OVer je reiservaringen in april 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Hainje »

reiken*
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Etienne »

JWM schreef:Maar wij blijven hier verstoken van plaatjes van die schitterende pendelbussen :N
Vandaag ben ik er ook geweest en heb op mijn website wat foto's geplaatst: http://busseninnederland.weebly.com/pen ... enhof.html
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door JWM »

Gelukkig toch nog wat plaatjes van bussen, bedankt :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Etienne »

De t523 kreeg in Rotterdam Centraal +6 aan z'n broek omdat de t512 met een grote vertraging binnen kwam en vervolgens nog moest koppelen met de losse ICM4 die al klaar stond.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

Ik zat vandaag in de 105 (Rozenburg Spijkenisse).
Rijd CXX ambassador 8340 weg van de halte Halfweg en word bijna aangereden door een politie busje die even naar Schiekamp moest.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Reiziger Delft »

VIRM schreef:IC Berlijn[...]Het helpt ook voor geen meter als je niet vooraf kunt zien waar je rijtuig precies stopt, zodat je evengoed een deel van het perron moet afglopen (en eventueel een deel binnen de trein zelf, lekker handig met bagage)
Rijtuigsamenstelling staat per trein aangegeven op borden op het perron, met ook de locaties waar elk rijtuig stopt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Ik was net even op de fiets op en neer naar Vathorst (in Amersfoort) en werd daarbij rond 19.25 uur ingehaald door een IC-Berlijn stam met loc voor en achter die richting Zwolle reed. Aannemelijk omgeleid wegens de aanrijding op de normale route, maar daar heeft 'ie dan lang op moeten wachten want rond 19.50 uur zag ik op m'n terugweg wederom een IC-Berlijn stam passeren, nu gewoon richting Apeldoorn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Busfoto.nl »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hVkQ1dy5t9U[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ylXJMvLOXrw[/youtube]

Afgelopen maandag was een bonte combinatie van de RTM Ouddorp op pad over de Brouwersdam. Hoewel ik eigenlijk een stoomtram had verwacht, was deze combinatie ook best leuk om langs te zien rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Milco »

Ik zit nu in Syntus-Ambassador 5104 (lijn 103 van Ermelo naar Hooglanderveen), die nog de 'oude' Syntus-bekleding op de stoelen heeft, zoals veel bussen hadden toen ze nog 15xx-nummering hadden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Meltrain »

Busfoto.nl schreef:http://www.youtube.com/watch?v=hVkQ1dy5t9U

http://www.youtube.com/watch?v=ylXJMvLOXrw

Afgelopen maandag was een bonte combinatie van de RTM Ouddorp op pad over de Brouwersdam. Hoewel ik eigenlijk een stoomtram had verwacht, was deze combinatie ook best leuk om langs te zien rijden.
Leuk, veel voormalig MBS materieel ook. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Ronald »

Ik ben niet de enige, want kennelijk haalt de NMBS ook nog wel eens de stations Denderleeuw en Dendermonde door elkaar. Volgens mijn pinpastransacties heb ik zowel om 11:06 uur als om 12:56 uur een treinkaartje gekocht in Denderleeuw. Op het eerst genoemde tijdstip was ik echter in Dendermonde...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

De t11759 vertrok vandaag al met +5 uit Utrecht, mocht vervolgens weereens via spoor 1 door Overvecht (wisseltje onderaan de fly-over weereens defect?) en tot slot nog even stilstaan voor het in ontvangst nemen van een lastgeving voor de in storing zijnde overweg Leyenseweg in Bilthoven. Daar dus ook nog langzaam overheen en uiteindelijk werd de trein met +15 in Amersfoort opgeheven.

Ik twijfelde nog of ik de boodschap die ik nog moest doen in Utrecht zou doen gevolgd door een trein later, of dat ik de t559 zou nemen en dan de boodschap in Amersfoort zou doen. Voor 't eerste gekozen want qua tijd maakte het niet uit dacht ik... nou, maakte mooi wel uit dus :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Z2N »

Blijkbaar was het hogesnelheidswissel bij Blauwkapel weer eens in storing, aan het einde van de avondspits is het treinverkeer korte tijd stil gelegd om de boel te kunnen repareren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Vandaag alweer dan dus, want gisteren zag ik op dit traject 's avonds ook al herstelwerkzaamheden voorbij komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Suus »

Ronald schreef:Ik ben niet de enige, want kennelijk haalt de NMBS ook nog wel eens de stations Denderleeuw en Dendermonde door elkaar. Volgens mijn pinpastransacties heb ik zowel om 11:06 uur als om 12:56 uur een treinkaartje gekocht in Denderleeuw. Op het eerst genoemde tijdstip was ik echter in Dendermonde...
Schijnt verkeerd ingesteld te zijn op de automaat inderdaad, het kan echter alleen op locatie worden aangepast. Echte hoge prioriteit heeft zoiets niet. Een vergelijkbaar probleem is dat een aantal van de automaten op station Leuven staan ingesteld om Franse informatie over de betaling te verstrekken, dus SNCB Leuven ipv NMBS Leuven. Heeft ook geen prioriteit :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Klaasje »

Z2N schreef:Blijkbaar was het hogesnelheidswissel bij Blauwkapel weer eens in storing, aan het einde van de avondspits is het treinverkeer korte tijd stil gelegd om de boel te kunnen repareren.
Het klinkt eerder als een sectiestoring in de aankondiging van de overweg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Daniel »

Het was echter overweg Leyenseweg die in storing lag, da´s er eentje verder dan de overweg direct na de fly-over. Aankondiging daarvan ligt toch niet zo vroeg?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door casper_rzb »

dalijk maar eens de 105 in springen volgen de connexxion website is er verstoring op deze lijn maar ik zie nergens anders iets over deze verstoring?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Meltrain »

Er kwam net een 1700 met 14 rijtuigen ICR als LM voorbij Dtz. De trein reed erg langzaam.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Michael »

Afgelopen maandag per trein naar het Duitse plaatsje Ringsheim gereisd:

De reis begon in Putten alwaar we met de eerste s5600 van de dag naar Utrecht zijn gereisd. Toen de deuren sloten kwam er nog een jongen aangerend die eruit moest. Hij was dus te laat. De trein begon te rijden en toen wou hij aan de noodrem trekken. Dat hebben we dus maar even voorkomen. Vervolgens in Utrecht met ICE t105 naar Köln alwaar we over zouden stappen op Eurocity 9. Maar doordat we tussen Emmerich en Oberhausen vertraging opliepen hebben we die aansluiting niet gehaald. Toen zijn we maar gewoon met ICE t105 doorgegaan naar Offenburg en daar overgestapt op het stoppertje naar Ringsheim.

Gisteren gingen we weer terug naar Putten. Vanaf Ringsheim weer met het stoppertje naar Offenburg. Daar overgestapt op de ICE 200 naar Mannheim om daar over te stappen op de ICE 690 naar Frankfurt. Vervolgens met ICE t124 naar Utrecht. Alles ging goed tot we ergens tussen De Haar Aansluiting en Maarn tot stilstand kwamen door een blikseminslag. Wij hebben daar een klein half uur stilgestaan. Toen zijn we teruggereden naar Arnhem. Daar zijn we uitgestapt en toen maar via Deventer en Amersfoort naar Putten gegaan. Uiteindelijk dik 2 uur later in Putten aangekomen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door fogeltje »

Vandaag was matig. De chauffeur in lijn 99 richting Uden was in Grave door zijn dagkaartjes heen, dus iedereen die dagkaartjes wilden mocht vanaf dat punt zo doorlopen. Ik had ook wel gratis willen reizen!

De 121 zat vol met dronken ... volk die het nodig vonden om vrijwel altijd op het knopje te drukken. In Volkel reed de bus derhalve door terwijl er toen echt iemand uit moest (stopte alsnog na rotonde). Ik was bang dat hij dat bij mij ook ging flikken, maar gelukkig kon ik uitstappen. Wel handig dat die persoon in Volkel uitstapte, want toen kon ik tenminste zitten.
"Een touringcar is geen bus"
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Meltrain schreef:Er kwam net een 1700 met 14 rijtuigen ICR als LM voorbij Dtz. De trein reed erg langzaam.
Apart. Nog nooit ICR in de 1700 gezien, en het is al helemaal nieuw dat dat via Delft rijd?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Stefan »

Er staat ook een 1700 en niet in s1700... ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door Meltrain »

julsteren schreef:
Meltrain schreef:Er kwam net een 1700 met 14 rijtuigen ICR als LM voorbij Dtz. De trein reed erg langzaam.
Apart. Nog nooit ICR in de 1700 gezien, en het is al helemaal nieuw dat dat via Delft rijd?
Ik bedoel dus een locomotief 1700. Daarbij was de treinserie LM (Ledig Materieel). :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in april 2014

Bericht door julsteren »

Een 1700 kun je ook lezen als een trein uit de s1700 ;)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten