Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v.

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Plan-V444
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 20:19
Locatie: Brandevoort
Contacteer:

Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v.

Bericht door Plan-V444 »

'Een aantal ritten van lijn 121 en 135 die om '59 aankomen gaan op elkaar over. In dat geval hoeft er niet te worden overgestapt. Vraag de chauffeur voor informatie.'

Dit is wat er staat op 9292.nl
In het weekend rijden op 135 Ambra's en op 121 de Iveco en de Optare Solo. Doordeweeks zou dit de '135 Ambra' zijn die doorgaat als 121. Hoe zit dat nu precies, rijdt er doordeweeks Optare?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Frans F »

Op zondag zijn er sowieso twee lijnen 121. Het noordelijke deel Woudrichem-Gorinchem en het zuidelijke deel Kromme Nol-Wijk en Aalburg. De ritten op het zuidelijke deel worden dan gereden door de Amba's van lijn 135 (die truc geldt trouwens ook op alle avonden) dat kun je ook aan de dienstregeling zien. Op het noordelijke deel rijdt er volgens mij op zondag klein grut.

Op zaterdag overdag is de dienst voor zover ik weet niet doorgetrokken omdat er dan Amba's rijden op 135 en klein grut op 121. Dat betekent overstappen in Kromme Nol.

Doordeweeks overdag is de vaste uurdienst van lijn 121 normaliter doorverbonden met lijn 135 en rijdt met Amba's. Wellicht dat de versterkingsritten Sleeuwijk-Woudrichem dan echter wel met klein grut rijden, maar ik heb die ritten nog nooit gezien. Verder geldt dat de laatste twee ritten Gorinchem-Kromme Nol niet doorrijden en geen aansluiting geven naar Den Bosch, wat op die ritten wordt ingezet weet ik niet.

Het is allemaal zo ingewikkeld omdat er doordeweeks overdag erg veel doorgaand vervoer naar Den Bosch is, maar Veolia anderzijds in het weekend geen grote Amba's wil inzetten op 121.
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door BRUBus »

De ritten die om .59 aankomen op Kromme Nol als lijn 135 rijden verder als 121 Gorinchem. Uitzondering hier op is wanneer lijn 635 rijdt deze gaat dan verder als 121 Gorinchem.

De laatste 2 ritten ma-vr die vertrekken uit Gorinchem als lijn 121 met als eindbestemming Kromme Nol rijden ook gewoon met ambassadors.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door huibe »

Het 'kleine grut' rijdt de ritten tussen Gorinchem en/of Sleeuwijk en Woudrinchem. (deze ritten worden uitgevoerd door Zwaluw Reizen met Optare Solo bussen)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Mr-W »

@ BRUBusWelke ritten worden eigenlijk gereden met een gelede wagen ?
@Frans F toen ik op Zaterdag 5 april in [wiki]Lijn 135 's-Hertogenbosch Station - Wijk en Aalburg Kromme Nol[/wiki] viel het me op dat die bus vrijwel leeg was,die miditouringcar en Optare Solo kunnen toch gewoon op zaterdag ook doorrijden,of is het op andere zaterdagen drukker ?

Beetje offtopic maar wel in dezelfde streek, hoe ziet Almkerk Altenahove eruit, is dat een soort Busstation in de buurt van de Altenahoeve met koeien in de buurt als gezelschap tijdens het wachten :lol: ?
Zijn de buurtbussen rond Almkerk vaak vol,of kun je met 2 of 3 reizigers wel een rondje wagen.Vooral Lijn 223 Almkerk Altenahove - Waalwijk De Els spreekt mij aan omdat hij over een veerboot gaat 8-)
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door huibf »

Mr-W schreef:...hoe ziet Almkerk Altenahove eruit, is dat een soort Busstation in de buurt van de Altenahoeve met koeien in de buurt als gezelschap tijdens het wachten
https://maps.google.nl/maps?q=Altenahov ... 72,,0,4.64
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Frans F »

Mr-W schreef: @Frans F toen ik op Zaterdag 5 april in [wiki]Lijn 135 's-Hertogenbosch Station - Wijk en Aalburg Kromme Nol[/wiki] viel het me op dat die bus vrijwel leeg was,die miditouringcar en Optare Solo kunnen toch gewoon op zaterdag ook doorrijden,of is het op andere zaterdagen drukker ?
Gemiddeld is de 135 op zaterdag behoorlijk druk (overdag richting Den Bosch, eind van de middag weer terug), een Optare gaat echt niet lukken. Ook op zondag zou een Optare bij een aantal ritten problemen opleveren (de winkels in Den Bosch zijn iedere zondag open en Heusden is erg toeristisch).
Zijn de buurtbussen rond Almkerk vaak vol,of kun je met 2 of 3 reizigers wel een rondje wagen
Veel buurtbussen in het Land van Heusden-Altena zijn behoorlijk druk met vooral veel scholierenvervoer. Als je met drie man zou willen reizen zou ik je aanraden dat te doen in de schoolvakantie.
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door BRUBus »

Een gelede bus rijdt maar planmatig op 1 rit. Dit is de 121 uit Sleeuwijk die op Kromme Nol aankomt om kwart voor 8. Deze rijdt verder als lijn 635 naar 's-Hertogenbosch.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Daniel »

Frans F schreef:
Mr-W schreef: @Frans F toen ik op Zaterdag 5 april in [wiki]Lijn 135 's-Hertogenbosch Station - Wijk en Aalburg Kromme Nol[/wiki] viel het me op dat die bus vrijwel leeg was,die miditouringcar en Optare Solo kunnen toch gewoon op zaterdag ook doorrijden,of is het op andere zaterdagen drukker ?
Gemiddeld is de 135 op zaterdag behoorlijk druk (overdag richting Den Bosch, eind van de middag weer terug), een Optare gaat echt niet lukken. Ook op zondag zou een Optare bij een aantal ritten problemen opleveren (de winkels in Den Bosch zijn iedere zondag open en Heusden is erg toeristisch).
De capaciteit is vermoedelijk nog wel het kleinste probleem, dat zit 'm er meer in dat er maar twee Optares zijn in Brabant waarmee je nooit de hele dienst kunt uitvoeren om die lijncombi :wink: Dan is het handiger die dingen alleen voor een kort stukje waar het vrij rustig is te gebruiken, want op dit moment is het voor Veolia ook niet echt logisch het wagenpark midibusjes te gaan uitbreiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Etienne »

BRUBus schreef:Een gelede bus rijdt maar planmatig op 1 rit. Dit is de 121 uit Sleeuwijk die op Kromme Nol aankomt om kwart voor 8. Deze rijdt verder als lijn 635 naar 's-Hertogenbosch.
Die gelede wagen komt zelfs helemaal uit Gorinchem, heb er daar namelijk eens eentje op foto kunnen zetten. Was destijds de 5824 (link) geloof ik.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan76
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 12:46

Re: Overgang lijn 135-121 in Wijk en Aalburg, Kromme Nol v.v

Bericht door Daan76 »

Etienne schreef:
BRUBus schreef:Een gelede bus rijdt maar planmatig op 1 rit. Dit is de 121 uit Sleeuwijk die op Kromme Nol aankomt om kwart voor 8. Deze rijdt verder als lijn 635 naar 's-Hertogenbosch.
Die gelede wagen komt zelfs helemaal uit Gorinchem, heb er daar namelijk eens eentje op foto kunnen zetten. Was destijds de 5824 (link) geloof ik.
Er kan best eens een gelede in Gorinchem gespot worden maar dat is niet de bewuste rit waar de vraag over handelt. De bewering van BRUBus is in deze wel correct :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten