Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Dit kan ook alleen in Amsterdam :')
http://www.at5.nl/artikelen/125316/stad ... t-aangifte
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Jef400 »

Wat dat betreft zou Amsterdam een prima hoofdstad voor België zijn :p Ontopic: Dus wat ik nu gelezen heb betekent dat nou dat zo goed als alle Jonckheren definitief naar binnen gaan?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Bijwyks
Berichten: 52
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 09:20

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Bijwyks »

FLJ schreef:Ik snap alleen het rekensommetje niet. Ze spreken van de vervanging van 16 gelede Volvo's, maar deze worden op dit moment al vervangen door de gelede Citea's. Aan oude bussen rijden dan nog rond de 16 Jonckheren uit 1998-2002 met een Euro II motor (reservevloot die nog wel geregeld op straat aan te treffen is), 15 Jonckheren uit 2003 met een nieuwere Euro III motor en de drie 12-meter Citaro's. Oftewel dat zijn 32 standaard bussen die nog vervangen moeten worden.
Er zijn in totaal nog 20 Jonckheeren met Euro II motor, 14 daarvan rijden regelmatig in de dienst met als oudste de 156 uit 1999. Voorts is 164 nog lesbus. 5 Jonckheeren staan nog als uiterste reserve op het achterterrein van west .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

http://www.dichtbij.nl/amsterdam-noord/ ... vbbus.aspx

Toeval dat dit met een nieuwe gelede Citea is gebeurd?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door BrengMe »

Hoe kom je in godsnaam met je voet bekneld in die draaischijf?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door STF »

Gebeurde vroeger bij de Combino trams volgens mij ook...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Weet iemand welk stuk metro er begin juli 3 weken uit gaat? Weer de 51?
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Obus »

Waarschijnlijk wel, mogen alle reizigers naar Amstelveen een extra keer overstappen.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Sneltram 67 is nu ook voorzien van groen-rode schrikstrepen. Begin het idee te krijgen dat het wel eens een blijvertje kan worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Michael »

Heb je er een foto van? Want ik kan me er geen beeld bij vormen hoe dat eruit ziet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Zie de foto op pagina 105.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Hainje »

Als dat groen/rood is, dan ben ik eigenlijk Paus Franciscus I.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Michael »

Okee. Dank je. Die had ik kennelijk gemist.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Ik zag er vanmorgen twee aan elkaar gekoppeld rijden met beide die strepen. Ze zullen het allemaal wel krijgen.

Hoe gaat het met de instroom van M5? Er rijden er best veel op 50.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door FLJ »

De 48 en 64 hebben de strepen ook, dus zullen alle stellen het binnenkort wel hebben.

Wat betreft de M5, de 107/108-125/126 zijn ondertussen geleverd waarvan ze allemaal op de 123/124 na beschikbaar zijn voor de dienst (de 123/124 zal vermoedelijk zeer spoedig volgen, volgens ingewijden worden daar afnameritten mee gemaakt). De 127/128 is voor de helft aanwezig, de eerste drie bakken zouden naar verluid afgelopen vrijdag zijn geleverd, de andere drie bakken volgen deze vrijdag als het goed is.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door robert55 »

GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door tsov »

robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Zeker op een doorgaande route als de Kostverlorenvaart moeten die schepen gewoon dóór. Probeer maar eens te remmen met zo'n apparaat.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door hauptbahnhof »

Dannyboy1794 schreef:Zag op AT5 dat er bij CS aan de oostzijde een Combino uit de rails is gelopen! maar hoe het exact is gebeurd, staat er niet bij. Kan iemand mij vertellen hoe het is gebeurd?? en welke wagennummer het betreft?!
Wagennummer heb ik niet voor je. Wel dat ik er toevallig op dat moment daar was.
Kwam net van de kapper en zat in lijn 24 naar CS. Snel wat kaartjes halen en dan met de M5 naar huis. Moest de tram dus omrijden via de Nieuwezijds naar CS West. Op CS was het pas duidelijk dat het om een eigen materieel ging. Zoals het erop leek was dat lijn 16 vanaf spoor 4 is gaan rijden, terwijl lijn 9 nog niet voorbij was dus die ramde de combino zo'n beetje net achter de conducteurscabine.

Zoals ik het kon zien was de schade wel beperkt (zeker vergeleken met andere eigen materieel die ik de laatste tijd heb gezien).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Vinny »

robert55 schreef:GVB buschauffeurs rijden IMO heel netjes, soms te netjes. Het valt me op dat vaker dan je zou mogen verwachten het eerste voertuig dat stopt voor de slagbomen van een Kostverlorenvaart brug een GVB bus is. Zojuist zelfs van beide zijden een bus van lijn 21, die dus allebei een ruime +5 kregen want er moesten nog al wat lege zandboten door. Sommige brugwachters houden totaal geen rekening met het wegverkeer.
Er wordt wel degelijk rekening gehouden met het wegverkeer en het openbaar vervoer. Zo worden de bruggen over de Kostverlorenvaart in principe niet tijdens de spitsuren bediend, en vallen brugopeningen bij voorkeur op momenten dat er geen bus langsrijdt. Maar je kunt niet met alles rekening houden. :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Suus »

Dannyboy1794 schreef: en welke wagennummer het betreft?!
Het was de 2082.

De oorzaak was dat twee trams tegelijkertijd hetzelfde spoor op wilden rijden, dat past niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Amstram17
Berichten: 52
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 21:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Amstram17 »

Bee schreef: Het was de 2082.
oooh die zal uiteindelijk over ongeveer 6-12 weken in Diemen staan voor een grote onderhoudsbeurt! maar ja in die tijd rijd hij alweer...
Met Vriendelijke Groet,
Amstram17
In opleiding
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door Ardan »

Leesvoeder en filmpje over de renovatie van de Oostlijnmetrostations :)
Ik doe ook maar wat
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door fred1954 »

Vandaag een gelede Citea gespot in Amstelveen op de Amsterdamse weg richting oude Dorp, wagennummer 1421. Filmde lijn 79 [Sorry, geen dienst] Was geen instructierit, want er zat alleen in chauffeur in. Later vanaf de Amstelveenseweg 3 gelede Citea's gezien die achter elkaar het Amsterdamse Bos in reden.

Edit: later vanmiddag 2 gelede Citea's beiden MET een aantal passagiers uit het Amsterdamse Bos bij de Van Nijenrodeweg zien komen en reden richting Amstelveen over de Amstelveenseweg. Bussen filmden [GERESERVEERD]
Bussen zijn waarschijnlijk gebruikt voor: http://www.at5.nl/artikelen/125939/conc ... amse-bos-1
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB

Bericht door JWM »

Lijn 53/54 begint zo langzamerhand een ratjetoe aan materieel te worden. Vandaag zowel Zilvermeeuwen. CAF en M5.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten