Busverbindingen SRE <-> België

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

jo171 heeft een permanente ban zag ik, dus dan kan dit topic ook wel dicht lijkt mij. De vervuiling in de SRE topics zal nu wel ophouden.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door fogeltje »

Kan wat mij betreft overblijven als iemand anders andere ideeën heeft. Maar wel graag iets meer dan "ik wil een buslijn van mijn voordeur naar station Neerpelt" of iets dergelijks.
"Een touringcar is geen bus"
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Belgie uit Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

jo171 schreef:Als er vaak filles zijn op de N69 dat lijnen 171 en 172 dan de route nemen van lijn 7 want dat gaat sneller dan gegarandeerd op de fille.

En verder heb ik het alleen over Busverbinding SRE en Belijn Hopelijk komt lijn 176 Eindhoven - Neerpelt bij de dienstregeling 2015.
Jo171
Leer nu is te begrijpen dat SRE daar geen geld voor heeft. Is niet dat SRE dat niet wilt doen, SRE wilt dat zeker doen als er ook geld voor is.
Wat wel de beste oplossing is dat lijn 172 tot aan de grenspaal rijdt bij grens Luyksgestel/Lommel zodat die een aansluiting heeft met belbuslijn 771 Lommel want die rijdt ook precies tot de grens.

Zelfde met lijn 173 die kan ook tot aan de grens rijden.
Zodat lijn 173 aansluiting heeft met lijn 84.

En dat kan ook met Valkenswaard.

Zo rijden dan lijn 172 173 toch in het binnenland maar tot aan de grens.
En dan is de Belgen discussie afgelopen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Jo is allang geband van dit forum door zijn koppigheid. :p
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Hainje schreef:Jo is allang geband van dit forum door zijn koppigheid. :p
Oh okay dat zal wel nodig zijn.

Maar vind je dat wel een goed idee van mij?
Van lijn 172/173?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Zie er niet zoveel in om de Nederlandse buslijnen richting grens door te trekken. Vooral vanwege het keren. Als er grensoverschrijdend vervoer zou komen dan voel ik voor in het begin meer om bijv in Budel-schoot thv het Vogelsplein en in Luyksgestel bij het boscheind een belbus halte te plaatsen van De Lijn. Die busjes zijn veel flexibeler in zowel omvang als exploitatie. Mocht het nu echt een kaskraker worden, dam is er nog snel genoeg een reguliere verbinding van te maken.
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Hainje schreef:Zie er niet zoveel in om de Nederlandse buslijnen richting grens door te trekken. Vooral vanwege het keren. Als er grensoverschrijdend vervoer zou komen dan voel ik voor in het begin meer om bijv in Budel-schoot thv het Vogelsplein en in Luyksgestel bij het boscheind een belbus halte te plaatsen van De Lijn. Die busjes zijn veel flexibeler in zowel omvang als exploitatie. Mocht het nu echt een kaskraker worden, dam is er nog snel genoeg een reguliere verbinding van te maken.
Ja ik ben het wel met je eens.

De beste opties zijn misschien als er een shuttle kan komen Hamont Station-Grens-Vogelsplein-Maarheeze Station.
Die shuttle kan lijn 455 worden van Geldrop naar Hamont Station via Budel.
Maar bij de grens van Luyksgestel kan lijn 172 terug keren naar Eindhoven Station.
Bij Google streetvieuw had ik gezien dat er grote plaats is waardoor een bus wel kan keren.
Maar wat u zegt van Belbus is ook een kei goeie idee.
Dan kunnen Luyksgestel Boscheind, Valkenswaard Markt, en Vogelsplein Budel beter een belbus halte krijgen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

wilvanstrijp schreef:
Hainje schreef:Zie er niet zoveel in om de Nederlandse buslijnen richting grens door te trekken. Vooral vanwege het keren. Als er grensoverschrijdend vervoer zou komen dan voel ik voor in het begin meer om bijv in Budel-schoot thv het Vogelsplein en in Luyksgestel bij het boscheind een belbus halte te plaatsen van De Lijn. Die busjes zijn veel flexibeler in zowel omvang als exploitatie. Mocht het nu echt een kaskraker worden, dam is er nog snel genoeg een reguliere verbinding van te maken.
Ja ik ben het wel met je eens.

De beste opties zijn misschien als er een shuttle kan komen Hamont Station-Grens-Vogelsplein-Maarheeze Station.
Die shuttle kan lijn 455 worden van Geldrop naar Hamont Station via Budel.
Maar bij de grens van Luyksgestel kan lijn 172 terug keren naar Eindhoven Station.
Bij Google streetvieuw had ik gezien dat er grote plaats is waardoor een bus wel kan keren.
Maar wat u zegt van Belbus is ook een kei goeie idee.
Dan kunnen Luyksgestel Boscheind, Valkenswaard Markt, en Vogelsplein Budel beter een belbus halte krijgen.
wilvanstrijp schreef:
jo171 schreef:Als er vaak filles zijn op de N69 dat lijnen 171 en 172 dan de route nemen van lijn 7 want dat gaat sneller dan gegarandeerd op de fille.

En verder heb ik het alleen over Busverbinding SRE en Belijn Hopelijk komt lijn 176 Eindhoven - Neerpelt bij de dienstregeling 2015.
Jo171
Leer nu is te begrijpen dat SRE daar geen geld voor heeft. Is niet dat SRE dat niet wilt doen, SRE wilt dat zeker doen als er ook geld voor is.
Wat wel de beste oplossing is dat lijn 172 tot aan de grenspaal rijdt bij grens Luyksgestel/Lommel zodat die een aansluiting heeft met belbuslijn 771 Lommel want die rijdt ook precies tot de grens.

Zelfde met lijn 173 die kan ook tot aan de grens rijden.
Zodat lijn 173 aansluiting heeft met lijn 84.
Ken jij Jo171?
Lijn 84 Geel Station - Hamont Station Verlengen naar de schoolstraat gaat niet omdat Station Hamont dan niet wordt bedient.
Lijn 48 Hasselt Station - Hamont Kerk Verlengen naar de Grens is wel mogelijk en wenselijk want dan wordt heel Hamont bediend door de bus.Halte Hamont Saltavorstraat zou ik veranderen in halte Station.
wilvanstrijp schreef:
Hainje schreef:Zie er niet zoveel in om de Nederlandse buslijnen richting grens door te trekken. Vooral vanwege het keren. Als er grensoverschrijdend vervoer zou komen dan voel ik voor in het begin meer om bijv in Budel-schoot thv het Vogelsplein en in Luyksgestel bij het boscheind een belbus halte te plaatsen van De Lijn. Die busjes zijn veel flexibeler in zowel omvang als exploitatie. Mocht het nu echt een kaskraker worden, dam is er nog snel genoeg een reguliere verbinding van te maken.
Ja ik ben het wel met je eens.

De beste opties zijn misschien als er een shuttle kan komen Hamont Station-Grens-Vogelsplein-Maarheeze Station.
Die shuttle kan lijn 455 worden van Geldrop naar Hamont Station via Budel.
Maar bij de grens van Luyksgestel kan lijn 172 terug keren naar Eindhoven Station.
Bij Google streetvieuw had ik gezien dat er grote plaats is waardoor een bus wel kan keren.
Maar wat u zegt van Belbus is ook een kei goeie idee.
Dan kunnen Luyksgestel Boscheind, Valkenswaard Markt, en Vogelsplein Budel beter een belbus halte krijgen.
Helaas kost dit ook extra budget en dat is er niet,maar misschien dat er Europese subsidie mogelijk is.
Valkenswaard Markt is te ver van de grens en maakt zeer weinig kans.
Lijn 455 verlengen naar Hamont vind ik weer wel een goed plan, alleen via Maarheeze is bijna niet mogelijk omdat Leendestrijp dan niet wordt bedient. Lijn 458 omleggen is niet wenselijk.

@Beheer discussie mogelijk verplaatsen naar Busverbindingen SRE -> Belgie om vervuiling van dit topic te voorkomen.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Ik heb nog paar ideeën hoe de grensoverschrijdend busvervoer verbeterd kan worden.
Alleerst wil ik over hebben met regio Hamont.
De reizigers van Hamont en en Regio gaan altijd lopend van Van Hamont over de grens naar Budel en dat duurt wel 25 minuten. Dat is wel een beetje lang. Ik snap ook dat de SRE moet bezuinigen op openbaar vervoer.
Dan zat ik te denken van Lijn 173 die langs de Pater Ullingstraat kan rijden. Maar het probleem isvdan het terugkeren. Dus dan is het verstandiger om lijn 173 dan niet via de Pater Ullingstraat kan rijden.
Maar dan zat ik te denken als lijn 48 of 84 via de de schootstraat kan rijden, want van de grens schootstraat naar Vogels plein Budel is maar 10 minuten lovlpen en dat is dan niet lang.
Stel voor als lijn 84 gaat doen zal die eerst naar het station gaan en dan naar Schhotstraat weer naar Eindbestemming Geel dan is Hamont Station niet meer het eindpunt maar dan word Hamont Schoolstraat het eindpunt.
Of kan er ook een BB shuttle komen
Hamont NMBS-Schootsraat-Vogelsplein-Maarheeze-Geldrop en die shuttle kan lijn 455 wel worden.

En met grens Lommel/Luyksgestel.
Bij het grens Luyksgestel/Lommel is plaats om te keren.
Dan zat ik te denken als lijn 172 dan vlak voor de grens omkeert.
Want dan heeft lijn 172 een aansluiting met de belbus van Lommel want die rijdt ook vlak bij de grens.

En voor (Eindhoven) Valkenswaard En Neerpelt moet echt gespaard worden voor een regulaire buslijn maar dat komt wel. Ik weet zeker dat SRE dat gaat doen misschien 2016 of 2017.

Deze lijnen zijn wel misschien een optie.

48/84 Hamont Schootstraat
172 Luyksgestel Grensweg via Valkenswaard
455 Geldrop-Maarheeze-Budel-Hamont Station

Ik hoop dat jullie mee eens zijn van mijn idee. :D
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Beste Jo171/abra/wilvanstrijp,

Ik snap dat je een hoop leuke ideeën hebt voor lijnen tussen het SRE en België, maar het laten omrijden van normale buslijnen om een kleine groep Belgen een makkelijkere verbinding te geven met het Nederlandse net is gewoon niet rendabel! Niet voor de Nederlanders, niet voor de Belgen. De enige vorm waarin een verbinding Nederland-België in mijn ogen kan werken, zoals ik ook al eerder heb gezegd, is in de vorm van een soort QLiner/Interliner/BrabantLiner/Snelbus tussen twee grote plaatsen.

En kun je alsjeblieft proberen om wat betere grammaticale zinnen te formuleren. Ik, en ik denk ook een boel mede-forumgebruikers kan soms niks volgen van wat je zegt... (en het verraad nog al snel dat jij het weer bent)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Hainje »

Ja of we doen gewoon net of we hem niet 'horen'. Aangezien hij ook niet echt luistert naar wat wij zeggen. Dan is de lol er ook snel zat vanaf.
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Yanaike schreef:Beste Jo171/abra/wilvanstrijp,
Ik heb geen 3 namen. Ik heet wilvanstrijp.
Yanaike schreef:Ik snap dat je een hoop leuke ideeën hebt voor lijnen tussen het SRE en België, maar het laten omrijden van normale buslijnen om een kleine groep Belgen een makkelijkere verbinding te geven met het Nederlandse net is gewoon niet rendabel!
Maar dat zou wel goed zijn vooral voor reizigers vanregio Hamont. Omdat er nog geen treinverbindingis met Weert.
Weet je niet hoe lang je moet lopen van Hamont naar Budel alleen om maar een lijn te nemen naar Eindhoven. Dat is een echte loopafstand.
Dus daarom dacht ik als lijn 48 of 84 eventueel via Schootstraqt kunnen rijden omdat van Schootstraat naar Vogelsplein Budel maar 12 minuten lopen is.
Yanaike schreef:En kun je alsjeblieft proberen om wat betere grammaticale zinnen te formuleren. Ik, en ik denk ook een boel mede-forumgebruikers kan soms niks volgen van wat je zegt... (en het verraad nog al snel dat jij het weer bent)
Sorry dat zal ik doen.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 03 mei 2014, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Mr-W »

Pendelactie Weert-Hamont
Zondag 18 mei aanstaande zullen de Jonge Democraten, de jongerenorganisatie gelieerd aan D66, een internationale verbinding openen. Zij pendelen dan tussen de treinstations van Weert en het Belgische Hamont. De Jonge Democraten willen met de actie aandacht vragen voor internationale OV-verbindingen. Er wordt immers bij het aanleggen van infrastructuur nog altijd te weinig over de landsgrenzen gekeken, waardoor grensoverschrijdend verkeer nagenoeg niet mogelijk is per trein of bus.
Voorzitter Stefan de Koning: “Het stukje spoor tussen Weert en Hamont staat voor ons symbool voor de vele gemiste kansen met grensoverschrijdend openbaar vervoer. Mensen studeren of werken steeds meer over de grens, maar bij het aanleggen van infrastructuur wordt daar onvoldoende rekening mee gehouden. Met goed grensoverschrijdend openbaar vervoer kunnen we gebruik maken van de kansen die er aan de andere kant van de grens liggen.”
De Jonge Democraten beginnen om 11:00 uur met pendelen in Weert. Zij zullen reizigers vervoeren naar het station aan de andere kant van de grens. Het korte ritje betekent een enorme tijdswinst voor de reiziger, die anders helemaal moet omreizen via Breda of Luik. De jongeren begrijpen dan ook niet dat de treinverbinding nog niet is doorgetrokken, omdat het spoor er al ligt. Een mogelijke tijdelijke oplossing zien de Jonge Democraten in Lijn 173 Eindhoven Station - Weert Station. Waar station Hamont op 700 meter van de grens ligt, stopt bus 173 zo’n 700 meter aan de andere kant van de grens. Door deze buslijn via station Hamont te laten lopen zien de jongeren al een mogelijkheid om met openbaar vervoer de grens over te gaan. Daarom zullen zij voor een dag zelf deze verbinding tot stand brengen.

Pendelactie Weert Hamont

Gaat de provincie Limburg of gemeente Weert het omrijden betalen? Voor het SRE is deze route niet echt aantrekkelijk want dan wordt Budel-Schoot niet meer bediend bij een logische route en kost minstens 5 minuten extra rijtijd.Als de trein doorgaat rijden tot Budel Schoot dan valt er wel iets te doen met lijn 173.
StefanR88 schreef: kort maar krachtig, ik zou ook zoveel willen (mijn wens is: Maarheeze NS - Helmond NS (via someren-heide of Someren-Eind, dan Someren en Asten.) maar dit zal hem ook niet worden ben ik bang voor.(ook door bezuiningingen)

dus alle overschrijdende buslijnen vanuit België en Nederland in SRE regio zal het nog niet snel komen. Helaas, je kunt wel blijven discussiëren. Maar dat levert toch voor korte termijn niets op.
Voor het SRE zou het zelfs makkelijker zijn om het idee van StefanR88 uit te voeren en dan vanaf Maarheeze 1x per uur naar Hamont te rijden.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door huibf »

Allemaal mooi,

Maar feit is. Hamont zal hooguit 400 reizigers per dag trekken (als in december 2014 er een 'normale' verbinding komt) waarvan de helft al bestaande reizigers zijn die eerst Neerpelt als opstapstation hadden.
Hoeveel reizigers er NU uit Nederland zijn weet ik niet, maar laten we grofweg zeggen max 50. Stel dat er 50 nieuwe reizigers uit Nederland bijkomen dan wil dat zeggen dus 100 reizigers, 10% maximaal zal met het OV komen. Dus 10 reizigers over.
Wil je hiervoor een nieuwe bus opzetten ?

Wellicht dat er iets gedaan kan worden met de buurtbus, of een of 2 ritten van 173 omzetten tot route via Hamont.
Bedenk daarbij dat de verbinding Weert - Budel en Budel – Maarheeze de laagste bezettingsgraad hebben
Maarheeze - Leende, Leende - Centrum Ehv, Ehv Centrum – Station Ehv scoren beduidend beter.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Nitein-Repart »

Ik zie liever dat Hermes en De Lijn gaan samenwerken om zo een sneldienst 18B Eindhoven-Valkenswaard-Neerpelt-Overpelt-Helchteren-Houthalen-Zonhoven-Hasselt introduceren die op werkdagen 1x/uur rijdt. Juist een sneldienst tussen twee steden (Eindhoven en Hasselt) lijkt mij meer mensen kan trekken dan een grensoverschrijdend busje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door CamilleKreemers »

ik betwijfel of die bedrijven goed kunnen samenwerken dan.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Mr-W schreef:Pendelactie Weert-Hamont
Zondag 18 mei aanstaande zullen de Jonge Democraten, de jongerenorganisatie gelieerd aan D66, een internationale verbinding openen. Zij pendelen dan tussen de treinstations van Weert en het Belgische Hamont. De Jonge Democraten willen met de actie aandacht vragen voor internationale OV-verbindingen. Er wordt immers bij het aanleggen van infrastructuur nog altijd te weinig over de landsgrenzen gekeken, waardoor grensoverschrijdend verkeer nagenoeg niet mogelijk is per trein of bus.


Oh God dankje dat ze op zo idee zijn gekomen.
Dat is echt wel een goed plan.
@jo171 zal daar ook trots mee zijn.
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 18 mei 2014, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Erno-BE schreef:Ik zie liever dat Hermes en De Lijn gaan samenwerken om zo een sneldienst 18B Eindhoven-Valkenswaard-Neerpelt-Overpelt-Helchteren-Houthalen-Zonhoven-Hasselt introduceren die op werkdagen 1x/uur rijdt. Juist een sneldienst tussen twee steden (Eindhoven en Hasselt) lijkt mij meer mensen kan trekken dan een grensoverschrijdend busje.
Daar ben ik 100% met je eens.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Nitein-Repart »

CamilleKreemers schreef:ik betwijfel of die bedrijven goed kunnen samenwerken dan.
Hoezo dat dan? Hermes kan toch een paar bussen voorzien van stempelautomaten en De Lijn een paar bussen met OV-chipkaartlasers.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Michael »

Zo'n zelfde soort systeem heb je ook op lijn 42 van Breskens naar Brugge. Veolia heeft in een aantal van haar bussen Belgische ontwaarders zitten. En De Lijn heeft een aantal bussen voorzien van het OV Chipkaart systeem.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door CamilleKreemers »

Klopt, maar in Zeeland wordt ook meer voor overschrijdende verbindingen gedaan. Noord Brabant heeft daar toch minder voor over.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Yanaike »

Je moet dan alleen wel weer bedenken dat Zeeuws Vlaanderen door zijn geïsoleerde ligging meer afhankelijk is van België dan van de rest van Nederland. Antwerpen ligt dichterbij dan Rotterdam en ook het woon-werkverkeer zal meer op België gericht zijn dan op bijvoorbeeld Breda of de Randstad.

Verder ben ik in ieder geval tegen een verlegging van lijn 173, door toedoen van NS is die lijn in mijn ogen al te veel aangetast het doortrekken van een van de buurtbusjes uit Maarheeze lijkt mij dan idd een beter alternatief.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Mr-W »

Erno-BE schreef:
CamilleKreemers schreef:ik betwijfel of die bedrijven goed kunnen samenwerken dan.
Hoezo dat dan? Hermes kan toch een paar bussen voorzien van stempelautomaten en De Lijn een paar bussen met OV-chipkaartlasers.
En om te voorkomen dat er tegen afbraaktarieven tussen Eindhoven en Hasselt gereisd kan worden lijkt het me een goed idee om 18B onderdeel te laten worden van de Limburgse Sneldiensten waar een hoger Tarief geldt.daar staan dan wel interliner-kwaliteit bussen tegenover . Lijn 182 Hasselt Station - Achel Statie kan dan verdwijnen tussen Neerpelt en Hasselt.
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door Nitein-Repart »

Bij mijn plan rijdt lijn 18B non-stop tussen Helchteren en Overpelt (tussenliggende plaatsen als Hechtel en Eksel worden bedient door 18A) via de N74 en bij Neerpelt wordt er weer via de N74 doorgereden naar Valkenswaard. Zo heeft Overpelt/Neerpelt een snelle verbinding met Hasselt en is er te Overpelt een overstap op de trein richting Antwerpen mogelijk. Lijn 18A blijft gewoon behouden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Busverbindingen SRE <-> België

Bericht door wilvanstrijp »

Mijn gewenste plan is een bus lijn Airport-Veldhoven-Waalre-Valkenswaard-Achel-Neerpelt.
Dan is er tenminste een aansluiting met een snelle comfortabele trambus 401.

Of dat er een SRE liner kan komen.
Tussen Eindhoven - Neerpelt.

Maar De Lijn spartacusplan heeft nog ook goeie plannen voor een verbinding tussen Eindhoven en Neerpelt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten