Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstreek

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstreek

Bericht door Daniel »

Elk jaar in de lente rijden er vanaf Schiphol en Leiden een berg pendelbussen richting de Keukenhof, maar eigenlijk was ik nooit die kant uit gegaan om eens wat plaatjes van dat geheel te maken. De keuze was dan ook snel gemaakt toen ik nog een besteding voor 1e Paasdag zocht.
Als gebruikelijk op een zondag kwam van het voornemen vroeg uit bed te komen niet zoveel terecht, maar na een lekker paasontbijtje ging het dan toch maar vlug richting station om allereerst richting Leiden te reizen. Dat kon deze dag door werkzaamheden en de bijbehorende doorkoppeling van treinen rechtstreeks, met de IC via Leiden naar Schiphol... of ging 'ie nou toch gewoon naar Den Haag :P
Afbeelding

Een redelijk snel en vooral ook lekker rustig reisje was wat volgde om uiteindelijk met -2 in Leiden aan te komen. Ik liep zodoende voor aankomst vast wat naar achteren in de trein en slaagde er uiteindelijk in om gedurende de overstap van slechts 3 minuten (op papier) ook nog wat te drinken voor onderweg te halen. Een piepklein eindje met de Sprinter volgde en bracht me op het stationnetje Voorhout. Waarom Voorhout zou je denken, maar dat was nou eenmaal het handigst gelegen station met OV-fiets :P Nadat die gevonden waren, uiteraard moest ik om het hele station heen want ze stonden aan de andere kant, ging het richting Sassenheim waar de pendelbussen uit Leiden van de snelweg af komen. Onderweg kwam ik de eerste bollenvelden al tegen...
Afbeelding

In Sassenheim kreeg ik vast een voorproefje van de gevolgen van de grote drukte. Kon er vrij snel achter elkaar diverse normale lijndiensten vastleggen door de vertragingen, zo was deze bus op lijn 361 bijna een half uur te laat...
Afbeelding
Arriva 7754 - Sassenheim, Parklaan

Maar z'n tegenligger was juist keurig op tijd...
Afbeelding
Arriva 7751 - Sassenheim, Parklaan

Om de hoek vanaf de vorige fotolocatie lag de pendelbusroute. Na niet al te lang wachten verscheen daar al een van de speciaal bestickerde Friese bussen op weg naar Leiden Centraal...
Afbeelding
Arriva 8504 - Sassenheim, Van Pallandtlaan

De diverse Citea's volstaan echter niet om alle omlopen in het weekend te vullen. Daarvoor wordt onder meer gebruik gemaakt van Qliners, zoals hier net over de grens tussen Sassenheim en Lisse...
Afbeelding
Arriva 7729 - Lisse, Heereweg

Even verderop verschenen de eerste bollenvelden langs de route van de pendel- en lijndiensten. Door de drukte viel het maken van een foto er echter niet mee dus bleef het uiteindelijk bij deze tussen de files door waar met wat uitsnijden nog wat van viel te maken...
Afbeelding
Arriva 8812 - Lisse, Heereweg

Meer succes had ik op een rotonde even verderop, alwaar zelfs drie pendelbussen in één foto te vangen bleken...
Afbeelding
Arriva 8503 - Lisse, Heereweg

Tussen al de pendelbussen door rijden er uiteraard ook nog gewoon lijnbussen naar Lisse, voor zover ze er nog in wisten te komen. Deze 8770 was het in elk geval gelukt...
Afbeelding
Arriva 8770 - Lisse, Westelijke Randweg

Korte tijd later verscheen op dezelfde plek het leukste pendelbusje van allemaal: een gelede Duvedec van Arriva Touring :)
Afbeelding
Arriva Touring 9043 - Lisse, Westelijke Randweg

Ikzelf ging echter weer verder naar de route van bus 858 vanaf Schiphol. Die komt ook langs een bollenveld wat zoals te zien populair was onder de vele touristen...
Afbeelding
Arriva 7853 - Lisse, Leidseweg

Toen de bijpassende 8503 passeerde was het echter weer wat rustiger in dat veld...
Afbeelding
Arriva 8503 - Lisse, Leidseweg

Daarna werd het toch maar tijd om aan de chaos te ontsnappen. In het stukken rustiger Hillegom kwam deze omgeleide lijn 90 langs...
Afbeelding
Arriva 8817 - Hillegom, Weeresteinstraat

Vanuit Hillegom nog een klein uitstapje naar een Noord-Hollandse buslijn gemaakt, maar het was daar toch wat druk en dan krijg je dus dit...
Afbeelding
Connexxion 3802 - Vogelenzang, Bartenweg

En tot slot ging het via Noordwijkerhout, waar ik later nog hopeloos de weg kwijt raakte...
Afbeelding
Arriva 8807 - Noordwijkerhout, Herenweg

...weer terug naar Voorhout waar dezelfde bus passeerde. Maarja, met een andere omgeving maakt dat gelijke nummertje niet zo uit...
Afbeelding
Arriva 8807 - Voorhout, Randweg

Op het station kwam ik gelukkig ruim voor m'n trein aan, want het was pas de derde kaartautomaat op het andere perron die mij van een vervoerbewijs voor de terugreis kon voorzien. Weer met het Sprintertje richting Leiden en aldaar een vlotte maar toch iets relaxtere overstap als op de heenweg. Met de s8800 ging het richting Utrecht waar voor de gelegenheid de trein naar Amersfoort aan de overkant van hetzelfde perron bleek te staan. Scheelde me mooi weer een kwartiertje reistijd :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Milco »

Leuke fotootjes weer :)
Ook leuk om Arriva Touring 9043 te zien, die in de Connexxion-tijd nog in Almere heeft gereden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Z2N »

Leuk verslag! :D
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Etienne »

Leuke foto's inderdaad :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Meltrain »

Mooi. :pos:
Maar wat was er dan met die kaartautomaat?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Daniel »

De eerste kaartautomaat die ik probeerde gaf wel de optie "pinnen" maar de pinpaslezer deed het niet (gaf "kaart verder insteken" steeds). De tweede kaartautomaat gaf nieteens de optie pinnen, stond ook een zwart kruis door Maestro onderaan het scherm.
Gelukkig deed het exemplaar op het andere perron het wel gewoon. En gelijk maar even een meldinkje hiervan naar NS getwitterd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door nvdw »

Grappig om die gelede Scania weer eens in actie te zien. Ik heb ze sinds het verdwijnen van de gelede bussen uit het DAV-gebied nooit meer gezien, dacht dat ze allemaal naar het buitenland waren verscheept. Waarschijnlijk zal ik er ook nog mee gereden hebben...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door isadora »

Kleurig en fleurig. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
tripel7
Berichten: 69
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 11:38

Re: Daniel on tour #77: Keukenhofpendels en meer Bollenstree

Bericht door tripel7 »

Hoi,
Leuke foto's.
De foto van lijn 90 is overigens op zijn gewone route door Hillegom (het is lijn 50 die op het moment een onmogelijke omleiding rijd daar).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten