Trein botst op 2 gebotste auto's

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door AppleMoose »

Trein botst op gebotste auto's

(Novum) Twee auto's zijn vrijdagmiddag op een spoorwegovergang in Almen, tussen Zutphen en Lochem, op elkaar gebotst, waarna er een trein op de auto's knalde. Niemand raakte gewond, meldt de politie. Het treinverkeer heeft ruim twee uur stil gelegen.

De auto's reden elkaar tegemoet en kwamen door nog onbekende oorzaak met elkaar in botsing op de bewaakte overgang. De stoptrein richting Zutphen had net een station verlaten en reed langzaam toen hij op de voertuigen botste. De inzittenden van de auto's waren toen al uitgestapt. Over de omvang van de schade is niets bekend.

Bron: msn.nl
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door dvdhoven »

Geen gewonden bij botsing met trein

door Jenny Polman. vrijdag 19 december 2008 | 18:19 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 19 december 2008 | 20:18

ALMEN - Twee auto's kwamen gistermiddag rond half vijf met elkaar in botsing op de spoorwegovergang in de Kapelweg bij Almen en werden vervolgens geraakt door de Syntustrein vanuit Zutphen.
De twee bestuurders hadden toen hun auto al verlaten. Bij de aanrijding vielen geen gewonden, het treinverkeer tussen Zutphen en Lochem lag enkele uren stil. Wie zelf vervoer had geregeld mocht om vijf over half zes de trein verlaten, de overige passagiers werden met bussen verder vervoerd.

De door alerte omstanders gewaarschuwde machinist minderde meteen vaart maar kwam net niet op tijd tot stilstand. Beide auto's werden door de trein geraakt en van het spoor geduwd. De trein raakte slechts licht beschadigd.

Bron: De Stentor
Afbeelding
Twee auto's die met elkaar in botsing kwamen op de spoorwegovergang in de Kapelweg werden geraakt door de Syntustrein vanuit Zutphen. foto Nicolaas Kerkmeijer

Ja, de Kapelweg is een mooie, maar smalle weg en de overweg is ook niet breed. :)
Dick van den Hoven
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Jurjen »

Brr, een uur met je neus bovenop twee autowrakken zitten. Waarom konden de passagiers er niet eerder uit?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Daan »

Jurjen schreef:Brr, een uur met je neus bovenop twee autowrakken zitten. Waarom konden de passagiers er niet eerder uit?
Waar wou je ze laten?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Jurjen »

Ze werden opgehaald. Dát waren de passagiers die er na een uur uit mochten. Dergelijke "taxi's" zijn er vaak binnen een kwartiertje. En dan nog, ik zou liever in de kou staan dan uitkijken op een autowrak dat net door mijn trein aangereden is; dat feit alleen al lijkt me tramatisch genoeg. Met je neus bovenop het uitknippen van slachtoffers e.d. (ik weet niet of dat hier moest gebeuren) zitten lijkt me dan absoluut onwenselijk.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Jurjen »

Bovendien bevindt zich op een paar honderd meter van de ongelukslocatie een bushalte. Wellicht hadden reizigers daar wel een bus kunnnen pakken, in plaats van op een speciaal gereserveerde bus te wachten.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Wubbo »

Mensen uit de wrakken knippen lijkt me hier niet aan de hand: er vielen immers geen gewonden, en de bestuurders waren al uit de auto volgens het nieuwsbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door deadlock »

Geen gewonden betekent niet automatisch dat er niemand bekneld zat ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Geert »

Volgens het bericht hadden de inzittenden de auto al verlaten voordat de trein kwam. :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Freek »

Ik was een van de passagiers in de trein, en had het geluk dat ik een ´taxi´ had. Mocht de trein naar een uur dus verlaten. Maar ik kan me goed voorstellen dat dit een tijdje duurt. Eerst moet de ongevalslocatie natuurlijk veilig zijn. Nederland zou toch veelste klein zijn als de passagiers de trein uitstapten en juist op dat moment een balk op de kop zouden krijgen omdat deze door het ongeval los kwam.

En dat we uit keken op 2 auto´s, dat deerde niemand volgens mij. Dit kwam mede door dat mc al binnen enkele seconden omriep dat er geen gewonden waren. De mobieltjes kwamen overal te voorschijn om foto´s en filmpjes te maken.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Trein botst op 2 gebotste auto's

Bericht door Justin »

Heerlijk he, journalistiek in eigen hand :D:p.

gelukkig dat het zó is afgelopen in ieder geval!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten