http://www.at5.nl/artikelen/125316/stad ... t-aangifteBee schreef:Dit kan ook alleen in Amsterdam :')
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat dat betreft zou Amsterdam een prima hoofdstad voor België zijn Ontopic: Dus wat ik nu gelezen heb betekent dat nou dat zo goed als alle Jonckheren definitief naar binnen gaan?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er zijn in totaal nog 20 Jonckheeren met Euro II motor, 14 daarvan rijden regelmatig in de dienst met als oudste de 156 uit 1999. Voorts is 164 nog lesbus. 5 Jonckheeren staan nog als uiterste reserve op het achterterrein van west .FLJ schreef:Ik snap alleen het rekensommetje niet. Ze spreken van de vervanging van 16 gelede Volvo's, maar deze worden op dit moment al vervangen door de gelede Citea's. Aan oude bussen rijden dan nog rond de 16 Jonckheren uit 1998-2002 met een Euro II motor (reservevloot die nog wel geregeld op straat aan te treffen is), 15 Jonckheren uit 2003 met een nieuwere Euro III motor en de drie 12-meter Citaro's. Oftewel dat zijn 32 standaard bussen die nog vervangen moeten worden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
http://www.dichtbij.nl/amsterdam-noord/ ... vbbus.aspx
Toeval dat dit met een nieuwe gelede Citea is gebeurd?
Toeval dat dit met een nieuwe gelede Citea is gebeurd?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoe kom je in godsnaam met je voet bekneld in die draaischijf?
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Gebeurde vroeger bij de Combino trams volgens mij ook...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Weet iemand welk stuk metro er begin juli 3 weken uit gaat? Weer de 51?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waarschijnlijk wel, mogen alle reizigers naar Amstelveen een extra keer overstappen.
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Heb je er een foto van? Want ik kan me er geen beeld bij vormen hoe dat eruit ziet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zie de foto op pagina 105.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als dat groen/rood is, dan ben ik eigenlijk Paus Franciscus I.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Okee. Dank je. Die had ik kennelijk gemist.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik zag er vanmorgen twee aan elkaar gekoppeld rijden met beide die strepen. Ze zullen het allemaal wel krijgen.
Hoe gaat het met de instroom van M5? Er rijden er best veel op 50.
Hoe gaat het met de instroom van M5? Er rijden er best veel op 50.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De 48 en 64 hebben de strepen ook, dus zullen alle stellen het binnenkort wel hebben.
Wat betreft de M5, de 107/108-125/126 zijn ondertussen geleverd waarvan ze allemaal op de 123/124 na beschikbaar zijn voor de dienst (de 123/124 zal vermoedelijk zeer spoedig volgen, volgens ingewijden worden daar afnameritten mee gemaakt). De 127/128 is voor de helft aanwezig, de eerste drie bakken zouden naar verluid afgelopen vrijdag zijn geleverd, de andere drie bakken volgen deze vrijdag als het goed is.
Wat betreft de M5, de 107/108-125/126 zijn ondertussen geleverd waarvan ze allemaal op de 123/124 na beschikbaar zijn voor de dienst (de 123/124 zal vermoedelijk zeer spoedig volgen, volgens ingewijden worden daar afnameritten mee gemaakt). De 127/128 is voor de helft aanwezig, de eerste drie bakken zouden naar verluid afgelopen vrijdag zijn geleverd, de andere drie bakken volgen deze vrijdag als het goed is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Amstram17
In opleiding
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zeker op een doorgaande route als de Kostverlorenvaart moeten die schepen gewoon dóór. Probeer maar eens te remmen met zo'n apparaat.robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wagennummer heb ik niet voor je. Wel dat ik er toevallig op dat moment daar was.Dannyboy1794 schreef:Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Kwam net van de kapper en zat in lijn 24 naar CS. Snel wat kaartjes halen en dan met de M5 naar huis. Moest de tram dus omrijden via de Nieuwezijds naar CS West. Op CS was het pas duidelijk dat het om een eigen materieel ging. Zoals het erop leek was dat lijn 16 vanaf spoor 4 is gaan rijden, terwijl lijn 9 nog niet voorbij was dus die ramde de combino zo'n beetje net achter de conducteurscabine.
Zoals ik het kon zien was de schade wel beperkt (zeker vergeleken met andere eigen materieel die ik de laatste tijd heb gezien).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Er wordt wel degelijk rekening gehouden met het wegverkeer en het openbaar vervoer. Zo worden de bruggen over de Kostverlorenvaart in principe niet tijdens de spitsuren bediend, en vallen brugopeningen bij voorkeur op momenten dat er geen bus langsrijdt. Maar je kunt niet met alles rekening houden. :)robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het was de 2082.Dannyboy1794 schreef: en welke wagennummer het betreft?!
De oorzaak was dat twee trams tegelijkertijd hetzelfde spoor op wilden rijden, dat past niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
oooh die zal uiteindelijk over ongeveer 6-12 weken in Diemen staan voor een grote onderhoudsbeurt! maar ja in die tijd rijd hij alweer...Bee schreef: Het was de 2082.
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Amstram17
In opleiding
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Leesvoeder en filmpje over de renovatie van de Oostlijnmetrostations :)
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vandaag een gelede Citea gespot in Amstelveen op de Amsterdamse weg richting oude Dorp, wagennummer 1421. Filmde lijn 79 [Sorry, geen dienst] Was geen instructierit, want er zat alleen in chauffeur in. Later vanaf de Amstelveenseweg 3 gelede Citea's gezien die achter elkaar het Amsterdamse Bos in reden.
Edit: later vanmiddag 2 gelede Citea's beiden MET een aantal passagiers uit het Amsterdamse Bos bij de Van Nijenrodeweg zien komen en reden richting Amstelveen over de Amstelveenseweg. Bussen filmden [GERESERVEERD]
Bussen zijn waarschijnlijk gebruikt voor: http://www.at5.nl/artikelen/125939/conc ... amse-bos-1
Edit: later vanmiddag 2 gelede Citea's beiden MET een aantal passagiers uit het Amsterdamse Bos bij de Van Nijenrodeweg zien komen en reden richting Amstelveen over de Amstelveenseweg. Bussen filmden [GERESERVEERD]
Bussen zijn waarschijnlijk gebruikt voor: http://www.at5.nl/artikelen/125939/conc ... amse-bos-1
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijn 53/54 begint zo langzamerhand een ratjetoe aan materieel te worden. Vandaag zowel Zilvermeeuwen. CAF en M5.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 179 gasten