Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door zone2000 »

CamilleKreemers schreef:

Aldus het artikel was dit
De provincie verkoos Connexxion met name boven de andere inschrijvers door de contacten die de vervoersmaatschappij heeft opgebouwd, zeker met het onderwijs.
de doorslag. Hoe wil men dit juridisch gaan verdedigen? Op basis van contacten met scholieren, die je alleen kan krijgen door er te rijden, is de concessie gegund>?
ach een journalist die wat roeptoetert. :')
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

CamilleKreemers schreef:(...) Aldus het artikel was dit
De provincie verkoos Connexxion met name boven de andere inschrijvers door de contacten die de vervoersmaatschappij heeft opgebouwd, zeker met het onderwijs.
de doorslag. Hoe wil men dit juridisch gaan verdedigen? Op basis van contacten met scholieren, die je alleen kan krijgen door er te rijden, is de concessie gegund>?
Dat staat inderdaad ongelukkig. Mag toch hopen dat zoiets niet waar is, want anders gaat de provincie Zeeland nog van een koude ker(k)mis thuiskomen. Zoals het nu geschreven staat vindt er bevooroordeling van de huidige vervoerder plaats en daar maakt de rechter waarschijnlijk korte metten mee.
Het is een spectrum.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Je kan zien dat dit er inderdaad één is die zijn opleiding niet heeft afgemaakt.
Vanaf 14 december dit jaar komt Zeeuws-Vlaanderen erbij. Daar rijdt nu Veolia, dat geen interesse had in de nieuwe concessie van de provincie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Karl »

Het is een spectrum.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Nitein-Repart »

Staat in ieder geval geen controversiele dingen in.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Busfoto.nl »

Nu even met z'n allen zowel Connexxion als Arriva, als de provincie Zeeland en Zuid-Holland mailen dat ze in overleg treden en de voor de reiziger o zo onnodige knip van buslijn 133 en 136 in Oude Tonge weghalen. Zodat de bus, naast de sneldienst 395, rechtstreeks kan rijden van Rotterdam naar Zeeland zoals het een aantal jaren is en zoals 80 procent van de overstappers op Oude Tonge nog steeds rijdt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Dan ga je terug naar de situatie voor 2008 waarbij de 133 en 136 allebei 1x per uur doorrijden naar Rotterdam. Dan is de huidige situatie (136 rijdt altijd en 133 rijdt nooit door) een stuk begrijpelijker voor de reizigers.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:Staat in ieder geval geen controversiele dingen in.
Sterker nog, er staat in feite helemaal niets in dat bericht.
En in het bericht van CXX staat net zo min iets concreets.
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Mooi voor Connexxion dat Zeeland kunnen behouden :) .

Uit het persbericht van Cxx maak ik het volgende op:
- De 43 MAN CNG blijven
- Er zullen 60 nieuwe euro 6 bussen komen. (Of Cxx moet nog 60 euro 6 bussen in de opslag hebben staan?)
- De bussen zullen worden voorzien van WiFi en 60 bussen krijgen een AED
- Oprichting van een regionale verkeerscentrale/klantenservice voor Zeeland
- Oprichting van een Flexnet bestaande uit oproep-/belbussen
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Busfoto.nl »

Connexxion heeft geen Euro6-bussen in opslag staan. In de Oosterschelderegio bestaat al een flexnet met regiecentrale.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Busfoto.nl schreef:Nu even met z'n allen zowel Connexxion als Arriva, als de provincie Zeeland en Zuid-Holland mailen dat ze in overleg treden en de voor de reiziger o zo onnodige knip van buslijn 133 en 136 in Oude Tonge weghalen. Zodat de bus, naast de sneldienst 395, rechtstreeks kan rijden van Rotterdam naar Zeeland zoals het een aantal jaren is en zoals 80 procent van de overstappers op Oude Tonge nog steeds rijdt.
Meltrain schreef:Dan ga je terug naar de situatie voor 2008 waarbij de 133 en 136 allebei 1x per uur doorrijden naar Rotterdam. Dan is de huidige situatie (136 rijdt altijd en 133 rijdt nooit door) een stuk begrijpelijker voor de reizigers.
Wat mij betreft wordt er gekeken waar het meest vraag naar is, Lijn 136 Ouddorp Bernhardweg - Rotterdam Zuidplein of Lijn 133 Middelburg Station - Oude Tonge Busstation en heb zo een vermoeden dat lijn 133 de meeste doorgaande reizigers heeft.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

Mr-W schreef: Wat mij betreft wordt er gekeken waar het meest vraag naar is, Lijn 136 Ouddorp Bernhardweg - Rotterdam Zuidplein of Lijn 133 Middelburg Station - Oude Tonge Busstation en heb zo een vermoeden dat lijn 133 de meeste doorgaande reizigers heeft.
Dat is geen reële vergelijking. Je moet op het overstappunt monitoren of er meer mensen blijven zitten in de bus naar Middelharnis (en verder richting Stellendam/Ouddorp) of overstappen richting Bru/Zierikzee/Westhoek Schouwen. De doorverbinding naar Walcheren is alleen interessant voor instappers van Oude Tonge.

In de weekeinden heb je ook veel doorgaande reizigers naar Schouwen. Voor de toeristen is helaas de RTM/ZWN doorgaande dienst vervallen. Je had indertijd ook de TDE (Trans Delta Expres) diensten.

Hier nog het persbericht van de provincie.

edit n.a.v. opmerking Daniel
Laatst gewijzigd door Anne op do 24 apr 2014, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OV Hoekschewaard »

Busfoto.nl schreef:Nu even met z'n allen zowel Connexxion als Arriva, als de provincie Zeeland en Zuid-Holland mailen dat ze in overleg treden en de voor de reiziger o zo onnodige knip van buslijn 133 en 136 in Oude Tonge weghalen. Zodat de bus, naast de sneldienst 395, rechtstreeks kan rijden van Rotterdam naar Zeeland zoals het een aantal jaren is en zoals 80 procent van de overstappers op Oude Tonge nog steeds rijdt.
Waarschijnlijk zal de knip gewoon blijven omdat lijn 136 tussen Rotterdam - Oude-Tonge - Middelharnis - Dirksland vanaf december 2015 een R-Net lijn wordt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daniel »

avl schreef:Dat is geen reële vergelijking. Je moet op het overstappunt monitoren of er meer mensen blijven zitten in de bus naar Middelharnis (en verder richting Stellendam/Osddorp) of overstappen richting Bru/Zierikzee/Westhoek Schouwen.
Je bedoelde neem ik aan Ouddorp i.p.v. Osdorp :wink:

Doorgaande reizigers zou ik zeker in de spits niet echt verwachten trouwens, dan rijdt immers ook een 15 tot 20 minuten snellere sneldienst 139 naar Stellendam/Ouddorp. En Middelharnis kan de hele dag zo'n 15 minuten sneller naar Rotterdam reizen met Qliner 396.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Met een beetje mazzel is vanaf 2016 het oude ZWN gebied volledig in ere hersteld....
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door casper_rzb »

Welk model euro 6 bussen moeten er gaan komen en welke kleur krijgen ze ?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

casper_rzb schreef:Welk model euro 6 bussen moeten er gaan komen en welke kleur krijgen ze ?
Model X en kleur Y.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

OV Hoekschewaard schreef:
Busfoto.nl schreef:Nu even met z'n allen zowel Connexxion als Arriva, als de provincie Zeeland en Zuid-Holland mailen dat ze in overleg treden en de voor de reiziger o zo onnodige knip van buslijn 133 en 136 in Oude Tonge weghalen. Zodat de bus, naast de sneldienst 395, rechtstreeks kan rijden van Rotterdam naar Zeeland zoals het een aantal jaren is en zoals 80 procent van de overstappers op Oude Tonge nog steeds rijdt.
Waarschijnlijk zal de knip gewoon blijven omdat lijn 136 tussen Rotterdam - Oude-Tonge - Middelharnis - Dirksland vanaf december 2015 een R-Net lijn wordt.
Mwa, R-Net naar Dirksland? Dan kun je beter 4x/u R-Net tussen 't Zuidplein en Oude-Tonge bieden waarbij er twee doorrijden als 136 en twee als 133 en de 130 en 139 aanpassen of laten vervallen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

De NvU van HWGO meldt dat de verbindingen 130/136/139/396 R-net moeten worden.
Ik denk dat er dan twee lijnen over blijven, zoals de huidige 136 en 139.
Hierdoor ontstaan er minder nummers en meer duidelijkheid. Er is dan een snelle en een langzamere R-net verbinding.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 24 apr 2014, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Tja, ik zou hier eerder inzetten op een Interliner/Qliner verbinding met bijvoorbeeld de lijnnummers 394/395/396, vooral omdat je wel erg ver buiten de Randstad zit en je op die manier 6x per uur tussen Rotterdam en O-T kunt rijden terwijl je alle verdere bestemmingen strak elk half uur kunt bedienen. R-Net laat je immers al helemaal niet doorrijden naar Middelburg.

Overigens zou het bij het winnen van HWGO voor Cxx wel weer mogelijk zijn om Vlissingen (Middelburg) - Spijkenisse te bieden.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Maurice Hooikammer »

Connexxion.nl:'
Zeeuwse uitstraling
In totaal worden ongeveer 130 voertuigen ingezet. De OV-bussen gaan onder één Zeeuwse huisstijl rijden.
Ik neem aan dat alle bussen de 'huisstijl' wit krijgen zoals bij de CNG MAN's met de nieuwe (zoals op de GVU-bussen in IJsselmond?) Connexxion logo's? Of gaat er een metamorfose komen?

Overigens, die Euro6 bussen, zullen wel Citea's of Citaro's worden denk ik.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Pim-AllianceB95 schreef:Overigens zou het bij het winnen van HWGO voor Cxx wel weer mogelijk zijn om Vlissingen (Middelburg) - Spijkenisse te bieden.
Dat was inderdaad een zeer fraaie rit (in lengte en omgeving).
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Dagren »

Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Hans
Berichten: 717
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hans »

Ik zeg hulde voor regionale klantenservice en centrale!!
Gelukkig gaan we daar in veel regio's weer naar terug. Centraliseren is niet altijd alles, weet ik uit eigen ervaring.

Als in mijn regio de klantenservice en centrale ook terug zal komen dan zal ik samen met vele collega's een vreugdedansje doen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten