Ja, zeker. Helaas zit de rest van Nederland nog met het beeld in hun hoofd van een DH-1 die met een handjevol reizigers een uursdienst rijdt naar Roodeschool omdat het Noorden zo nodig haar treintjes moest houden op verbindingen waar een taxibusje ook had voldaan.Kevster schreef: Hier had ik het vandaag nog met iemand over, die Noordelijke Nevenlijnen zijn gewoon hartstikke belangrijk voor de regio! Natuurlijk zijn de stationsprojecten in de Randstad belangrijk, maar vergeet ook niet hoe druk het hier gewoon is op bepaalde lijnen. Op Groningen-Leeuwarden, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl en Groningen-Zuidbroek zijn gewoon behoorlijke pieken te zien waarbij de treinen in de ochtendspits gewoon tot aan de nok toe gevuld zijn. Arriva wil in veel gevallen wel meer gaan rijden, maar dit gaat niet doordat de baanvakken grotendeels gewoon enkelsporig zijn en de beperkte snelheid.
En natuurlijk de journaalbeelden van door de krimp getroffen plaatsen waar geen kut meer te beleven valt. En daar moeten die treinen dan heen? Dat klinkt ook wel belachelijk. Tot je je bedenkt dat het feit dat er geen donder meer te beleven valt in een plaats als Delfzijl betekent dat de inwoners voor werk, winkelen, etc etc nu veel meer naar Groningen reizen.
Maar hoe vaak je dat ook zegt, mensen blijven dit beeld zien in plaats van dit.