Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Zou ook kunnen inderdaad. Verder zit er namelijk niet echt een logica in de volgorde van ombouw.

Wel opvallend dat er ineens 9 bussen zijn verbouwd en het daarna 2 weken stil blijft. Het liefst zou ik die mooie kleurendisplays nu al door mijn wijk willen zien rijden. :-(
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Globetrotter »

Vandaag weer een Groningse Citaro gezien op lijn 52 richting Amersfoort die om 17,01u van Utrecht Centraal vertrekt.
Bumzle
Berichten: 167
Lid geworden op: di 03 dec 2013, 20:22

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bumzle »

Afbeelding
Ze rijden nu kennelijk ook op lijn 283. In de ochtendspits waren het allemaal Amba's zonder kleurendisplay en in de middag allemaal Amba's met kleurendisplay.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Heeft er iemand ervaring met lijn 28 vanaf CS Centrumzijde tussen 8:00 en 8:30? Zijn daar bijv. veel achterblijvers? Ik moet namelijk morgen naar de Uithof en als er nu in de ochtend veel achterblijvers zijn kan ik mijn reis daarop aanpassen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Wat is er mis met lijn 12?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door wouter15 »

Ik moet op de Uppsalalaan wezen. Lijn 28 is dus wat handiger.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Bumzle schreef:Wel opvallend dat er ineens 9 bussen zijn verbouwd en het daarna 2 weken stil blijft. Het liefst zou ik die mooie kleurendisplays nu al door mijn wijk willen zien rijden. :-(
Wellicht is gewoon nog niemand ze tegengekomen :wink: Ik dacht vanmiddag weer een "nieuwe" tegen te komen maar nee hoor... de 4491 staat ook al op de lijst (en reed weer op die bewuste rit van 63 trouwens, al ging de bus dit keer "Naar Garage" i.p.v. naar "Geen Dienst" :P )

Trouwens ook wel apart eigenlijk dat men de omleiding van lijn 74 en 77 ondanks z'n lange duur (2 maanden) niet op de schermen verwerkt heeft. Die springen nu dus steeds op grijs na eerst ten onrechte halte Balijelaan aangekondigd te hebben en treinaansluitingen kunnen reizigers vanuit Nieuwegein dus ook niet zien. Wel hersteld Qbis zich erg snel als de bus weer op de route is zo te zien. Nog voor ik vanmiddag uit de 77 stapte stond de rest van de rit vanaf CS alweer op de schermen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bjarne
Berichten: 62
Lid geworden op: do 08 sep 2011, 18:18

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Bjarne »

wouter15 schreef:Heeft er iemand ervaring met lijn 28 vanaf CS Centrumzijde tussen 8:00 en 8:30? Zijn daar bijv. veel achterblijvers? Ik moet namelijk morgen naar de Uithof en als er nu in de ochtend veel achterblijvers zijn kan ik mijn reis daarop aanpassen.
Je wilt uiterlijk die van 8.28 vanaf Centraal hebben, daarna komt een verschrikkelijke stroom mensen, waarna het mij gemiddeld 10 minuten kost om onderweg te zijn (als in: die van 8.32 met +6 ofzo, terwijl die van 8.28 bij lange na niet volvol zit) :wink:
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Carlos0_0 »

Vandaag voor het eerst de nieuwe lijn 12 bussen gezien best mooi, ook het ritje even rtv utrecht gekeken.
Op de terug weg had ik trouwens een amba bus met kleuren display voor, dit was vanaf galgenwaard naar utrechht.

Heb even niet op nummer van de bus of iets gelet :)
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Carlos0_0 schreef:Heb even niet op nummer van de bus of iets gelet :)
Zal de 41 zijn geweest. Daar rijden idd kleuren ambas op! :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik denk dat ie meer doelt op het voertuignummer waar hij niet op gelet heeft :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Er stond trouwens zowel gisteren als vandaag ook een Ambassador aan de Europalaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

De DRIP's bij de tram zijn veranderd in Utrecht: op de halte zelf staan voortaan alleen de trams die daadwerkelijk van die halte vertrekken (dus niet wat er van de overkant vertrekt). Op het overzichtsscherm verschijnt dan ook welke kant het wordt zodra dit bekend is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Vanmiddag voor het eerst de gelede met kleurenfilm gespot, ziet er de Citaro G toch wel wat minder in gepropt uit als bij een Ambassador. Verder stond het vrijmarktnet behoorlijk opvallend aangeplakt met alle tijden enzo erbij, kan ik me eigenlijk niet herinneren uit de GVU-tijd dat dat gebeurde. Al was het alsnog alleen te zien voor reizigers die van de roltrap af kwam hoor gezien de plek waar alles hing.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Een kleine update van de werkzaamheden voor de aanleg van de Uithoflijn. Een aantal plaatjes van vrijdagmiddag, ter hoogte van de Weg tot de Wetenschap, de dubbele Herculesbrug en de Laan van Maarschalkerweerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door matje82 »

Gisteravond, koningsnacht reden de Citaro G's van de stad ook op de streeklijnen. Ik heb in de 53 en de 753 gezeten en beide keren een 4100 gehad. Was goed geregeld dit jaar door alleen maar met gelede bussen te rijden. Hoorde het in de bus ook van andere mensen die zeiden dat ze vorig jaar samengeperst in een kleine bus zaten. Er reden ook extra bussen op de 53 richting Utrecht zag ik.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Het zebrapad op het busstation Centrumzijde is terug van kort weggeweest.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ietwat mosterd na de maaltijd misschien, maar ik stuitte nog op dit documentje:

http://u-ov.info/files/6913/9834/7063/R ... _klein.pdf
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ICE105 »

Busfoto.nl schreef:Een kleine update van de werkzaamheden voor de aanleg van de Uithoflijn. Een aantal plaatjes van vrijdagmiddag, ter hoogte van de Weg tot de Wetenschap, de dubbele Herculesbrug en de Laan van Maarschalkerweerd.

[...knipje...]

Afbeelding
Wat is het nut van deze betonnen goot? Vrije kruising tram met het wandelpad langs de Kromme rijn? Luxe!
Laatst gewijzigd door ICE105 op zo 27 apr 2014, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Al oogt het op de foto wat laag, ik gok dat het een voetgangerstunneltje is ;)

Er loopt langs de Kromme Rijn (het water op de foto) namelijk een Jaagpad :)
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door ICE105 »

Thx, 1 min na mijn post kwam ik ook tot het inzicht dat het wel een soort van voetgangerstunneltje moet zijn. Nooit het idee gehad dat het Jaagpad daar nu zo druk is. Daarom vind ik het wel erg luxe.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik weet niet of het ook daadwerkelijk erg druk is, maar het wordt de laatste tijd redelijk gepromoot geloof ik, het parkje tussen de waterlinieweg en de voormalige oosterspoorlijn heeft ook een opknapbeurt gehad...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tochjo »

Het is een voetgangerstunnel, die overigens niet al te hoog is. Een maand geleden liep ik daar :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door webguy »

Busfoto.nl schreef:Het zebrapad op het busstation Centrumzijde is terug van kort weggeweest.
Mop van het jaar inderdaad - ze hebben die voor twee weken weggehaald en iedereen blijft daar oversteken. Dus nu is 'ie terug ofzo... Jammer van al die inhuur-lui die ze hadden staan als verkeersregelaar.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Zebrapad terug op busstation centrumzijde

Het pakket aan maatregelen om de verkeersstromen op busstation centrumzijde te verbeteren heeft voor een grote groep gebruikers het gewenste effect gesorteerd. Zo worden de snelle looproute naar de kantoren, de eenduidige fietsroute (rode loper) en de nieuwe oversteekplaats voor voetgangers bij de Laan van Puntenburg druk en goed gebruikt.

Alleen de maatregel om de oversteekplaats tussen de perrons te verwijderen om meer uitstaphalte te creëren voor de bussen pakt minder goed uit dan verwacht, met name voor mindervaliden en overstappers naar een andere bus. Het zebrapad tegenover de Spoorstraat wordt daarom deze week in aangepaste vorm weer teruggebracht.
http://cu2030.nl/archive/2014-04-23/zeb ... ntrumzijde
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten