Aanbesteding GGD-gebied
Aanbesteding GGD-gebied
Meer bussen op platteland
ASSEN/GRONINGEN - Vervoerbedrijven kunnen tot 16 maart inschrijven op een van de zes regionale aanbestedingen van het OV-bureau op het platteland van Groningen en Drenthe. In die regio's wordt kleinschalig openbaar vervoer vanaf 2010 gecombineerd met speciaal vervoer. Alle 36 betrokken gemeenten, die verantwoordelijk zijn voor speciaal vervoer, staan achter de veranderingen.
Het bureau hoopt dat een deel van de reizigers uit het wmo- en leerlingenvervoer overstapt naar de openbare bus. Die wordt er een stuk aantrekkelijker op door een uitbreiding van de dienstregeling. In principe rijdt overal tussen 7 en 24 uur op vaste tijden een bus volgens een vaste route. Dat kan 's avonds een belbus zijn. Door zes gebieden apart aan te besteden (drie in Groningen en drie in Drenthe) kunnen ook relatief kleine vervoerders een concessie winnen, zo is het idee. Het OV-bureau verwacht dat de grote bedrijven zoals Arriva en Connexxion vooral belangstelling hebben voor de grote ov-concessie. Daar zit 92 procent van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in. Zij besteden het kleinschalige vervoer nu meestal uit aan taxibedrijven. Buschauffeurs zijn bang dat ze mee moeten verhuizen en in de toekomst onder de slechtere taxi-cao vallen.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/stad/ ... latteland_
ASSEN/GRONINGEN - Vervoerbedrijven kunnen tot 16 maart inschrijven op een van de zes regionale aanbestedingen van het OV-bureau op het platteland van Groningen en Drenthe. In die regio's wordt kleinschalig openbaar vervoer vanaf 2010 gecombineerd met speciaal vervoer. Alle 36 betrokken gemeenten, die verantwoordelijk zijn voor speciaal vervoer, staan achter de veranderingen.
Het bureau hoopt dat een deel van de reizigers uit het wmo- en leerlingenvervoer overstapt naar de openbare bus. Die wordt er een stuk aantrekkelijker op door een uitbreiding van de dienstregeling. In principe rijdt overal tussen 7 en 24 uur op vaste tijden een bus volgens een vaste route. Dat kan 's avonds een belbus zijn. Door zes gebieden apart aan te besteden (drie in Groningen en drie in Drenthe) kunnen ook relatief kleine vervoerders een concessie winnen, zo is het idee. Het OV-bureau verwacht dat de grote bedrijven zoals Arriva en Connexxion vooral belangstelling hebben voor de grote ov-concessie. Daar zit 92 procent van het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in. Zij besteden het kleinschalige vervoer nu meestal uit aan taxibedrijven. Buschauffeurs zijn bang dat ze mee moeten verhuizen en in de toekomst onder de slechtere taxi-cao vallen.
Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/stad/ ... latteland_
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 20 apr 2009, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel algemener gemaakt
Reden: Titel algemener gemaakt
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Ik vond het een wat warrig artikel, dus maar even de concessie ingedoken:
De huidige 3 concessies (Groningen/Drenthe, Zuidwest Drenthe en Zuidoost Drenthe) worden samengevoegd tot een grote concessie. Buiten deze concessie vallen de bestaande lijn 315 (als lijn aanbesteed); de lijnen 314 (Drachten-Groningen), 305 (Emmen-Groningen) en 327 (Hoogeveen-Emmen); en het collectief vraagafhankelijk vervoer/servicevervoer. Dat laatste wordt dus in 6 kleine concessies aanbesteed. Ook de andere QLiners worden als lijnen aanbesteed.
De huidige 3 concessies (Groningen/Drenthe, Zuidwest Drenthe en Zuidoost Drenthe) worden samengevoegd tot een grote concessie. Buiten deze concessie vallen de bestaande lijn 315 (als lijn aanbesteed); de lijnen 314 (Drachten-Groningen), 305 (Emmen-Groningen) en 327 (Hoogeveen-Emmen); en het collectief vraagafhankelijk vervoer/servicevervoer. Dat laatste wordt dus in 6 kleine concessies aanbesteed. Ook de andere QLiners worden als lijnen aanbesteed.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
305 als losse lijn kan ik me voorstellen, maar hoe zit dat met 300 (ook Groningen - Emmen, alleen wat meer stops...)?
Verder vind ik 314 en 327 wel hele kleine concessies, bovendien is 327 in feite een sneldienst van 27, die samen om het half uur rijden...
Daarnaast hoop ik dat ze goede eisen stellen over onderlinge samenwerking/communicatie anders wordt het voor de reizigers wel héél verwarrend
Verder vind ik 314 en 327 wel hele kleine concessies, bovendien is 327 in feite een sneldienst van 27, die samen om het half uur rijden...
Daarnaast hoop ik dat ze goede eisen stellen over onderlinge samenwerking/communicatie anders wordt het voor de reizigers wel héél verwarrend
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Volgens mij was het de bedoeling dat de Q-liners (m.u.v. een aantal) als 1 pakket worden aanbesteed, dat begrijp ik tenminste uit dit document.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Die 3 Qliners die ik noemde worden als 1 pakket aanbesteed, zo begreep ik het uit dat document. De andere Qliners vallen gewoon onder GGD.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Heeft het 92920v-onderzoek wat ik afgelopen jaar heb gedaan bij een niet nader te noemen adviesbureau nog zin gehad ook =) Al was het al wel bekend dat dit hoge ogen zou gooien bij de OV minded people in GGD
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Dat haal ik er inderdaad ook uit.Wubbo schreef:Die 3 Qliners die ik noemde worden als 1 pakket aanbesteed, zo begreep ik het uit dat document. De andere Qliners vallen gewoon onder GGD.
Zou wel leuk zijn als Arriva de GD-concessie binnenhaalt en Qbuzz de HOV-concessie.
Overigens zijn de lijnen nog niet aangepast aan de huidige situatie, want lijn 304 staat nog niet bij de Qliners, terwijl lijn 100 nog steeds bij de streeklijnen staat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Nog veel leuker zou het zijn als Qbuzz ze allebei wint
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Waarom zijn QLiner en normaal steekvervoer eigenlijk in twee verschillende concessies geplaats? Ik zie er eigenlijk geen voordelen van in.
Dit artikel gaat trouwens toch helemaal niet over Qliners/normaal streekvervoer? Het gaat toch over busjes voor (bijzonder) onderwijs, schoolzwemmen en taxibusjes voor ouderen en gehandicapten?
Dit artikel gaat trouwens toch helemaal niet over Qliners/normaal streekvervoer? Het gaat toch over busjes voor (bijzonder) onderwijs, schoolzwemmen en taxibusjes voor ouderen en gehandicapten?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Ik snap eigenlijk ook niet goed waarom juist die drie Qlioners apart worden aanbesteed. :?
@JeePee: als Qbuzz beide concessies wint, kan lijn 100 (t/m 14 december Heerenveen-Groningen) misschien in ere worden hersteld.
@JeePee: als Qbuzz beide concessies wint, kan lijn 100 (t/m 14 december Heerenveen-Groningen) misschien in ere worden hersteld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Het is ondertussen even geleden dat ik het document gelezen heb, dus het moet van ver komen, maar toch: als ik het goed onthouden heb is het idee van het apart aanbieden van de treinaanvullende Qliners dat deze een hoge kostendekkingsgraad hebben en gebruikt kunnen worden voor verdere experimenten om met speciale aanbiedingen meer reizigers te trekken. Door ze apart aan te besteden krijgen ze ook van de vervoerder aparte aandacht.
Ontstaat natuurlijk wel het probleem van de aansluitingen met de andere vervoerders (NS en degene die GGD wint), en de bekende inflexibiliteit van kleine concessies.
Ontstaat natuurlijk wel het probleem van de aansluitingen met de andere vervoerders (NS en degene die GGD wint), en de bekende inflexibiliteit van kleine concessies.
Drie biedingen op busvervoer Groningen Drenthe
Drie biedingen op busvervoer Groningen Drenthe
GRONINGEN - Arriva, Connexxion en nieuwkomer Qbuzz hopen het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in handen te krijgen. (...) Het OV-bureau besteedt drie snelbusdiensten (Groningen – Emmen, Emmen-Hoogeveen en Groningen – Drachten) apart aan. Voor die opdracht heeft zich een opmerkelijke kandidaat aangediend: touringcarbedrijf Lanting Reizen uit Klazienaveen.
Lees verder
GRONINGEN - Arriva, Connexxion en nieuwkomer Qbuzz hopen het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in handen te krijgen. (...) Het OV-bureau besteedt drie snelbusdiensten (Groningen – Emmen, Emmen-Hoogeveen en Groningen – Drachten) apart aan. Voor die opdracht heeft zich een opmerkelijke kandidaat aangediend: touringcarbedrijf Lanting Reizen uit Klazienaveen.
Lees verder
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Ik ben benieuwd. Dit is wel een flinke concessie, dus apart dat Veolia niet heeft ingeschreven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Ben ik gek, of is 't artikel slecht geschreven?
En laterArriva, Connexxion en nieuwkomer Qbuzz hopen het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in handen te krijgen.
Er staat een Qbuzz plaatje bij, dus ik neem aan dat Qbuzz ook een offerte heeft ingediend? Waarom staan ze dan niet de 2e x genoemd? Btje verwarrend helemaal omdat Connexxion en Arriva het nu in handen hebbenVoor die opdracht heeft zich een opmerkelijke kandidaat aangediend: touringcarbedrijf Lanting Reizen uit Klazienaveen. Dat concurreert in deze aanbesteding met Arriva en Connexxion.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Als je het goed had gequote had je gezien wat het verschil is Er zijn namelijk twee concessies:
enCookie-O-Fiel schreef:Arriva, Connexxion en nieuwkomer Qbuzz hopen het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe in handen te krijgen.
;)Cookie-O-Fiel schreef:Het OV-bureau besteedt drie snelbusdiensten (Groningen – Emmen, Emmen-Hoogeveen en Groningen – Drachten) apart aan. Voor die opdracht heeft zich een opmerkelijke kandidaat aangediend: touringcarbedrijf Lanting Reizen uit Klazienaveen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Ah sorry, m'n slaapkop weer ;) Nu snap ik 'm: heel geweldig geschreven is het nog steeds niet vind k ;)
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 11 mar 2009, 11:28
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Qbuzz heeft niet ingeschreven op de HOV concessie.
DE GGD concessie wordt bevochten door Qbuzz, Connexxion en Arriva.
De HOV concessie door Connexxion, Arriva en Lantinga Reizen ( dus niet door Qbuzz)
DE GGD concessie wordt bevochten door Qbuzz, Connexxion en Arriva.
De HOV concessie door Connexxion, Arriva en Lantinga Reizen ( dus niet door Qbuzz)
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Waarom zou Qbuzz niet hebben meegedaan?
Wanneer wordt de uitslag verwacht?
Wanneer wordt de uitslag verwacht?
Het is een spectrum.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
In de loop van volgende maand wordt de uitslag bekend, als ik het artikel mag geloven.
Beide concessies bij dezelfde vervoerder is voor de reiziger waarschijnlijk wel het overzichtelijkst, dus ik gok op 2x Arriva.
Maar de combinatie Qbuzz + Lantinga Reizen zou wel het leukste zijn.
Beide concessies bij dezelfde vervoerder is voor de reiziger waarschijnlijk wel het overzichtelijkst, dus ik gok op 2x Arriva.
Maar de combinatie Qbuzz + Lantinga Reizen zou wel het leukste zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Maar het apart aanbesteden laat zien dat de concessieverlener dus juist niet per se dezelfde aanbieder hoeft. En voor zo'n kleine concessie zou een touringcarbedrijf wel eens goede kaarten kunnen hebben.meltrain schreef:In de loop van volgende maand wordt de uitslag bekend, als ik het artikel mag geloven.
Beide concessies bij dezelfde vervoerder is voor de reiziger waarschijnlijk wel het overzichtelijkst, dus ik gok op 2x Arriva.
Maar de combinatie Qbuzz + Lantinga Reizen zou wel het leukste zijn.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Het is nog niet bekend aan welke vervoerder deze concessies gegund gaan worden. Naar verluidt is de bekendmaking niet deze week... Ik ben benieuwd naar de redenen van deze uitsteldrang.
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Wat ik zoal gehoord heb is dat het minstens 7 april wordt, maar dat de kans ook niet gering is dat het niet voor week 16 of zelfs week 17 bekend wordt....
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Een reden is niet gegeven. Roddels zijn er uiteraard wel in overvloed :)Chauf21 schreef:ben benieuwd naar de redenen van deze uitsteldrang.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Besluit concessies OV uitgesteld
Besluit concessies OV uitgesteld
Geplaatst op: dinsdag 31 maart 2009 om 21:08
Laatst bijgewerkt: dinsdag 31 maart 2009 om 21:08
GRONINGEN - Het OV-bureau heeft de beslissing rond de concessies voor het busvervoer in Groningen en Drenthe weer uitgesteld. Het OV-bureau vindt de keuze moeilijk.
Lees verder
Naar het schijnt heeft Arriva het goedkoopste bod gedaan maar is het bod van Qbuzz en Connexxion kwalitatief beter. Ben benieuwd of het OVBGD voor kwaliteit of prijs gaat...
Geplaatst op: dinsdag 31 maart 2009 om 21:08
Laatst bijgewerkt: dinsdag 31 maart 2009 om 21:08
GRONINGEN - Het OV-bureau heeft de beslissing rond de concessies voor het busvervoer in Groningen en Drenthe weer uitgesteld. Het OV-bureau vindt de keuze moeilijk.
Lees verder
Naar het schijnt heeft Arriva het goedkoopste bod gedaan maar is het bod van Qbuzz en Connexxion kwalitatief beter. Ben benieuwd of het OVBGD voor kwaliteit of prijs gaat...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Meer bussen op platteland bij aanbesteding GGD-gebied
Kun je achteraf nog beslissen op welke criteria je gunt dan? Dat klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten