Oranjedienstregeling

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Oranjedienstregeling

Bericht door iljitsch »

De NS voert vrijdagavond en zaterdag een afwijkende dienstregeling uit.

Ik had net het plan opgevat om morgen een dagje vrij te nemen en met de fiets mee naar Texel te gaan, maar als de oranjeklanten morgenavond de treinen al onveilig gaan maken is dat misschien toch niet zo'n goed idee...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Hainje »

Ok, maar wat wil je nu bereiken met dit topic? :P
Die afwijkende dienstregeling had je al wel eerder kunnen bedenken natuurlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Suus »

Er is al sinds jaar en dag een aangepaste oranjedienstregeling. In het begin vooral gefocust op Amsterdam, in recentere jaren zijn er ook veel aanpassingen gedaan rondom Eindhoven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door iljitsch »

Iemand enig idee waarom het vrijdagavond al ingaat? Vroeger hadden we in Den Haag de koninginnenach, maar zelfs als die onder een andere naam nog bestaat geloof ik niet dat dit nu een gewijzigde dienstregeling noodzakelijk maakt, en voor de rest breekt de pleuris toch pas zaterdag uit?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Thom91 »

Het is in ieder geval niet zo'n waanzin als vorig jaar. Zo te zien wel veel hetzelfde als standaard za/zo nacht.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Hainje »

De afgelopen weken heb ik anders genoeg aankondigingen voor feesten en evenementen tijdens Koningsnacht gezien op reclamezuilen. Het hele circus is gewoon een paar dagen naar voren geschoven en voorzien van een andere naam, maar verder blijft alles gewoon hetzelfde.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Iemand enig idee waarom het vrijdagavond al ingaat? Vroeger hadden we in Den Haag de koninginnenach, maar zelfs als die onder een andere naam nog bestaat geloof ik niet dat dit nu een gewijzigde dienstregeling noodzakelijk maakt, en voor de rest breekt de pleuris toch pas zaterdag uit?
Er wordt op sommige verbindingen langer doorgereden. In het verleden reden er bijvoorbeeld extra sprinters van en naar Den Haag Centraal in de nacht voorafgaande aan Koninginnedag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door deadlock »

In lekemanstermen: Vanwege de Nâch.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Anne »

iljitsch schreef:Vroeger hadden we in Den Haag de koninginnenach, maar zelfs als die onder een andere naam nog bestaat geloof ik niet dat dit nu een gewijzigde dienstregeling noodzakelijk maakt,
Ook dit jaar weer het LIFE I LIVE festival.
Dit is gewoon (voor 4e jaar) de voorzetting van de KoninginneNach. De nieuwe organisator mocht niet meer de oude naam gebruiken.

Voor aanvoer zullen wel weer langere treinen rijden en de afvoer gaat tot ca. 4 uur in half uur dienst.

Nachtbuzz rijdt veel frequenter.
Nachtbuzz
In de nacht rijden Nachtbuzz 1, 2, 3, 4, 5 en 6 met een aangepaste route en met extra bussen vanaf het busplatform Centraal Station. HTMNachtbuzzen rijden tussen 00:30 en 03:00 uur elke 10 minuten en tussen 03:00 en 05:00 uur elke 20 minuten.
Dit jaar geen nachtvervoer op RR3/4 naar Zoetermeer. Hiervoor nu de N6.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door huibe »

NS schreef:Intercity direct
In verband met de viering van Koningsdag is de dienstregeling van Intercity direct aangepast. Intercity direct rijdt niet tussen Amsterdam Centraal en Schiphol. Tussen Schiphol, Rotterdam Centraal en Breda rijdt Intercity direct eenmaal per uur. Intercity direct is tussen Schiphol en Rotterdam Centraal Toeslagvrij.
Lekker handig om een trein eruit te halen tussen Rotterdam en Breda, als daar een (538-)feestje is voor 40.000 personen (538). De gemeente verwacht slechts 120.000 bezoekers aan het centrum.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Suus »

Je kan niet omlopen met een locomotief op Schiphol dus moet de IC Direct rijden met een locomotief voor en achter. Als gevolg daarvan zijn er minder locomotieven beschikbaar voor de dienst en gaat de frequentie daarvan omlaag.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door VIRM »

Vorig jaar had je inderdaad tot diep in de nacht een waanzinnige dienstregeling. Nu houdt alles gewoon op met de laatste trein. Terwijl er best wel wat vraag zou zijn in de twee nachten om extra nachttreinen lijkt mij...
Beul van de blindegeleidelijn
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door MdJ »

Bee schreef:Je kan niet omlopen met een locomotief op Schiphol dus moet de IC Direct rijden met een locomotief voor en achter. Als gevolg daarvan zijn er minder locomotieven beschikbaar voor de dienst en gaat de frequentie daarvan omlaag.
Ik verwacht niet dat ze gaan keren op Schiphol met de ICd. Verwacht eerder dat ICd naar de Zaanstraat gaat, of via de zuidtak naar de Wgm om daaar te keren.
Bij twijfel: gebruik beton.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door huibe »

Ik zie nu wel dat de sprinter Breda - Den Haag de hele dag rijdt (met een afwijkende vertrektijd; 2 minuten na de IC) en vanaf 1900 ieder kwartier een IC naar Eindhoven.

Maar dat kan je alleen halen uit bestudering van de reisplanner en heb ik nog niet gezien als los bericht. Goede communicatie.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Frans F »

Er zijn meer extra's bijv:
Kwartierdienst Arnhem-Zevenaar een groot deel van de dag
Extra sprinters Den Bosch-Nijmegen in de avond
Kwartierdienst IC Utrecht-Eindhoven de hele avond
Kwartierdienst IC/sprinter Maastricht-Eindhoven de hele dag
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Justin »

MdJ schreef:
Bee schreef:Je kan niet omlopen met een locomotief op Schiphol dus moet de IC Direct rijden met een locomotief voor en achter. Als gevolg daarvan zijn er minder locomotieven beschikbaar voor de dienst en gaat de frequentie daarvan omlaag.
Ik verwacht niet dat ze gaan keren op Schiphol met de ICd. Verwacht eerder dat ICd naar de Zaanstraat gaat, of via de zuidtak naar de Wgm om daaar te keren.
Had eerder verwacht dat dat ding dan tot Duivendrecht zou gaan rijden. Bedoel, dat deden ze in het verleden ook wel eens (Dvd-Asdz-Shl-Rtd-Bd v.v.)...

Overigens, waarom is Amsterdam RAI zaterdags gesloten? Werkzaamheden?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door marlies »

Nee, vorig jaar was Rai ook dicht met koning(inne)dag en volgens mij het jaar daarvoor ook al. Weet de achterliggende gedachte niet, maar ze willen mensen perse via Zuid laten reizen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door webguy »

Heeft met loopstromen te maken - anders krijg je twee grote stromen die aankomen/vertrekken.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door huibf »

Frans F schreef:Er zijn meer extra's bijv:
Kwartierdienst Arnhem-Zevenaar een groot deel van de dag
Extra sprinters Den Bosch-Nijmegen in de avond
Kwartierdienst IC Utrecht-Eindhoven de hele avond
Kwartierdienst IC/sprinter Maastricht-Eindhoven de hele dag
Op zaterdag, hele dag.
IC Breda<->Eindhoven elke 10 minuten
Sprinter Venlo<->Deurne elke 15 minuten (laatste trein om 00.45) (IC vervalt)
hauptbahnhof
Berichten: 3923
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door hauptbahnhof »

De sluiting van Rai heeft te maken met de verbouwing van het station waar er maar 1 uitgang is die door metro en treinreizigers moet worden gedeeld. Op zich geen probleem, maar wel als er bij de RAI een festival is.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Frans F »

Speelt dat probleem van die ene uitgang dan niet bij bijv. de Huishoudbeurs?
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door VIRM »

Kennelijk niet genoeg om de boel daar af te sluiten. Sterker nog: NS laat tijdens de Huishoudbeurs extra IC's op RAI stoppen. En wellicht speelt het ook een rol dat de Huishoudbeurs ook plaatsvindt tijdens normale werkdagen, waardoor je anders met een eventuele sluiting forenzen heel erg in de weg gaat zitten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Gekko123 »

Ik denk dat ze heus wel zo slim zijn om ten tijde van de Huishoudbeurs niet aan het werk te zijn aan station Rai. Zoals door hauptbahnhof al aangegeven is daar momenteel maar 1 uitgang beschikbaar vanwege verbouwingen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Oranjedienstregeling

Bericht door Daantje »

Koninginnedag/Koningsdag trekt ook wel iets meer bezoekers dan de Huishoudbeurs lijkt me?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten