :')
De praatstoel (A)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Jurre »

nvdw schreef:Doet me denken aan die O405's waar ZWN/Connexxion jarenlang mee reed. Die hadden van die voetbalstadionstoeltjes met een reepje stof eroverheen en de helft van de zitplekken was hopeloos doordat je met je knieën klem zat tegen dat harde plastic.
Dat heeft een ProCity dus ook: http://busfoto.nl/foto/albums/userpics/ ... -JX-14.jpg
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door fogeltje »

nvdw schreef:De praatstoel (A)
Vanaf die locatie is het inderdaad makkelijker lullen met de chauffeur dan vanaf andere stoelen ;)

@Daniel: Paar jaar terug had ik regelmatig dezelfde 121 terug, daarin was het altijd maar de vraag of ik of het vrouwke uit Gemert als eerste instapte op het busstation. Die ging daar ook altijd zitten als het vrij was.
"Een touringcar is geen bus"
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Stefan »

Dat weten helaas meer mensen ja... Had vanmiddag weer zo'n vast klantje op de 92.... -o-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door ODRAIL »

Als het een bekende is dan is het toch niet zo heel erg neem ik aan. Dit deed ik vroeger (zo'n 25 jaar geleden) ook op de Goudse stadsdienst als ik naar school ging.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Stefan »

Vaak vind ik 't niet zo erg nee, maar als 't alleen maar geklaag is.... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Marc »

Marc schreef:Ik kan je vertellen dat het geen incident is. Eerder had ik ook al zo'n drukke bus op lijn 68. Ik neem aan dat de meeste reizigers (studenten) van de RDS Campus komen. Een extra bus zou de druk dan verlichten.
Ik heb eens een mailtje naar de RET gestuurd. Eens kijken wat het antwoord is...
Vandaag een mailtje ontvangen van de RET:


Geachte Marc,,

Hierbij reageren wij op uw bericht waarin u aangeeft dat bus 68  te vol was.     

Wij vinden het uiteraard heel vervelend dat u dit incident heeft meegemaakt. De RET wil graag reizigers op een correcte en prettige manier vervoeren. Het kan daarom natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat reizigers niet meer kunnen instappen opdat de bus al te vol is. 

Tijdens de spits wordt al ons beschikbare materieel ingezet in de exploitatie. 
Openbaar vervoer is een collectief vervoerssysteem, waaraan exploitatiekosten zijn verbonden. De route, frequentie en rijtijden van onze lijnen worden bepaald door het aantal reizigers dat gebruik maakt van deze lijnen. In de regel geldt 'hoe meer reizigers, hoe hoger de frequentie'. Op deze wijze rijden wij juist daar waar de vraag naar openbaar vervoer het grootst is. Door regelmatig deze genoemde criteria te toetsen, kan de RET de geboden dienstverlening op een verantwoorde wijze blijven uitvoeren. 

Uit onderzoek is gebleken dat het probleem van een te volle bus 68 zich alleen voordoet bij 1 rit in de ochtend en 1 rit in de avond. U heeft dus ook gelegenheid om in een bus eerder of later te stappen. U kunt ook eventueel gebruik maken van de buslijnen 69, 71 of 72.

Uw reactie is dan ook doorgestuurd naar de direct leidinggevende van de divisie Bus, zodat men weet wat de reiziger ervaart en de juiste maatregelen kan treffen. Op deze wijze beoogt de RET een dergelijk incident in de toekomst te voorkomen. 

Wij bieden u onze excuses aan voor dit incident. 

Als u nog andere vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het RET Klant Contact Center. Bezoek ook onze website www.ret.nl.
 
Wilt u een passend reisadvies en reisproduct voor uw reis met het openbaar vervoer? Kijk opwww.9292.nl.

Met vriendelijke groet, 

.....
RET Klant Contact Center

Nou, daar heb ik echt wat aan. Deze volle bus reed om 12:03 (midden op de dag dus) en ik weet bijna zeker dat het geen twee bussen zijn die overvol zitten. De alternatieve lijnen 69, 71 of 72 kan ik niet nemen, omdat die in decdal niet rijden..
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

RET Rot En Traag
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Hainje »

Marc schreef:Nou, daar heb ik echt wat aan. Deze volle bus reed om 12:03 (midden op de dag dus) en ik weet bijna zeker dat het geen twee bussen zijn die overvol zitten. De alternatieve lijnen 69, 71 of 72 kan ik niet nemen, omdat die in decdal niet rijden..
Dan stuur je een nieuwe klacht/reactie waarin je dat zegt. Net zo lang tot ze je brieven goed gelezen hebben.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Etienne »

Voor de t2052 werd vanmiddag op de borden en de omroep te Utrecht Centraal aangekondigd dat deze op 9a zou binnenkomen. Normaal gesproken komt deze uit Den Haag, maar door de eerdere verstoring aldaar kwam deze vanaf de opstel Zuid en werd vrolijk halverwege spoor 9, net buiten de stationshal geparkeerd. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Da's dus keurig volgens de daar wel aanwezige bakbordjes, maar het afhankelijk van de lengte op een perronfase i.p.v. het hele perron aankondigen van treinen werkt daar natuurlijk verder voor geen meter omdat de seinbeelden er niet op aangepast worden (al hebben daar vooral de kopmakende treinen last van)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door VIRM »

zojuist een reis geboekt met reisassistentie, aangezien ik op mijn aakomststation over ga stappen op een voor slechtzienden- en blinden best avontuurlijk busstation. :mrgreen:
Het valt mij op dat de instaphulp op Zaandam (morgen maar even achteraan bellen om zeker te weten dat er niet nodeloos iemand staat) nu door Transvision wordt gedaan. Kennelijk wordt de reisassistentie op kleine stations dus aanbesteed, aangezien Connexxion dit nog voor kort deed.
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Milco »

Bij het wegrijden vanaf station Almere Centrum met lijn 159 vanochtend, stonden er op de halte van lijn 6 naar Parkwijk twee bussen: een VDL Berkhof Ambassador en een Mercedes-Benz Citaro G, waardoor de doorgang langs deze halte geblokkeerd werd.
Met lijn 159 reden we meteen rechtsaf, langs de haltes van lijn 7 naar Sallandsekant en lijn 1 naar Almere Haven.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Michael »

Ik heb vandaag in Breda een onmogelijke overstap gehaald. Kwam om 16:56 met lijn 4 aan op station Breda. En na een sprintje te hebben getrokken in de hoop dat de 117 van 16:56 er nog stond had ik mazzel. Scheelde me weer een kwartiertje wachten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door fogeltje »

Controle Arriva in Erp. De verhouding controleurs en passagiers was net niet 1 op 1.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Blijft toch verre van praktisch dat niet meer gebruiken van de blauwe lamp op de NoordOost-sporen te Utrecht Centraal. De s2000 lijkt nu wel een consequente plek voor de richting Den Haag te hebben, die zag ik al een aantal keren op de A-fase van spoor 9 staan (gewoon voor het sein), maar de s2800 van 17.02 uur had het vandaag voor elkaar gekregen zover door te rijden dat zelfs Tuffy een spoorwijziging naar 12B om ging roepen.
Ter verwarring stond op de A-fase reeds de volgende s2800 op de TBPs, dat is in zo'n geval weer niet heel handig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door fogeltje »

Meute op het perron in Den Bosch bij de 158, ik kom half slapend, kwart krant lezend en kwart oplettend dat ik niet ondersteboven gereden wordt eraan lopen, ga op het perron staan, ben de laatste die er gaat staan en krijg voordeur voor mijn neus :') Dus mijn plek was wederom voor mij *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Busfoto.nl »

Vanmiddag even in NS Trefpunt kunnen kijken:
http://youtu.be/VpruMLDlzhQ
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Marc »

Kijk eens aan, goed nieuws teruggekregen :P:

Geachte Marc,

Hierbij reageren wij op uw vervolgbericht over buslijn 68.

Wij hebben van onze vervoerontwikkelaars vast informatie gekregen dat met de volgende jaardienstregeling buslijn 68 vaker zal gaan rijden. Momenteel worden de mogelijkheden onderzocht voor de huidige dienstregeling. Wij hebben nog geen informatie over de uitkomst heirvan.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nog andere vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het RET Klant Contact Center. Bezoek ook onze website www.ret.nl.

Wilt u een passend reisadvies en reisproduct voor uw reis met het openbaar vervoer? Kijk op www.9292.nl.

Met vriendelijke groet,

.....
RET Klant Contact Center
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door marlies »

Vandaag voor het eerst in tijden met Arriva getreind. Moest echt heel erg m'n best doen om niet perongeluk bij NS in te checken, maar gelukkig heb ik het niet verneukt :P

Ik blijf het trouwens prima treinen vinden, die GTWtjes.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Frans F »

Zwitserse degelijkheid.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten