stoomtrein Weert-Neerpelt

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door fogeltje »

Geen discussie over een trein van Eindhoven naar Hasselt of aanverwante discussies in dit topic. Dank u.
"Een touringcar is geen bus"
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door waldo79 »

jo171 schreef:
Mr-W schreef:
waldo79 schreef:^^ Vergeet niet dat er ook nog een plan ligt voor een dure tramlijn Hasselt-Neerpelt-Valkenswaard-Eindhoven.
Zij hebben besloten om dat niet te doen.
Voor Spartacuslijn 3 gaat een trein worden van Hasselt naar Lommel via Neerpelt.
Zij kunnen beter treinverbinding Hasselt-Neerpelt-Eindhoven doen
Zeker is dat ik niks over een tram heb gezegd :(
abra
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 19:28

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door abra »

Eigenlijk heeft @jo171 wel gelijk.
Maar ik snap ook ook dat er bezuinigd moet worden.
Een trein naar Weert zal wel een betere optie zijn voor de Belgen.

Ik heb twee vragen:

1ik heb gezien dat er op 11 Mei stoomloco's gaan rijden naar Weert. Op welke tijdstip rijd dan de trein naar Weert.

2 Ik moet volgende week naar Neerpelt, maar ik ga om rijzen via Budel.
Dan neem ik eerst de Sprinter NS van Eindhoven naar Maarheeze en neem ik van Maarheeze lijn 173 naar Budel Vogelsplein.
Maar weet iemand de kortste weg van Vogelsplein naar Hamont Station??
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door huibf »

Google maps weet dat zo voor je.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door verfmeer »

huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door huibf »

Das om. Mag je niet langs de spoorlijn
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door dennistd »

Dat hele stoomtrein-verhaal gaat niet door volgens mij, ik kan er nergens meer van vinden dat die berichten uit januari.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door Suus »

huibf schreef:Das om. Mag je niet langs de spoorlijn
Het is een spoorlijn, geen wandelpad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door hidihi »

1 miljoen om de lijn te exploiteren gaat nooit een sucses volle onderneming worden tenzij Weert de te korte wil gaan aanvullen. Wordt station Hamont Achel trouwens nog gebouwd? Tussen Hammont Achel en Weert ligt namelijk bijna geen baanbeveiliging (hooguit 1 km). Zou je een ontheffing kunnen regelen voor dat kleine stukje? Met ontheffing zou je tussen Weert en het toekomstige station Hammont Achel een veel goedkopere rangeer loc + rijtuig/kopbak kunnen inzetten.

Een retourtje Weert-Hammont Achel zal ongeveer 30 minuten duren. Dus ik zal dit traject dan onder brengen bij de busconcessie limburg (of bij de belgische busconcessie) dan kan je personeel opleiden die zowel op de bus als trein kunnen rijden waardoor je personeel niet na elke retour rit een half uur uit hun neus vreten
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door BrengMe »

Dat station is deze maand geopend.

Maar nogmaals, voor een toekomstige verbinding tussen Nederland/SRE en België moet je hier zijn: viewtopic.php?f=36&t=10217
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door hidihi »

BrengMe schreef:Dat station is deze maand geopend.

Maar nogmaals, voor een toekomstige verbinding tussen Nederland/SRE en België moet je hier zijn: viewtopic.php?f=36&t=10217
Sorry net iets anders begrepen maar ik dacht dat de link die je me gegeven heb alleen over busvervoer van SRE naar Belgie ging en dat treinvervoer tussen deze gebieden niet in die topic hoorde.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door fogeltje »

Kan allebei in dat topic. Laten we het hier over de stoomtrein hebben. Gaat dat nog door?
"Een touringcar is geen bus"
vennbahn90
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 16:17
Locatie: België

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door vennbahn90 »

abra schreef:[...]
2 Ik moet volgende week naar Neerpelt, maar ik ga om rijzen via Budel.
Dan neem ik eerst de Sprinter NS van Eindhoven naar Maarheeze en neem ik van Maarheeze lijn 173 naar Budel Vogelsplein.
Maar weet iemand de kortste weg van Vogelsplein naar Hamont Station??
Zoals Van Istendael in 1989 schreef: "Dat is de betekenis van het woord grens, of landsgrens, dat je met je rug naar elkaar toe staat". :( De afstand tussen de laatste overweg op Belgisch grondgebied ter hoogte van de Eikstraat en de eerste overweg op Nederlands grondgebied ter hoogte van de Grootschoterweg bedraagt volgens Google Earth ongeveer 930 meter. Er loopt een officieus paadje langsheen het treinspoor. De dichtstbijzijnde openbare weg (weliswaar zonder (fatsoenlijk) voetpad) die België met Nederland verbindt, ligt ruim 700 meter noordwaarts. Er is geen openbaar busvervoer tussen Hamont en Nederlands-Limburg. Zolang de NMBS-trein Antwerpen-Hamont niet naar Weert doorrijdt, lijkt het me dus redelijk en verdedigbaar dat een wandelende reiziger tussen het station van Hamont en de bushalte Vogelsplein of Stationsweg in Budel-Schoot het spoor volgt. Dat is de snelste en veiligste weg. Wat natuurlijk ook kan, is dat je aan het station van Hamont een fiets stalt en naar de bushalte Vogelsplein fietst. Aldus kan je de route via de Eikstraat, Schootstraat, Hamonterweg, Pater Ullingsstraat en de Grootschoterweg gemakkelijker overbruggen. :)
Belangstellingssferen: NMBS, NS, De Lijn, lokaal grensoverschrijdend trein- en busvervoer
Favoriete bus: 50 Gent-Terneuzen-Middelburg (Connexxion)
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: stoomtrein Weert-Neerpelt

Bericht door wilvanstrijp »

Ik zie al dat de trein tot nu toe naar Weert gaat rijden.
Wat beter is voor de Reizigers van Hamont en omstreken die naar Eindhoven gaan is dat mmisschienlijn 84 Hamont Station via de schootstraat gaat rijden. En dan kan lijn 173 via de Pater Ullingstraat rijden. Dan rijden die lijnen gewoon in het binnenland maar die lijnen gaan dan langs de grens.
Want lopen is ook wel echt lang.
Of wat ook kan is de BB lijn 458 Budel misschien doorrijdt naar Hamont Station.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten