Korte vragen #7

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door Suus »

Ik krijg hem altijd. Ik vis er daarna meestal nog een aantal uit de vuilnisbak tegenover de brievenbussen zodat ik voor de gehele maand voorzien ben, maar dit jaar waren ze er nog niet (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door Daniel »

Mwoh, m'n ouders (beide VDU, nog geen kwartier van Dordrecht Stadspolders vandaan wonend) kregen het boekje gewoon. Daar is niet echt sprake van over een drempel trekken lijkt me.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #7

Bericht door Ronald »

Thom91 schreef:Ik denk overigens dat het vooral bedoeld is voor mensen die juist wat verder weg wonen, en waarvoor de drempel om met de trein te gaan wat hoger is. Met acties kan je ze een keer over de streep trekken en als je een goed product levert gaan ze daarna wellicht meer met het OV/NS. Ik denk niet dat het specifiek bedoelt is voor mensen met abonnementen of mensen die er vrij dichtbij stations wonen.
Mee eens in het geval van het meereiskaartje. Een eersteklas-overgang vind ik juist nuttiger voor "vastere" klanten, want je mag het eersteklas-kaartje weer niet met het meereiskaartje combineren zodat een niet-abonnementhouder alsnog een voltariefkaartje moet kopen om dit te kunnen gebruiken.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #7

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Je krijgt het Spoordeelweken-boekje alleen als je dicht genoeg bij een NS-station woont.
Wat is die afstand dan? Want hier (in het uitsterste noord oosten van Rotterdam Nesselande viel het boekje ook gewoon in de bus.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #7

Bericht door VIRM »

Even een vraagje: wat is nu precies de gedachte achter het huidig spoorgebruik in de Hemtunnel?
Vanuit Sloterdijk wordt doorgaans alles in de oostbus gepropt (oplopend tot 4 treinen binnen 9 minuten), terwijl de andere kant op de twee overige buizen kunnen worden gebruikt. Dit betekent dat de s3300 richting Hoorn zo nu en dan op de Hemboog moet wachten als er vanaf Sloterdijk hoofdstation iets is vertraagd.
Ik dacht, gelet op de discussie die we over dienstregeling 2014 hadden, dat er een systeem zou komen waarbij er een alternerend gebruik van de middenbuis was.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #7

Bericht door Thom91 »

In principe zou al het treinverkeer vanuit Sloterdijk naar Zaandam vertragingsvrij moeten zijn omdat de meeste buffer rondom Amsterdam is ingebouwd. Hierdoor zou je zonder vertraging van Sloterdijk naar Zaandam kunnen scheuren door een buis. In tegengestelde richting is het zo dat de buffer grotendeels zich pas na de hemtunnel bevindt, namelijk op Sloterdijk en op Centraal. Hierdoor zou vertraging veel meer gevolgen hebben als de treinen door een buis geperst moeten worden dus wordt er voor gekozen om richting Sloterdijk van twee buizen gebruik te maken.
Komt wel goed schatje.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door tsov »

Vervolgvraag: Waarom is dat ding destijds driesporig aangelegd?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #7

Bericht door Thom91 »

Vroeger reed er veel meer cargo naar onder meer de Hoogovens en het militaire terrein naast het oude station Hembrug.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #7

Bericht door Ardan »

In aanvulling: dat cargo zou door de middelste buis gaan en personentreinen door de twee buitenste.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door Suus »

En er zou altijd tweesporig verkeer mogelijk moeten zijn als er in een van de buizen wordt gewerkt aan het spoor.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #7

Bericht door Thom91 »

Dat is overigens sinds dit jaar ook niet meer van toepassing :)
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #7

Bericht door Freek »

@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.

@marlies ik heb wel een geel hoesje en ook een teruggeven abonnement. Dus het een sluit het ander.niet uit.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #7

Bericht door Hainje »

@Freek: gratis wonen? Waar? Want dan ga ik ook weer studeren denk ik. ;) :p
🍉
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #7

Bericht door Freek »

Dat doet Bee toch, betalen voor internet en er een huis/kamer bij krijgen... Nee, bedoel natuurlijk gratis reizen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #7

Bericht door Hainje »

Ohw. -o-
🍉
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #7

Bericht door Ardan »

Freek schreef:@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.
Ah. Dus omdat er in mijn wijk TOEVALLIG veel studenten wonen, waar ik niks aan kan doen, krijg IK geen spoordeelwekending. Lekker is dat. :evil:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door Suus »

Onder mijn postcode zijn alleen maar studenten geregistreerd, evenals op mijn vorige postcode. Toch worden de boekjes hier altijd bezorgd, maar de afstand van beide postcodes tot de ingang van een treinstation is in beide gevallen maar 400 meter hemelsbreed.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Korte vragen #7

Bericht door Daantje »

Ik heb nog nooit een spoordeelboekje gehad en mijn schoonouders in Leidschendam zonder station wel :?
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Korte vragen #7

Bericht door MrEmiel »

Ardan schreef:
Freek schreef:@verspreiding folders. vaak worden voor deze zaken postcodeprofielen gebruikt. Voor elk postcode is een profiel met een gemiddeld inkomen, gezinssituatie enz enz. op basis daarvan wordt verspreiding gedaan. Dus in postcodes met veel studenten bijvoorbeeld niet omdat daar de doelgroep niet woont omdat deze.toch gratis wonen. Verder natuurlijk niet op adressen met een nee/ja sticker.
Ah. Dus omdat er in mijn wijk TOEVALLIG veel studenten wonen, waar ik niks aan kan doen, krijg IK geen spoordeelwekending. Lekker is dat. :evil:
Andere optie: luie postbezorger?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Korte vragen #7

Bericht door Somoht »

HAH bij TNT Post gaat op 4pp (cijfers postcodes). Gezien ik zelf en mijn zusje (in Leeuwarden vlak bij station) geen boekjes gehad hebben denk dat NS niet naar alle 4pp's heeft verstuurd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #7

Bericht door Hainje »

Voor de niet TNT-ers: HAH = Huis Aan Huis.
Het is dus geen lachkreet. :P
🍉
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #7

Bericht door rww »

Ik moet 17 mei van heerlen naar texel.


Nu zijn er zowel bij weert als bij schagen werkzaamheden, ik vroeg mij af heeft het zin om over venlo te reizen?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #7

Bericht door huibe »

Het is minder overstappen, maar je bent wel een uur langer onderweg. Dus heeft het zin?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
rww
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 23:00

Re: Korte vragen #7

Bericht door rww »

huibe schreef:Het is minder overstappen, maar je bent wel een uur langer onderweg. Dus heeft het zin?
Met de bus ben je ook ruim een uur langer onderweg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #7

Bericht door huibe »

Ten opzichte van elkaar niet van de normale reis.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten