40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Suus »

40.000 euro schade in trein door Ajax-fans
Ajax-hooligans hebben zondag voor 40.000 euro vernielingen aangericht in een trein van Almelo naar Amsterdam. Dat meldde de NS maandag nadat de schade was opgenomen.

Door de nodige reparaties zijn negen dubbeldekstreinstellen de komende dagen bovendien niet inzetbaar. Het gaat om pakweg 700 zitplaatsen.

Volgens een woordvoerder van het spoorbedrijf hebben de vandalen zich uitgeleefd op zo'n beetje alles wat in de trein kon worden vernield. Onder meer ramen zijn kapot, brandblussers leeggespoten of verdwenen en prullenbakken beschadigd.

Kijk op Telegraaf.nl om te lezen wat er met 30 fans is gebeurd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door zone2000 »

laat dit uitschot maar flink bloeden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Meltrain »

9 treinstellen? Of 9 bakken?
Verder is het natuurlijk triest dat dit gebeurd is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Ardan »

Diep triest inderdaad.
Maare een trein van Aml naar Asd en de mongolen werden er in Ut uitgehaald? Dat snap ik niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Suus »

Er waren gisteren relschoppers met een normale trein onderweg van Almelo naar Amsterdam maar de trein moest helaas al in Deventer aan de kant wegens vernielingen. De relschoppers zijn daarna in Deventer in de eerstvolgende trein richting het westen gezet en die kwam blijkbaar in Utrecht uit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Zonnig »

Denk dat ze de rekening in eerste instantie bij de betreffende supporters neer moeten leggen en als die niet getraceerd kunnen worden (of willen worden) dan de schadenota bij AJAX neer moeten leggen.

Niet betalen is geen vervoer meer voor AJAX supporters naar uitwedstrijden van AJAX.

Nb dit is eigenlijk club-onafhankelijk.

De maatschappij mag niet voor deze schade opdraaien.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Obus »

Rellûh! Rellûh! Rellûh!
:6 :6 :6
De mortuis nil nisi bene
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Marc »

Nou, toch maar wat veewagens huren voor het vervoer van supporters? Van mensen of reizigers kan ik hier niet meer spreken...
Ik was er al lang klaar mee geweest. Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd bij zo'n stel hooligans. Mijn mening zou zijn: NS zet geen treinen meer in voor voetbalwedstrijden, bekijk maar hoe je de reizigers in de andere stad krijgt. En voor uitwedstrijden altijd een buscombi zodat "voetbalfans" verplicht zijn om met de bus mee te reizen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door isadora »

Niets aan doen, het is gewoon zoals het is. We hebben het al jaren geleden opgegeven.
We zijn het er met zijn allen over eens, dat een potje voetbal een paar centen mag kosten.
Schade aan treinen, openbare bezittingen, en de kosten van een leger politie kunnen allemaal niet verhaald worden.
En dus graaien we de tekorten gewoon bijeen uit de schatkist.

Want voetbal is heilig.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Z2N »

Voortaan gewoon DDM-1-stammen in de voetbaltreinen inzetten, dan heb je de volgende dag geen problemen meer met de hoeveelheid beschikbaar materieel. Het is dan aan de voetbalclubs om ervoor te zorgen dat het materieel voldoende rijvaardig is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door VIRM »

Dus Ajax-fans slopen een trein, die in Deventer wordt opgeheven, zodat ze daar op een volgende trein kunnen overstappen? Logisch ja...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Suus »

In Deventer moest de ME eraan te pas komen om supporters van de lokale voetbalclub uit het station te houden, daar blijven was ook geen oplossing: http://destentor.nl/regio/deventer/me-v ... -1.4335239
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door isadora »

En het gajes liet het niet alleen bij het slopen van treinen:
http://nos.nl/artikel/641358-ajacieden- ... etros.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door fred1954 »

isadora schreef:En het gajes liet het niet alleen bij het slopen van treinen:
http://nos.nl/artikel/641358-ajacieden- ... etros.html
Staat al bij het GVB-draadje :)
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door huibf »

Gewoon beginnen met bijvoorbeeld 9 punten in mindering volgend seizoen.
Of 1 jaar zonder eigen publiek, zowel uit als thuis.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door isadora »

fred1954 schreef:...

Staat al bij het GVB-draadje :)
Had ik niet gezien, mijn excuses. :oops:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door isadora »

huibf schreef:Gewoon beginnen met bijvoorbeeld 9 punten in mindering volgend seizoen.
Of 1 jaar zonder eigen publiek, zowel uit als thuis.
Tja, heb door de jaren allemaal schitterende suggesties voorbij zien komen.
Maar echt doorpakken is er gewoonweg niet bij, kan klaarblijkelijk niet, of hebben we niet de ballen voor, om maar in het jargon te blijven.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Karl »

Opzich is nu een mooi moment om er iets aan te doen. De gemeenteraadsverkiezingen zijn net geweest, dus je hoeft daar niet bang voor te zijn.
Het is een spectrum.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Gekko123 »

Ik vrees alleen dat er niet zo snel iets zal veranderen, zeker niet nu de verkiezingen voor het Europees Parlement eraan komen. Politieke partijen, en dan met name de landelijke die ook in Europa opereren, gaan dan op elk niveau proberen zieltjes te winnen :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Hainje »

Alsof de echte hardcore hooligans er dan ook maar aan denken om te gaan stemmen,. Voor hen blijven het toch de Hoge Heren in Den Haag en Brussel die toch doen waar ze zelf zin in hebben. Juist de slachtoffers van deze hooligans gaan wel stemmen (of anders gezegd, houden zich toch wel iets meer bezig met de politiek) en juist daar vallen m.i. de zieltjes te winnen. Als die politici nu hun kloten tonen (bij voorkeur spreekwoordelijk) dan heb je best kans dat dit zomaar een hoop extra stemmen op gaat leveren.
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Vinny »

Hooligans horen achter de tralies thuis, niet in een voetbalstadion. De club straffen is echt geen oplossing, dat is het zelfde als alle Marokkanen naar Marokko sturen omdat er wat straattuig met betreffend paspoort de voorsteden van Amsterdam e.a. onveilig maakt. Maar dat zeggen is wel ineens extreem rechts ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door Hainje »

Ja Vinny, dat is wel heel erg rechts van je. Dat mag wel wat minder!
🍉
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door microshit »

Wat nou als iedere club nou een treinstel adopteert (of zelfs leaset) en dan zelf opdraait voor onderhoud/reparatie ervan? Komen de kosten ervan in elk geval altijd bij de daders terecht, en hoeft het niet uit de portemonnee van de gebruikelijke treinreiziger te komen.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door MLouter »

Ik vind het raarste dan nog dat ze doodleuk de volgende trein mogen pakken, ik zou toch echt als NS zeggen "Later, jullie gaan maar lopen naar huis".
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Bericht door isadora »

MLouter schreef:Ik vind het raarste dan nog dat ze doodleuk de volgende trein mogen pakken, ik zou toch echt als NS zeggen "Later, jullie gaan maar lopen naar huis".
Moet je eens kijken, wat ze dan allemaal gaan slopen.
Het zijn totaal ongeleide projectielen, die overigens 's maandags goeddeels weer in hun driedelig pak op kantoor zitten.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: steveng en 99 gasten