Kan Veolia hierdoor niet exorbitante vergoedingen gaan vragen?reisthijs schreef:De elektrische stellen zijn eigendom van Railpool. http://www.railpool.eu/en/railpool-solutions/fleet.html
Mijn antwoord betrof nu juist de dieseltreinen!Freek schreef:Ja Haha dat snap ik ook. Maar de vraag was of dat er ook is voor de dieseltreinen.
Daarover staat dit in het ontwerp PvE:Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinen (contactgegevens worden bij Bestek gevoegd).
Concessie Limburg (2017-2031)
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Wat betreft het laatste: ja dat kan. Dat rammelt dus.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ah, sorry dat had ik niet begrepen.reisthijs schreef:Mijn antwoord betrof nu juist de dieseltreinen!Freek schreef:Ja Haha dat snap ik ook. Maar de vraag was of dat er ook is voor de dieseltreinen.
Daarover staat dit in het ontwerp PvE:Inschrijvers kunnen bij belangstelling voor overname / tijdelijke inzet van deze Dieseltreinen contact opnemen met de eigenaar van deze Dieseltreinen (contactgegevens worden bij Bestek gevoegd).
Maar geen verplichting dus, level playing field lijkt me dus niet aanwezig.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Daar kan je niks zinnigs over zeggen als je niet weet of daar afspraken over gemaakt zijn tussen Veolia en de provincie. Is daar bijvoorbeeld iets over vastgelegd in de huidige concessie?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
De Linten kunnen niet direct gebruikt worden. Nou ja, ze kunnen wel gebruikt worden, maar in de PvE staat dat de dienstregeling en de kwaliteit minimaal gelijk moet blijven aan de huidige situatie. De Linten zijn veel korter dan de GTW's, hebben geen WC en er zijn te weinig Linten (16 Velios tegenover 11 tot 13 Linten). Nieuwe vervoerders moeten dus (buitenlands) DMU's gaan huren om voldoende treinstellen beschikbaar te hebben.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
bron = http://www.l1.nl/nieuws/251027-zorgen-o ... indienstenZorgen over aanbesteding Limburgse treindiensten
De provinciale politiek maakt zich grote zorgen over de onduidelijkheid rond de aanbesteding van twee Limburgse treindiensten.
Die zou de komende aanbesteding van het openbaar vervoer in Limburg kunnen frustreren. Het gaat om de verbindingen Roermond-Maastricht en Sittard-Heerlen.
Experiment
De Tweede Kamer ging er eerder mee akkoord dat die treindiensten als experiment deel gaan uitmaken van de nieuwe openbaar vervoerconcessie in Limburg. Daarmee zouden alle stoptreinen en bussen in Limburg onder één particuliere vervoerder komen te vallen. Maar in een brief aan de Tweede Kamer lijkt staatssecretaris Wilma Mansveld de mogelijkheid open te laten dat ook de NS mag meedingen naar die twee stoptreinen.
Grote weerstand
De vervoerdersbedrijven Veolia, Arriva en Connexxion zijn daar fel tegen.
In een Statencommissie sprak PvdA-statenlid Lia Roefs van een gevaarlijke ontwikkeling. 'Er moet duidelijkheid zijn voordat we binnenkort aanbesteden. Anders dreigt Limburg speelbal te worden van allerlei juridisch getouwtrek,' aldus Roefs.
'Bevoorrechte positie NS'
De VVD hekelde de bevoorrechte positie die de NS steeds claimt. De partij vindt dat daar eindelijk eens een einde aan moet komen.
CDA-gedeputeerde Patrick van der Broeck deelde de zorgen van de fracties. 'We buffelen achteruit als de NS gewoon mee mag doen,' aldus de gedeputeerde.
Dinsdag komt de kwestie aan de orde in een Tweede Kamercommissie.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Dus ze willen een aanbesteding maar NS mag liever niet meedoen want je hebt liever dat het naar een ander bedrijf gaat. Volgens mij werkt een aanbesteding zo niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
In mijn mening is dit bedrijven uitsluiten van een aanbesteding en dit kan aangevochten worden.Bee schreef:Dus ze willen een aanbesteding maar NS mag liever niet meedoen want je hebt liever dat het naar een ander bedrijf gaat. Volgens mij werkt een aanbesteding zo niet...
Als de NS het beste vervoerplan heeft, kan Limburg niets anders dan NS kiezen.Ze kunnen zover ik weet ook niet eisen dat trein en bus door een bedrijf wordt uitgevoerd. Als er afspraken worden gemaakt tussen bijvoorbeeld NS en Qbuzz over abonnementen en inkomstenverdeling kan Limburg ook hier niks van zeggen. Dit zou namelijk EBS en Qbuzz kunnen uitsluiten. Qbuzz rijdt geen treinvervoer en EBS zie ik eigenlijk niet van dat eiland komen in Waterland.
Ik krijg de indruk uit de tekst dat als NS wel inschrijft, Limburg ervoor zorgen gaat dat NS niet de concessie krijgt.
Dan kan NS Limburg weer aanklagen, omdat ze aan vervalsing van de gunning doen, door bepaalde bedrijven proberen achter te stellen. Voorstaande is trouwens een mogelijk gevolg wat kan komen en staat NIET vast. Het is mijn gevoel vanuit de tekst.
De mogelijke inschrijvers zijn Connexxion, Syntus en Arriva als er wel ge"eist wordt dat een bedrijf trein- EN busvervoer uitvoert. We beginnen bijna dit standaard te vinden, er zijn maar drie grote multicourant spelers in Nederland in OV.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Klopt. De NS wil met dochterbedrijf Qbuzz meedoen en dat moet gewoon kunnen. Belangrijkste voorwaarde is dat dit bedrijf onafhankelijk van de NS kan opereren en de eigen broek op moet houden. Zoiets is prima realiseerbaar.Bee schreef:Dus ze willen een aanbesteding maar NS mag liever niet meedoen want je hebt liever dat het naar een ander bedrijf gaat. Volgens mij werkt een aanbesteding zo niet...
Dergelijke constructies worden ook in het buitenland toegepast en misschien nog wel minder strikt dan in Nederland.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
'met NS buffelen we achteruit'. Leuke woordspeling.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Raar dat ze NS dan alleen mee laten doen met die twee lijnen. Alle treindiensten van Limburg (de stoptreinen dan) zitten namelijk in dezelfde concessie als de busdiensten. Tenminste dat maak ik op uit de PvE. Of ze moeten samen met Qbuzz mee gaan doen zoals hier boven al wordt vermeld.
Wel opvallend dat juist Connexxion zich inschrijft/reageert en niet Veolia Transport (die er nu al rijdt).
Wel opvallend dat juist Connexxion zich inschrijft/reageert en niet Veolia Transport (die er nu al rijdt).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ik vind het opvallender dat Connexxion zich dan niet als Hermes inschrijft. Die naam is nog vrij diep geworteld en gaat terug tot de in Zuid-Limburg geliefde LTM.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ik had dan zelfs nog eerder verwacht dat ze zich met Hermes in zouden schrijven eigenlijk.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ik heb maar een opsomming gemaakt van inschrijvers die ik verwacht voor deze concessie.Michael 1988 schreef:Raar dat ze NS dan alleen mee laten doen met die twee lijnen. Alle treindiensten van Limburg (de stoptreinen dan) zitten namelijk in dezelfde concessie als de busdiensten. Tenminste dat maak ik op uit de PvE. Of ze moeten samen met Qbuzz mee gaan doen zoals hier boven al wordt vermeld.
Wel opvallend dat juist Connexxion zich inschrijft/reageert en niet Veolia Transport (die er nu al rijdt).
Het wil dus niet inhouden dat deze bedrijven ook daadwerkelijk inschrijven.
Connexxion en Veolia zijn nu toch in dezelfde holding?
Ze kunnen dus niet beide inschrijven.
Veolia heeft daarnaast niet de beste naam met hun uitpuilende treinen op de maaslijn.
Voor de voet weet ik niet hoe het zit.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Dat is dan ook onzin, er is geen reden waarom NS niet gewoon op de gehele Limburg-concessie zou mogen inschrijven.Michael 1988 schreef:Raar dat ze NS dan alleen mee laten doen met die twee lijnen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Hoe zit dat nou eigenlijk met de NS en het wel/niet in mogen schrijven op regionaal vervoer?reisthijs schreef:Dat is dan ook onzin, er is geen reden waarom NS niet gewoon op de gehele Limburg-concessie zou mogen inschrijven.Michael 1988 schreef:Raar dat ze NS dan alleen mee laten doen met die twee lijnen.
-
- Berichten: 4387
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Wou de NS geen intercity tussen Arnhem en Maastricht??reisthijs schreef:Dat is dan ook onzin, er is geen reden waarom NS niet gewoon op de gehele Limburg-concessie zou mogen inschrijven.Michael 1988 schreef:Raar dat ze NS dan alleen mee laten doen met die twee lijnen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ten koste van bestaande IC's richting de Randstad? Liever niet, maar een IC Eindhoven - Nijmegen (al dan niet verlengd naar Arnhem en Maastricht) zie ik wel zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ns opteerde voor een snellere verbinding Maastricht - Roermond - Venlo - Nijmegen; met ongetwijfeld nog een stop hier en daar.
Het is een spectrum.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Willen ze dan compleet diesel rijden of gaat men ervan uit dat de Maaslijn en het stuk Venlo - Roermond een draad krijgt?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Volgens mij uitgaande van een geëlektrificeerde maaslijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Over de Maaslijn? :? Dat rijdt enorm om.fogeltje schreef:Ten koste van bestaande IC's richting de Randstad? Liever niet, maar een IC Eindhoven - Nijmegen (al dan niet verlengd naar Arnhem en Maastricht) zie ik wel zitten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
NS mag best inschrijven is mijn mening, maar dan wel volgens het pve.
Dus trein en bus samen, onder een naam. Want dat is de eis.
Of mag NS geen bussen rijden, en zo nee, waarom dan niet.
Wat dat zou oneerlijk zijn, want dan kan je een pve schrijven zodat een mogelijke partner wordt uitgeschakeld. Zo mag je ook niet opnemen dat de vervoerder bijvoorbeeld 100% Nederlands moet zijn.
Dus trein en bus samen, onder een naam. Want dat is de eis.
Of mag NS geen bussen rijden, en zo nee, waarom dan niet.
Wat dat zou oneerlijk zijn, want dan kan je een pve schrijven zodat een mogelijke partner wordt uitgeschakeld. Zo mag je ook niet opnemen dat de vervoerder bijvoorbeeld 100% Nederlands moet zijn.
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Qbuzz/ns samen zou ik zeggen...huibf schreef:NS mag best inschrijven is mijn mening, maar dan wel volgens het pve.
Dus trein en bus samen, onder een naam. Want dat is de eis.
Of mag NS geen bussen rijden, en zo nee, waarom dan niet.
Wat dat zou oneerlijk zijn, want dan kan je een pve schrijven zodat een mogelijke partner wordt uitgeschakeld. Zo mag je ook niet opnemen dat de vervoerder bijvoorbeeld 100% Nederlands moet zijn.
-
- Berichten: 3540
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026
Ik vind dat als NS mee wil dingen met aanbestedingen de NS de s7500, s7000, s9000 en s9100 moet afstoten. Anders vind ik het oneerlijke concurrentie.huibf schreef:NS mag best inschrijven jn mebedingen dan wel volgens het pve.
Dus trein en bus samen, onder een naam. Want dat is de eis.
Of mag NS geen bussen rijden, en zo nee, waarom dan niet.
Wat dat zou oneerlijk zijn, want dan kan je een pve schrijven zodat een mogelijke partner wordt uitgeschakeld. Zo mag je ook niet opnemen dat de vervoerder bijvoorbeeld 100% Nederlands moet zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten