Een rare vogel in het openbaar vervoer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Michael 1988 »

Ik had het in een andere reportage al over. Ik ben vandaag twee dingen wezen doen. Deel 2 van de repo over het Duitse Lijntje en de bussen en treinen van treinstremming tussen Boxtel en Den Bosch op de foto zetten. Hierbij dus een korte repo over de treinvervangende bussen in Boxtel en enkele treinen in Boxtel. Maar waarom nu de titel? Tja, daar kom ik later op terug. Overigens zal ik hier weinig commentaar leveren, want de meeste foto's spreken voor zich. Ik begin waarmee ik bij de andere reportage was geëindigd. Namelijk op de Keulsebaan in Boxtel. Alle bussen reden hier langs om de A2 op te gaan of van de A2 af te gaan namelijk. Ik stond ook op een heel mooi punt (vond ik zelf) waarbij ik zowel de bussen afkomstig van het station in de verte al zag aankomen als de bussen die van de A2 kwamen. Ik bleef niet geheel op 1 plek staan, want ik ging steeds van links naar rechts, afhankelijk van waar de bus kwam. Maar ik bleef wel in de bocht staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook dit buurtbusje reed als treinvervangend vervoer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna ging ik richting station Boxtel om daar nog meer bussen en treinen te fotograferen. Ik parkeerde mijn auto vlakbij het station (aan de centrumzijde) en liep naar het station toe. Daar maakte ik de volgende foto's.

Afbeelding
Een zeer opvallende bus. Het is een oude OV-bus en zo op de buitenkant kon ik niet zien wat voor type of merk het is. Na even naar binnen te hebben gekeken zag ik dat het een NEOPLAN was, maar de chauffeur kon mij het type niet vermelden helaas. Hij meldde wel dat ze ook een andere oude OV-bus hadden rijden vandaag, namelijk een Den Oudsten bus. Maar helaas zag ik die net wegrijden toen ik aankwam op de parkeerplaats. Bij nader onderzoek via rdw ben ik er achtergekomen dat deze bus op de foto een NEOPLAN N4416 is, oftewel een Centroliner.

Afbeelding

Afbeelding
De chauffeur van deze bus zei dat ik moest betalen voor een foto. Maar helaas trapte deze jongen daar niet in. Toen vertelde hij mij dat hij ook wel eens de "schoonmaakmiddel" * spelersbus rijdt en dat hij die grap tegen die voetbalsupporters wel eens vaker maakt. Helaas trappen zij daar ook nooit in. Misschien een tip, probeer het bij dronken supporters ;) (was ik vergeten te vertellen aan hem).

*Ik wil de naam niet uitspreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
De chauffeur van deze bus wou de bus in eerste instantie in de bosjes parkeren (letterlijk). Maar na even hulp gevraagd te hebben kon hij hem iets fatsoenlijker parkeren. Nou ja.... Hij stond net zoals op de foto.

Afbeelding

Afbeelding
En zo gaat deze bus op weg naar Den Bosch. Vreemd genoeg was deze als een van de weinige helemaal leeg.

Afbeelding

Afbeelding
Ook Arriva (Touring) was met een paar bussen van de partij. Tenminste ik zag een half uur ervoor bij de A2 nog een andere (ex-)Qliner bus.

Afbeelding

Afbeelding
Plaatsgenoot.

Afbeelding
De conductrice van deze trein vond het vreemd dat ik ineens aan kwam rennen, maar haar voorbij rende. Toen ik de trap bijna af was werd er namelijk op het fluitje geblazen bij wijze van vertrek en ik wou deze trein toch nog op de foto hebben. Dus gauw naar de voorkant van de trein om daar foto's te maken. Ze staat er wel met een glimlach op ;).

Afbeelding
Als laatste foto wil ik deze plaatsen. Helaas geen betere foto, maar ik zag hem pas, nou ja hoorde hem pas toen die vlak achter mij was.

Nu zullen jullie wel denken, waarom de titel van deze reportage? Ten eerste vond ik de titel: "Treinstremmend verkeer bij Boxtel" of iets wat er op lijkt maar niets, dus nam gewoon een andere titel. Ten tweede stond ik als een rare vogel langs de kant van de weg foto's te maken met een geel reflecterende jas aan (die had ik op het station verstandig uitgetrokken om zo niet gezien te worden als verkeersregelaar of NS-medewerker). Ten derde liep ik een aantal keren vandaag over het spoor heen. Welliswaar spoor dat niet in gebruik was maar dan nog. Ten vierde was deze reportage niet echt in de planning en was er puur toeval maar bij gekomen. Ten vijfde spoor ik gewoon niet :P Maar ja, ik ben ook geen trein.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op za 12 apr 2014, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een rare vogel op het spoor

Bericht door Fles »

Ik zie "spoor". Ik denk, ha leuk. Even klikken.


Ik zie twaalfzandkorrelduizend bussen. Ik denk: wat was ik denkende? :cry:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Een rare vogel op het spoor

Bericht door Michael 1988 »

Sorry Fles :oops:. Maar helaas waren er weinig treinen te fotograferen. Althans toen ik ze zag waren de meeste weer zo weg of de foto's waren mislukt.

Edit: Vooruit dan. Heb de titel aangepast om verdere verwarring te voorkomen. Al heeft dit wel deels met het spoor te maken overigens (treinvervangend vervoer door spoorwerkzaamheden ;) ).
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Anne »

Michael 1988 schreef:I

De chauffeur van deze bus zei dat ik moest betalen voor een foto. Maar helaas trapte deze jongen daar niet in. Toen vertelde hij mij dat hij ook wel eens de "schoonmaakmiddel" * spelersbus rijdt en dat hij die grap tegen die voetbalsupporters wel eens vaker maakt. Helaas trappen zij daar ook nooit in. Misschien een tip, probeer het bij dronken supporters ;) (was ik vergeten te vertellen aan hem).

*Ik wil de naam niet uitspreken.
En opschrijven?? Je hoeft toch niet te praten als je berichtje maakt :P

En pas maar op als je foto's van het GVB bussen gaat maken.
Voor je het weet komt er een tram langs en dan nog wel deze :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JzwoNQ9GFzI[/youtube]
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door BrengMe »

Ik hoop dat ik die tram nooit meer hoef te zien! :X

Maar nu ontopic: Mooie repo's *O* (alle 3).
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Anne »

Ja dit is natuurlijk beter.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VAkYgn-aK6s[/youtube]

Maar als ik dit topic zie moet je dus weer voorlopig deze hoek mijden.

Te veel hopeloze ervaringen met treinvervangend vervoer.
Chauffeur weet de route niet en rijdt de meest onmogelijke wegen.
Moet aan de passagiers vragen waar het volgende station is.
Slaat stations over vanwege verkeerde route of negeert de langs de weg staande reizigers.
Zit tijdens het rijden op de afslag van de snelweg nog gewoon met zijn mobiel te spelen.
En vooral vaak bussen met veel te weinig beenruimte.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door BrengMe »

avl schreef:Ja dit is natuurlijk beter.
Dacht het niet :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1JC6C3FzFvo[/youtube]
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:Toen vertelde hij mij dat hij ook wel eens de "schoonmaakmiddel" * spelersbus rijdt en dat hij die grap tegen die voetbalsupporters wel eens vaker maakt.

*Ik wil de naam niet uitspreken.

:cry:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door fogeltje »

Michael 1988 schreef: De conductrice van deze trein vond het vreemd dat ik ineens aan kwam rennen, maar haar voorbij rende.
Prachtig :') Kan het me al voorstellen. _O-

Leuke foto's :)
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Michael 1988 »

Ja sorry jongens, niet lullig bedoelt voor de Amsterdamse voetbalclub. Maar ik sta zelf natuurlijk voor PSV en dan is Ajax de grootste concurrent. En vooruit ik zeg het nu dan wel.

Overigens van die conductrice moest ik ook lachen toen ze ineens verbaasd keek naar mij, maar ze zag dat ik een foto ging maken dus toen hoorde ik nog. Het zal wel. Ik hield ook mijn mond dicht, anders had ik geroepen of ze wou wachten.
avl schreef:
Michael 1988 schreef:I

De chauffeur van deze bus zei dat ik moest betalen voor een foto. Maar helaas trapte deze jongen daar niet in. Toen vertelde hij mij dat hij ook wel eens de "schoonmaakmiddel" * spelersbus rijdt en dat hij die grap tegen die voetbalsupporters wel eens vaker maakt. Helaas trappen zij daar ook nooit in. Misschien een tip, probeer het bij dronken supporters ;) (was ik vergeten te vertellen aan hem).

*Ik wil de naam niet uitspreken.
En opschrijven?? Je hoeft toch niet te praten als je berichtje maakt :P

En pas maar op als je foto's van het GVB bussen gaat maken.
Voor je het weet komt er een tram langs en dan nog wel deze :mrgreen:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JzwoNQ9GFzI[/youtube]
Ik zei al weinig dus dan mag die tekst er ook wel bij. ;)
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door dennistd »

Reed die bus van Brookhuis op het treinvervangend vervoer tussen Boxtel en Den Bosch? Die was dan ook flink afgedwaald van Oldenzaal :shock:. Je zou toch zeggen dat dichter in de buurt wel wat beschikbaar is.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door Michael 1988 »

Alle bussen reden daar op treinvervangend vervoer. Ik kwam zelfs Belgische bussen tegen (van Muys). Maar Lanting en Arriva Touring zijn ook ver van huis.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Een rare vogel in het openbaar vervoer

Bericht door STF »

Ik geloof dat het in elk land hetzelfde liedje daarmee is, dat treinvervangend vervoer.
Vorig jaar hebben meerdere vervoersbedrijven uit het zuiden van Luxemburg zo'n twee maanden lang treinvervangend vervoer in het noorden van Luxemburg gereden. Ze kwamen hier elke morgen om 3.15 uur met de leeg mat. ritten voorbij; anderhalf uur leeg heen. Uiteraard elke avond rond 23.15 uur weer anderhalf uur leeg terug, niet bepaald efficiënt... Met de brandstofniveau waarschuwingslamp aan komen die bussen dan meestal terug op de stalling, doordat men met twee chauffeurs en een bus werkt, staat dat ding op zo'n dag nooit langer dan vijf minuten stil.

In het noorden en centrum van Luxemburg zijn ook genoeg vervoersbedrijven, je denkt toch niet dat er ook maar 1 bus van hen het treinvervangend vervoer moest rijden? Welnee...

Twee jaar geleden reed het vervoersbedrijf waar ik meestal mee onderweg ben maand in maand uit elk weekend in met een aantal bussen in noord Frankrijk rond, treinvervangend vervoer spelen. Twee uur leeg onderweg van de stalling naar het treinstation waar de dienst start...
Ik spreek niet eens Frans, merkte zo'n chauffeur op die bijna elke weekend naar Frankrijk mocht.

Overigens kun je in Luxemburg heel goed zien welk vervoersbedrijf graag dat treinvervangend vervoer heeft en welke juist niet; de meeste vervoersbedrijven komen met streekbussen van gemiddeld drie tot vijf jaar oud aan zetten, een paar echter met bussen waarvan je niet eens weet dat ze die nog altijd ergens hadden staan, oud en roestig.
Dan heb je ook nog een aantal vervoersbedrijven dat uitsluitend met de nieuwste bussen uit het wagenpark aan komt rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten