Bjarte schreef:Eens, maar dat betekent wel dat heel Oosterhaar straks alleen nog lijn 54 heeft, die alleen sporadisch nog rijdt. Overigens is lijn 54 destijds verlegd over Rijksstraatweg op verzoek van het Zernike College. Aangezien het Zernike volgend jaar zomervakantie verkast naar de Kerklaan, tegenover de Hortus, lijkt het me logisch als lijn 54 in de toekomst weer via Oosterhaar gaat rijden en dan over de Kerklaan naar Groningen? Nadeel is dat het centrum van Haren niet meer wordt aangedaan, waardoor Onnen haar verbinding kwijt raakt. Ik ben sowieso benieuwd hoe het OV-bureau de verhuizing van het Zernike gaat aanpakken. Vanuit halte Botanicuslaan is het op zich niet heel ver lopen naar Kerklaan.
Ik werk langs de route van lijn 254 en het is echt een schande dat dat ding niet na een jaar weer weggehaald is. Men heeft het nog geprobeerd met het rondje in één richting, twee keer per uur en extra bushaltes maar het helpt allemaal niets. Gewoon mislukt.
Lijn 54 is destijds inderdaad omgelegd, wat ik een bijzonder verhaal vind omdat men al langs dezelfde route reed bij de Westerse Drift en de onderbouw aan het Rummerinkhof juist slechter per OV bereikbaar is geworden door die ingreep. Enige die er iets aan hebben zijn leerlingen uit Zuidlaren, Noordlaren, Onnen enz.
Ik zie wel een oplossing in een nieuwe lijn 53 (he waar kennen we dat nummer toch van) via de route Rijksstraatweg - Dilgtweg - Kerklaan - Raadhuisplein - Hertenlaan - Middelhorsterweg - Station Haren - Oosterhaar en weer terug (Oosterhaar in enkele richting rijden, via de Mellenssteeg). Wat ook zou kunnen is scholierenlijn 602 nieuw leven in blazen: HS - Vondellaan (Groningen) - Hora Siccamasingel - Hereweg - Rijksstraatweg - Kerklaan - Vondellaan (Haren) - Meerweg - Eelde Terra College. Maar dan heb je wel geledes nodig.