Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Mja mijn vraag had eigenlijk ook betrekking op die masten. Inmiddels zijn ook de voor trolleymasten bestemde DRIS-displays grotendeels geplaatst, en de halte Speenkruidstraat in centrumrichting is ook voorzien. Maar mochten de masten worden gebruikt voor lijn 2, dan is dat display weer snel weg. Tenzij een deel van die masten de lantaarnfunctie behoudt.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

Ik heb een zwak voor woordgrapjes..

Afbeelding
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door CX1000 »

Wat houd die Wachtverzachter dan in?
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

CX1000 schreef:Wat houd die Wachtverzachter dan in?
Daar zit blijkbaar stremmingsinformatie en haribo in. :P
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Is het een tasje dan?
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

Ik denk een soort envelopachtig zakje.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Kortom, je probeert de bevolking vet te mesten met snoepjes gemaakt van varkensgelatine in de hoop dat ze stil blijven gedurende de werkzaamheden. -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

Het schijnt dat het uitdelen van de suikervrije Haribosnoepjes geen succes is zonder WC in de buurt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ik zag vandaag op de Kanaalstraat bij de Milieustraat nog twee abri's van de voormalige halte "DAR" staan. Sinds wanneer is deze halte eigenlijk niet meer in gebruik? En welke lijnen kwamen daar? Gezien de ligging zou ik gokken op de lijnen richting Weurt, dus 5 en 85. Laat ze die abri's maar verplaatsen naar de Malvert voor de haltes Malvert 13e straat en Van Boetbergweg/Malvert richting Dukenburg :Y
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

Nu weet ik toevallig dat Dukenburg in Nijmegen ligt, maar misschien is het handig om voortaan ook de plaatsnaam te vermelden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Klopt. Ik ga ervan uit dat de vaste lezers van dit topic wel weten wat ik bedoel of op zijn minst weten dat het bij mij of om Nijmegen of om lijn 99 gaat. Maar iets duidelijker mag wel, daar heb je gelijk in. What can I say? Ik ben lui.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

Keek net even in streetview. De opnames van die omgeving dateren van 2009, en toen was de halte DAR nog in gebruik. Die halte moet dus ergens in de afgelopen 5 jaar zijn opgeheven, maar wanneer en welke lijnen er toen reden....geen idee. Misschien de huidige lijnen 7 of 89? De halte Zwaluwstraat (Marialaan) was er destijds nog niet.

Wat is die omgeving trouwens ongelofelijk veranderd in zo'n relatief korte tijd als ik zo in streetview kijk. Ik woon nog niet zolang in het Waterkwartier, maar bepaalde stukjes zien er echt totaal anders uit dan nu. En dan heb ik het niet alleen over de omgeving rondom de Oversteek.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat digitale infobord op Nijmegen CS geeft een hele irritante doorlopende hoge pieptoon af. Is iemand dit al opgevallen? Dit schijnt al bekend te zijn en onderzocht te worden. Donderdagmiddag is me dat niet opgevallen maar gisteren rond middernacht wel.
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3523
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Nitein-Repart »

Over de wachtverzachter: Afbeelding
Is jullie opgevallen dat Gendringen tegenwoordig tussen Doetinchem en Terborg ligt?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door marvinkok »

:')

Gendringen / Gaanderen... Lijkt ook zo op elkaar (A)
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door peter s »

""""Laat ze die abri's maar verplaatsen naar de Malvert voor de haltes Malvert 13e straat en Van Boetbergweg/Malvert richting Dukenburg""""

Klopt dat is gewoon een schande! Al vele malen is beloofd dat de abri uit Aldenhof (andere wijk in Nijmegen-Dukenburg) en waar geen bus meer komt, verplaatst zou worden naar de Malvert. Ook dat schijnt te verzanden in de 'Breng' bureaucratie...

ps daar (Aldenhof) is ook nog, terwijl men wist dat er geen bus meer zou komen, de stoep verhoogd!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door BrengMe »

Uhm..., er komt nog wel een bus door Aaldenhof hoor: lijn 4 rijdt ieder half uur van het station naar Aaldenhof. En ik zie geen abri's in Aaldenhof op streetview. Nu zijn deze beelden wel al verouderd.

Maar welke haltes hebben abri's (en in welke richting)? En bij welke haltes is de stoep dan verhoogd? En wanneer is dat dan gebeurd?
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fred1954 »

Meltrain schreef:Nu weet ik toevallig dat Dukenburg in Nijmegen ligt, maar misschien is het handig om voortaan ook de plaatsnaam te vermelden.
Tja, misschien wel. Aan de andere kant: de meeste mensen die hier komen op het OV-forum weten toch volgens mij wel dat Malvert en Dukenburg etc. Nijmegen is? Dat zijn toch heel bekende wijken? Ik zit veel hier op het forum te kijken en ook op het forum voor West-Nederland en woon in Buitenveldert. Ik denk zelfs dat de meeste mensen hier op het Oost-Nederland forum weten waar Buitenveldert ligt, toch? In ieder geval groeten vanuit Buitenveldert een prettige 2e Paasdag toegewenst. *O*
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Dat digitale infobord op Nijmegen CS geeft een hele irritante doorlopende hoge pieptoon af. Is iemand dit al opgevallen? Dit schijnt al bekend te zijn en onderzocht te worden. Donderdagmiddag is me dat niet opgevallen maar gisteren rond middernacht wel.
Is dat vuile rode ding al weg ? Of schoongemaakt met een lijnenkaart ?
Is er inmiddels een lijnenkaart ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Nooit van gehoord. En van Malvert ook niet. Plaatsnamen s.v.p.?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

fogeltje schreef:Klopt. Ik ga ervan uit dat de vaste lezers van dit topic wel weten wat ik bedoel of op zijn minst weten dat het bij mij of om Nijmegen of om lijn 99 gaat.
Maar er is maar 1 lijn 99 in het gebied, dus daar valt nog wel iets uit af te leiden (al kan een link naar de Wiki nooit kwaad :) ).
Maar er zijn twee grote steden in het gebied, dus kan het wel handig zijn om te vermelden welke van deze twee steden bedoeld wordt.
fred1954 schreef:
Meltrain schreef:Nu weet ik toevallig dat Dukenburg in Nijmegen ligt, maar misschien is het handig om voortaan ook de plaatsnaam te vermelden.
Tja, misschien wel. Aan de andere kant: de meeste mensen die hier komen op het OV-forum weten toch volgens mij wel dat Malvert en Dukenburg etc. Nijmegen is? Dat zijn toch heel bekende wijken?
Dukenburg ken ik wel en dat is ook alleen maar omdat het een station heeft.
Maar dit concessiegebied heeft twee grote steden, dus kan het wel handig zijn om te vermelden welke van deze twee steden bedoeld wordt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
fred1954
Berichten: 3465
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fred1954 »

Meltrain schreef: Dukenburg ken ik wel en dat is ook alleen maar omdat het een station heeft.
Maar dit concessiegebied heeft twee grote steden, dus kan het wel handig zijn om te vermelden welke van deze twee steden bedoeld wordt.
Daar heb je gelijk in. :D
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:ps daar (Aldenhof) is ook nog, terwijl men wist dat er geen bus meer zou komen, de stoep verhoogd!
WTF? :')
BrengMe schreef:Uhm..., er komt nog wel een bus door Aaldenhof hoor: lijn 4 rijdt ieder half uur van het station naar Aaldenhof. En ik zie geen abri's in Aaldenhof op streetview. Nu zijn deze beelden wel al verouderd.

Maar welke haltes hebben abri's (en in welke richting)? En bij welke haltes is de stoep dan verhoogd? En wanneer is dat dan gebeurd?
Lijn 4 rijdt een eenzijdige lus, het kan goed zijn dat aan de overkant nog abri's staan van de oude lijn 2 die gewoon in twee richtingen reed.

@Huib: geen idee, er hangt in ieder geval geen lijnnetkaart bij de vertrektijden. Dat smerige ding staat er volgens mij nog maar ik heb er niet specifiek op gelet. En die piep heeft nu meer prioriteit. Wat mij betreft valt zelfs het allinge DRIS voor een paar dagen compleet uit (ook boven perrons en in de stad overal), als die piep maar weg is. Ik ben terug het station in gelopen!

@Meltrain: dat klopt, maar ik ben zo lui dat ik langzaam aanneem dat mensen wel weten dat ik standaard over Nijmegen blaet. Je hebt natuurlijk gewoon gelijk en ik zal er proberen op te letten.

Trouwens, als iemand bij Station Nijmegen Dukenburg een fietssleutel verloren is achter de cafetaria (gezien vanaf busstation), die is afgegeven bij de betreffende cafetaria.
"Een touringcar is geen bus"
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Srananbloke »

huibf schreef:Is dat vuile rode ding al weg ? Of schoongemaakt met een lijnenkaart ?
Is er inmiddels een lijnenkaart ?
Volgens mij is dat ding weg. Viel me in ieder geval niet op toen ik voor het laatst op het stationsplein was. Zal het morgen nog wel even checken.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Dagren »

peter s schreef:""""Laat ze die abri's maar verplaatsen naar de Malvert voor de haltes Malvert 13e straat en Van Boetbergweg/Malvert richting Dukenburg""""

Klopt dat is gewoon een schande! Al vele malen is beloofd dat de abri uit Aldenhof (andere wijk in Nijmegen-Dukenburg) en waar geen bus meer komt, verplaatst zou worden naar de Malvert. Ook dat schijnt te verzanden in de 'Breng' bureaucratie...

ps daar (Aldenhof) is ook nog, terwijl men wist dat er geen bus meer zou komen, de stoep verhoogd!
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is GVB de enige vervoerder die abri's plaatst/verwijdert/verplaatst. Meestal is dat iets waar de overheid zich mee bezig houdt. Het valt immers onder infrastructuur.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 19 gasten