Je lacht, maar ik heb laatst een treinstel gezien dat van electriciteit werd voorzien middels een losse kabel die aan een pantograaf was verbonden. Echt. Creatieve vorm van depotvoeding.deadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Dat rijdt vast prettig gedurende een hele dag tussen Roermond en Nijmegen (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.isadora schreef:Tja, of misschien moet je als bedrijf bij het aanbieden niet te veel rekening houden op de waardevastheid van subsidies.CamilleKreemers schreef:Obus schreef:........Dus door de landelijke politiek moeten bedrijven maar het faillissement in geholpen worden?
Deze maatregel wint uiterlijk 10 miljoen op jaarbasis.
De mortuis nil nisi bene
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Oeps , je hebt gelijk, ik heb het aangepast, excusez moi.Obus schreef:......
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Jemig ga je echt zo reageren, je snapt donders goed wat ik bedoel :Ndeadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Er is al een hele tijd een discussie gaande of we naar 25kV gaan of misschien toch 3000V, het zou getuigen van lef als er knopen worden doorgehakt, de Maaslijn is een redelijk geïsoleerd bedrijf, misschien is dit een mooie testcase.
En met al je grapjes, de bovenleidingsconstructies van 25kV op de Betuwe en HSL zuid is net wat anders dan je gewone 25kV in Frankrijk bijvoorbeeld. 3000V en 15kV gebruiken we enkel op grenstrajecten of bij grensstations. Daadwerkelijk lange trajecten niet, dus om nou te spreken van "gebruiken we in Nederland"is echt onzin.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
geeft niet :Disadora schreef:Oeps , je hebt gelijk, ik heb het aangepast, excusez moi.Obus schreef:......
Zeg, wil je mij geen woorden in de mond gaan leggen, Isadora. Dit is een citaat van CamilleKreemers.
De mortuis nil nisi bene
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Ja dat weet ik wel maar ik vind het een bijzonder dom idee.MLouter schreef:Jemig ga je echt zo reageren, je snapt donders goed wat ik bedoel :Ndeadlock schreef:In Nederland zijn de vier grootste standaarden al in gebruik. Welke nieuwe standaard heb jij het over? 220volt met verlengsnoer?
Lijkt me fan-tas-tisch om in Venlo drie verschillende stroomsoorten door elkaar te laten lopen inderdaad (y) Waarbij Bee (geloof ik) terecht al vroeg opmerkte dat het een klein feestje gaat worden omdat er gekruisd moet worden met een niet omschakelbare 15KV bovenleiding *O*Er is al een hele tijd een discussie gaande of we naar 25kV gaan of misschien toch 3000V, het zou getuigen van lef als er knopen worden doorgehakt, de Maaslijn is een redelijk geïsoleerd bedrijf, misschien is dit een mooie testcase.
Volgens mij is het de bedoeling dat overal 2x25KV komt te hangen ipv 1x25KV om de belasting op de rest van het elektriciteitsnet te minimaliseren.En met al je grapjes, de bovenleidingsconstructies van 25kV op de Betuwe en HSL zuid is net wat anders dan je gewone 25kV in Frankrijk bijvoorbeeld. 3000V en 15kV gebruiken we enkel op grenstrajecten of bij grensstations. Daadwerkelijk lange trajecten niet, dus om nou te spreken van "gebruiken we in Nederland"is echt onzin.
Maargoed, dat hele gedoe met 25KV enzo is onzin. De betuweroute nog het meest van allemaal, dat had gewoon 15KV moeten zijn. Misschien ook leuk voor de Maaslijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
^^
Nou precies dank u, ik heb ook totaal geen voorkeur gegeven voor welke standaard dan ook, ik vroeg het me alleen af. Want die discussie is wel degelijk actueel, of jij hem terecht vindt of niet. Daarom zag ik mezelf vrij om er een vraag over te stellen.
Dat jij vervolgens kinderachtig moet reageren en zegt dat de vraag dom is en het antwoorden niet waard is is natuurlijk jammer.
Waarom je dan doodleuk de vragen gaat beantwoorden, precies op de discussie/deductieve manier die ik in eerste instantie voor ogen had snap ik dan ook weer niet helemaal. wie doet hier nou moeilijk.
Nou precies dank u, ik heb ook totaal geen voorkeur gegeven voor welke standaard dan ook, ik vroeg het me alleen af. Want die discussie is wel degelijk actueel, of jij hem terecht vindt of niet. Daarom zag ik mezelf vrij om er een vraag over te stellen.
Dat jij vervolgens kinderachtig moet reageren en zegt dat de vraag dom is en het antwoorden niet waard is is natuurlijk jammer.
Waarom je dan doodleuk de vragen gaat beantwoorden, precies op de discussie/deductieve manier die ik in eerste instantie voor ogen had snap ik dan ook weer niet helemaal. wie doet hier nou moeilijk.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Terug naar de elektrificatie van de Maaslijn. Dat gekibbel steeds :(
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Omdat het nutteloos is. Er komt misschien wel iets van een 25KV constructie die ook op de Betuweroute hangt maar het wordt toch 1500V=. We hebben het hier over Nederland, waar ProRail jarenlang heeft volgehouden dat ATB-NG en ATB-EG niet naast elkaar op hetzelfde traject geïnstalleerd kunnen worden omdat het elkaar stoort. Waar het wiel voor wat betreft EMC-problematiek compleet opnieuw uitgevonden moest worden, dat soort dingen.MLouter schreef:^^
Nou precies dank u, ik heb ook totaal geen voorkeur gegeven voor welke standaard dan ook, ik vroeg het me alleen af. Want die discussie is wel degelijk actueel, of jij hem terecht vindt of niet. Daarom zag ik mezelf vrij om er een vraag over te stellen.
Dat jij vervolgens kinderachtig moet reageren en zegt dat de vraag dom is en het antwoorden niet waard is is natuurlijk jammer.
Waarom je dan doodleuk de vragen gaat beantwoorden, precies op de discussie/deductieve manier die ik in eerste instantie voor ogen had snap ik dan ook weer niet helemaal. wie doet hier nou moeilijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
Er wordt in de spoorwereld altijd in onmogelijkheden gedacht in plaats van in kansen. Dat moet op zich geen nieuws meer zijn toch?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Mansveld wil investeren in elektrificatie Maaslijn
qftVinny schreef:Er wordt in de spoorwereld altijd in onmogelijkheden gedacht in plaats van in kansen. Dat moet op zich geen nieuws meer zijn toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten