Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door marlies »

deadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Je lacht, maar ik heb laatst een treinstel gezien dat van electriciteit werd voorzien middels een losse kabel die aan een pantograaf was verbonden. Echt. Creatieve vorm van depotvoeding.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door deadlock »

Dat rijdt vast prettig gedurende een hele dag tussen Roermond en Nijmegen (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door Obus »

isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:
Obus schreef:........Dus door de landelijke politiek moeten bedrijven maar het faillissement in geholpen worden?
Deze maatregel wint uiterlijk 10 miljoen op jaarbasis.
Tja, of misschien moet je als bedrijf bij het aanbieden niet te veel rekening houden op de waardevastheid van subsidies.
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door isadora »

Obus schreef:......
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.
Oeps :oops: , je hebt gelijk, ik heb het aangepast, excusez moi.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door MLouter »

deadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Jemig ga je echt zo reageren, je snapt donders goed wat ik bedoel :N

Er is al een hele tijd een discussie gaande of we naar 25kV gaan of misschien toch 3000V, het zou getuigen van lef als er knopen worden doorgehakt, de Maaslijn is een redelijk geïsoleerd bedrijf, misschien is dit een mooie testcase.

En met al je grapjes, de bovenleidingsconstructies van 25kV op de Betuwe en HSL zuid is net wat anders dan je gewone 25kV in Frankrijk bijvoorbeeld. 3000V en 15kV gebruiken we enkel op grenstrajecten of bij grensstations. Daadwerkelijk lange trajecten niet, dus om nou te spreken van "gebruiken we in Nederland"is echt onzin.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door Obus »

isadora schreef:
Obus schreef:......
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.
Oeps :oops: , je hebt gelijk, ik heb het aangepast, excusez moi.
geeft niet :D
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door deadlock »

MLouter schreef:
deadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Jemig ga je echt zo reageren, je snapt donders goed wat ik bedoel :N
Ja dat weet ik wel maar ik vind het een bijzonder dom idee.
Er is al een hele tijd een discussie gaande of we naar 25kV gaan of misschien toch 3000V, het zou getuigen van lef als er knopen worden doorgehakt, de Maaslijn is een redelijk geïsoleerd bedrijf, misschien is dit een mooie testcase.
Lijkt me fan-tas-tisch om in Venlo drie verschillende stroomsoorten door elkaar te laten lopen inderdaad (y) Waarbij Bee (geloof ik) terecht al vroeg opmerkte dat het een klein feestje gaat worden omdat er gekruisd moet worden met een niet omschakelbare 15KV bovenleiding *O*
En met al je grapjes, de bovenleidingsconstructies van 25kV op de Betuwe en HSL zuid is net wat anders dan je gewone 25kV in Frankrijk bijvoorbeeld. 3000V en 15kV gebruiken we enkel op grenstrajecten of bij grensstations. Daadwerkelijk lange trajecten niet, dus om nou te spreken van "gebruiken we in Nederland"is echt onzin.
Volgens mij is het de bedoeling dat overal 2x25KV komt te hangen ipv 1x25KV om de belasting op de rest van het elektriciteitsnet te minimaliseren.

Maargoed, dat hele gedoe met 25KV enzo is onzin. De betuweroute nog het meest van allemaal, dat had gewoon 15KV moeten zijn. Misschien ook leuk voor de Maaslijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door MLouter »

^^
Nou precies dank u, ik heb ook totaal geen voorkeur gegeven voor welke standaard dan ook, ik vroeg het me alleen af. Want die discussie is wel degelijk actueel, of jij hem terecht vindt of niet. Daarom zag ik mezelf vrij om er een vraag over te stellen.

Dat jij vervolgens kinderachtig moet reageren en zegt dat de vraag dom is en het antwoorden niet waard is is natuurlijk jammer.
Waarom je dan doodleuk de vragen gaat beantwoorden, precies op de discussie/deductieve manier die ik in eerste instantie voor ogen had snap ik dan ook weer niet helemaal. wie doet hier nou moeilijk.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door waldo79 »

Terug naar de elektrificatie van de Maaslijn. Dat gekibbel steeds :(
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door deadlock »

MLouter schreef:^^
Nou precies dank u, ik heb ook totaal geen voorkeur gegeven voor welke standaard dan ook, ik vroeg het me alleen af. Want die discussie is wel degelijk actueel, of jij hem terecht vindt of niet. Daarom zag ik mezelf vrij om er een vraag over te stellen.

Dat jij vervolgens kinderachtig moet reageren en zegt dat de vraag dom is en het antwoorden niet waard is is natuurlijk jammer.
Waarom je dan doodleuk de vragen gaat beantwoorden, precies op de discussie/deductieve manier die ik in eerste instantie voor ogen had snap ik dan ook weer niet helemaal. wie doet hier nou moeilijk.
Omdat het nutteloos is. Er komt misschien wel iets van een 25KV constructie die ook op de Betuweroute hangt maar het wordt toch 1500V=. We hebben het hier over Nederland, waar ProRail jarenlang heeft volgehouden dat ATB-NG en ATB-EG niet naast elkaar op hetzelfde traject geïnstalleerd kunnen worden omdat het elkaar stoort. Waar het wiel voor wat betreft EMC-problematiek compleet opnieuw uitgevonden moest worden, dat soort dingen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door Vinny »

Er wordt in de spoorwereld altijd in onmogelijkheden gedacht in plaats van in kansen. Dat moet op zich geen nieuws meer zijn toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn

Bericht door marlies »

Vinny schreef:Er wordt in de spoorwereld altijd in onmogelijkheden gedacht in plaats van in kansen. Dat moet op zich geen nieuws meer zijn toch?
qft
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten