DRIS in Groningen en Drenthe

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Kevster »

De halte is voor Qbuzz in Groningen, maar staat over de gemeentegrens, dus ja, zeg het maar...
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

Bij de haltes Metaallaan en Pyrietstraat (beide alleen richting station Noord) zijn schermen aan de drispaal gehangen, alleen nog niet in gebruik.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door marlies »

Idem voor Abeelstraat, in beide richtingen.
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Kevster »

Vanmorgen is iemand van Spie bezig geweest bij een aantal panelen in het noorden van de stad. O.a. de haltes Metaallaan, Pyrietstraat (ri. Station Noord) en Winkelcentrum Paddepoel zijn nu werkzaam.
Cpt.Iglo
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 02 jun 2013, 19:29

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Cpt.Iglo »

Ik kwam een interessant document tegen op de site van de Gemeente Groningen. Hierin wordt vermeld welke haltes er aangepast gaan worden voor de HOV-lijnen, maar ook waar een DRIS paal komt. Tevens wordt hier ook vermeld welke haltes er uiteindelijk opgegeven gaan worden. Opvallend vind ik dat de haltes in de Oude- en Nieuwe Ebbingestraat gaan verdwijnen, waaruit je volgens mij op kunt maken dat zowel lijn 11 als lijn 2 uiteindelijk in twee richtingen via het Boterdiep en UMCG Noord zullen gaan rijden. Wordt nog een drukke bedoening daar. ;)

Ook valt het me op er volgens dit document wél weer DRIS geplaatst zal worden op onder andere het Zuiderdiep, Wouter van Doeverenplein en verschillende haltes aan het Oosterhamriktracé, terwijl in een eerder gepost document juist weer wat anders vermeld staat.. :roll:

Het document: http://gemeente.groningen.nl/ro/verkeer ... 042014.pdf
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door marlies »

Kevster schreef:Vanmorgen is iemand van Spie bezig geweest bij een aantal panelen in het noorden van de stad. O.a. de haltes Metaallaan, Pyrietstraat (ri. Station Noord) en Winkelcentrum Paddepoel zijn nu werkzaam.
Toen ik dinsdag langs die laatste fietste scrollde er over de onderste regel nog debug-informatie trouwens.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Bjarte »

Cpt.Iglo schreef:Ik kwam een interessant document tegen op de site van de Gemeente Groningen. Hierin wordt vermeld welke haltes er aangepast gaan worden voor de HOV-lijnen, maar ook waar een DRIS paal komt. Tevens wordt hier ook vermeld welke haltes er uiteindelijk opgegeven gaan worden. Opvallend vind ik dat de haltes in de Oude- en Nieuwe Ebbingestraat gaan verdwijnen, waaruit je volgens mij op kunt maken dat zowel lijn 11 als lijn 2 uiteindelijk in twee richtingen via het Boterdiep en UMCG Noord zullen gaan rijden. Wordt nog een drukke bedoening daar. ;)

Ook valt het me op er volgens dit document wél weer DRIS geplaatst zal worden op onder andere het Zuiderdiep, Wouter van Doeverenplein en verschillende haltes aan het Oosterhamriktracé, terwijl in een eerder gepost document juist weer wat anders vermeld staat.. :roll:

Het document: http://gemeente.groningen.nl/ro/verkeer ... 042014.pdf
Leuk lijstje! Hierin wordt overigens ook bevestigd dat de halte Hoornseplas een DRIS krijgt, omdat wordt gedacht dat dit de 'centrumhalte' van Eelderwolde is. Vreemde zaak, zeker omdat deze halte niet eens in Eelderwolde ligt.... Het zal wel ergens goed voor zijn.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door groningen »

Snap niet dat er nog geen palen in Leek staan.
peter-paulbolhuis
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 17 feb 2014, 00:40

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door peter-paulbolhuis »

Bij de Vijfdeverloting in Roden lijkt er zo'n Dris paal te komen ze zijn er mee bezig
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Bjarte »

Veel palen in de zuidelijke wijken zin nu ook voorzien van een paneel. Ik vind het wel opvallend dat er begonnen is met de panelen en gestopt met het plaatsen van palen, terwijl veel geplande haltes nog niet eens een paal hebben. Zou het dan toch hier bij blijven? Hoop het niet.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

Waarschijnlijk zijn zo goed als alle palen in Vinkhuizen die er al stonden ingeschakeld. Op de al werkende dris bij Pyrietstraat (ri. HS) zat nog een sticker "buiten gebruik". ^^
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Nicketick »

De panelen in De Punt en Glimmen toonden vanochtend "Geen Reisinformatie", ook was er kort een (intern) IP adres te zien op het paneel in De Punt en deden de klokken het ook niet. Daarnaast toont het paneel aan de Vennerstraat in Paterswolde al een tijdje "Geen Reisinformatie" omdat de halte gestremd is voor lange tijd, vreemd dat er geen melding op staat over de tijdelijke halte.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

De DRIS bij de halte Pyrietstraat in Groningen (ri. HS) toont/toonde alleen "led display: 3 rays" terwijl eerst wel reisinfo werd getoond. Er staat nu ook een DRIS bij Van Schendelstraat (De Wijert) ri. De Punt.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Bjarte »

Veel palen in het zuiden van de stad waren al ingeschakeld. Maar sinds eind vorige week staan ze allemaal uit en staat er alleen een klokje en soms wat foutmeldingen in de onderste balk. Waar wachten we nu precies op dan? Bijvoorbeeld Van Schendelstraat en V.K. Verschuurbrug staan wel al aan.

En nog steeds missen er veel locaties. Er is al een hele tijd geen paal meer bijgekomen heb ik het gevoel. Bijvoorbeeld Overwinningsplein richting HS, Corpus den Hoorn Zuid, Koeriersterweg, Kamerlingh Onnesstraat, VK Verschuurbrug in de richtingen Haren, De Wijert en Martini, HR Holsstraat en Van Schendelstraat richting Martini.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door rener »

leek en peize zijn palen en soms incl bord geplaatst
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

Bij hr Holsstraat is alleen een paal geplaatst, bij Van Schendelstraat ri. Martini een paal en een werkend (?) bord.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door groningen »

Heb ik nu een DRIS gezien voor de Jumbo van de Euroborg; 1 halte voor het eindpunt van lijn 5 van Groningen Europapark?
Kevster
Berichten: 975
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Kevster »

Dat denk ik wel met het oog op de HOV-visie. Dat betekent (vrijwel) iedere halte langs een HOV-route een paneel.

Overigens heeft men aan de Oostersingel bij de halte nabij de Walstraat ri. Europapark ook een paal geplaatst.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door groningen »

Die staat er al een tijdje; Oostersingel 180 ongeveer zeker.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Pim-AllianceB95 »

groningen schreef:Heb ik nu een DRIS gezien voor de Jumbo van de Euroborg; 1 halte voor het eindpunt van lijn 5 van Groningen Europapark?
En een X aantal haltes voor het eindpunt van lijn 76 naar Veendam, 73 naar Emmen en lijn 12 naar het CS.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

Ik keek vanmorgen raar op: Er zijn palen voor een DRIS geplaatst bij de haltes Grootegast, Hoofdstraat 109 (beide richtingen) en Niekerk, Bloemersmastraat (ri. Groningen).
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door groningen »

Groningen, Van Ketwich Verschuurbrug mag richting het zuiden zeker wel eentje hebben en wel snel.
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Soortvanhenk »

+ Zuidhorn, station. Er werd vanochtend een paal geplaatst.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Nicketick »

De panelen tonen sinds vandaag "Testfase, tijden bij benadering." scrollend onderaan, dus de apps ook. Beetje laat om dat er nu pas op te zetten. Het is hopen dat ze de vrije teksten nu ook serieus gaan inzetten bij calamiteiten en stremmingen.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: DRIS in Groningen en Drenthe

Bericht door Bjarte »

Nicketick schreef:De panelen tonen sinds vandaag "Testfase, tijden bij benadering." scrollend onderaan, dus de apps ook. Beetje laat om dat er nu pas op te zetten. Het is hopen dat ze de vrije teksten nu ook serieus gaan inzetten bij calamiteiten en stremmingen.
Vaak werken die dingen voor geen meter heb ik gemerkt. Bijvoorbeeld vaak het geval dat de bus al voorbij is en er nog steeds 1 minuut staat. Of dat de bus nog 5 minuten op zich laat wachten en er al die tijd een streepje achter de bestemming staat. Of dat er een verwachte aankomsttijd wordt gegeven die iedere minuut weer een minuut opschuift. Live vertrektijden zijn het in ieder geval niet. Zijn het gewoon de tijden uit de boekjes? :N :?:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten