Busverbindingen SRE <-> België

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Yanaike schreef:Als lijn 176 tussen Valkenswaard en Eindhoven komt is dat wat mij betreft óf als een 5e bus per uur Valkenswaard-Aalst-Eindhoven, óf via Waalre en Veldhoven (en dat laatste heeft wat mij betreft prioriteit).

En waarom je lijn 170 er bij betrekt is mij al helemaal een groot raadsel. Lijn 170 is een spitsbus en ik zie verder geen enkele reden waarom die moet vervallen.
Lijn 170 is hier ook meebetrokken omdat ik en @ver Meer een plan hoe Eindhoven-Aalst-Valkenswaard As kunnen oplossen.
En de toekomstige lijn 177 kan de route van lijn 170 overnemen zodat lijn 170 kan vervallen.

De toekomstige lijn 176 zou niet via Woensel/Airport/Veldhoven/Waalre rijden want lijn 176 heeft korte reis tijd nodig.
Dus daarom ben ik met @verfmeer eens met de extra lijn naar Dommelen.
Als lijn 177 zou komen dan heeft geen nut meer om lijn 170 te laten rijden.
En sowiezo kan lijn 103 vervallen.
Michael 1988 schreef:Wat de buurtbus betreft gewoon zo laten zoals het is. Voor die 10 reizigers die 's-avonds laat van Eindhoven nog naar België moeten zijn er verschillende alternatieven, waaronder een eigen auto, de fiets (vanaf Valkenswaard) of een taxi. Wat betreft de vakantiegangers is het misschien beter om lijn 171 (of 172 of zo) door te trekken naar Center Parks of Center Parks moet zelf pendelbussen gaan inzetten.

Taxi is wel veel geld he. Van Valkenswaard naar Noord-Limburg is je portemonnee al leeg.
En zeker niet met de fiets.

En dat lijn 171 of 172 via Kempervennen gaat rijden dat lukt heleemaaal niet.
De toekomstige lijn 176 zou wel via Kempervenne rijden dan is er geen probleem meer met de campingasten gedoe.
En nogmaals de bb is niet druk door alleen de campingasten.
Gisteren had ik bb 476 gezien en die bus was echt vol.
Veel babywagens en veel koffers van mensen uit België.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 13 apr 2014, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Van twee berichten een gemaakt en quote ingekort
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

Michael 1988 schreef:Laat ik het dan anders vragen. Is er überhaupt voldoende vraag om meerdere busverbindingen met groot materieel erbij te creëren tussen Brabant (in dit geval SRE) en Antwerpen?

Of eigenlijk (wat ik vooral voorbij zie komen) de buurtbuslijn permanent met 12m bussen te laten bedienen i.p.v. een 8-persoonsbusje? Of die bus voor een handvol reizigers tot weet ik hoe laat te laten rijden? Persoonlijk snap en zie ik hier de discussie niet echt in en is mijn antwoord heel simpel. Wat de buurtbus betreft gewoon zo laten zoals het is. Voor die 10 reizigers die 's-avonds laat van Eindhoven nog naar België moeten zijn er verschillende alternatieven, waaronder een eigen auto, de fiets (vanaf Valkenswaard) of een taxi. Wat betreft de vakantiegangers is het misschien beter om lijn 171 (of 172 of zo) door te trekken naar Center Parks of Center Parks moet zelf pendelbussen gaan inzetten.
Tja, dat is juist het punt. Ik heb dat eerder ook al aangegeven.
Als er zoveel vraag zou zijn naar 1 of meerdere verbindingen tussen het SRE gebied en Belgie, dan was die er al lang geweest, of anders in het verleden niet opgeheven (Lijn 172 naar Lommel, Lijn 176 naar Neerpelt, Lijn 74S naar Antwerpen).
Men denkt dat er veel vraag naar is, maar denken is iets anders dan een gedegen marktonderzoek, wat echt nodig is.

Ik zie gedurende deze concessie periode geen significante verbeteringen ontstaan in het grensoverschrijdend bus/treinvervoer in deze regio.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Michael 1988 schreef:Laat ik het dan anders vragen. Is er überhaupt voldoende vraag om meerdere busverbindingen met groot materieel erbij te creëren tussen Brabant (in dit geval SRE) en Antwerpen?

Of eigenlijk (wat ik vooral voorbij zie komen) de buurtbuslijn permanent met 12m bussen te laten bedienen i.p.v. een 8-persoonsbusje? Of die bus voor een handvol reizigers tot weet ik hoe laat te laten rijden? Persoonlijk snap en zie ik hier de discussie niet echt in en is mijn antwoord heel simpel. Wat de buurtbus betreft gewoon zo laten zoals het is. Voor die 10 reizigers die 's-avonds laat van Eindhoven nog naar België moeten zijn er verschillende alternatieven, waaronder een eigen auto, de fiets (vanaf Valkenswaard) of een taxi. Wat betreft de vakantiegangers is het misschien beter om lijn 171 (of 172 of zo) door te trekken naar Center Parks of Center Parks moet zelf pendelbussen gaan inzetten.

NOGMAALS, er zijn er niet alleen maar 10 reizigers er zijn er MEER dan 10 reizigers.
Ook meer dan 20 en 30.
Lijn 476 is gewoon de drukste bb van Hermes.
Er moet een oplossing komen voor lijn 476.

Maar de bb chauffeur noteert toch de reizigers die met de bb rijden dus ja.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door waldo79 »

Die lijnen worden niet voor niets met buurtbussen uitgevoerd. Als er structureel mensen blijven staan is het de moeite om met een grote bus te rijden. Dat gevoel heb ik hier niet bij.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

jo171,

Op hoeveel buurtbusritten is jou telling gebaseerd?
En betreft het altijd dezelfde ritten die jij ziet?
Of zie je dagelijks alle ritten??

Als er een onder capaciteit is, dan komt dat zeker uit tellingen en meldingen door de buurtbusvereniging naar voren en dan worden er normaal gesproken passende maatregelen genomen (inzet 2e buurtbus op drukke ritten, bepaalde ritten grote bus).

Er is een tijd geweest dat er tot aan Kempervennen op bepaalde tijden/dagen een kwartiersdienst gereden werd met de buurtbus, dit is al een tijd niet meer het geval. Dus ook daar zullen niet zo heel veel reizigers voor zijn.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

jo171 schreef: Lijn 476 is gewoon de drukste bb van Hermes.
Hier heb ik sowieso mijn twijfels over. Zoals Waldo en Hans al aangeven worden er vaak versterkingsritten en/of groot matrieel ingezet op drukke buurtbuslijnen. Lijn 458 (Weert-Heeze) is hier volgens mij een goed voorbeeld van. Als je naar de wiki-pagina daarvan gaat struikel je over allerlei extra ritten en afwijkingen qua matrieel.

Ik vind het intressant om een passende buslijn te bedenken tussen België en het SRE, maar laten we wel reëel blijven en niet doen alsof lijn 476 de meest belangrijke lijn is van de concessie.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door waldo79 »

Grens is een redelijke barrière. De A67 is voornamelijk gevuld met grensoverschrijdend vrachtverkeer. Binnen de Nederlandse Kenpen wordt gependeld op Eindhoven. In de Vlaamse Kempen op Antwerpen. Omgeving Lommel kan meer op Eindhoven gericht zijn, maar de bebouwing in het gebied is nogal versnipperd over een groot gebied waardoor je genereert.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Yanaike schreef:Ik vind het intressant om een passende buslijn te bedenken tussen België en het SRE, maar laten we wel reëel blijven en niet doen alsof lijn 476 de meest belangrijke lijn is van de concessie.
Ja dat klopt maar het moet ook gedacht worden aan Eindhoven-Valkenswaard As.
Omdat als de toekomstoge lijn 176 zou komen dan zou dan 4 streeklijnen tussen Eindhoven-Aalst-Valkenswaard As rijden en dat is best veel.
Dan rijden er dan 7 bussen per uur tussen die AS.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Maar ik denk dat we gewoon geduld moeten hebben voor HOV5 die natuurlijk ook naar Neerpelt misschien kan rijden.
Eigenlijk moeten de Belgen wel blij zijn met een dankbaar bb.
Als de bb ook op zondag kan rijden dan zou het wel ook goed zijn dan is er een directbus nog niet nodig misschien over 2 jaren of misschien volgend jaar.Is beter gewoon als HOV5gaat verlengen naar Neerpelt.

Voor tijdelijk voor bb lijn 476 is beter als die Van
Maandag t/m Zaterdag tot 21:30 dienst gaat krijgen.
En Zondag tot 19:00 of 18:00

Als de toekomstige HOV5 naar Neerpelt gaat dan kan lijn 476 vervallen.
Dan is alle problemen tussen SRE en België afgelopen. :D
Laatst gewijzigd door jo171 op zo 13 apr 2014, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door BrengMe »

Onthou dat een buurtbus door vrijwilligers word gereden. Ik denk niet dat die graag hun zondag daarvoor inleveren.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

BrengMe schreef:Onthou dat een buurtbus door vrijwilligers word gereden. Ik denk niet dat die graag hun zondag daarvoor inleveren.
Ja, dan zou toekomstig lijn 176 dan alleen op zondag rijden tot aan Neerpelt.
Dan is het lijn 176 Neerpelt - Valkenswaard alleen op zondag.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hans »

HOV5 naar Neerpelt. Hahaha. Het wordt steeds gekker hier! *bus*
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Ja maar er zijn 3 keuzes:

Of lijn 176 Eindhoven-Neerpelt via Aalst/Valkenswaard.
Of HOV5 Eindhoven-Neerpelt
Of bb 476 blijft maar dan rijdt die van Maandag t/m Zaterdag dienst tot 21:30 en Zondag lijn 176 Valkrnswaard-Neerpelt

En trouwens in December was er op op ED gemeld dat er een vergadering was met de burgemeesters van Hamont-Achel,Neerpelt,Heeze-Leende, en Valkenswaard over de aanpak van verbinding naar Neerpelt.
Hun willen 2 verbindingen realiseren:
Allereerst een trein vetbinding Antwerpen-Weert.
En als tweede HOV5 die naar Neerpelt kan rijden.
HOV5 Eindhoven-Neerpelt.
En iedereen waren mee eens met alle twee dus.
Dus beter hopen voor HOV5 naar Neerpelt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Suus »

Ik heb het beetje idee dat hier twee kampen tegen muren aan het discussiëren zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Ja maar het is niet raar als hun HOV5 willen verlengen a
Naar Neerpelt.
En ik hoop ook dat het gaat gebeuren..
Dat is al eerder hun plan.
Dat staat op ED en nog op HOV site.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Hans schreef:HOV5 naar Neerpelt. Hahaha. Het wordt steeds gekker hier! *bus*
De belgen hebben Sparacus, wij HOV1 t/m 5 :shock:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Dit is echt zo vermoeiend :')
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Ronald »

Ja, en die discussies lopen ook al even. In vier topics of zo...
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

huibf schreef:
Hans schreef:HOV5 naar Neerpelt. Hahaha. Het wordt steeds gekker hier! *bus*
De belgen hebben Sparacus, wij HOV1 t/m 5 :shock:
Ja en dan.
Gemeente Hamont-Achel en Neerpelt zijn zeer geïnteresseerd in HOV5 naar Neerpelt.
Omdat eerst zou ze een sneltram aanleggen tussen Hasselt en Neerpelt en misschien Eindhoven.
Maar dat gaat niet gebeuren omdat dat te duur is.

Maar nu hebben gemeenten Neerpelt,Hamont-Achel,Heeze-Leende en Valkenswward een plan om HOV5 door te trekken naar Neerpelt.
Omdat er geen sneltram gaat komen tussen Eindhoven en Hasselt. Dan zeggen ze maar dat de HOV5 wel beter zou zijn.
En mensen die dat niet geloven ga naar ED.nl daar staat voldoende info over HOV naar België dus ja.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Ronald schreef:Ja, en die discussies lopen ook al even. In vier topics of zo...
Ja omdat het tijd is om nu een fatsoenlijke verbinding te bedenken tussen SRE en Neerpelt/Lommel daarom is er discussie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

jo171 schreef:Omdat er geen sneltram gaat komen tussen Eindhoven en Hasselt. Dan zeggen ze maar dat de HOV5 wel beter zou zijn. En mensen die dat niet geloven ga naar ED.nl daar staat voldoende info over HOV naar België dus ja.
Link? Bron?
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Hainje schreef:
jo171 schreef:Omdat er geen sneltram gaat komen tussen Eindhoven en Hasselt. Dan zeggen ze maar dat de HOV5 wel beter zou zijn. En mensen die dat niet geloven ga naar ED.nl daar staat voldoende info over HOV naar België dus ja.
Link? Bron?
Ik type het van mij Mobile.
Maar het staat ook op HOV site.
Als je op zoeken gaat typen bij ED dan type je dan Neerpelt.
En dan zie verschillende krantenkoppen en dan moet je op Samenwerking en nog wat klikken.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

http://www.ed.nl/regio/valkenswaard/sam ... -1.4136463
http://www.ed.nl/mening/via-weert-naar- ... -1.3711831
http://www.ed.nl/regio/cranendonck/plei ... -1.2092644
http://www.ed.nl/regio/cranendonck/trei ... -1.2122159

Dit is het enige zinnige wat ik er zo over kan vinden. Niet echt veel spannende ontwikkelingen als ik het zo bekijk.
Ben benieuwd waar jij morgen mee komt als je achter je pc zit. :)
🍉
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Hainje schreef:http://www.ed.nl/regio/valkenswaard/sam ... -1.4136463
http://www.ed.nl/mening/via-weert-naar- ... -1.3711831
http://www.ed.nl/regio/cranendonck/plei ... -1.2092644
http://www.ed.nl/regio/cranendonck/trei ... -1.2122159

Dit is het enige zinnige wat ik er zo over kan vinden. Niet echt veel spannende ontwikkelingen als ik het zo bekijk.
Ben benieuwd waar jij morgen mee komt als je achter je pc zit. :)
Oh ja bij HOVnet.nl kan je het ook lezen.
Over het doortrekken naar grensstreken dus.
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door jo171 »

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten