Spooragenda te veel een Randstadagenda
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
Grote ergernis op de vrijdagmiddag altijd. Was de trein al belachelijk druk, haalden ze in Deventer het laatste stel er ook nog af. Lekker als haring in een tonnetje richting Twente.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
Had LOCOV daar niet een opmerking over geplaatst dat op drukke momenten ook de mogelijkheid geboden moet worden om de trein op een langere lengte door te laten rijden naar de eindbestemming bij de NS?
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
Cynisme: in dgl 2013 kon ik 2x per uur van Z.W-Friesland naar de Randstad reizen. Als het niet per trein via Leeuwarden kon, dan was de optie om vanuit Sneek de bus te nemen naar Heerenveen en vice versa, want die sloot aan op de andere trein (die daarnaast ook sneller was). Nu kan dat niet meer, de Q-liner Lelystad-Emmeloord-Joure-Sneek, de streeklijn Heerenveen-Sneek en de sprinter Leeuwarden-Stavoren sluiten allen aan op dezelfde IC(IR) Den Haag-Schiphol-Leeuwarden, zodat het allemaal geen bal uitmaakt wat je doet: die vier uur zit je toch wel in het openbaar vervoerijn de situaties waarbij je maar 1x per uur iets kan zeldzaam,
Laatst gewijzigd door Vinny op di 22 apr 2014, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
Maar dan kan je die bakken weer niet planmatig ergens anders voor gebruiken. Bespaart alsnog wel geld, maar een heel stuk minder.CamilleKreemers schreef:Had LOCOV daar niet een opmerking over geplaatst dat op drukke momenten ook de mogelijkheid geboden moet worden om de trein op een langere lengte door te laten rijden naar de eindbestemming bij de NS?
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
Dat is onbebrijpelijk maar vanuit "modelspoortechnisch" oogpunt nog een soort van voorstelbaar. Ik heb ook meegemaakt dat ze de IC Leeuwarden-Den Haag in richting Randstad te Zwolle verkorten. Dat soort acties zijn nou net volkomen belachelijk m.i.. Als daar een treintechnische reden voor bestaat moeten ze de NS onmiddellijk aanschrijven en ergens tussen Almere en Lelystad maar een nieuw herstel-, schoonmaak- en opstelpunt voor VIRM-treinstellen bouwen, zodat die dingen tenminste worden ingezet op plaatsen waar het het hardst nodig is. Niet tussen Grou-Jirnsum en Akkrum. Echt niet.The best schreef:Grote ergernis op de vrijdagmiddag altijd. Was de trein al belachelijk druk, haalden ze in Deventer het laatste stel er ook nog af. Lekker als haring in een tonnetje richting Twente.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
@vinny: volgens mij verwar je eerder dgl 2014 met die van 2013.
Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda
aangepast.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten