(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:GIsterenmiddag laat op Lijn 66 Gelede Mercedes Citaro 9105 !!! Er is dus toch een nieuwe bijgekomen hier in Leeuwarden
Ja, Noord-Holland is een goei hofleverancier van geleedjes... Een paar uit Zaandam naar Leeuwarden/Emmeloord, een paar uit Alkmaar naar Einhoven en kennelijk dus ook Leeuwarden. Dit bevalt me wel. Ik neem aan dat die 9105 de plaats van die Duvedec (7824/7825?) daar in gaat nemen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ik heb zowieso het idee dat Connexxion liever vaker een bus laat rijden dan met geledes te rijden, als ik naar de recente ontwikkelingen kijk...

In Amsterdam-Amstellanden zijn ze er allemaal uitgewerkt, in Utrecht zijn ze naar andere lijnen verschoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

In SRR reden ze de laatste jaren ook niet meer, terwijl er daarvoor alleen maar gelede mat reed.

Meer bussen krijgen meer punten bij aanbestedingen, vandaar.
Het is een spectrum.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Chauf21 »

Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
De nieuwe burgemeester van Londen is ook een offensief begonnen om de 'bendy buses' uit z'n stad te weren :(
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Ronald »

Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden
Op de stadsdienst Amersfoort (oeps.. sorry.. MAXX-Amersfoort) rijden ze wel (splinternieuwe Citaro's op lijn 2). Of ze in de rest van de provincie ook rijden weet ik niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
De nieuwe burgemeester van Londen is ook een offensief begonnen om de 'bendy buses' uit z'n stad te weren :(
Ja, jammer dat ze die Citaro G's er uit gaan halen, ook die nieuwe die dit jaar gekomen zijn. Maar ik denk dat in Londen een dubbeldekker toch veiliger is. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Ik snap 't niet helemaal, toen ik bij TfL was wilde men juist van de dubbeldekkers af, omdat 'bendies' (geleed dus) handiger zouden zijn, die hebben meer deurcapaciteit en dat zorgt voor minder congestie. Nu moeten de dubbeldekkers weer terug komen. Zorgt tenminste voor een snelle afschrijving van je materieel, met zulke wijzigingen weet je tenminste zeker dat je ze na je contract niet meer kan gebruiken. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Ik meen ergens gehoord/gelezen te hebben dat er voor de Provincie Utrecht-lijnen geen gelede wagens ingezet mogen worden, maar ik hoor het graag als iemand dat kan bevestigen dan wel ontkrachten ;)
Er zijn notabene speciaal gelede wagens voor die concessie aangeschaft, dus het lijkt me dat ze dan ook wel ingezet mogen worden.
Weet niet hoe het bij de provincie-concessie zit, maar bij de BRU-concessie schijnt het BRU te bepalen op welke ritten de geledes moeten rijden en niet de vervoerder!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

M'n buschauffeur had duidelijk een goed humeur vanmorgen... radio in de chauffeurscabine stond aardig hard aan en hij zat volop mee te fluiten en te zingen (dat laatste hoefde nu ook weer niet :P ) En daarbij reed'ie nog aardig door ook, ben zelden zo vroeg op het station geweest: liefst -6 hadden we bij aankomst.

Op het Dordtse busstation is trouwens bij de achterste halte op perron B een haltebordje met wel één lijnsticker geplaatst, waarschijnlijk bedoeld voor de 388 die op 4 januari terug op het station komt (Die stopte daar namelijk tot eind 2006 altijd al). Opvallend is dan echter dat het geen Qliner-sticker is, dat vraagt om nader onderzoek :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Karl schreef:Ik snap 't niet helemaal, toen ik bij TfL was wilde men juist van de dubbeldekkers af, omdat 'bendies' (geleed dus) handiger zouden zijn, die hebben meer deurcapaciteit en dat zorgt voor minder congestie. Nu moeten de dubbeldekkers weer terug komen. Zorgt tenminste voor een snelle afschrijving van je materieel, met zulke wijzigingen weet je tenminste zeker dat je ze na je contract niet meer kan gebruiken. :roll:
Dat is inderdaad zo, maar blijkbaar verkiezen ze veiligheid toch boven de capaciteit. ;) 't Is wel altijd een gaaf om in zo'n Citaro G te zitten die overal met kickdown over, door en omheen scheurt! :mrgreen: :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Je kunt merken dat het nu even niet meer zo koud is als de laatste dagen. Er rijden hier namelijk weer schone Qbuzzen rond, dus zonder de zwarte vlekken van de pekel. Dat spot toch wat makkelijker. :P
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Nog wat dingetjes uit Utrecht van gister.

Zo reed de gelede van lijn 19 nu op de 39. Goede zaak gezien de drukte eerder deze week. Al bleef het wel bij een gelede, de overige twee dienstwagens op de 39 waren standaard wagens. De chauffeurs van lijn 19 hebben verder nog wat problemen met de route. Gister sloeg er een een afslag te ver af, waardoor hij 'mijn' bushalte oversloeg.. En maandag werd er een totaal andere lus gereden door De Wetering / Terwijde.

Tot slot was een Brabantliner wat doorgeschoten op de snelweg. Deze sloeg pas bij de afslag Lage Weide af. Vervolgens is deze ook weer via de A2 terug gereden naar het 24 oktoberplein. Niet echt de snelste route, maar die Brabander zal het Utrechtse wegennet wel niet zo goed hebben gekend.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Je kunt merken dat het nu even niet meer zo koud is als de laatste dagen. Er rijden hier namelijk weer schone Qbuzzen rond, dus zonder de zwarte vlekken van de pekel. Dat spot toch wat makkelijker. :P
Behalve de 1063 dan, daarvan was alleen de kop nog grijs... de rest van de bus was pikzwart.

Vandaag trouwens liefst twee ex-RET 800'jes op de 140, een lijn waarvan we in Dordrecht nog altijd niet mogen weten wanneer 'ie vertrekt :roll:

En owja: de achterste halte op het Dordtse busstation is inderdaad de halte waar Qliner 388 vanaf 5 januari gaat stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag heb ik met de Qbuzz 1073 of 1077 (ik twijfel nog welke het nu was) op Buslijn 187 (Ridderkerk Handelsweg ---> Zuidplein) een aardige speurtocht gehad door het veilingterrein van Barendrecht. De chauffeur wist namelijk de weg niet en ik alleen op het eerste deel op de Handelsweg. De chauffeur had ook nog de weg gevraagd aan de bestuurder van de waterschapspendel naar het station, maar die wist de weg maar half. Logisch, want hij is van Taxi Bakker en heeft nu nog weinig met Qbuzz te maken. Vanaf 5 januari wel als lijn 188 verlengt wordt naar het waterschap.
Maar goed, terug naar lijn 187. De chauffeur had wel een routebeschrijving, maar die was nog van de oude CXX-route. De route vanaf de Handelsweg naar het station stond er dus niet op. Dat er nog geen haltepalen staan op de Handelsweg en dat de rest van de haltes op het veilingterrein nog oude CXX-stickers hebben maakte het er niet makkelijker op. Met een dosis geluk hadden we toch de goede route. We gingen namelijk bij de Koopliedenweg eerst naar links, maar daar kwamen we klem te staan tussen een paar vrachtwagens daar die niet aan de kant wilden. Daarom moesten we achteruit en daarna de andere kant van de Koopliedenweg ingaan. Gelukkig was dat juist de goede route. :) Ondanks dit oponthoud waren er geen andere reizigers die vertraging hadden, want bij de andere haltes stond niemand. We hadden zelfs bij de halte Viaduct A15 1 minuut voorsprong. De rijtijden op het veiligterrein zijn dus erg ruim.
Gelukkig wenste Connexxion mij wel een goede reis op het infoscherm. :P
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Het blijft een mooie boel met de geledes in Terwijde. Rond 12 uur zag ik er een uit de 4601 - 4646 serie rijden op lijn 19. 'In de middagspits reed een gelede LPG-er op de 39. Verder nog een wat oudere Amba (8237) op lijn 50 vanuit Wageningen naar Utrecht.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Vanmiddag heb ik met de Qbuzz 1073 of 1077 (ik twijfel nog welke het nu was) op Buslijn 187 (Ridderkerk Handelsweg ---> Zuidplein) een aardige speurtocht gehad door het veilingterrein van Barendrecht. De chauffeur wist namelijk de weg niet en ik alleen op het eerste deel op de Handelsweg. De chauffeur had ook nog de weg gevraagd aan de bestuurder van de waterschapspendel naar het station, maar die wist de weg maar half. Logisch, want hij is van Taxi Bakker en heeft nu nog weinig met Qbuzz te maken. Vanaf 5 januari wel als lijn 188 verlengt wordt naar het waterschap.
Maar goed, terug naar lijn 187. De chauffeur had wel een routebeschrijving, maar die was nog van de oude CXX-route. De route vanaf de Handelsweg naar het station stond er dus niet op. Dat er nog geen haltepalen staan op de Handelsweg en dat de rest van de haltes op het veilingterrein nog oude CXX-stickers hebben maakte het er niet makkelijker op. Met een dosis geluk hadden we toch de goede route. We gingen namelijk bij de Koopliedenweg eerst naar links, maar daar kwamen we klem te staan tussen een paar vrachtwagens daar die niet aan de kant wilden. Daarom moesten we achteruit en daarna de andere kant van de Koopliedenweg ingaan. Gelukkig was dat juist de goede route. :) Ondanks dit oponthoud waren er geen andere reizigers die vertraging hadden, want bij de andere haltes stond niemand. We hadden zelfs bij de halte Viaduct A15 1 minuut voorsprong. De rijtijden op het veiligterrein zijn dus erg ruim.
Gelukkig wenste Connexxion mij wel een goede reis op het infoscherm. :P
Jammer genoeg zijn de rijtijden niet overal zo ruim. Op Centrum West bijvoorbeeld, aankomst als 170 om 10.58 en dan moet je gelijk door als 173, want die vertrekt om 10.58. Lijkt me best wel lastig om te halen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Had 't hier al eerder over de nieuwe halte voor Qliner 388 op het Dordtse busstation. Dat blijkt een bijzondere halte te zijn, namelijk na 2 jaar eindelijk eens de eerste met de nieuwe route erop. Die was simpelweg nooit aangepast namelijk, alleen Dordrecht CS was meestal afgeplakt en de binnendoorroute door de Alblasserwaard stond er niet op.

Afbeelding

En in de categorie professionele informatievoorziening...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Geen echte reiservaring, maargoed. Wat mogelijk interessante busverplaatsinkjes bij Arriva Zuid-Holland begin 2009.
Op de lijst ontbreekt nog de 8046 die naar Alblasserdam komt (staat wel op de vestigingslijst maar nooit eerder gezien hier)...

Code: Selecteer alles

Van Grc	  6387	BF-XL-12	1997	11	MAN BERKHOF MIDI			          opleggen in Drachten 			
van Grc     6032	BS-ZB-46	2007	5	Iveco Irisbus GX 127		          per 4 januari naar HW/GO			
van Abd	  6296	 	       2003	6	DAF SB200 COMMANDER		           naar Dordrecht, ombouw naar 2 -1 opstelling			
naar Grc    5920	BL-TG-43	2002	2	Wright Cadet 10 m stadsuitvoerint	ophalen uit GGD			
van Mkk	  6280	BN-TB-28	2003	6	DAF SB200 COMMANDER		           naar Tiel per 4 jan, ivm 1 extra omloop en Merc 0408 te oud			
van Abd	  4772	BB-DL-31	1994	3	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten			
van Abd	  1121	BD-FV-88	1995	8	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten			
Van Tiel    1119	BD-FS-88	1995	8	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Ik heb de 8046 al regelmatig rond zien rijden in de Drechtsteden, dus vanuit Alblasserdam. Hier bijvoorbeeld zelfs op de foto en zelfs in Dordt op 12 augustus jl.:
Afbeelding

Die 6032 die naar HW/GO gaat, gaat dan zeker op de nieuwe lijn 162 (Oud Beijerland - Zuid Beijerland v.v.) rijden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, opmerkelijk dat ik het ding nog nooit gezien heb dan... heb van eind 2006 t/m nu diverse foto's van de Amba's in DAV maar op een of andere manier dus alleen de 8047, 8048, 8049, 8050, 8051 en 8052.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef: Geen echte reiservaring, maargoed. Wat mogelijk interessante busverplaatsinkjes bij Arriva Zuid-Holland begin 2009.

Code: Selecteer alles

Van Grc	  6387	BF-XL-12	1997	11	MAN BERKHOF MIDI			          opleggen in Drachten 			
van Grc     6032	BS-ZB-46	2007	5	Iveco Irisbus GX 127		          per 4 januari naar HW/GO			
van Abd	  6296	 	       2003	6	DAF SB200 COMMANDER		           naar Dordrecht, ombouw naar 2 -1 opstelling			
naar Grc    5920	BL-TG-43	2002	2	Wright Cadet 10 m stadsuitvoerint	ophalen uit GGD			
van Mkk	  6280	BN-TB-28	2003	6	DAF SB200 COMMANDER		           naar Tiel per 4 jan, ivm 1 extra omloop en Merc 0408 te oud			
van Abd	  4772	BB-DL-31	1994	3	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten			
van Abd	  1121	BD-FV-88	1995	8	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten			
Van Tiel    1119	BD-FS-88	1995	8	MERCEDES-BENZ O408		            opleggen in Drachten
De O408's gaan er dus uit? :cry:
Wanneer gaan deze wijzigingen in, want ik wil nog een afscheidsritje maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Ik gok dat je gezien de vakantiedienstregeling al te laat bent. De kans is denk ik klein dat ze daarin nog uit de stalling zullen komen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Officieel 4 januari 2009, maar aangezien het de komende twee weken vakantiedienst op de streek is... ik had trouwens al gewaarschuwd een paar weken terug in dit topic: streek kreeg namelijk evenveel omlopen minder als er O408'en waren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Hmm, dat is dan ontzettend jammer. :(
Waarom kan Arriva niet gewoon de O408'en hier laten en een paar Wrights opleggen in Drachten? :twisted:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Hé leuk, krijgen wij toch weer een Irisbusje! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten