(BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Sterker nog. In hun gehele Utrechtse tijd hebben ze het ook niet gehad. Die dingen zijn vanaf december 2006 vanuit Oudewater en Wijk gaan rijden, ondertussen groen geworden, maar altijd dezelfde bekleding behouden. Dus het is na alle waarschijnlijkheid gebeurd bij de verhuizing naar Noord-Holland.
Heeft men eigenlijk al de 'juiste' wagens op Texel rijden?

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:@klaxxon: Waarschijnlijk hebben die Alkmaarse Ambaatjes wel Zaanse bestemmingen, want meestal hebben/hadden bussen bestemmingen van het hele "historische vervoergebied" zogezegd (oftwel: NZH, ZWN etc.). Zo hadden de Uithoornse bussen ook Helderse bestemmingen en hadden de Zeeuws-Vlaamse bussen ook Alphense bestemmingen etc. Vaak hing er echter een lijstje in de bus met alleen de bestemmingen die voor de betreffende stalling van toepassing waren :wink:
Jammer dat ze dan niet effe Zaandam NS op de voorkant zetten... :? - De Alkmaarse Citaro in Zaandam (9101) kon/kan (voor de Infoxx-periode) dat wel. Verder had ik gisteren én op de heenweg in lijn 66 (Amba 8405), en op de terugweg (Amba 8408) chauffeurs met radio aan :D. In beide gevallen zag ik echter nergens een radio liggen... het leek of het geluid uit het Infoxx-schermpje kwam, extra service van Connexxion voor de chauffeurs? :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Op station Breukelen mogen de reizigers niet weten hoe laat de bus gaat... op het hele busstation is geen vertrekstaat te bekennen :roll:
Op lijn 120 trof ik er trouwens een verdwaalde MAN Lions City met uitgevallen InfoXX, die reed dus met 999 op de film en een briefje met het juiste lijnnummer achter de voorruit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:Op station Breukelen mogen de reizigers niet weten hoe laat de bus gaat... op het hele busstation is geen vertrekstaat te bekennen :roll:
Op lijn 120 trof ik er trouwens een verdwaalde MAN Lions City met uitgevallen InfoXX, die reed dus met 999 op de film en een briefje met het juiste lijnnummer achter de voorruit.
Dat is opmerkelijk! Vorige wee hingen er nog verstraten. Ze hingen in de kleine bordjes bij de nationaal bekende gele palen. Maar er lijkt toch wel een tekort aan prov. wagens. Er rijden al standaard oudere Amba vanuit Woerden. En op lijn 20 (Maarssen - Utrech), rijdend vanuit Nieuwegein, heeft nog nooit een Prov. wagen gezeten...

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Hmm, bordjes hingen er niet meer aan de palen vanmiddag. Wel hebben de abri's aldaar hele grote borden voor de vertrektijdeninformatie, die kunnen ze er gezien het aantal lijnen per perron bijna op posterformaat in hangen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik naast een Qbuzz-bus met TFT-scherm in connexxion-huisstijl en eentje in Qbuzz-huisstijl zonder info erop zowaar ook nog twee bussen die de haltes (op het scherm dan) netjes aankondigden. Opvallend genoeg was dat beide keren een wagen van vestiging Zevenhuizen.
Maargoed, leuk en aardig dat er een beperking op het aantal tekens in de haltenaam zit en de plaatsnaam ervoor staat, maar dan moet je plaatsnaam niet lang zijn: in Berkel en Rodenrijs waren nog net de eerste drie letters van de haltenaam te zien :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door MdJ »

Apeldoorn: Vandaag reed lijn 4 Gelre Zkh (Lukas) - Matenhoeve (Vstation: 16:31) zelfs met +15. Lijn 3 richting Matenhoeve was blijkbaar optijd, waardoor lijn 4 vanaf de halte 'De Egelantier' leeg via de Egelantierlaan naar de halte De Heemgaard, om daar de dienst op te pakken. Toch weer een goede 5 minuten ingehaald.
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Een paar Provincie Utrecht-Amba's waren verdwaald. Ik zag er eentje op de stadslijn 3 van Gouda (die was zeker verdwaald) en eentje op streeklijn 197 (Gouda - Schoonhoven v.v.). Van de laatste lijn ligt de hele route niet in Utrecht, dus daarom lijkt me dat ook niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Suus »

Ik heb wel zo'n vermoeden hoe in Gouda komen... Via die lijn en de lijn uit Utrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Bij een Qbuzzbus deed naast het reisinformatiescherm ook het ding voor op de bus het niet.

De haltevertrektstaat van lijn 96 op Krimpen aan den IJssel Autobusstation ontbreekt nog steeds en er is - in het algemeen - ook geen voetnoot aanwezig met wanneer de vakantiedienstregeling van kracht is.
Het is een spectrum.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stefan »

Gisteren en vandaag heb ik in een aantal Qbuzzen gezeten van Ridderkerk. Het zijn toch wel erg fijne wagens, ze zitten lekker, rijden goed, klinken toch nog wel aardig en rammelen nog niet. Jammer dat ze 'nog niet helemaal' storingsvrij zijn en dat 9 van de 10 keer de bestemming via 'Meetrit' ingevoerd moet worden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Ik vind de stoelen opzich wel goed zitten, maar je hebt wel erg weinig beenruimte en 't lijkt ee iets instabieler voertuig dan een amba. :|
Het is een spectrum.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Bee schreef:Ik heb wel zo'n vermoeden hoe in Gouda komen... Via die lijn en de lijn uit Utrecht.
Bedenk wel dat die lijn 180 tussen Utrecht en Gouda gereden wordt door de stalling Woerden. Die hebben niks met de stadsdienst van Gouda te maken. Die wordt verzorgd door een stalling in Gouda. Met die lijn 197 weet ik het niet. Misschien (deels) vanuit Gouda. Mocht deze ook vanuit Schoonhoven worden gereden is het vrij simpel: Schoonhoven heeft Prov. Amba's voor de 195/295. En heel misschien dat de 197 weer omlooptechnisch is verbonden met de stadsdienst Gouda...

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Aking »

Word die 180 niet door oudewater gereden? :roll:
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Stephan »

Oudewater is per 14-12 gesloten en zo'n beetje gefuseerd met de voormalige BBA- stalling in Woerden. Thans staan de bussen daar nog steeds, het voormalige terrein van Den Oudsten, maar uiteindelijk wordt er ergens in Woerden een geheel nieuwe vestiging geopend.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

Stephan schreef: Schoonhoven heeft Prov. Amba's voor de 195/295.
Maar dat is dan alleen voor de diensten Schoonhoven - Utrecht vv, want tussen Capelsebrug en Utrecht rijden geen provinciale amba's meer.
Het is een spectrum.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door tsov »

Officieel ja, maar er zal vast wel eens een busje verdwalen :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Karl »

tsov schreef:Officieel ja, maar er zal vast wel eens een busje verdwalen :wink:
Maar om een bus te laten verdwalen zet men in Schoonhoven geen provinciale amba's, anders zijn ze er wel bewust mee bezig....
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door webguy »

Ben laatste weken paar keer naar een vriendin in Den Haag geweest, nabij het eindpunt Statenkwartier en als ik 's avonds met de tram weer richting CS ga, zit de trambestuurder te roken. Ik snap dat 'ie dan effe pauze heeft, maar ga dan roken buiten de tram, en steek niet een sigaret op als je wegrijdt bij het eindpunt. De rest van de tram mag ook meegenieten :P Heerlijk he, rookverbod in het OV als de bestuurders zelf niet meedoen
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door bassie92 »

Had ik ook een keer, arriva chauffeur die sigaret opstak 10 minuten voor eindpunt. Het gekste dat ik ook heb meegemaakt is dat er een buschauffeur zijn bus opeens bij de BP ging parkeren en koffie ging halen terwijl ie halverwege de rit is mét passagiers :|
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Daniel »

Ach, koffie halen valt nog mee... ik heb ook weleens een bus mogen aanschouwen die op diezelfde plek stopte om te tanken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

De RET is inmiddels wel heel erg ver-Citaro-iseerd merkte ik gisteren. Op de lijnen 41, 42 en 43, die officieel 'niet rolstoeltoegankelijk' zijn (dus met 900's gereden horen te worden), kwam ik alleen maar Citaro's tegen. :o
verder zag ik op station Schiedam Centrum een Allince op lijn 89 die nog 'Voor U' logo's had. Verder toonde hij als bestemming 'Pendelbus'. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door mb90 »

Het is vakantietijd en dus zijn er bussen over en dus kunnen er ook Citaro's ingezet worden op andere lijnen. :wink:

De enige lijnen waar nog echt alleen maar Alliance's te zien zijn buiten de vakantieperiode zijn 30, 36, 41, 46, 54, 69 en 72 en tijdens deze vakantieperiode (voor zover ik het gezien heb) alleen 30 en 36. Waarbij dat bij 30, 36, en 69 volgens de dienstregelingsfolders niet het geval moet zijn, dus die teksten kunnen ook weer de prullenbak in.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door Meltrain »

Het kwam er in het kort op neer dat ik gisteren op Schiedam Centrum maar twee Alliances heb gezien, waarvan één van Connexxion en één van Qbuzz. :lol:
O ja: lijn 38 naar Crooswijk van 16:45 kwam gisteren veel te laat of niet. Toen hij er om 16:53 nog niet was, besloot ik maar met de metro terug te gaan, omdat mijn strippenkaart (die ik nodig had t/m de Beukelsbrug) om 17:00 afliep.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in december 2008

Bericht door MdJ »

Reiziger Ddrs schreef:Ach, koffie halen valt nog mee... ik heb ook weleens een bus mogen aanschouwen die op diezelfde plek stopte om te tanken :mrgreen:
Ik heb in Apeldoorn een keer meegemaakt op een koude zaterdagochtend dat we (uit de Maten richting station, dat was in de tijd dat lijn 1 Matenveld-Kerschoten reed) een rondje reden om de busgarage.. (die net na het Apeldoorns Kanaal als je vanaf Apeldoorn->Deventer aan de linker kant) We moesten van stadsbusje 6556 overstappen op de iets grotere 7130 (gelede, steekwagen!). Toen maar even een rondje Kerschoten gedaan, een gelede op een lijndienst is al bijzonder, maar ook nog op een stadsdienst...

Uit de uitlaat van de 6556 kwamen iig rare rookwolken, en we kwamen steeds moeilijker weg bij haltes..
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten