Statistieken: méér dan cijfertjes.

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Thom91 »

En aan wat voor statistiekjes zit je te denken dan?
Komt wel goed schatje.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door microshit »

Alles wat nou handmatig gedaan wordt, aan aantal kilometers gereden bijvoorbeeld.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Justin »

Denk dat dat soms lastig is, omdat je geen VIA-punt er in kan zetten. Hooguit kan je raden welke route er is genomen, op basis van in- en uitchecken, maar dat is ook niet altijd 100% fail-safe (bijvoorbeeld als je op je aankomststation nog 30 minuten blijft plakken voordat je gaat uitchecken). Als je incheckt op Roosendaal en uitcheckt op Amsterdam Centraal, kan je via Den Haag-Leiden zijn gegaan, maar ook via de HSL, en dat heeft toch wat ander aantal kilometers. Of laat staan als er omgereden wordt.

Je zou wel dit via punt in een tooltje kunnen invoeren, zodat er automatisch wat wordt uitgerekend, dunkt me.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Kilometertjes van februari erbij :)
Niet bijster veel trein gehad, alleen een slagje Zwolle en een slagje Enschede. Buskilometers zijn wel relatief hard gegaan :)
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ik houd geen statistieken bij. Geen idee hoeveel kilometers ik dit jaar met de trein heb afgelegd, behoorlijk wat in ieder geval. Ik houd wel al sinds 2012 per jaar een kaart bij welke internationale treinreizen ik heb gemaakt. Hieronder de kaart van 1 januari tot en met 28 februari 2014.
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ronald »

@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Bij mij is het iets van 3800 km trein, 160 km S-bahn, 20 km metro, 200 km bus (totaal dit jaar).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Ronald schreef:@Ardan: volgens mij klopt de totale afstand niet.
Scherp! Is 1157.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Nu er weer twee maanden voorbij zijn, een nieuwe update van mijn Internationale treinreiskaart. Bijgewerkt tot en met 18 april, aangedien ik op die dag mijn meest recente internationale treinreis maakte. Een tr

Afbeelding
Meest noordelijke station: Esens (Ostfriesland)
Meest westelijke station: Kortrijk
Meest zuidelijke station: Rodagne
Meest oostelijke station: Bremen Hbf

Grensovergangen dit jaar: Weener (Gr), Bad Bentheim (Gr), Venlo (Gr), Visé (Fr), Roosendaal (Gr), Gouvy (Fr), Sterpenich (Fr), Athus (Fr).

Vooruitzichten: er is nu 1 reis gepland, waarmee drie nieuwe grensovergangen aan het lijstje worden toegevoegd, maar er zullen voorlopig geen veranderingen zijn aan de extremen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Wat bedoel je met Gr en Fr?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Ik ben in april trouwens maar 46 treinkilometers verder gekomen, Almelo-Enschede en weer terug :')
De rest allemaal gefietst. Maar twee retourtjes Zwolle dit weekend gaan wel per trein, 120km erbij.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Wat bedoel je met Gr en Fr?
Zo is de benaming in de internationale reisplanner, het staat respectievelijk voor Grens/Grenze en Frontière.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ronald »

Die bij Arlon/Kleinbettingen heet dus Sterpenich? Vreemd dat die niet naar een station is genoemd (misschien een voormalig station). Hebben de HSL-overgangen ook officiële namen trouwens?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Ja, de belangrijkste grensovergang tussen België en Luxemburg is Sterpenich (fr). Vroeger waren er meerdere stations tussen de grens en Arlon, namelijk (van Arlon naar de grens) Weyler, Autelbas, Barnich en Sterpenich. In het voorstel van het IC-IR plan van 1984 stonden ze alle vier op de nominatie om gesloten te worden, maar wonder boven wonder overleefden ze het alle vier. Bij de evaluatie van het IC-IR plan in 1988 zijn ze alsnog alle vier uit de vaart genomen aldus spoorweggeschiedenis.be.

Een van de perrons van Barnich heeft het daarna blijkbaar nog vrij lang volgehouden volgens het internet, maar op Streetview is het niet meer te zien, waarschijnlijk alsnog gesneuveld bij de bouw van het tunneltje aldaar.

Ik vermoed dat het grenspunt in de HSL Breda (gr) heet vanwege de afkorting, maar met tickets kan ik het niet bevestigd krijgen, het staat/stond ook niet op tickets van Thalys of Fyra.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Daniel »

Volgens de lijst van Somda is het Hsbdg: HSL Breda grens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door IC140 »

In 'ProRail-planland' heet het inderdaad Breda Grens, maar in ticketingland is het Hazeldonk Grens. De grens tussen België en Frankrijk op de HSL is vernoemd naar Wannehain.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Mei is bijna voorbij en na een productieve maand daarom een nieuwe tussenstand :Y

Afbeelding
En met een uitsnede van al het gekronkel in België en Noord-Frankrijk:
Afbeelding

Ten opzichte van de vorige tussenstand is er een nieuw spoorland bijgekomen (Frankrijk), drie nieuwe grensovergangen en tegen de verwachting is het meest westelijke station van dit jaar verlegd naar het station van de Franse stad Lens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Fles »

Afgelopen maand tot 6809 km per spoor gekomen. De 3e score ooit en de hoogste sinds 2007. Al mijn records stammen uit 2007 maar het kwartaalrecord lijkt binnen bereik: met nog 1 maand te gaan nog 3027 km nodig :) We gaan het zien.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

In mei heb ik zo'n 10.000 km weggezet in Rusland, Mongolië en China *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door webguy »

Goed, misschien niet helemaal in de lijn der discussie, maar dit is gewoon vet. Visualisaties van de metro van Boston, o.a. interactieve tijd-weg diagrammen die ook op een netwerk zijn te zien, etc.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Gaafheid :D
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Dit zouden de spoor en tramvervoerders in ons land ook moeten doen :idea: :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door ODRAIL »

Goed ... de maand juli 2014 is zonder vertraging verlopen. Al ging het de laatste dag wel met hangen en wurgen. Dit is tevens de eerste maand in 2014 die zonder vertraging verlopen is :wink: .
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Ardan »

Woensdagmorgen ergens tussen Apd en Apdo over de 2500 kilometer gegaan. Misschien wordt het nog wel wat dit jaar, hopelijk meer dan de 5000 van 2013 :')
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door waldo79 »

Hmm, das niet veel. Zit al rond 3700 km en dan tel ik mijn transcontinentale reis niet eens mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.

Bericht door Suus »

Augustus is voorbij, de echte zomermaanden daarmee ook dus is het wel weer eens tijd voor een nieuwe tussenstand. Ik heb ook nog een enige kilometers in Italië gehad in de buurt van Rome, maar die heb ik maar niet meegenomen op deze kaart omdat het dan wel erg groot zou worden (en de lijntjes wel erg klein).
Afbeelding

De extremen voor dit jaar zijn tot nu toe:
Noordelijk: Esens (Ostfriesland) in Duitsland
Zuidelijk: Aeroporto Fiumicino in Italië
Westelijk: Mantes-la-Jolie in Frankrijk
Oostelijk: Leipzig Hbf, maar Leipzig Bayerische Bahnhof scheelt echt helemaal niets, beide in Duitsland.

Het zuidelijke punt is voor mij ook een algemeen nieuw record. Ik ben in het verleden wel zuidelijker op de wereld geweest, maar niet in een trein. Het vorige meest zuidelijke punt waar ik met de trein ben geweest was Figline Valdarno, ook in Italië. De andere extremen zijn dit jaar niet in gevaar gekomen (dat zijn met de klok mee Oslo-Gardermoen, Stockholm C en London St. Pancras International)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten