Korte vragen #7
Re: Korte vragen #7
Ik krijg hem altijd. Ik vis er daarna meestal nog een aantal uit de vuilnisbak tegenover de brievenbussen zodat ik voor de gehele maand voorzien ben, maar dit jaar waren ze er nog niet (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #7
Mwoh, m'n ouders (beide VDU, nog geen kwartier van Dordrecht Stadspolders vandaan wonend) kregen het boekje gewoon. Daar is niet echt sprake van over een drempel trekken lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #7
Mee eens in het geval van het meereiskaartje. Een eersteklas-overgang vind ik juist nuttiger voor "vastere" klanten, want je mag het eersteklas-kaartje weer niet met het meereiskaartje combineren zodat een niet-abonnementhouder alsnog een voltariefkaartje moet kopen om dit te kunnen gebruiken.Thom91 schreef:Ik denk overigens dat het vooral bedoeld is voor mensen die juist wat verder weg wonen, en waarvoor de drempel om met de trein te gaan wat hoger is. Met acties kan je ze een keer over de streep trekken en als je een goed product levert gaan ze daarna wellicht meer met het OV/NS. Ik denk niet dat het specifiek bedoelt is voor mensen met abonnementen of mensen die er vrij dichtbij stations wonen.
Re: Korte vragen #7
Wat is die afstand dan? Want hier (in het uitsterste noord oosten van Rotterdam Nesselande viel het boekje ook gewoon in de bus.Bee schreef:Je krijgt het Spoordeelweken-boekje alleen als je dicht genoeg bij een NS-station woont.
Re: Korte vragen #7
Even een vraagje: wat is nu precies de gedachte achter het huidig spoorgebruik in de Hemtunnel?
Vanuit Sloterdijk wordt doorgaans alles in de oostbus gepropt (oplopend tot 4 treinen binnen 9 minuten), terwijl de andere kant op de twee overige buizen kunnen worden gebruikt. Dit betekent dat de s3300 richting Hoorn zo nu en dan op de Hemboog moet wachten als er vanaf Sloterdijk hoofdstation iets is vertraagd.
Ik dacht, gelet op de discussie die we over dienstregeling 2014 hadden, dat er een systeem zou komen waarbij er een alternerend gebruik van de middenbuis was.
Vanuit Sloterdijk wordt doorgaans alles in de oostbus gepropt (oplopend tot 4 treinen binnen 9 minuten), terwijl de andere kant op de twee overige buizen kunnen worden gebruikt. Dit betekent dat de s3300 richting Hoorn zo nu en dan op de Hemboog moet wachten als er vanaf Sloterdijk hoofdstation iets is vertraagd.
Ik dacht, gelet op de discussie die we over dienstregeling 2014 hadden, dat er een systeem zou komen waarbij er een alternerend gebruik van de middenbuis was.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen #7
In principe zou al het treinverkeer vanuit Sloterdijk naar Zaandam vertragingsvrij moeten zijn omdat de meeste buffer rondom Amsterdam is ingebouwd. Hierdoor zou je zonder vertraging van Sloterdijk naar Zaandam kunnen scheuren door een buis. In tegengestelde richting is het zo dat de buffer grotendeels zich pas na de hemtunnel bevindt, namelijk op Sloterdijk en op Centraal. Hierdoor zou vertraging veel meer gevolgen hebben als de treinen door een buis geperst moeten worden dus wordt er voor gekozen om richting Sloterdijk van twee buizen gebruik te maken.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #7
Vervolgvraag: Waarom is dat ding destijds driesporig aangelegd?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Korte vragen #7
Vroeger reed er veel meer cargo naar onder meer de Hoogovens en het militaire terrein naast het oude station Hembrug.
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #7
In aanvulling: dat cargo zou door de middelste buis gaan en personentreinen door de twee buitenste.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #7
En er zou altijd tweesporig verkeer mogelijk moeten zijn als er in een van de buizen wordt gewerkt aan het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #7
Dat is overigens sinds dit jaar ook niet meer van toepassing :)
Komt wel goed schatje.
Re: Korte vragen #7
@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.
@marlies ik heb wel een geel hoesje en ook een teruggeven abonnement. Dus het een sluit het ander.niet uit.
@marlies ik heb wel een geel hoesje en ook een teruggeven abonnement. Dus het een sluit het ander.niet uit.
Re: Korte vragen #7
Dat doet Bee toch, betalen voor internet en er een huis/kamer bij krijgen... Nee, bedoel natuurlijk gratis reizen.
Re: Korte vragen #7
Ah. Dus omdat er in mijn wijk TOEVALLIG veel studenten wonen, waar ik niks aan kan doen, krijg IK geen spoordeelwekending. Lekker is dat.Freek schreef:@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.
Ik doe ook maar wat
Re: Korte vragen #7
Onder mijn postcode zijn alleen maar studenten geregistreerd, evenals op mijn vorige postcode. Toch worden de boekjes hier altijd bezorgd, maar de afstand van beide postcodes tot de ingang van een treinstation is in beide gevallen maar 400 meter hemelsbreed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6470
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Korte vragen #7
Ik heb nog nooit een spoordeelboekje gehad en mijn schoonouders in Leidschendam zonder station wel :?
Re: Korte vragen #7
Andere optie: luie postbezorger?Ardan schreef:Ah. Dus omdat er in mijn wijk TOEVALLIG veel studenten wonen, waar ik niks aan kan doen, krijg IK geen spoordeelwekending. Lekker is dat.Freek schreef:@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.
Re: Korte vragen #7
HAH bij TNT Post gaat op 4pp (cijfers postcodes). Gezien ik zelf en mijn zusje (in Leeuwarden vlak bij station) geen boekjes gehad hebben denk dat NS niet naar alle 4pp's heeft verstuurd.
Re: Korte vragen #7
Ik moet 17 mei van heerlen naar texel.
Nu zijn er zowel bij weert als bij schagen werkzaamheden, ik vroeg mij af heeft het zin om over venlo te reizen?
Nu zijn er zowel bij weert als bij schagen werkzaamheden, ik vroeg mij af heeft het zin om over venlo te reizen?
Re: Korte vragen #7
Het is minder overstappen, maar je bent wel een uur langer onderweg. Dus heeft het zin?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Korte vragen #7
Met de bus ben je ook ruim een uur langer onderweg.huibe schreef:Het is minder overstappen, maar je bent wel een uur langer onderweg. Dus heeft het zin?
Re: Korte vragen #7
Ten opzichte van elkaar niet van de normale reis.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 gasten