RIP Deadlock

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Mis je hem al?

Ja
14
35%
Nee
26
65%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

RIP Deadlock

Bericht door Thom91 »

Ik ga je missen man!

Nb. Niet dood, wel verbannen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RIP Deadlock

Bericht door Hainje »

Naar het schijnt heeft hij wel vaker een ban gehad, ik ga er vanuit dat dit ook voor een x termijn is?
🍉
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RIP Deadlock

Bericht door Klaasje »

Nee, een permban.

Maar wat mij heel erg steekt is dat er in feite alleen aan symptoombestrijding is gedaan. Er is overduidelijk sprake van een aantal forumgebruikers die geen moeite doen om onderbouwde standpunten te overwegen en om daar beargumenteerd te reageren. Dat heeft een sterk negatieve invloed op de totale sfeer van het forum en dat creëert ruimte om boos te worden of om te trollen in plaats van een nuttige discussie te voeren. En in plaats van dat duidelijk is dat de forumgebruikers waar ik het net over had worden aangesproken op hun gedrag lijkt er voor een veel gemakkelijker "oplossing" gekozen te worden die helemaal geen oplossing van het onderliggende probleem is.

Ik heb met veel plezier meegediscussieerd op dit forum maar op een bepaald moment wordt het punt bereikt dat dat niet meer leuk is omdat een paar mensen in de repeatstand aanwijsbaar onjuiste informatie blijven herhalen zelf op plekken waar dat off-topic is. Dan hebben argumenten geen zin meer, discussiëren ook niet. Laat staan dat anderen of ik er dan iets van oppikken.

Ik stuur geen PB maar plaats het open en bloot op het forum omdat ik van mening ben omdat dit een kwestie is die zowel de forumleden als het beheer aangaat.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: RIP Deadlock

Bericht door FLJ »

Ik trek mijn eerdere reactie in, mijn stem blijft wel staan. Ik vind het bij nader inzien toch wel erg gek dat hier een poll over geopend moet worden. Dat is nu mijn standpunt.
Laatst gewijzigd door FLJ op di 29 apr 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: RIP Deadlock

Bericht door Dagren »

Klaasje schreef:Nee, een permban.

Maar wat mij heel erg steekt is dat er in feite alleen aan symptoombestrijding is gedaan. Er is overduidelijk sprake van een aantal forumgebruikers die geen moeite doen om onderbouwde standpunten te overwegen en om daar beargumenteerd te reageren. Dat heeft een sterk negatieve invloed op de totale sfeer van het forum en dat creëert ruimte om boos te worden of om te trollen in plaats van een nuttige discussie te voeren. En in plaats van dat duidelijk is dat de forumgebruikers waar ik het net over had worden aangesproken op hun gedrag lijkt er voor een veel gemakkelijker "oplossing" gekozen te worden die helemaal geen oplossing van het onderliggende probleem is.

Ik heb met veel plezier meegediscussieerd op dit forum maar op een bepaald moment wordt het punt bereikt dat dat niet meer leuk is omdat een paar mensen in de repeatstand aanwijsbaar onjuiste informatie blijven herhalen zelf op plekken waar dat off-topic is. Dan hebben argumenten geen zin meer, discussiëren ook niet. Laat staan dat anderen of ik er dan iets van oppikken.

Ik stuur geen PB maar plaats het open en bloot op het forum omdat ik van mening ben omdat dit een kwestie is die zowel de forumleden als het beheer aangaat.
Maar als misdragingen van gebruikers symptomen zijn, wat is dan het onderliggende probleem volgens jou?
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: RIP Deadlock

Bericht door hauptbahnhof »

Ik mis hem ook niet.
Hij heeft een bepaalde intimiderende manier van discussie voeren (vooral op de man af) waardoor het uiteindelijk geen discussie is. "Ik weet het beter en alles wat jij zegt is lulkoek". En hij is echt niet de enige (wel een van de ergsten).
En dat hij kennis van zaken heeft zal best maar als ik bijv naar Klaasje kijk, die kan een discussie voeren, met goed onderbouwde argumenten zonder persoonlijk te worden en ook van hem heb ik het gevoel dat hij veel kennis van zaken heeft. Twee verschillende manieren van aanpakken.

Ook het constant openen van nieuwe topics over bepaalde dingen waar hij het niet mee eens is met het beheer (vooral om uit te dagen) vind ik nergens voor nodig en dat soort dingen interesseren me ook totaal niet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RIP Deadlock

Bericht door Klaasje »

Dagren schreef: Maar als misdragingen van gebruikers symptomen zijn, wat is dan het onderliggende probleem volgens jou?
Deadlock reageerde voornamelijk op een onaangename manier naar gebruikers die zelf ook op een onaangename manier deelnemen aan discussies. Op die manier stapelt het negativisme zich behoorlijk op. Dat klopt. Maar als je Deadlock dan weghaalt, blijft die onaangename manier van discussiëren die gebaseerd is op het eigen gelijk in plaats van beargumentatie. Dan haak ik vanwege een negatieve sfeer af omdat ik geen zin heb complete epistels te schrijven als die toch worden genegeerd. Zolang de gebruikers die stelselmatig argumenten en feiten negeren mee blijven discussiëren op basis van hun eigen gelijk blijft er een negatieve sfeer en vliegt er vanzelf weer een andere gebruiker uit de bocht. Daar bovenop vraag ik mij af of Deadlock zich zo zou hebben gedragen als hij zich heeft gedragen op het moment dat er wel door een ieder inhoudelijk gediscussieerd is. Dat praat het gedrag van Deadlock niet goed maar dat is naar mijn mening wel de essentie van wat er mis gaat op het forum momenteel.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: RIP Deadlock

Bericht door Jef400 »

Misschien een domme vraag, maar wanneer is de onrust op dit forum begonnen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: RIP Deadlock

Bericht door Dagren »

Klaasje schreef:
Dagren schreef: Maar als misdragingen van gebruikers symptomen zijn, wat is dan het onderliggende probleem volgens jou?
Deadlock reageerde voornamelijk op een onaangename manier naar gebruikers die zelf ook op een onaangename manier deelnemen aan discussies. Op die manier stapelt het negativisme zich behoorlijk op. Dat klopt. Maar als je Deadlock dan weghaalt, blijft die onaangename manier van discussiëren die gebaseerd is op het eigen gelijk in plaats van beargumentatie. Dan haak ik vanwege een negatieve sfeer af omdat ik geen zin heb complete epistels te schrijven als die toch worden genegeerd. Zolang de gebruikers die stelselmatig argumenten en feiten negeren mee blijven discussiëren op basis van hun eigen gelijk blijft er een negatieve sfeer en vliegt er vanzelf weer een andere gebruiker uit de bocht. Daar bovenop vraag ik mij af of Deadlock zich zo zou hebben gedragen als hij zich heeft gedragen op het moment dat er wel door een ieder inhoudelijk gediscussieerd is. Dat praat het gedrag van Deadlock niet goed maar dat is naar mijn mening wel de essentie van wat er mis gaat op het forum momenteel.
Hmm, ik denk dan toch dat de gebruikers en het gedrag niet de symptomen zijn, maar de problemen.

Ik moet overigens wel eerlijk toegeven dat ik zelf soms ook iets te hard op een discussie in ga, al was dit volgens mij wel altijd in discussies waar deadlock aan deelnam.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RIP Deadlock

Bericht door Klaasje »

JeffreyMeijer schreef:Misschien een domme vraag, maar wanneer is de onrust op dit forum begonnen?
De laatste golf onrust is er sinds we met z'n allen moeten concluderen dat er nog 30 jaar plan v rondrijdt terwijl er voldoende redenen zijn te verzinnen waarom dat er min of meer nog per ongeluk rondrijdt. Als dat in dertig verschillende topic's wordt gemeld terwijl het regelmatig behoorlijk off-topic is en het beheer zegt dan niets tegen één en dezelfde gebruiker dan is het wachten totdat die ene gebruiker in kwestie met pek en veren wordt overgoten. Dan kunnen we met ons allen gaan klagen over pek en veren maar waarom moet stelling waarvan het tegendeel bewezen is zo vaak worden herhaald? Zeker als dat irritatie oproept mij mensen die wel stellingsnames goed onderbouwen.

Bij eerdere golven onrust (wie herinnert zich de AutoOpruimDienst en klimaatkombi nog?) is er veel alerter gereageerd door het beheer.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: RIP Deadlock

Bericht door Ardan »

Je zult mij niet zo snel in een discussie zien hier op OVinNL. Ik ben hier om wat te leren over de dingen die ik interessant vind, vragen te stellen, en me te vermaken in de Community. Wel las ik vroeger altijd alle discussies en subfora, en ook ik merk dat de sfeer vooral het laatste half jaar achteruit holt. Ik lees steeds minder en dat komt vooral door het negativisme en de koppigheid die bij steeds meer gebruikers heerst.
Wanneer ik per ongeluk iets zeg dat niet waar is en ik word verbeterd, leer ik daarvan. Steeds meer mensen hier blijven echter doorhameren op hun eigen gelijk. Vinden jullie het gek dan dat Deadlock ook zo'n houding aannam? 'Ik heb gelijk en jullie zijn dom' zij hij ongeveer letterlijk, maar al die negatiefjes hier zeiden in feite hetzelfde maar dan in andere woorden. Jammer dat niemand is wakker geschud en nu dit is gebeurd.
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: RIP Deadlock

Bericht door waldo79 »

Die negatieve toonzetting was mij ook al een poosje opgevallen. Hoewel deadlock de grenzen wel opzocht in mijn ogen is het jammer dat hem de wacht is aangezegd.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: RIP Deadlock

Bericht door Jef400 »

We hebben nu een probleemstelling, en die moeten we nu gaan oplossen :!:
Dus wat is nu de oplossing om de sfeer op het forum weer naar een goed niveau te krijgen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: RIP Deadlock

Bericht door Aking »

Iedereen een Permban? Lijkt me dat er dan geen klachten meer kunnen komen 8-)
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: RIP Deadlock

Bericht door htm_tram »

Joepie de vlag hangt uit hier :pos:

[Edit chauf21: Liever geen persoonlijke informatie over forumleden verspreiden op het Internet]

Ik wil niet zeggen dat ik altijd aardig ben maar Deadlock was wel extreem. Ga dat geval zeker niet missen en vraag me af waarom het nuet eerder een ban heb gekregen???
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 29 apr 2014, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Liever geen persoonlijke informatie over forumleden verspreiden op het Internet
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: RIP Deadlock

Bericht door Suus »

Er zijn inderdaad soms gebruikers waarmee de discussie lastig verloopt. Maar het is contra-productief om daar dan maar geïrriteerd over te gaan doen. Immers: maak je je boos, dan heb je twee keer werk, één keer om boos te worden, en één om niet meer boos te zijn.

Tot zover mijn bijdrage ook aan dit topic. Ik laat mij verder niet uit of dit de juiste oplossing is/was en ik zal ook niet stemmen op de poll.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RIP Deadlock

Bericht door Daniel »

Er wordt hier gesteld dat er weinig wordt opgetreden tegen bepaalde gebruikers, maar dat is niet geheel de waarheid: we doen wel degelijk aan dossiervorming achter de schermen en er worden ook gebruikers aangesproken op hun postgedrag. We kunnen daarin echter niet zonder jullie: ergernis is soms persoonlijk, dus meldt het vooral als je je stoort aan berichten van een bepaalde gebruiker. Juist dan kunnen we er wat mee, dat zal altijd productiever zijn dan op de man spelen zoals bijvoorbeeld Deadlock dat deed.

We willen als beheer niet als een dictator iedereen bannen die ook maar iets doet dat ons niet zint, je moet echt een flink dossier hebben opgebouwd willen we overwegen om je van het forum te gooien. Maar als we te soft zijn naar jouw mening laat het dan vooral weten: per PB of per mail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: RIP Deadlock

Bericht door Thom91 »

Is het dan ook normaal zoals Klaasje stelt dat er mensen 10 topics verneuken door telkens hetzelfde te posten en de inhoud van het topic te verdraaien? Ik heb mijzelf er al meermaals openlijk over uitgelaten en gezien de reacties daar op ben ik niet de enige. En ga me niet vertellen dat jullie die openlijke beschuldiging niet gelezen hebben.

Overigens vind ik het prima om gewoon openlijk hierover te discussiëren. We hoeven hier geen geheim agent te spelen, alhoewel sommige angsthazen daar blijkbaar anders over denken. Zo worden hierboven ook enkele verwijten gemaakt die mijn inziens niet door de beugel kunnen maar ook gewoon blijven staan.
Komt wel goed schatje.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: RIP Deadlock

Bericht door Dagren »

Als ik ergens te ver ga, word ik er graag op aangesproken. :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: RIP Deadlock

Bericht door Wubbo »

Als ik hier tussen de regels door lees gaat het vooral over de posts van een bepaald persoon, waar iedereen (die zich er hier over uitlaat) zich aan ergert. Die betreffende gebruiker is inderdaad door ons aangesproken. Recent is bijvoorbeeld ook jo171 hier verdwenen vanwege zijn postgedrag, en ik sluit niet uit dat er nog meer mensen om die reden verdwijnen.

Negatief gedrag beantwoorden met negatief gedrag (of persoonlijke aanvallen) is volgens ons alleen niet de oplossing.

Maar ik sluit me ook en vooral aan bij Daniel: ergernissen horen wij graag via PB/mail. Erover zwijgen is in ieder geval niet de oplossing, want dat helpt ons niet in de afweging of veel of weinig mensen zich ergeren aan iemands postgedrag.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: RIP Deadlock

Bericht door Vinny »

JeffreyMeijer schreef:We hebben nu een probleemstelling, en die moeten we nu gaan oplossen :!:
Dus wat is nu de oplossing om de sfeer op het forum weer naar een goed niveau te krijgen?
Ik zal in ieder geval weer eens een oud goed voornemen van mijzelf afstoffen en proberen minder cynisch te worden. Appelmoes met slagroom smaakt immers beter dan citroenen met azijn :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

htm_tram schreef:Joepie de vlag hangt uit hier :pos:

[..]

Ik wil niet zeggen dat ik altijd aardig ben maar Deadlock was wel extreem. Ga dat geval zeker niet missen en vraag me af waarom het nuet eerder een ban heb gekregen???
Dit soort gravedancing is ook wel tekenend voor jou.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: RIP Deadlock

Bericht door Michael 1988 »

Ik weet dat ik niet meer als actief forumlid aanwezig ben, maar wil toch even hierop reageren.

Ik zag dit van toen straks al en vond Deadlock zelf af en toe ook te ver gaan (ik soms ook, maar niet altijd zo ver als Deadlock die in mijn ogen soms bleef door hameren op een negatieve manier om o.a. mij af te kraken).
Wubbo schreef:Als ik hier tussen de regels door lees gaat het vooral over de posts van een bepaald persoon, waar iedereen (die zich er hier over uitlaat) zich aan ergert.
Je bedoelt btw toch niet mij? Zo ja, je bent van mij ook al af en wat mij betreft kun je ook bij mij een ban plaatsen dan op mij.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RIP Deadlock

Bericht door Hainje »

Niet zo defensief Michael, dat is helemaal nergens voor nodig.
🍉
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: RIP Deadlock

Bericht door Michael 1988 »

Edit op vorige bericht (meende dit wel geplaatst te hebben, maar er ging iets fout dus). Het is niet zo dat ik direct blij ben met een ban bij Deadlock. Aan de ene kant vond ik wel dat hij te ver ging af en toe. Aan de andere kant was het wel dat bij sommige gevallen (al weet ik ze niet allemaal) je misschien wel af en toe te ver moest gaan (bij jo171 bijvoorbeeld). Maar ik weet niet wat er nog allemaal aan vooraf ging bij Deadlock dus ga daar geen uitspraak over doen.

P.s. @Hainje, zo ben ik nu eenmaal af en toe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 47 gasten