OVer je treinreiservaringen van december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door JeePee »

De t10561 reed met een DD-AR'etje vandaag. Gevalletje VIRM kapot?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Meltrain »

De t827 heeft waarschijnlijk tussen Alkmaar en Eindhoven met een losse VIRM gereden.
Toen ik met de t1927 aankwam in Eindhoven stond daar een losse VIRM-VI te wachten als IC naar Maastricht. Deze was hartstikke rustig.
De oorzaak hiervan werd even later bekend toen er een VIRM (weet niet wat) achter werd gezet als IC naar Heerlen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

Op spoor 12 stond de hele avond een SGMm+plan V gekoppeld op Asd. De SGMm nam hem op sleeptouw.

Ook wel bijzonder te noemen: In de t4500 die ik net had naar Hoorn zaten in mijn rijtuig ongeveer 15 mensen. Ik heb vanaf Sloterdijk geen enkel woord gehoord van iemand, geen telefoon, helemaal niets. Ook geen Ipod herrie. :D
Ik hoorde alleen af en toe een bladzijde ergens omslaan. :pos:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Jurjen »

meltrain schreef:De t827 heeft waarschijnlijk tussen Alkmaar en Eindhoven met een losse VIRM gereden.
Toen ik met de t1927 aankwam in Eindhoven stond daar een losse VIRM-VI te wachten als IC naar Maastricht. Deze was hartstikke rustig.
De oorzaak hiervan werd even later bekend toen er een VIRM (weet niet wat) achter werd gezet als IC naar Heerlen.
Zeer zeker niet. Trein t827 rijdt in zaterdag pas vanaf Asd, en het zal me niks verbazen als dat planmatig met een enkel stel gebeurd tot Ehv. Doordeweeks worden de eerste treinen ook pas in Ht danwel Ehv verlengd.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door mb90 »

Het is op zaterdag inderdaad sinds de nieuwe dienstregeling planmatig dat de t827 er een VIRM erbij krijgt in Eindhoven. Net als de t823 en de t825 in de ochtend overigens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Een toevallige samenloop van omstandigheden in Dordrecht vanmiddag: net rond het moment dat de drukte van de laatste koopzondag voor kerst begon af te nemen ontstond er een wisselstoring tussen Dordrecht en Sliedrecht.
De chauffeurs van de versterkingsbussen op de stadsdienst, die net instructie gekregen hadden te gaan pauzeren na afloop van hun rit, werden daarop naar het station geroepen.

Het resultaat: het grootste deel van de gestrande treinreizigers heeft welgeteld 5 minuten extra moeten wachten op een vervangende bus, voor wat er niet meer bij paste duurde het uiteindelijk een kwartier omdat de tweede bus nog ergens aan de andere kant van de stad reed.
Was toch wel erg mooi geregeld door Arriva: de bus was er zelfs eerder als het personeel dat de verbussing moest begeleiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door bassie92 »

Hhahaha ja was egt heel handig. en een mooi gezicht, een Citaro in Sliedrecht
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

de bus was er zelfs eerder als het personeel dat de verbussing moest begeleiden.
Een paar maanden terug eens meegemaakt, dat de NS bus tussen Alkmaar en Uitgeest tussen de ambulance en de brandweer (die op weg waren naar het ongeval) in reed bij een verstoring.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Chauf21 »

Trein t3440 maakte afgelopen vrijdag een onaangekondigde (en ongeplande?) stop op Den Haag Mariahoeve. Scheelde mij toch weer een tiental minuten :D
Afgelopen zaterdag was trein t9228 érg druk; in ieder rijtuig stonden de gangpaden volledig vol en het zal me niets verbazen als er in Roosendaal reizigers zijn achtergebleven :(
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Reiziger Ddrs schreef:Was toch wel erg mooi geregeld door Arriva: de bus was er zelfs eerder als het personeel dat de verbussing moest begeleiden.
Erg netjes geregeld, als ik het zo hoor :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daantje »

Het was te merken dat het vakantietijd is. Vanmorgen was het echt extreem rustig op en rond het station en in de trein (uberhaupt op straat eigenlijk). Trein t5018 reed niet vanwege de vakantiedienstregeling en daarom wilde ik eigenlijk met de t1918 mee. Ik was zo vroeg op het station dat ik de t2216 nog kon halen waardoor ik in Delft een bus eerder had en om 8.15 uur al op m'n werk was :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Justin »

Herkenbaar. Ik mocht met de t20562 (drie ICM-III'tjes) mee van Ut naar Rtd en had de achterste bak ietwat voor mijzelf. En dat terwijl het gewoon koopavond is in Utrecht. Maar ook in de t1527 vanochtend van Asd naar Amf had ik een coupé voor mijzelf, op een tijdstip waar het normaal erg druk is. Ik vind het verder geen ramp hoor 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Suus »

Nog nooit meegemaakt: Ik stond om tien voor drie 's middags als enige op het station van Boskoop (of all places natuurlijk).

Lightrail aangekomen, trein weer vertrokken, stopten we al na twintig meter langs het hoge perron, was iemand die nog nooit in Boskoop was geweest en niet doorhad dat de trein helemaal aan het einde van het perron stoppen. Dus deur weer open, mevrouw naar beneden de trein in gesprongen, en vervolgens weer doorgereden.

Twee spoorwegovergangen later hadden drie kwajongens (ik zag ze nog net wegrennen) brandend vuurwerk in de berm gegooid. Lightrail stond stil, machinist en conducteur vanuit de cabine kijkend of het geen kwaad kon het zo te laten liggen, en weer doorgereden naar Waddinxveen Noord.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daan »

Daantje schreef:Het was te merken dat het vakantietijd is. Vanmorgen was het echt extreem rustig op en rond het station en in de trein (uberhaupt op straat eigenlijk). Trein t5018 reed niet vanwege de vakantiedienstregeling en daarom wilde ik eigenlijk met de t1918 mee. Ik was zo vroeg op het station dat ik de t2216 nog kon halen waardoor ik in Delft een bus eerder had en om 8.15 uur al op m'n werk was :D
Tja, dat had ik gisteren ook, bus 10 minuten te vroeg op het station, kon dus een trein eerder halen, en was zo dus een half uur eerder op m'n stage :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Caspar »

^^^Ik zag dat de stadsbussen daarentegen gisteren wel overvol zaten in Groningen, vooral aan het einde van de middag richting het centrum allemaal afgeladen bussen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Karl »

Daantje schreef:(...) wilde ik eigenlijk met de t1918 mee. Ik was zo vroeg op het station dat ik de t2216 nog kon halen waardoor ik in Delft een bus eerder had en om 8.15 uur al op m'n werk was :D
Zoveel eerder vertrekt de 2200 nou ook niet voor de 1900...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

'tis niet veel eerder nee, maar het kan soms net dat kleine beetje schelen. Zo heb ik sinds eind juni vrijwel dagelijks de t2214 in Dordrecht nog kunnen halen i.p.v. de t1916, met als resultaat dat in Rotterdam een trein eerder naar Maassluis te halen was :wink:

Vanmiddag wilde ik vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA de t3151 richting Utrecht nemen, waarbij het al opviel dat'ie maar niet op de CTA kwam te staan. Uiteindelijk 2 minuten voor vertrek fluisterde (ja, letterlijk) de omroeper ons toe dat deze trein niet zou rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daantje »

Het scheelt niet veel maar wel net de officiële overstap op de bus in Delft (met de s1900 is het in de praktijk denk ik ook nog wel te halen maar volgens 9292 kan het niet). Morgen is m'n teamleider er niet en mag ik van de hoofdanalist best iets later komen dus dan wordt het de trein van 8.02, kan ik gelijk testen of je in twee minuten kan overstappen van trein op bus in Delft. Dan zou ik nog op tijd moeten zijn ook, anders ben ik tien minuutjes later.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

In de ochtend uren merk je dat het aanmerkelijk rustiger is in de trein. Maar 's middags?? Ik moet om op het station te komen altijd dwars door het centrum van Arnhem. Nu was het daar gisteren al druk, maar vandaag was het volgens mij gratis winkelen, zoveel volk was d'r op de been. :wink:

In de trein is dat in de avondspits dan ook goed te merken. De s3600 richting Zwolle leverde zelfs staan plaatsen op (gisteren v 17.12, vandaag 16.42).
Laatst gewijzigd door Freek op di 23 dec 2008, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Wubbo »

Pssst, geheimpje: de s3700 bestaat niet meer, dat heet nu weer s3600 ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Gisteravond vond ik ook het ook druk in het centrum van Arnhem, en het gekke was: de winkels waren al lang dicht. Wat was er voor spannends? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Waar deze nu hoort, 't was eigenlijk precies tussen trein en bus in :P Vanmiddag rond 15.00 uur stond op Utrecht Centraal de gang tussen station en streekbusstation blauw van de rook en droop er water uit een van de prullenbakken... die zal wel in de brand gestaan hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Geert »

Dan hebben we elkaar kennelijk net misgelopen :mrgreen: Het viel mij ook op, maar meer dan een plas water en een schoonmaker zag ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Daniel »

Grote kans, heb nog wel een bus uit Zeist aan zien komen geloof ik :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Bericht door Freek »

Wubbo schreef:Pssst, geheimpje: de s3700 bestaat niet meer, dat heet nu weer s3600 ;-)
Weet ik (zie eerder in dit topic) het zit er alleen zo ingebakken dat ik d'r niet bij nadenk dat ie s3600 heet
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten