RIP Deadlock

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!

Mis je hem al?

Ja
14
35%
Nee
26
65%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

Michael 1988 schreef:
Wubbo schreef:Als ik hier tussen de regels door lees gaat het vooral over de posts van een bepaald persoon, waar iedereen (die zich er hier over uitlaat) zich aan ergert.
Je bedoelt btw toch niet mij? Zo ja, je bent van mij ook al af en wat mij betreft kun je ook bij mij een ban plaatsen dan op mij.
Dit gaat over Frans F neem ik aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: RIP Deadlock

Bericht door Meltrain »

Kunnen ergernissen over beheerders ook gemeld worden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

Ja hoor, gaat alleen wel je kop eraf :)
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: RIP Deadlock

Bericht door Obus »

Om het volledig eerlijk te spelen:

Ik heb zojuist 'ja' gestemd.

Deadlock staat wel op mijn 'vijandenlijst'. Al vanaf het begin merkte ik dat deadlock een onprettige manier van discussiëren had. Hij speelt inderdaad op de man en is grofgebekt. Daarom heb ik hem aan mijn vijandenlijst toegevoed: ik had simpelweg geen zin om zijn berichten te lezen.

Als je echter door zijn onprettige boodschappen heen prikt, dan zie je dat deadlock ook interessante inhoudelijke bijdragen kan doen die een goede en prettige discussie op gang kunnen brengen.

Daarom ben ik ook tegen de permban: je trekt een plant met fraaie en lelijke bloemen er met wortel en al uit. Bovendien schept deze zaak een (in mijn ogen) een ongewenst precedent: iedereen, mijzelf incluis, speelt het in discussies wel eens hard. Dan kunnen de beheerders hier een Syrisch bloedbad aanrichten.

Mijn inziens zou het verstandig zijn om de permban voor deadlock om te zetten in een ban voor bepaalde duur. Hij was/is toch een bekend figuur voor iedereen op dit forum.

Ik hoop dat de beheerders tot een wijs besluit komen.
De mortuis nil nisi bene
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

Ik heb er geen mening over en ik wil de uitslag niet vertroebelen dus ik stem niet. Maar ik wil wel weten hoe de tussenstand is. Kan iemand dat ff posten? Thx :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: RIP Deadlock

Bericht door Tochjo »

De link Toon resultaten werkt ook als je niet stemt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

Oh ja, ik zat scheel te loensen :oops:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: RIP Deadlock

Bericht door Jef400 »

Dan ga ik nu ook maar open kaart spelen.

In mijn ogen is "Deadlock" niet de kern van alle problematiek. Natuurlijk, hij ging stevig en wel eens onfair een discussie binnen. En natuurlijk ergerde ik mij ook wel eens aan hem, maar ik heb meerdere forumleden, mijzelf incluis er op kunnen betrappen discussie te voeren, die de naam discussie onwaardig is.

Wat ik tijdens het inlezen op deze onrust, begrepen heb, is dat er in grofweg het laatste jaar veel gebruikers zijn bijgekomen die structuurloos er op los discussiëren hier. Dit levert begrijpelijkerwijs ergenis op. Deze ergenis uit zich per persoon verschillend. Bij "Deadlock" is het dus zo erg dat het beheer besloten heeft hem er af te gooien.

Door de tamelijk ingewikkelde onrust op dit forum, denk ik dat we er verstandig aan doen de meeting naar voren te verplaatsen en eerst de onrust op het forum weg te nemen.

Ik neem zelf geen stellingname in deze discussie en ik zal dus ook geen stem geven in de poll of ik "Deadlock" ga missen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: RIP Deadlock

Bericht door JWM »

Het is moeilijk oordelen of een ban terecht of niet terecht is omdat ik niet weet wat er precies allemaal is voorgevallen en hoe de reactie vanuit het beheer is geweest.

Feit is wel dat dit forum volgensmij een beetje aan z'n eigen succes ten onder dreigt te gaan. Er worden veel berichten geplaatst, maar het is vaak echt zoeken naar de interessante en inhoudelijke discussies. Denk dat daar nu de grote uitdaging in zit voor het beheer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

JWM schreef:Er worden veel berichten geplaatst, maar het is vaak echt zoeken naar de interessante en inhoudelijke discussies. Denk dat daar nu de grote uitdaging in zit voor het beheer.
Dat is simpel. Namelijk door wat simpele netiquette te implementeren EN te handhaven die op de rest van het grote boze web ook geldt. En dan eens niet over de toonzetting van berichten, maar bijvoorbeeld iets als "verantwoord plaatjesgebruik".

Selecteren (dus geen onscherpe foto's, geen veel te donkere of veel te lichte foto's, geen foto's waar niks op te zien is, en niet teveel praktisch dezelfde foto's. En nee, ik stel absoluut niet te veel eisen nu)
Rechtop zetten (ja hehe.)
Resizen. Een foto van 10 MB moet toch in zijn geheel geladen worden voordat forumsoftware hem zelf kan verkleinen namelijk.

Want dat irriteert ook enorm. En wie de schoen past, trekke hem aan.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: RIP Deadlock

Bericht door Fles »

voor de rest kan het me geen lor schelen of deadlock hier nou toevallig geband is of niet want ik kom hem op nog tachtig andere plekken tegen :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: RIP Deadlock

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Kunnen ergernissen over beheerders ook gemeld worden?
Ik vind van wel. Wij zijn ook maar mensen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: RIP Deadlock

Bericht door isadora »

Meltrain schreef:Kunnen ergernissen over beheerders ook gemeld worden?
Waarschijnlijk kun je die op dezelfde wijze melden:
viewtopic.php?f=16&t=10308#p307441
2e alinea onderaan ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: RIP Deadlock

Bericht door Wubbo »

Compliment voor de discussie hier! Hoewel ik hem niet erg bij de titel vind passen (maar ik ga nu even niet modereren ;-)) ben ik erg blij met de discussie die hier gevoerd wordt, en de manier waarop die gevoerd wordt.

Over het algemeen is de vraag of iemand geband moet worden altijd een lastige. Het is geen beslissing die een beheerder even op een verdwaald ogenblik neemt: daar gaat altijd een discussie tussen beheerders aan vooraf. Bij sommige mensen is de discussie wat sneller klaar dan bij andere mensen. Soms duurt het jaren, soms nog geen dag. Of iemand zich aan wil passen (of wij denken dat diegene zich aan wil passen) speelt daarbij ook een rol. We zullen nooit iemand bannen zonder diegene ook aangesproken te hebben, en diegene de kans te geven daarop te reageren.

Ook beheerders zijn mensen, en wij zijn niet te beroerd om ons eigen gedrag onder de loep te nemen. Spreek ons dus ook gerust aan op ons gedrag (en als je dat liever via een andere beheerder doet is dat ook goed). Doe dat vooral, via PB of mail, zoals je dat voor alle gebruikers kan doen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: RIP Deadlock

Bericht door Thom91 »

Wubbo schreef:Compliment voor de discussie hier! Hoewel ik hem niet erg bij de titel vind passen (maar ik ga nu even niet modereren ;-)) ben ik erg blij met de discussie die hier gevoerd wordt, en de manier waarop die gevoerd wordt.
Daar wil ik mij graag bij aansluiten. Het kan dus blijkbaar wel, en ik stel voor dat de meesten van ons zich daar maar aan vast moeten houden.

Ik heb dit topic gemaakt om de buitenwereld te laten weten dat hij weg is in plaats van na een paar weken dat iemand met de vraag komt 'Hé, waar is deadlock?' En stiekem natuurlijk omdat ik het er niet mee eens ben.

De poll was trouwens niet echt serieus, maar wel grappig dat jullie hem hebben ingevuld.

N.B. Ik citeer het laatste bericht omdat ik maar een klein deel van het bericht wil citeren. :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: RIP Deadlock

Bericht door Klaasje »

Ik ben ook blij met de discussie die nu gevoerd is. Dat is net de discussie die nodig was denk ik. En goed dat je deze terugkoppeling geeft Wubbo. :)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: RIP Deadlock

Bericht door marlies »

Ik merk dat ik soms ook wat botter dan ik zelf prettig vind uit de hoek kan komen in discussies, zeker de laatste tijd. Komt omdat ik discussies op fora als deze zie als een manier om ideeën, perspectieven en meningen uit te wisselen en daar van te leren. Sommige mensen zien het echter als een wedstrijd die moet worden gewonnen en gaan er ook met die houding in. Dat wil zeggen: neem een hard (vaak negatief) standpunt in, geef geen millimeter toe en als iemand anders er anders over denkt vooral niet luisteren maar er alles op alles op zetten om de wedstrijd te winnen. Dat frustreert me en dat is aan mijn reacties te merken. Da's niet netjes van me. De keerzijde is wel dat als dat is hoe het blijft, dit forum voor mij z'n meerwaarde verliest en in dezelfde categorie als vrijwel andere OV-fora mag: kansloos autistisch geruzie tussen volwassen mannen die zich als pubers gedragen. Zeg maar: de reden dat ik het meestal bij af en toe een beetje meelezen en niet daadwerkelijk een account aanmaken laat.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: RIP Deadlock

Bericht door isadora »

Forumgebruikers zijn niet meer en niet minder dan een uitsnede uit de maatschappij.
Met waarschijnlijk op zijn minst één gemeenschappelijk raakvlak, in ons geval OV.
En dan hoef ik natuurlijk niet uit te leggen, wat je zoal tegen kunt komen.

Een ander fenomeen is het toetsenbord-heldenschap. Je voelen als een ridder die met houwdegen veilig thuis via het toetsenbord de wereld aan de knieen probeert te krijgen. En daarbij eventueel niets en niemand ontziet.
Bepaalde combinaties hiervan kunnen dodelijk zijn. En kunnen een forum uiteindelijk zelfs ten gronde richten.

Ik geef toe, dat ik me ook altijd veilig voel, zo lekker met die laptop op schoot. Niemand zal fysiek naar me uithalen, en de rest......ach, is gewoon digitaal gebakken lucht,....TOCH???
Maar zo is het niet helemaal, of misschien zelfs helemaal niet. Wat de één als een onbenullig grapje het net opslingert, kan bij de ander als een mes in de ziel snijden. Ja, kan mensen zelfs doodongelukkig maken, en in een isolement storten. Het wapen is sterker dan menigeen denkt, en enige terughoudendheid zou misschien wel eens passen.

Natuurlijk hoeven we hier niet de flower-power-generatie opnieuw doen herleven, behoed me. Maar probeer gewoon wat dichter bij je eigen ik te blijven, als je je plempsels neerschrijft. Eigen woorden zonder allerhande opsmuk sieren een mens al meer dan genoeg. Ik vind het altijd een kunst, als mensen in simpele bewoordingen, zonder allerlei overtreffende grootspraak het verhaal kunnen maken. Laat gewoon je echte ziel doorschemeren, dat komt vele malen beter door, dan veel bla-bla.

Ook ik vlieg inderdaad wel eens uit de bocht, maar mijn streven zal zo dicht mogelijk liggen bij hetgeen ik net heb neergezet.

Laten we blijven genieten van onze hobby, en laat dit forum daarvoor het bindende medium blijven. We hebben zo veel potentie aan boord, zonde om dat uiteindelijk te moeten verliezen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: RIP Deadlock

Bericht door AppleMoose »

Wat ik mij vooral afvraag is waarom het beheer geen tijdelijke bans uitdeelt.
Naar mijn idee is de stap nu te groot tussen waarschuwen/contact onderhouden met de desbetreffende persoon (op de achtergrond) en een permanente ban.
Door enkel permanente bans uit te delen, raken de verhoudingen tussen de redenen van die bans een beetje zoek.

Tevens ben ik van mening dat het niet echt netjes is om nu hier behoorlijk negatief te doen over een persoon die zich nu niet kan/mag verdedigen... (Wie de schoen past, trekke hem aan)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: RIP Deadlock

Bericht door Gekko123 »

Zoals al door Wubbo gemeld wordt er eerst achter de schermen tussen de beheerders onderling bediscussieerd of een ban wel rechtvaardig is. En dan komt een tijdelijke ban ook wel eens ter sprake. Uiteindelijk dachten wij als beheerders dat in deze situatie een permanente ban beter geschikt is.

Neemt niet weg dat wij ook maar mensen zijn en dus wel eens fouten maken. Dus nogmaals: mocht je kritiek hebben, stuur gerust een berichtje. Pas als wij het weten kunnen we er wat van leren en proberen om er wat aan te doen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: RIP Deadlock

Bericht door fogeltje »

Meltrain schreef:Kunnen ergernissen over beheerders ook gemeld worden?
Ja. Als je een klacht over een bepaalde beheerder wilt indien, doe dit dan bij een andere beheerder. En je kop gaat er niet af. Ook wij moeten tegen kritiek kunnen en we zijn niet onfeilbaar.
"Een touringcar is geen bus"
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: RIP Deadlock

Bericht door Karl »

Gekko123 schreef:Zoals al door Wubbo gemeld wordt er eerst achter de schermen tussen de beheerders onderling bediscussieerd of een ban wel rechtvaardig is. En dan komt een tijdelijke ban ook wel eens ter sprake. Uiteindelijk dachten wij als beheerders dat in deze situatie een permanente ban beter geschikt is.

Neemt niet weg dat wij ook maar mensen zijn en dus wel eens fouten maken. Dus nogmaals: mocht je kritiek hebben, stuur gerust een berichtje. Pas als wij het weten kunnen we er wat van leren en proberen om er wat aan te doen.
Maar het voordeel van een tijdelijke ban (laten we zeggen een aantal dagen, een week ofzo) is dat een persoon kan 'afkoelen' en een tweede kans gegeven wordt. Zoals het nu gesteld wordt, krijgt iemand een waarschuwing en de volgende stap is een permanente ban, er is geen afkoelperiode. Aan de andere kant, jullie zijn het beheer van een forum en niet van een kleuterklas "ga maar even in de hoek staan".
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: RIP Deadlock

Bericht door Daniel »

Aan een ban gaan altijd meerdere waarschuwingen vooraf, het is wel heel zeldzaam als iemand zonder of met heel weinig waarschuwingen geband wordt. Eigenlijk gebeurd dat alleen met spammers.

Tijdelijke bans zijn er in het verleden ook geweest trouwens, maar wel voornamelijk op de wiki. Kan me er op het forum zogauw geen herinneren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: RIP Deadlock

Bericht door marlies »

Denk wel dat tijdelijke bans wenselijk zijn. Het is een wat krachtiger alternatief voor een waarschuwing en een wat minder extreem alternatief voor een volledige ban. Als iemand na een weekje (of maandje) gedwongen afwezigheid weer op de oude voet verder gaat kan je alsnog een permaban overwegen. Ik zou het ook wel waarderen als deadlock over een tijdje in de herkansing mag.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: RIP Deadlock

Bericht door Hainje »

Op een ander forum waar ik zit hebben we het volgende systeem, welke goed werkt.

3 waarschuwingen --> 1e ban, duurt 2 weken;
2 waarschuwingen --> 2e ban, duurt 1 maand;
2 waarschuwingen --> 3e ban, duurt 6 maanden;
2 waarschuwingen --> 4e ban, duurt 6 maanden etc.
Permanente ban enkel in uitzonderlijke gevallen en als allerlaatste optie.

Je kunt in de tussentijd ook nog opmerkingen maken over iemands gedrag. Wanneer deze daar niet van aantrekt kan je die opmerkingen bundelen tot een officiële waarschuwing.

Wat mij ook opvalt is dat het zo ongelofelijk makkelijk is om onder een ander account weer terug te keren. Dat hebben we niet op dat forum. Weet niet hoe jullie bannen (enkel account of ook ip-adres?), maar dat werkt een stuk beter kan ik je melden.
🍉
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 35 gasten