Mag ik even kwijt #153

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Meltrain »

Vandaag is bekend geworden dat één van mijn tentamens ongeldig is verklaard vanwege fraude.
Voor mij persoonlijk niet zo erg, want ik had hem vrij slecht gemaakt (vooral als voorbereiding op de herkansing) maar het is wel erg lullig voor alle studenten die het tentamen wel eerlijk en serieus hebben gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door deadlock »

Examen- en tentamenfraude is echt fucking evil.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Jef400 »

Ik heb er ook geen goed woord voor over.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Meltrain »

Overigens vind ik fraude wel een erg groot woord voor wat hier gebeurd is: we hadden een oefentoets en toen hebben dus sommige studenten de vragen en antwoorden van de oefentoets opgeschreven en meegenomen, terwijl gezegd was dat dat niet mocht.
Je kunt als docent dan ook besluiten om in het echte tentamen heel andere vragen te stellen zodat die studenten er niks aan hebben, maar goed...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MLouter »

Inderdaad, of dat nou echte fraude is. Blijft er bij dat je gewoon moet accepteren als er wordt gezegd, "Mag niet".
Maar god, wij Hollanders zijn nooit zo goed geweest in "mag niet", dat veranderd al snel in "dat bepaal ik zelf wel".

Ben wel van mening dat docenten hopeloos slecht hiermee zijn, heb onlangs een tentamen gehad dat geheel identiek was aan de oefententamens (andere getalletjes alleen), dan wordt het tentamen wel heel makkelijk. Ook andersom gezien vind ik een gebrek aan oefententamens (met uitwerking, anders heb je er nog niks aan) altijd tenenkrommend irritant voor het studeren.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Meltrain »

Totaal mee eens.

Ik heb zelfs een keer gehad dat ik bij een vak met een open-boek tentamen een ouder tentamen had meegenomen (was toegestaan!) en dat de vragen voor 80% hetzelfde waren. :? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Suus »

Och, ik heb wel eens gehad dat het antwoordenblad zat vastgeniet aan het examen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Daniel »

En dat laatste is nog niet eens uniek: heb zelf ook een keer exact hetzelfde gehad. En m'n allerlaatste tentamen, nog een behoorlijk pittige ook, heb ik zo vaak herkanst dat ik de keer dat ik het uiteindelijk haalde exact hetzelfde tentamen had als de eerste keer :P (Was wel blij dat ik het eindelijk haalde, was echt zo'n onderwerp waar ik nu gewoon compleet niks meer mee doe dus ook zonde als ik het daardoor niet gehaald zou hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MdJ »

Afgelopen week een tentamen gehad (over de Geschiedenis van de Civiele Techniek in Nederland (CiTNL voor ingewijden) en daar bleek het hele tentamen besproken geweest te zijn tijdens de colleges.

En laat ik nou eens tijdens de colleges de collegesheets heb meegeschreven. *O*
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Thom91 »

Als ik dat soort tentamens kan verwachten wordt het een eitje.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marvinkok »

Goede Vrijdag, dus vooral niet de stad in... De Duitsers zijn vrij, dus komen ze weer massaal deze kant op. Er is zelfs weer de extra pendelbus Van Heekplein- P+R Zuiderval uit de kast getrokken.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MdJ »

Thom91 schreef:Als ik dat soort tentamens kan verwachten wordt het een eitje.
Tentamen is over het algemeen niet het lastigste deel van een vak. Dat zijn voornamelijk de opdrachten...

Daarnaast was het een blaatvak, dan wordt het snel zo'n tentamen.
Bij twijfel: gebruik beton.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MLouter »

Nou ja een blaatvak is ook niet alles, had gisteravond tentamen Wetenschapsleer... Popper en falsificatie etc.. blaat huil jank, want een onzin is dat!
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Geert »

Ja, heel onzinnig om elementaire wetenschapsprincipes te leren?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door webguy »

Geschiedenis van Civiele Techniek daarin tegen klinkt wel beetje pretvak achtig - wat heb je er aan? In de Informatica wereld ben ik nog nooit zo'n vak tegengekomen, maar misschien omdat er nog niet zo veel geschiedenis van is.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door marlies »

Wij hadden ook zo'n waardeloos vak, dat gegeven werd door een docent van de faculteit filosofie. Meeste studenten kozen het niet, omdat het niet de moeite waard was. Dus probeerde die droplul te lobbyen bij de curriculumcommissie om zijn vak verplicht te stellen. Gelukkig hebben studenten dat toen tegengehouden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Geert »

webguy schreef:Geschiedenis van Civiele Techniek daarin tegen klinkt wel beetje pretvak achtig - wat heb je er aan? In de Informatica wereld ben ik nog nooit zo'n vak tegengekomen, maar misschien omdat er nog niet zo veel geschiedenis van is.
Toch zou het niet verkeerd zijn om zo'n vak (mits goed gegeven natuurlijk) in het curriculum te hebben. (En niet alleen vanwege de hoeveelheid legacy die je in het echte leven tegenkomt :P) Kan me voorstellen dat zo'n vak het begrijpelijk maakt hoe bepaalde technieken en gewoontes ontstaan of waarom bijvoorbeeld het internet wordt gereguleerd zoals het nu wordt gereguleerd.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Stefan »

Als ik dit allemaal weer zo hoor, ben ik weer helemaal blij dat ik daar geen last meer van heb... :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Michael »

Dat ben ik helemaal met je eens Stefan.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MdJ »

Geert schreef:
webguy schreef:Geschiedenis van Civiele Techniek daarin tegen klinkt wel beetje pretvak achtig - wat heb je er aan? In de Informatica wereld ben ik nog nooit zo'n vak tegengekomen, maar misschien omdat er nog niet zo veel geschiedenis van is.
Toch zou het niet verkeerd zijn om zo'n vak (mits goed gegeven natuurlijk) in het curriculum te hebben. (En niet alleen vanwege de hoeveelheid legacy die je in het echte leven tegenkomt :P) Kan me voorstellen dat zo'n vak het begrijpelijk maakt hoe bepaalde technieken en gewoontes ontstaan of waarom bijvoorbeeld het internet wordt gereguleerd zoals het nu wordt gereguleerd.
Dat inderdaad. Veranderde inzichten vanuit het verleden. Dus waarom de Afsluitdijk niet in gewapend beton is uitgevoerd. En waarom er een 11-baans snelweg langs Hoog Catharijnesingel liep.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Suus »

Wetenschapsfilosofie is op de UvA voor alle opleidingen van de faculteit Geesteswetenschappen verplicht. De eerste keer haalde ik het net niet, de tweede keer amper omdat ik bij de enige tussentoets, die voor 40% meetelde bij de eerste 10 vragen de antwoorden verkeerd om aangekruist.

Toch was het wel een interessant vak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Thom91 »

MdJ schreef:
Geert schreef:
webguy schreef:Geschiedenis van Civiele Techniek daarin tegen klinkt wel beetje pretvak achtig - wat heb je er aan? In de Informatica wereld ben ik nog nooit zo'n vak tegengekomen, maar misschien omdat er nog niet zo veel geschiedenis van is.
Toch zou het niet verkeerd zijn om zo'n vak (mits goed gegeven natuurlijk) in het curriculum te hebben. (En niet alleen vanwege de hoeveelheid legacy die je in het echte leven tegenkomt :P) Kan me voorstellen dat zo'n vak het begrijpelijk maakt hoe bepaalde technieken en gewoontes ontstaan of waarom bijvoorbeeld het internet wordt gereguleerd zoals het nu wordt gereguleerd.
Dat inderdaad. Veranderde inzichten vanuit het verleden. Dus waarom de Afsluitdijk niet in gewapend beton is uitgevoerd. En waarom er een 11-baans snelweg langs Hoog Catharijnesingel liep.
Ken je vaktaal, 11-baans? :')
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door MdJ »

11 rijstroken*
Bij twijfel: gebruik beton.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Thom91 »

Ik dank u zeer. Vanmiddag weer genoten van de heilige A2 tussen Holendrecht en Maarssen. _O_
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #153

Bericht door Ardan »

Met wel 100 kmh want natuur dit dat bla :')
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 55 gasten