Het grote OVInfo-app topic
Re: Het grote OVInfo-app topic
Doorgaans is het niet de bedoeling dat een reiziger de omleidingsroute betaald. Dr zijn ook genoeg trucjes om wel de route aan te passen in het systeem maar de chipkaart afstanden gelijk te houden aan de reguliere route. Kan je uit betrouwbare bron dan ook melden dat dat hier ook gebeurd is. Sterker nog: vaak is contractueel vastgelegd dat de reiziger (financieel) niet de dupe mag worden van een omleiding.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Bij de langdurige omleiding vorig jaar op lijn 3 Enschede-Glanerbrug was dat dus niet het geval: de omleiding via de Kuipersdijk/singel zat in de InfoXX, maar de reiziger mocht ook betalen voor deze extra afstand. Zelfs toen de omleiding al niet meer gereden werd zat de omleiding met extra afstand nog in InfoXX...
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Bij de grote omleidingen van lijn 99 in 2011 betaalde je niet voor de omweg, maar die route zat ook niet verwerkt in Infoxx (althans, er waren geen vervangende haltes, dus men kon gewoon de oude "haltelijst" blijven gebruiken). Ik heb recentelijk geen omleidingen gehad waarbij vervangende haltes ook daadwerkelijk worden verwerkt in het systeem.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Lijn 50 en 80 kunnen wegens werkzaamheden niet verder dan Rhenen rijden, daar moet overgestapt worden op pendelbus 480 die met een omweg naar Wageningen rijdt. Ik hoefde in de 480 vanmorgen niet in te checken (schijnt de hele week niet te hoeven) omdat het systeem de omleidingsroute in rekening bracht.
Het scherm in de bus liet inderdaad alle haltes van de omleiding zien.
Het scherm in de bus liet inderdaad alle haltes van de omleiding zien.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dit geval lijkt inderdaad volledig in het systeem te zitten, vroeg me gisteren al af waarom ik in Utrecht opeens een "50 Rhenen Ouwehands Dierenpark" voorbij zag rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Geweldig dat als de vervoerder doorgeeft waarom de rit vervallen is, dat je dit ook ziet:
Alleen stonden de haltes in Amsterdam-ZO op wit, de haltes in Diemen op lichtgroen en vanaf Muiden rood en doorgestreept.
Dit was op 01-04-2014 met vertrektijd Holendrecht om 17:25.
Verder zag ik gisteravond de 328 met +12 vertrokken terwijl dit 22.49 +12 23.01 is en het was pas 22.54 uur.
Op lijnpagina zelf was het wel correct.
Alleen stonden de haltes in Amsterdam-ZO op wit, de haltes in Diemen op lichtgroen en vanaf Muiden rood en doorgestreept.
Dit was op 01-04-2014 met vertrektijd Holendrecht om 17:25.
Verder zag ik gisteravond de 328 met +12 vertrokken terwijl dit 22.49 +12 23.01 is en het was pas 22.54 uur.
Op lijnpagina zelf was het wel correct.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Eerste komt waarschijnljk omdat Connexxion de rit slechts heeft ingekort, dus niet de gehele rit vervallen. EBS zet er trouwens bijna altijd redenen bij, zelfs dingen als "Personeel verslapen" :')
Tweede komt omdat de voorspelde tijd duidelijk verkeerd was en niet wordt aangepast naar daadwerkelijke vertrektijd. Dit is de manier waarop GOVI is gebouwd. Dat zijn twee andere velden die op dit moment nog niet in de datastroom zitten.
Tweede komt omdat de voorspelde tijd duidelijk verkeerd was en niet wordt aangepast naar daadwerkelijke vertrektijd. Dit is de manier waarop GOVI is gebouwd. Dat zijn twee andere velden die op dit moment nog niet in de datastroom zitten.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Allereerst complimenten aan Somoht voor de app, ik gebruik 'm al tijden tot volle tevredenheid en als ik bij een bushalte sta waar een bus te laat is en ik kan zeggen hoe lang het nog duurt, promoot ik 'm ook altijd even :) ...
Eén vraagje / verzoekje: is het ook mogelijk om in de (rit-) info het wagenparknummer van de bus op te nemen? Op http://www.ovradar.nl wordt dit wel weergegeven, maar deze site is op een smartphone helaas niet bruikbaar.
Eén vraagje / verzoekje: is het ook mogelijk om in de (rit-) info het wagenparknummer van de bus op te nemen? Op http://www.ovradar.nl wordt dit wel weergegeven, maar deze site is op een smartphone helaas niet bruikbaar.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Je zou ook evt Ovzoeker kunnen gebruiken. Die werkt iets beter op je telefoon, hoewel de browser op m'n iPhone nog wel eens de neiging heeft om te crashen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Die werkt inderdaad wel goed! Bedankt voor de tip.Stefan schreef:Je zou ook evt Ovzoeker kunnen gebruiken. Die werkt iets beter op je telefoon, hoewel de browser op m'n iPhone nog wel eens de neiging heeft om te crashen..
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Op Utrecht Centraal, Centrumzijde, toont U-OV nu ook bij lijn 28 richting De Uithof de vrije tekst: "Snel naar de Uithof? Neem lijn 12 vanaf perron C3."
Re: Het grote OVInfo-app topic
Voertuignummers is andere datastroom, vereist aanpassingen aan backend, staat wel op de agenda maar niet hoogste prio.
Tekstberichten gaan op haltenummer, heb ook het idee dat U-OV specifiek die tekst daar zet om reizigers van lijn 28 naar lijn 12 te trekken of niet soms ;)
Tekstberichten gaan op haltenummer, heb ook het idee dat U-OV specifiek die tekst daar zet om reizigers van lijn 28 naar lijn 12 te trekken of niet soms ;)
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat zal inderdaad de bedoeling zijn. Zou helemaal mooi zijn als de info alleen getoond zou worden als lijn 12 rijdt, maar het idee achter deze vrije teksten is goed.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Thanks voor de tip. Ik probeer ook wel eens op OVRadar een wagenparknummer te zoeken wat inderdaad op een mobiel gewoon niet te doen is. zal ovzoeker de volgende keer proberen.Stefan schreef:Je zou ook evt Ovzoeker kunnen gebruiken. Die werkt iets beter op je telefoon, hoewel de browser op m'n iPhone nog wel eens de neiging heeft om te crashen..
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
No problem! Het enige probleem is dus wel eens dat Safari wel eens crasht, zal wel iets met geheugen en zo te maken hebben.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik kan concluderen dat de ritprijs niet hoger is op lijn 25. Komende vanaf Gemert springt na het Carrousel de incheckpaal meteen naar de halte Oranjelaan. Toen ik gisteren met lijn 25 juist vanaf de Lieshoutseweg naar Helmond ben gegaan heb ik hier niet opgelet, maar ik betaalde net iets minder dan normaal, dus ook toen zal hij op Oranjelaan hebben gestaan. Ik vermoed dat hij na halte Lieshoutseweg (voor de OVC Oranjelaan dus) meteen verspringt naar De Dreef. Netjes geregeld dus van Arriva. Je bent hooguit duurder uit als je bij de halte De Hommel normaal instapt en nu fietst naar de Lieshoutseweg (en dus betaalt vanaf de iets eerder liggende halte Oranjelaan).huibf schreef:Maar let op. De ritprijs wordt hiermee vanzelfsprekend dus wel anders.
Kan Connexxion dit ook? De route voor het informatiesysteem aanpassen en voor de incheckpalen toch andere haltes hanteren?
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik zag zojuist bij halte Nijmegen CS lijn 83 2x erbij staan. Een keer als bus en een keer als Breng. Moet alleen Breng zijn.
Ook staat lijn N10 er niet tussen of kan de app geen anderhalf uur vooruit kijken?
Ook staat lijn N10 er niet tussen of kan de app geen anderhalf uur vooruit kijken?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Bij mij stond de rit van 2:10u in het scherm van lijn N10 naar Nijmegen West.
🍉
Re: Het grote OVInfo-app topic
App kijkt op dit moment alleen naar ritten die het komende half uur beginnen.
Gedeelde lijnen: tsja Veolia gebruikt nog een prehistorische versie om dienstregelingen uit te wisselen. Denk nu dat ze Brabant kwijt zijn daar ook geen verandering meer in komt. Of ze moeten Limburg winnen...
Gedeelde lijnen: tsja Veolia gebruikt nog een prehistorische versie om dienstregelingen uit te wisselen. Denk nu dat ze Brabant kwijt zijn daar ook geen verandering meer in komt. Of ze moeten Limburg winnen...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Owja, ik weet dat je niet graag haltenamen aanpast maar "Eekwal/Centrum" en "Eekwal/centrum" in Zwolle mag je best samenvoegen hoor Die laatste toonde gisteren alleen tijden van lijn 71 ri. Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote OVInfo-app topic
Aangepast :)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dus daarom heeft Venlo een station (Veolia 83) en een busstation (Breng 83)?Somoht schreef: Gedeelde lijnen: tsja Veolia gebruikt nog een prehistorische versie om dienstregelingen uit te wisselen. Denk nu dat ze Brabant kwijt zijn daar ook geen verandering meer in komt. Of ze moeten Limburg winnen...
Onder station vind ik wel de Breng ritten, maar deze zijn wit. Terwijl je onder busstation deze Breng ritten groen ziet.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ja. Althans nu heb ik die situatie in Venlo ook aangepast.
Maar er zitten nu idd ritten in vanuit Veolia die niet door henzelf worden uitgevoerd en er dus geen realtime info van komt.
Het gepruts met haltenamen komt doordat er nog geen autoriteit is die haltelocaties centraal beheerd. Die zou er per 1jan '15 wel moeten zijn.
Maar er zitten nu idd ritten in vanuit Veolia die niet door henzelf worden uitgevoerd en er dus geen realtime info van komt.
Het gepruts met haltenamen komt doordat er nog geen autoriteit is die haltelocaties centraal beheerd. Die zou er per 1jan '15 wel moeten zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat verklaart waarom de nachtbussen N30 en N31 vanuit Arnhem wel al aangegeven werden met aankomsttijd, want die ritten beginnen eerder op hun eindpunt.Somoht schreef:App kijkt op dit moment alleen naar ritten die het komende half uur beginnen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Het lijkt erop dat de informatie van GVB is uitgevallen? Klopt dat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten