mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's]

Bericht door mb90 »

Doordat er vanmiddag een werkje uitviel kon ik eerder weg van mijn werk en had ik mooi wat tijd om eens foto's te maken van de (school)lijnen bij het Zeeuwse Bruinisse en dan vooral de bussen van Van Oeveren. Het plan stond er vorige week ook al, maar toen ging het niet door doordat de Haringvlietbrug er geen zin meer in had. Vanmiddag stond de brug wel weer open en was het druk op de weg, maar ik was nu wel ruim voor het einde van de spits in 'Bru', zoals het hier genoemd wordt.

Om iets over half 4 kwam de Van Oeveren 78 aan als lijn 629 vanuit Goes om daarna als lijn 631 naar Middelharnis te gaan:
Afbeelding

Gevolgd door de gelede versie van deze bus, de enige die er rond rijdt bij Van Oeveren, de 91 en deze reed op lijn 631 vanuit Middelharnis naar Zierikzee:
Afbeelding

Connexxion rijdt hier ook nog een aantal ritten zelf en wel op lijn 133 naar Oude-Tonge met deze Lion's City 8873:
Afbeelding

De enige overgebleven Interliner van Nederland rijdt hier nog rond, de 395. Hier die Van Oeveren 75 die na een rit op lijn 631 vanuit Zierikzee verder gaat naar het Rotterdamse Zuidplein:
Afbeelding

Ik hoopte hier een oudje van Van Oeveren tegen te komen en dat gebeurde bij deze foto ook. De Van Oeveren 58 (een O405G, die op OVZoeker als een O408, de Van Oeveren 63, vandaag te zien was) komt hier aangereden als lijn 629 vanuit Goes:
Afbeelding

Voor wat variatie in de locatie ging ik naar de andere kant van de sluizen bij Bruinisse en kwam ik op de Grevelingendam uit. Hier komt de Van Oeveren 77 aangereden als lijn 395 naar Zierikzee:
Afbeelding

Gevolgd door opnieuw de 78 die vanuit Middelharnis weer terugkomt als lijn 631 naar Zierikzee:
Afbeelding

En de Van Oeveren 76 van de andere kant op lijn 395 naar Rotterdam:
Afbeelding

Met daar weer 5 minuten achter, in plaats van 10 ervoor, een opvallende verschijning op lijn 395. De Van Oeveren 67 die de plaats innam van de hier normaal rijdende Setra (de Van Oeveren 89):
Afbeelding

Inmiddels begon de lucht steeds meer te betrekken en begon het ook al te rommelen. Er waren flinke buien in aantocht:
Afbeelding

Gelukkig bleven deze nog even uit (er kwam zelfs een flauw zonnetje) toen de Van Oeveren 58 weer langs kwam, maar nu als lijn 631 naar Zierikzee:
Afbeelding

Na nog een foto van deze dreigende lucht boven Bruinisse:
Afbeelding

Kwam de Van Oeveren 82 langs als lijn 395 naar Zierikzee, de enige bus die nog ontbrak van alle bussen die vandaag op deze lijn reden:
Afbeelding

Daarna kwam de onweer mij te dichtbij om veilig en later ook droog te blijven staan op deze plek. Na wat eten ging ik daarna in nagenoeg droge condities (een uur later stond er hagel op die wegen) weer terug naar Rotterdam.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Ronald »

Grappig, door die wieldoppen ziet een gewone Connexxion-bus er ineens veel sjieker uit :-)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8678
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Milco »

Leuke foto's en natuurlijk die O405G is leuk. 8-) Volgens mij nog de enige die hier in Nederland rijdt toch? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12827
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Hainje »

Wel op lijndienst lijkt mij. Sabeh Tours uit Berkel-Enschot heeft er dacht ik nog (paar) in haar wagenpark. Geïmporteerd uit Duitsland.
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Fles »

jaaaaa standaardbussen op een dijkje. MEER!! :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk hoor. :)
Maar ik wil wel kwijt dat ik niks snap van de dienstregelingen van die scholierenlijnen. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door microshit »

Oh dat is nog redelijk simpel: ze vertrekken bij de scholen op de momenten dat de meeste scholieren uit zijn :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #72: Een namiddagje in Bruinisse [13 foto's

Bericht door Meltrain »

Ik bedoel vooral dat ze (in de middagspits) in beide richtingen rijden, in plaats van in één richting zoals bij de meeste scholierenlijnen. Maar dan wordt er in de tegenspits wel weer anders gereden dan in de spitsrichting.
Nou ja, het zal wel met efficiënte omlopen te maken hebben, net zoals ritten op lijn 631 naar Bruinisse, die dan verder gaan als 395 naar Rotterdam. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten