Dienstregelingen SRE 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Ik ga in de hoek staan en me schamen :oops:

Volgens mij ben ik maar 1x in Deurne geweest en dat was in het centrum en daarna naar het station lopen (tevens het eerste gebruik van mijn chipkaart ooit). Verder in het Hermes-tijdperk nog wel eens met de 27 doorheen gekomen, maar dan houdt het ook op ;)

Waarschijnlijk wordt de eerste halte formeel als uitstaphalte gezien en de andere als instaphalte. Echter kan het ook zijn dat de eerste halte als zowel eind/begin wordt gezien binnen Infoxx en als je dan iets verder rijdt om te keren, dan ben je dat punt voorbij en springt hij naar de halte Emmalaan. Dat is het lastige met waypoints bij eindpunten. Connexxion was er enkele jaren om berucht dat het daar vaak fout ging. Neem lijn 9 uit Nijmegen, die kwam op bepaalde tijdstippen van de dag in Grave op het busstation aan en moest meteen keren en terug. De bus rijdt dan meteen zijn rondje en gaat bij de instaphalte staan. Maar het systeem ziet al een passage van de halte omdat je al langs het waypoint gekomen bent (op weg naar de keerlus) en dus sprong Infoxx alvast naar de volgende halte, in Nederasselt, omdat het nu een instaphalte is en bij een beginhalte kun je niet uitstappen (volgens Infoxx, want dat had je bij de uitstaphalte moeten doen). Dat hebben ze uiteindelijk opgelost, maar wellicht is dit nog een late afstammeling van dit probleem.

Als de chauffeurs iig mensen bij de eerste halte zouden laten uitstappen, dan is het probleem denk ik opgelost.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Denk idd dat het daarmee opgelost is, volgende keer ga ik ook restitutie vragen als ie doorrijdt bij Past Poellplein :idea:

Iets anders, ik zie weleens gelede stadsbussen op streeklijnen rijden ter versterking in de spits. Worden deze ritten gereden chauffeurs uit de stad of uit de streek? Kan me namelijk voorstellen dat je als stadschauffeur raar staat te kijken als er ineens een 121 of 176 op je rooster staat, terwijl je die normaal gesproken nog nooit gezien hebt.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

176 wel ja, dat zou raar zijn...
jo171
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 30 aug 2013, 14:33

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door jo171 »

MrEmiel schreef:
eens een 121 of 176 op je rooster staat, terwijl je die normaal gesproken nog nooit gezien hebt.
Lijn 176 bestaat tot nu toe niet.
Ik zou het willen als die bestaat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

In de oude concessie waren de chauffeurs op gelede bussen van lijn 121 chauffeurs uit Eindhoven en dus van de stadsdienst maar was het wel een vaste club die deze ritten deed, dus maar een kleine fractie zat op de streek. Dat heb ik toen eens gevraagd aan zo een chauffeur. Maar hoe dat nu is, weet ik niet. Ik de afgelopen twee jaar op de eerste 121 richting Uden (gelede bus) wel meestal een chauffeur uit een vast groepje van drie en ik ging toen vrijwel dagelijks.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Het vaste groepje van drie waar je het over hebt is de aparte schoolversterking (inmiddels vast groepje van 4).

In de ochtend komen op met name de lijnen 20, 121, 171 en 172 gelede bussen naar Eindhoven.
In de middag gaan ze omgekeerd terug.

Daar tussen in rijden ze veelal op lijn 4 of 404.

Een aantal van de gelede streekritten zitten bij de streekchauffeurs in het pakket.
Een aantal bij de mannen van het schoolvervoer.
En het restant zit in de zogenaamde P-dienstjes. Dit zijn halve diensten in een apart rooster voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten (chauffeurs dus die medisch gezien geen hele dienst meer mogen rijden).

Verder zijn er chauffeurs die in de GPD zitten die in alle rayons kunnen rijden en de ene dag dus vanuit Valkenswaard streek rijden, de andere dag in Eindhoven stad zitten en een dag later Eindhoven streek.

Een enkele keer ben ik er zelfs op te vinden, aangezien ik alle lijnen ken en ook in het werkoverleg zit. Dan krijg ik vaak een P-dienst + uren voor het overleg.

Kortom, je kunt er allerlei chauffeurs op tegen komen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Een van die "club van drie" vertelde mij inderdaad dat hij op medische gronden alleen halve diensten mochten draaien en alleen in de ochtend werkte (en vandaar dus vaak op mijn rit zat).

Mocht je een keer op de 121 gaan rijden, geef dan een seintje. Dan rij ik misschien wel een rondje mee als ik tijd heb.
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door MrEmiel »

Bedankt voor je antwoord! iig van dat seintje zal ik ook kijken of ik mee kan ;) wordt t n minimeet *bus*
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Ik was vandaag in Helmond om naar het nieuwe busstation te kijken.

Wat me op viel was dat de informatiepalen nog niet in gebruik zijn? En ik vind het wel wat onhandig hoe de reizigers van bus naar trein en andersom nu een stuk langer moeten lopen (helemaal om het stationsgebouw heen in plaats van er voor langs)...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Uit de richting Venlo is toch niks veranderd? Vanuit Eindhoven moet je nu inderdaad even het spoor onderdoor. Maar ik kwam meestal voor gesloten overweg, dus uiteindelijk zal ik gemiddeld toch sneller zijn denk ik :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Yanaike »

Als je uit Venlo komt of naar Eindhoven toe gaat moet je nu door het stationsgebouw heen (of er helemaal omheen). Eerst waren er directe trappetjes van het busstation naar het perron maar dat is nu helemaal met hekken afgeschermd.

Handig als je haast hebt vanwege late bus of zo, dan kun je je trein nog wel op het perron zien staan, maar voor je door het stationsgbouw bent is je trein al weggereden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Station is nog bijlangena niet klaar.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hainje »

Yanaike schreef:Handig als je haast hebt vanwege late bus of zo, dan kun je je trein nog wel op het perron zien staan, maar voor je door het stationsgbouw bent is je trein al weggereden.
Dat is toch op menig station al zo?
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Die hekken gaan op den duur wel weg.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Zag net door Brandevoort een Buurtbus rijden.
Is Hermes een mogelijke route voor de wensbus dinges aan het testen ? Ik was net te laat om een foto te maken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Heeft Hermes vandaag eigenlijk versterking (al dan niet inhuur) ingezet en/of de geledes naar buiten gelaten? Lijn 121 uit Uden van 13:59 moest in ieder geval groepen mensen her en der laten staan. Op het busstation in Uden waren al geen zitplaatsen meer. Minimaal bij de Verre Heide en het Carrousel zijn groepen mensen niet meegenomen, in Beek en Donk alleen maar omdat iemand moest uitstappen.

Onderweg werden we tussen Boekel en Gemert (nog voor Verre Heide) ingehaald door een gelede bus van Diamond, maar ik kon niet opmaken of die versterking reed. Gezien even later op de Verre Heide een meute stond denk ik van niet.

En gisteren was het einde oefening voor lijn 195 en 196. Wellicht keren ze volgende winter terug: http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... oppen/3319
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Ja, er was versterking. Helaas is versterking niet mogelijk op alle ritten en moeten er keuzes gemaakt worden. Daarnaast is Van te voren ook moeilijk in te schatten hoe eea zal lopen.

Is het ene jaar lijn 121 om 14 uur heel druk, kan het andere jaar zomaar ineens rustig zijn en lijn 150 super druk zijn.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door fogeltje »

Actiekaartjes verhogen naar 15 euro en ze zijn allemaal leeg :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Haha zag net op Facebook een collega die naar Reusel versterkt (10 min geleden). Vorig jaar zelf ook laat versterkt en flink gereden op oa 20 en 150.

Nu vakantie en Leuven, bierfestival gedaan,
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:Heeft Hermes vandaag eigenlijk versterking (al dan niet inhuur) ingezet en/of de geledes naar buiten gelaten? Lijn 121 uit Uden van 13:59 moest in ieder geval groepen mensen her en der laten staan. Op het busstation in Uden waren al geen zitplaatsen meer. Minimaal bij de Verre Heide en het Carrousel zijn groepen mensen niet meegenomen, in Beek en Donk alleen maar omdat iemand moest uitstappen.

Onderweg werden we tussen Boekel en Gemert (nog voor Verre Heide) ingehaald door een gelede bus van Diamond, maar ik kon niet opmaken of die versterking reed. Gezien even later op de Verre Heide een meute stond denk ik van niet.

En gisteren was het einde oefening voor lijn 195 en 196. Wellicht keren ze volgende winter terug: http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/b ... oppen/3319
'S'avonds zou ik niet weten maar tussen 10 en 4 werd er nauwelijks versterkt gereden, 401 werd zelfs gedeeltelijk met gewone Man gereden.
Lijn 116 Eindhoven Station - Oerle Zuid,Lijn 1 Eindhoven, Achtse Barrier - Station en Lijn 4 Eindhoven, Heesterakker - Station
werden ook grotendeels gereden met gewone bussen en flink aantal gelede bussen bleef binnenstaan.
Zelfs enkele ritten op de stad werden gereden met amba :!:. (plan-v444 foto aub) Lijn 149 Eindhoven Station - Reusel Busstation zag ik dan weer wel rijden met een gelede bus. Arriva reed een aantal lijnen met 2 bussen waarbij me dit opviel :
Afbeelding.
De Elfstedentocht in Eindhoven :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Wubbo »

Maar was versterking nodig op de tijden/bij de bussen die je zag?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Mr-W »

Op een aantal ritten wel op stadslijnen 1,4,15 en streeklijnen 20/24 en 150 heb ik meerdere ritten gezien met 999 sorry bus is vol.
Lijn 116 was niet zo'n probleem, lijn 401 ook niet al zat lijn 400 vol met vakantiegangers.

@Transferium Oirschot,
Afbeelding
Eindhoven Airport rijdt de shuttleservice zelf, het transferium ligt naast de halte Kazerne van Lijn 145 Best Station - Eindhoven Station.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Raymond »

Etienne schreef:Die 1050 en 3151 die staan ondertussen al enkele maanden in de remise en een inzet ervan is voorlopig nog gissen.
Het heeft even geduurd. De 3151 is in dienst en rijdt nu op lijn 1 richting het station. Omdat er een grote box halverwege de bus staat kost het wel 2 zitplaatsen en 7 staanplaatsen t.o.v. de overige Lion City's die in Eindhoven rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door huibf »

Het betreft hier toch de nonox bussen? Die zijn inderdaad vanaff vandaag in de omloop gezet.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2014

Bericht door Hans »

Vooralsnog gaat het om 1 omloop.
Overigens waren wel beide bussen terug, dus zou zomaar kunnen dat spoedig een tweede omloop volgt.

De bus(sen) rijden op gebroken omlopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten