Brainstorm/ideeën topics?

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Yanaike »

Wat ik vaak merk, is dat er in de concessie topics waarin ik actief ben vaak gebrainstormd wordt over nieuwe lijnennetten, nieuwe lijnen, doortrekken van lijnen, ander materieel etc. Het speculeren hierover kan lijden tot ergernissen van mede-forumgebruikers omdat die de topics vooral wilde gebruiken voor discussies over de huidige dienstregeling en harde feiten (zoals nieuws in aanbestedingsprogramma's, routewijzigingen die al vast staan etc.) Daarom stelde ik in dit topic al voor http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 70#p290670 om per concessie één brainstorm topic aan te maken waar je je ideeën kwijt kan (wel onderbouwd natuurlijk). Pas nu ontdek ik dit 'denk mee met de site'-deel, dus bij deze nogmaals mijn idee.
Als voorbeeld zouden er dan bij het SRE de volgende topics ontstaan:
- SRE Dienstregeling 2014 (harde feiten over de huidige dienstregeling)
- (SRE Dienstregeing 2015) (zodra er dingen bekend zijn over de nieuwe dienstregeling)
- SRE Dienstregeling 2017 (dingen over de nieuwe aanbestedingsperioide)
- SRE Ideeëntopic (ideeën over nieuwe lijnen, ander matrieel etc binnen de bepaalde concessie)
En dit dan per concessie? (Of alleen bij concessies waar er behoefte is aan zo'n topic?)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Ardan »

Alsof er nog niet genoeg SRE-topics waren :')
Bovendien zijn er al een aantal wishful-thinking-topics :)
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Wubbo »

Het wisselt nu per concessie hoe de scheiding van de topics is. Op zich is dat niet erg: over een concessie in Brabant is natuurlijk wat anders te melden dan over de concessie Waddeneilanden. Open vooral een topic als je daar behoefte aan hebt!
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door fogeltje »

Er kunnen nooit genoeg SRE topics zijn, beste regio uit het land *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Ardan »

Genoeg voor een eigen subforum inderdaad :lol:
OV in Noord-Nederland
OV in Oost-Nederland
OV in West-Nederland
OV in Zuid-Nederland
OV in en om Eindhoven
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Er kunnen nooit genoeg SRE topics zijn, beste regio uit het land *bus*
*Proest* :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door fogeltje »

We mogen het wel iets breder houden: "OV in het voormalige Zuidooster-gebied" vind ik ook goed hoor :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door waldo79 »

Dat valt in zowel Oost- als Zuid-Nederland ; )
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Vinny »

fogeltje schreef:We mogen het wel iets breder houden: "OV in het voormalige Zuidooster-gebied" vind ik ook goed hoor :mrgreen:
Het hier mag fogeltje zijn weblog bijhouden topic ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Brainstorm/ideeën topics?

Bericht door Fles »

What's next? Een apart subforum voor ALLE te verwachten topics over de werkzaamheden in Vught, als "essentieel centraal hart-knooppunt van het spoor- en wegvervoer in de Benelux en ver daarbuiten"?

Zo heb ik ook eens eoa belg horen opperen dat er voor elke bus een eigen wiki-pagina moest komen waar dan het kenteken, de vervoerder, het grootwagennummer, de normale dienstinzet inclusief lijn- en ritnummers alsmede de complete onderhoudshistorie moest komen te staan.

"Ho! vandaag heeft Hermes bus 1278 van 16:13 tot 16:27 bij de tankplaats gestaan. Hij heeft 262,4 liter diesel getankt voor € 1,389 per liter. Daarna is er tussen 16:28 en 16:53 een ruitenwisser vervangen, vermoedelijk de middelste maar dat wordt nog uitgezocht, waarna om 17:02 de dienst op lijn 69 van Kut naar Bef hervat werd. Bij het verlaten van de remise verzuimde chauffeur Dirk Ploegsma, de kleinzoon van de schillenboer van Frikandellendam overigens, om richting aan te geven. Disciplinaire maatregelen zijn naar verluidt in voorbereiding."

Echt, ophouden met die onzin. Niemand wil het schrijven, niemand wil het lezen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten